کمپرس یخ بعد از تزریق ژل

مراقبت بعد از تزریق ژل لب |بهترین نتیجه را از تزریق فیلر بگیرید!

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبت بعد از تزریق ژل لب یکی از اصلی ترین کارهایی است که بعد از انجام این عملیات زیبایی باید انجام دهید در غیر این صورت بعید است که بتوانید نتیجه ی خاصی از تزریق ژل خود بگیرید.
اگر با روند این عملیات زیبایی آشنایی دارید، پس به خوبی می دانید که این درمان به هیچ وجه پیچیده نیست اما بخش خیلی زیادی از آن به خود شما بستگی دارد و این که چگونه از لب هایتان مراقبت کنید.
اگر به تازگی به لب هایتان ژل تزریق کرده اید و به دنبال اطلاعاتی برای مراقبت بعد از تزریق ژل لب می گردید، پس توصیه می کنیم که این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

مراقبت بعد از تزریق ژل
مراقبت بعد از تزریق ژل

همان گونه که گفتیم تزریق ژل لب کار سخت و پیچیده ای نیست و عموما در مطب خود پزشک انجام می شود. اما برای کسب نتیجه باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:
اول از همه این که پزشکی را انتخاب کنید که سابقه و مهارت خوبی در انجام این درمان داشته باشد
دوم این که توصیه می کنیم از مارک هایی استفاده کنید که کیفیت خوبی دارند مثل ژوویدرم و رستیلن
در وهله آخر بسیار مهم است که مراقبت های بعد از تزریق ژل لب را جدی بگیرید
خیلی مواقع پیش می آید که افراد از نتیجه تزریق ژل لب خود راضی نیستند و می گویند که لب هایشان گلوله گلوله شده است! این مسئله به خاطر این رخ می دهد که یا مارک ژل لب خوب نبوده و یا این که پزشکتان در حین تزریق ، محل را به خوبی ماساژ نداده است (ماساژ نقاط تزریق یکی از اصلی ترین فاکتورهای کسب نتیجه ی خوب است)
اما هرچقدر هم که تزریقتان به خوبی پیش برود، اگر مراقبت های بعد از تزریق را جدی نگیرید ، احتمال بروز عوارض بسیار زیاد خواهد بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مراقبت بعد از تزریق ژل
مراقبت بعد از تزریق ژل

مهم ترین و اصلی ترین مراقبت بعد از تزریق ژل این است که به هیچ وجه به محل تزریق دست نزنید
از قرار گرفتن در معرض آفتاب، محیط گرم ، سونا و حمام آفتاب خودداری کنید.گرما باعث می شود که سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا کند و این گونه مواد ژل پیش از این که تثبیت شوند، تحلیل می روند.
تا 24 ساعت مصرف هرگونه مواد آرایشی روی لب ها را فراموش کنید چرا که زخم های شما هنوز باز هستند و امکان نفوذ مواد شیمیایی محصولات آرایشی به این زخم ها وجود دارد. به این ترتیب ممکن است ریسک بروز عفونت هم بیشتر شود.
تا 24 ساعت هرگونه ورزش و فعالیت های سنگین را کنار بگذارید. سوخت و ساز بالا می تواند منجر به تحلیل مواد فیلر شود.

علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

هرگونه زخم باز یا محل تزریق ممکن است منجر به بروز عفونت شود اما در صورتی که بدن سالمی داشته باشید، مصرف همان داروهای آنتی بیوتیک و رعایت بهداشت برای درمان آن کافی است اما در صورتی که عفونت بعد از تزریق ژل خود به خود درمان نشد، توصیه می کنیم که حتما سری به پزشک معالج خود بزنید.
اما سوال این جاست که از کجا بفهمیم این علائم مربوط به عفونت است ؟
خب عفونت علائم مشخص و واضحی دارد اما رایج ترین آن ها می تواند شامل موارد زیر باشد :
قرمزی : بروز اندکی قرمزی بعد از تزریق ژل طبیعی است اما در صورتی که بعد از گذشت 1 الی 2 روز این قرمزی برطرف نشد، ممکن است نشانگر بروز عفونت در آن ناحیه باشد
تورم : رایج ترین و اصلی ترین عوارض بعد از تزریق ژل ورم ناحیه است! اصولا بیشتر پزشکان به شما خواهند گفت که بعد از تزریق، ممکن است دچار ورم شوید که البته کاملا طبیعی است اما این ورم باید بعد از مدتی از بین برود .در صورتی که خود به خود رفع نشد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل
علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

ترشح از محل تزریق :در صورتی که متوجه هرگونه ترشح از محل تزریق شدید، ممکن است نشانگر این باشید که به عفونت های چرکی مبتلا شده اید.این مسئله غالب مواقع زمانی رخ می دهد که در حین درمان یا بعد از آن، مراقبت بعد از تزریق ژل لب را جدی نگرفته اید و آن را در معرض محیط های آلوده قرار داده اید!

یادتان باشد که تا چندین ساعت بعد از تزریق ، هنوز هم محل سوزن ها باز است و باید آن را در بهداشتی ترین شرایط ممکن نگه دارید.
به همین خاطر است که توصیه می کنیم اصولاً نباید به محل تزریق دست بزنید. این کار علاوه بر افزایش احتمال عفونت، باعث می شود که مواد ژل جا به جا شوند و به این ترتیب هرچه پول و وقت صرف کرده اید، هدر رود!

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل

یکی از مهم ترین توصیه هایی که پزشکان دارند این است که تا چند ساعت بعد از تزریق ژل به هیچ وجه دراز نکشید. جاذبه ی زمین می تواند بر فرم تثبیت ژل اثر بگذارد. زمانی که شما دراز می کشید یا می خوابید، جاذبه ی زمین فیلر و ژلی که تزریق کرده اید را به سمت پایین می کشد و این در حالی است که ژل هنوز تثبیت نشده است!
به این ترتیب فرم کلی لب ها دچار ناهنجاری خواهد شد و شکل زیبای خود را از دست خواهند داد.
اما در صورتی که حتما احتیاج به استراحت دارید و نمی توانید در مقابل دراز کشیدن و خوابیدن مقاوت کنید، توصیه می کنیم که دستورالعمل های زیر را انجام دهید :
اول از همه توصیه می کنیم که چندین بالش پشت سر خود قرار دهید تا سرتان رو به بالا باشد.
به هیچ وجه روی پهلوها دراز نکشید، چون در این حالت بیشترین نیروی جاذبه ی زمین روی لب ها بیشتر خواهد شد.

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل
طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل

دو طرف سر خود نیز بالش بگذارید تا آن را به حالت ثابتی نگه دارید.

نکته ی مهم : یادتان باشد که نباید حالت خوابتان به صورت دراز کش کامل باشد. می توانید تا جای ممکن لم دهید اما سرتان را بالا نگه دارید.

کمپرس یخ بعد از تزریق ژل

در بالا ذکر کردیم که یکی از رایج ترین عوارض جانبی بعد از تزریق فیلر، تورم است! اما لازم نیست نگران باشید چرا که با به کار بردن چند دستورالعمل ساده می توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد یا تا حد ممکن آن را کاهش داد
کمپرس یخ می تواند باعث کاهش تورم شود. به این صورت که بعد از تزریق بسته ی یخ را به مدت نیم ساعت روی لب های خود بگذارید!

کمپرس یخ بعد از تزریق ژل
کمپرس یخ بعد از تزریق ژل

در نهایت امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.
به خاطر داشته باشید که راز دستیابی به یک نتیجه فوق العاده ، رعایت کردن مراقبت بعد از تزریق ژل لب است!!
مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع علمی مقاله 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments