درمان خارش بعد از ليزر

درمان خارش بعد از ليزر : توصیه های از سوی متخصصین مرکز لیزر پونک

درمان خارش بعد از ليزر

درمان خارش بعد از ليزر یکی از دغدغه ی افرادی است که این روش درمانی را انجام می دهند .خارش به هر دلیل و علتی که باشد چیز خوشایندی نیست و هر شخصی می خواهد که فورا از دست آن خلاص شود.

یکی از عوارض جانبی معمول و شایع بعد از رفع موهای زائد ، خارش است که لیزر موهای زائد نیز از این قاعده مستثنی نیست و افراد زیادی وجود دارند که  چند روز پس از لیزر درمانی ، دچار خارش می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درمان خارش بعد از ليزر
درمان خارش بعد از ليزر

در این مطلب تصمیم داریم به روش ها و درمان هایی که برای رفع این خارش وجود دارد اشاره کنیم ،اما پیش از هر چیزی باید به علت این خارش بپردازیم و بگوییم اصولا چگونه می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

مرکز لیزر پونک، یکی از بهترین مراکز در غرب تهران می باشد که با در اختیار داشتن دستگاه پلاتینیوم 2017 مفتخر است که کلیه خدمات لیزر موهای زائد را برای شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده تعرفه قیمت ها اینجا را کلیک کنید.

خارش و التهاب بعد از لیزر موهای زائد ، امری عادی و طبیعی می باشد.این خارش و التهاب ممکن است تا 24 ساعت بعد از لیزر درمانی ادامه پیدا کند، و افراد زیادی هستند که این احساس را مشابه همان حسی می دانند که بعد از تیغ کشیدن روی پوست و رشد مجدد موها داشته اند.در صورتی که به چنین مشکلی دچار شدید، کمپرس آب یخ و استفاده از نرم کننده بسیار می تواند موثر باشد.

اگر صورت خود را لیزر کرده اید ، می توانید از همان روز بعد از مواد آرایشی روی آن استفاده کنید مگر این که دچار کبودی شده باشید.

اگر التهاب پوستی شما بیش از 24 ساعت به طول بیانجامد،بهتر است به متخصص پوست خود اطلاع دهید تا دستورالعمل هایی برای درمان آن به شما بدهد.

درمان کبودی بعد از لیزر موهای زائد

کبودی نیز یکی دیگر از رایج ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد است.اما نکته ی دیگری که وجود دارد این است که پیش از هرچیزی نوع پوست خود را تشخیص دهید و با توجه به آن دستگاهی که با پوست شما تناسب دارد را انتخاب کنید.

دستگاه هایی مانند الکساندرایت یا دایود پلاتینیوم ،دستگاهایی پیشرفته و به روز می باشند ، و هیچ گونه عوارض جانبی وخیمی به همراه نخواهند داشت.

به همین علت بهتر است مراکزی را انتخاب کنید که به چنین دستگاه هایی مجهز می باشند و هم چنین به لحاظ رعایت بهداشت امتیاز خوبی داشته باشند

درمان خارش بعد از ليزر
درمان خارش بعد از ليزر

بیشتر این عوارض جانبی به علت پوست حساس و عدم رعایت اصول ایمنی در حین عملیات لیزر درمانی رخ می دهد. در ادامه به برخی مواردی اشاره می کنیم که پیش از لیزر موهای زائد باید رعایت کنید تا دچار عوارض جانبی از جمله کبودی نشوید :

  • هیچ گونه مواد آرایشی روی پوست خود نداشته باشید
  • تا جای ممکن پوست ناحیه ای که می خواهید لیزر کنید را تمیز و پاکیزه نگه دارید
  • پیش از جلسه درمانی خود حتما موهای زائد ناحیه ی تحت درمان را شیو کنید
  • در صورتی که پوست حساسی دارید از تکنیسین دستگاه بخواهید که برای شما از کرم و ژل های بی حسی استفاده کند.
  • از پزشک خود بخواهید که بر روی هندپیس دستگاه از سلفون یک بار مصرف استفاده کند تا دچار عفونت نشوید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

لیزر موهای زائد یکی از ایمن ترین شیوه های رفع موهای زائد می باشد و دردسرها و مشکلات روش هایی مانند وکس ،شیو و بند انداختن را ندارد اما بهتر است نکاتی را بعد از جلسه ی درمانی خود رعایت کنید تا دچار مشکلاتی مانند خارش یا عفونت نشوید . در ادامه به برخی از این مراقبت ها و نکاتی که باید رعایت کنید اشاره می کنیم :

  • بعد از اتمام جلسه ی درمانی پوست ناحیه ای که لیزر کرده اید را بشویید تا مواد بی حسی از روی آن شسته شود
  • از تا چندین روز از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و در صورتی که ناچارید بیرون از منزل باشید از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.
  • تا یک روز بعد از هیچ گونه مواد آرایشی روی پوست خود استفاده نکنید
  • اگر دچار التهاب یا قرمزی شدید می توانید از کرم های مرطوب کننده یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید. آلوئه ورا به علت خاصیت ضدالتهابی خود تاثیر شگرفی بر روی تسکین این التهابات می گذارد
  • از چیدن و موم انداختن موهای رشد کرده پس از جلسه ی لیزر درمانی خود خودداری کنید چرا که به این طریق در روند رفع این موها خلل وارد می کنید.اجازه بدهید خود به خود موها ریزش پیدا کنند.
  • در صورتی که دچار خارش شدید با پزشک خود تماس گرفته و از وی بخواهید که پماد یا داروهای ضد خارش برایتان تجویز کنید.کمپرس آب یخ و ژل آلوئه ورا نیز تاثیر گذار است

علت خارش واژن بعد از لیزر

همان گونه که در بالا نیز به آن اشاره کردیم ،خارش یکی از شایع ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد واژن به حساب می اید و هرچه نقطه ای از پوست که آن را لیزر می کنید حساس تر باشد ، احتمال بروز این عوارض جانبی نیز بیشتر می شود.

ناحیه واژن و بیکینی یکی از نقاطی است که بانوان بسیاری از لیزر کردن آن وحشت دارند چرا که شایعات فراوانی درباره درد وحشتناک آن وجود دارد که برخی از آن ها ممکن است درست باشند و برخی دیگر نیز با حقیقت فاصله ی بسیاری دارند.

درمان خارش بعد از ليزر
درمان خارش بعد از ليزر

همان گونه که ذکر کردیم همه چیز به دستگاهی که انتخاب می کنید بستگی دارد ، در صورتی که دستگاه انتخابی شما از مدل های قدیمی تر باشد ، احتمال بروز خارش و درد در ناحیه واژن و بیکینی بیشتر خواهد شد اما دستگاه های امروزی و جدید تر ،کلیه موارد ایمنی را رعایت می کنند و به همین علت کمتر پیش می آید که دچار خارش یا درد شوید

یکی از علت های رایج خارش واژن بعد از لیزر درمانی این است که اپراتور دستگاه ناچار است برای رفع موهای این ناحیه که بسیار هم ضخیم هستند ، درجه اشعه ی لیزر را بالاتر ببرد و به همین علت احتمال بروز عوارض جانبی مانند خارش نیز افزایش پیدا می کند.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

3.1 14 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

16 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
رعنا
رعنا
3 years ago

سلام بعد از جلسه دوم لیزر دچار خارش شدید در دستها و پاها شدم و این خارش ادامه دار شده برای درمانش چیکار باید بکنم

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  رعنا

سلام دوست عزیز
خارش بعد از لیزر می تواند ناشی از علل مختلفی مانند التهاب پس از ژیلت، آلرژی و واکنش پوست فرد و … باشد.
توصیه می شود پوستتان توسط پزشک مرکز بررسی شود.
جهت بررسی این موضوع نیاز به معاینه و ارزیابی پوستتان می باشد.

سارا
سارا
3 years ago

سلام‌.من پس از لیزر پاهام شروع کردند به خارش به طور مداوم باید چکار کنم خارش تمام بشود؟؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  سارا

سلام دوست عزیز
این حالت در برخی افراد پس از انجام لیزر رخ می دهد، توصیه می شود از کرم زینک استفاده نمایید و پوست را با خارش و دست تحریک نکنید. چنانچه این حالت تشدید گردید بهتر است توسط پزشک مرکزی که لیزر انجام داده اید معاینه شوید.

تیچر
تیچر
3 years ago

سلام من یک ماه ونیم پیش لیزر بیکینی انجام دادم دقیقا بعد از لیزر خارش شدید در دهانه واژن گرفتم که تا حالا ادامه داره،دکتر هم رفتم گفت عفونت نداری،پماد داد ولی باز هم خوب نمیشه .چه باید بکنم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  تیچر

سلام دوست عزیز
چنانچه پوست ناحیه بیکینی دچار خارش گردیده باشد می تواند عللی متعددی مانند خشکی پوست، حساسیت پوستی، آلرژی بدن و… باشد.
اما چنانچه داخلی باشد نیاز به معاینه توسط متخصص زنان می باشد و مربوط به لیزر نمی باشد.بهتر است در این حالت با پزشک مرکزی که لیزر انجام می دهید مشورت نمایید تا علت دقیق مشخص گردد.

ندا
ندا
6 months ago
پاسخ به  تیچر

منم این مشکل رو پیدا کردم و خیلی شدید و ادامه دار هست

ندا
ندا
6 months ago
پاسخ به  تیچر

من با روغن سیاه دانه درمان شدم حتما امتحان کنید

مهسا
مهسا
2 years ago

سلام. من ۲ هفته هست که برای کیست تخمدان قرص هورمونی مصرف میکنم ،و دیروز لیزر کندلا کردم.. اما امروز به شدت خارش داره بدنم. باید چیکار کنم؟!

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مهسا

سلام دوست عزیز
جهت بررسی این موضوع نیاز به ارزیابی بالینی و بررسی پوست می باشد.
توصیه می شود توسط پزشک مرکزی که لیزر انجام دادید بررسی لازم صورت گیرد.

Seyran
Seyran
1 year ago

من دو روز پیش لیزر کردم، البته درجه دستگاه به نسبت جلسه قبل بالا بود،
شدیدا دچار خارش و کهیر شدم که هر لحظه این کهیر ناحیه‌ای از بدنم که لیزر شده، می‌باشد.

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  Seyran

سلام دوست عزیز
جهت بررسی دقیق این موضوع نیاز به معاینه پوست می باشد. بهتر است با مرکزی که لیزر انحام دادید مطرح نمایید. چنانچه این حالت تشدید نیست می توانید از کرم ترمیم کننده مانند زینک استفاده نمایید.

شادی
شادی
1 year ago

سلام من یک هفته پیش لیزر زیر بقل و بکینی انجام دادم و بعد از اون دچار خارش توی کل بدنم شدم ،لطفا یه راه درمان بهم بدید چون خارشش خیلی غیر قابل تحمله

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  شادی

سلام دوست عزیز
علل متعددی میتواند موجب بروز خارش پس از لیزر شود مانند: التهاب ناشی از شیو با ژیلت روز قبل از لیزر، خشکی و دهیدراته بودن پوست، مصرف برخی داروها و …
توصیه می شود با پزشک مرکزی که لیزر انجام دادید مشورت نمایید تا پوست تان بررسی شود اما به طور کلی، عامل مهم کم آبی می باشد بنابراین فواصل جلسات لیزر حتما از آبرسان استفاده نمایید.

شیدا
شیدا
2 months ago

سلام من هم مثل بقیه دچار خارش خیلییی سدید میشم بعد از لیزر

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  شیدا

سلام دوست گرامی
علل متعددی موجب بروز خارش بعد از لیزر می شود مانند: التهاب ناشی از ژیلت، کم آبی و دهیدراته بودن پوست، مصرف مواد غذایی و داروهای حسایت زا قبل از جلسه لیزر
خارش به علت ژیلت 48 ساعت بعد رفع می گردد. خارش ناشی از کم آبی پوست هم که معمولا عامل مهم می باشد باید حتما بعد از حمام از کرم آبرسان استفاده نمایید.
داروها و خوراکی های حساسیت زا هم مصرف نکنید.