افتادگی پلک پایین

درمان افتادگی پلک پایین در مرکز زیبایی برکه

درمان افتادگی پلک پایین در مرکز زیبایی برکه

افتادگی پلک پایین پس از افتادگی پلک بالا، یکی از شایع ترین عارضه های مربط به پلک است. این امرمی تواند علت های متفاوتی داشته باشد. اما مهم آن است که درمان پذیر است و در اکثر موارد درمان ساده ای دارد. مرکز زیبایی برکه با دراختیار داشتن کادری مجرب، متشکل از پزشکان متخصص، دارای گواهینامه ی رسمی بوده و آماده ی ارائه ی خدمات درمان افتادگی پلک پایین به بیماران عزیز می باشد. شما می توانید برای مشاوره و درمان هم اکنون از اینجا با ما تماس بگیرد.
افتادگی پلک پایین
افتادگی پلک پایین

اما پیش از هرچیز بهتر است در ادامه اندکی با پدیده ی افتادگی پلک پایین بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید…

افتادگی پلک پایین چیست؟

افتادگی پلک پایین زمانی رخ می دهد که پلک پایینی از چشم فاصله می گیرد(پایین می افتد) و قسمتی از آن پشت رو می شود. درجه افتادگی پلک پایین می تواند از خفیف تا شدید متفاوت باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

همانطور که از اسمش پیدا است، افتادگی پلک پایین عمدتا بر پلک پایین تر تاثیر می گذارد و می تواند در یک یا هر دو چشم رخ دهد.

افتادگی پلک پایین می تواند تولید طبیعی اشک را مختل کند، که این امر باعث علائمی مانند موارد زیر می شود:

  • قرمزی و سوزش چشم
  • تولید بیش از اندازه اشک، که می تواند منجر به آب آوردن چشم شود
  • خشکی بیش از حد چشم، که می تواند باعث شود فرد در چشمش احساس وجود گرد و خاک یا شن کند

گاهی اوقات در اثر افتادگی پلک، پلک رو به داخل بر می گردد. این اتفاق معمولا بر روی پلک های پایین تاثیر می گذارد، اما می تواند بر پلک های بالایی نیز اثر بگذارد.

علت افتاگی پلک پایین چیست؟

در اکثر موارد، افتادگی پلک پایین در اثر کهولت و بالا رفتن سن است. همانطور که سن بالاتر می رود، رباط های موجود در گوشه بیرونی چشم شما، که از پلک پایین پشتیبانی می کنند، می توانند ضعیف شوند. با گذشت زمان، عضله نگه دارنده ی  پلک پایین نیز می تواند ضعیف شود.

افتادگی پلک پایین همچنین می تواند به علت آسیب موقت به اعصاب صورت که برای کنترل پلک استفاده می شوند، یا آسیب مستقیم به پلک ها ناشی از سوختگی یا آسیب های دیگر ایجاد شود.

درمان افتادگی پلک پایین

اگر دچار افتادگی پلک پایین خفیفی هستید ممکن است به درمان نیازی نداشته باشید. ممکن است پزشک به شما توصیه کند از قرص یا پماد چشم برای کاهش التهاب در پلک پایین و کمک به حفظ روان بودن حرکت پلک استفاده کنید.

گاهی اوقات یک عمل جزئی برای اصلاح حالت پلک پایین مورد نیاز است. اکثر افراد می توانند در همان روز انجام عمل جراحی بیمارستان ترک کنند. چرا که به بستری نیازی ندارد.

این عمل شامل حذف بخش کوچکی از رباط های کنار چشم است که پلک شما را به جمجمه متصل می کند، این عمل رباط ها را کوتاه تر می کند تا بتوانند پلک شما را بهتر نگه دارند.

علادم افتادگی پلک پایین

در اثر عارضه ی افتادگی پلک پایین، پلک پایین از داخل به بیرون بر می گردد، این امر می تواند  باعث قرمزی، سوزش و آب آوردن چشم شود.

همچنین ممکن است باعث تخلیه مخاطی از چشم و خراشیدگی پلک ها شود.

هر بار که پلک می زنید، پلک های شما چشم هایتان را با اشک می پوشانند. اشک روان می شود  و از چشمان شما محافظت می کند و سپس از طریق دهانه های کوچکی به نام مجاری اشک در داخل پلک ها تخلیه می گردد.

با این حال، اگر پلک از چشم شما دور باشد، می تواند روند تخلیه را مختل کند که این امر می تواند علائم و عوارضی به همراه داشته باشد. علائم و عوارضی از قبیل:

  • قرمزی و سوزش چشم
  • خیسی چشمان
  • خشکی چشم (که می تواند درد داشته باشد و باعث احساس آن شود که گرد و خاک در چشم رفته است)
  • عفونت
افتادگی پلک پایین
افتادگی پلک پایین

علت افتادگی پلک پایین چیست؟

در اکثر موارد افتادگی پلک پایین با پیری مرتبط است. این اتفاق معمولا زمانی می افتد که رباط هایی (باند های بافتی) که پلک را به سوکت چشم متصل می کنند با افزایش سن تضعیف می شوند.

همانطور که سن شما بالا می رود، رباط هایی که پلک شما را به جمجمه تان متصل می کنند، و عضلاتی که در زیر و اطراف پلک شما قرار دارند، می توانند ضعیف شوند. این امر می تواند باعث افتادگی پلک پایین( وبالا) شود.

دیگر علت های کمتر شایع افتادگی پلک پایین عبارتند از:

  • آسیب به عصب هایی که پلک را کنترل می کنند (این اتفاق اغلب در عارضه ی عصبی، فلج بِل رخ می دهد)
  • یک توده یا کیست که در پلک پایین تولید می شود
  • آسیب به پلک ناشی از ضربه یا سوختگی، یا ناشی از یک عارضه ی پوستی، مانند درماتیت تماسی، و یا ناشی از جراحی در گذشته

افتادگی پلک پایین مادرزادی

در موارد نادر، افتادگی پلک پایین از هنگام تولد به علت عدم رشد مناسب عضلات زیر پلک در جنین اتفاق می افتد . این ممکن است به یک اختلال در زمینه رشد، مانند سندرم داون، مرتبط باشد.

انواع درمان افتادگی پلک پایین

درمان در موارد خفیف افتادگی پلک پایین مورد نیاز نیست.

چگونگی مدیریت این عارضه بستگی به شدت آن و علت اصلی آن دارد.

ممکن است قطره یا پماد چشم برای کاهش التهاب پلک پایین توسط پزشک به شما توصیه شود و تا به روانی حرکت پلک کمک کنند.

عمل جراحی افتادگی پلک پایین

در بعضی موارد ممکن است به یک عمل جراحی برای سفت کردن عضلات نگه دارنده ی  پلک پایین نیاز باشد.

این نوع درمان عملی  نسبتا جزئی است که حدود 45 دقیقه طول می کشد و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. این عمل معمولا به صورت سرپایی انجام می شود که بدین معنی است که شما نیازی به گذراندن شب در بیمارستان نخواهید داشت.(نیازی به بستری ندارد)

در مواردی که افتادگی پلک پایین ناشی از آسیب یا جراحی در گذشته باشد، ممکن است به عمل جراحی وسیع تری از قبیل پیوند پوست نیاز باشد.

این عمل شامل حذف یک بخش از پوست، از پلک بالا یا پشت گوش می شود تا آن را به زیر پلک های پایین پیوند بزنند تا از آن حمایت کند. ممکن است طی عمل به شما آرامبخش تزریق شود.

پس از جراحی، برای جلوگیری از التهاب، پد روی چشم تان قرار می گیرد. این پد باید حداقل برای یک روز روی چشم باقی بماند. قطره آنتی بیوتیک یا پماد معمولا برای کمک به پیشگیری از عفونت تجویز می شوند.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments