جای بخیه عمل پلک

جای بخیه عمل پلک | لیفت پلک

جای بخیه عمل پلک|لیفت پلک

 

لیفت پلک یکی از رایج ترین درمان هایی است که روی صورت انجام می شود. مهمترین نگرانی که بیشتر افراد در مورد لیفت پلک دارند، جای بخیه ی عمل پلک است. که البته حق هم دارند. چشم ها به اعتقاد بسیاری از افراد مهمترین بخش صورت هستند و مهمترین نقش را در حفظ زیبایی ظاهری ایفا می کنند. اما یکی بخش های مهم چشم ها که ممکن است در وهله ی اول چندان حائز اهمییت به نظر نیایند، پلک ها هستند.

از آنجایی که پلک ها دارای یکی از نازک ترین پوست ها روی صورت هستند، نشانه های پیری را زودتر از سایر بخش های صورت در خود نشان می دهند. چرا که به دلیل نازک و حساس بودن، همچنین نداشتن عضلات نگه دارنده ی قوی، با افزایش سن، زود دچار چین و چروک شده و عارضه های دیگری را نیز به همراه خود می آورند. به همین علت است که بیشتر عمل های لیفت پلک به دلیل زیبایی و جوانسازی پوست انجام می گیرند.

جای بخیه عمل پلک
جای بخیه عمل پلک

اما عارضه های پلک تنها به زیبایی ظاهری محدود نمی شود، بلکه عارضه هایی مانند افتادگی پلک بالا یا کسیه های زیر چشم و غیره، می توانند موجب انسداد دایره ی دید، اختلال در تولید اشک، خشکی چشم و ده ها مشکل دیگر برای فرد شوند. بنابراین جدای از زیبایی ظاهری، بهتر است برای حفظ سلامتی چشمانتان نیز، عارضه های پلک را جدی بگیرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درمان های مربوط به پلک را به عنوان لیفت پلک می شناسند. لیفت پلک روش های گوناگونی دارد، اما همانطور که اشاره شد، رایج ترین روش آن عمل پلک، یا جراحی پلک است. روش های دیگر شامل عمل پلک با لیزر و لیفت پلک با نخ هستند.

مرکز زیبایی برکه با در اختیار داشتن کادری مجرب متشکل از پزشکان متخصص ماهر، دارای گواهینامه ی رسمی، آماده ی ارائه ی خدمات لیفت پلک با جراحی و بدون جراحی به بیماران عزیز می باشد. شما هم اکنون می توانید از اینجا با ما تماس بگیرید.

در ادامه به بررسی نگرانی درمورد جای بخیه عمل پلک می پردازیم تا مراجعین محترم از این مسئله آگاه شوند که هیچ جای نگرانی برای جای بخیه عمل پلک نیست.

 

چقدر طول می کشد تا نخ بخیه های عمل پلک تجزیه شوند؟

سرعتی که نخ بخیه های عمل پلک برطرف(تجزیه) می شوند، به ماده ای که نخ از آنها ساخته شده است و ضخامت آن بستگی دارد. برخی از نخ ها در عرض یک هفته شروع به تجزیه می کنند و برخی دیگر برای تجزیه شدن به هفته ها یا ماه ها زمان احیاج دارند.

همه چیز به انتخاب جراح پلاستیک شما بستگی دارد

جراحان پلاستیک می توانند مواد نخ بخیه را بسته به میزان فشاری که نخ باید برای برخی عمل ها، نوع بافت مورد عمل، تعداد لایه ها و محل عمل تحمل کند، انتخاب کنند. برای جراحی پلک فوقانی، بسیاری از بخیه ها در بافتهای عمیق دوخته می شوند. برخی از این نخ بخیه ها دائمی هستند زیرا گاهی، بسته به عمل، نیاز است همواره در عضله باقی بمانند تا به آن کمک کنند. با این حال در بسیاری از عمل های پلک، از نخ بخیه ای استفاده می شود که به مدت حدوداً یک هفته در جایش باقی می ماند، سپس به سرعت تجزیه می شود. برخی پزشکان  از چند نخ بخیه استفاده می کنند که باید در اولین مراجعه بعد از عمل (معمولا 5 تا 7 روز پس از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی) برداشته شوند. به این ترتیب، بخیه ها در فاز اول بهبود با قدرت کامل در جای خود باقی می مانند، اما ممکن است قبل از بروز هرگونه زخم بخیه ی پس از عمل، برداشته شوند.(جای بخیه ی عمل پلک)

جای بخیه عمل پلک
جای بخیه عمل پلک

چه عواملی بر بهبود زخم های پس از عمل پلک اثر می گذارند؟

مدت زمانی که زخم های عمل بهبود می یابند و بخیه ها تجزیه می شوند به موارد زیر بستگی دارد:

  • جایی که بخیه ها در آن دوخته شده اند: پلک بالا یا پلک پایین
  • رفتارهای بیمار: مانند پاکسازی و استفاده از پماد آنتی بیوتیک
  • سرعت بهبودی ذاتی: اینکه چگونه بدن یک فرد به مواد بخیه واکنش نشان می دهد و مدت زمان معمولی که طول می کشد تا بدنش خود، زخم هایش را بهبود بخشد

یکی از راه ها برای اطمینان از این که نخ بخیه ها به شکل مناسبی تجزیه و حل می شوند این است که همیشه مرطوب و روان نگهشان دارید. معمولا باید بر روی بخیه  پماد آنتی بیوتیک بمالید. پماد مانع از تشکیل چروک و پوسته در اطراف زخم می شود و روند بهبودی زخم را در شرایط مطلوب نگه می دارد. و احتمال تشکیل اسکار را به حداقل می رساند. (جای بخیه ی عمل پلک)

گاهی اوقات باقی مانده های بافتی، پنهان باقی می مانند و به دلیل تورم پوست پلک ها به راحتی قابل مشاهده نیستند، این باقی مانده ها باید حذف شوند. اگر نسبت به آنها سهل انگاری شود، می توانند باعث شکل گیری کیست های کوچک شوند. به طور کلی اگر بخیه هایتان بعد از یک هفته از بین نرفت، باید با جراح خود تماس بگیرید تا آنها را بیرون بکشد. (جای بخیه ی عمل پلک)

صرف نظر از نوع  نخ جراحی که جراح پلاستیک شما انتخاب می کند، بسیار مهم است که خوتان از دستورالعمل های مربوط به مراقبت از محل برش پیروی کنید. قبل از انجام هر کاری متفاوت از آنچه پزشک دستور داده، با جراح پلاستیک خود مشورت کنید. در طول مدت زمانی که جای بخیه عمل پلک بهبود می یابد، باید صبور باشید.

امروزه در بهترین دوران عمل زیبایی پلک قرار داریم

با تکنیک های مدرن و پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر، جراحی پلک روش درمانی ایمن، موثر و قادر به ارائه نتایجی است که با حداقل درد، ناراحتی و خرابی همراه اند. یک جراح پلاستیک ماهر و توانمند که از تکنیک های مدرن استفاده می کند، می تواند به شما نتایج بهتر و با اثر طولانی مدت تر ارائه دهد.این در حالی است که متخصص بیهوشی، در یک مرکز درمانی مدرن ایمنی و راحتی شما را تضمین می کند. (جای بخیه ی عمل پلک)

جای بخیه عمل پلک
جای بخیه عمل پلک

همانطور که برای هر عمل جراحی دیگری نیز صادق است، بسیار مهم است که دستورات یک متخصص ماهر و حرفه ای را در مورد مراقبت از سلامتی خود پس از جراحی جدی بگیرید. از آنجایی که آناتومی هر فرد و واکنش او به عمل جراحی و سرعت خود درمانی بدنش با فرد دیگر متفاوت است، انجام ارزیابی توسط یک جراح پلاستیک  حرفه ای می تواند به شما در شناختن همه گزینه های درمانی و تعیین رویکرد درمانی مناسبی که نگرانی های شما را برطرف می کند، کمک کند.

و در آخر اینکه هرگز لازم نیست در مورد جای بخیه عمل پلک نگران باشید، چرا که فارغ از پارامتر هایی که می توانند سرعت و زمان بهبودی آن را تغییر دهند (که معمولا بیشتر از یک هفته طول نمی کشد)، این بخیه ها بسیار ریز بوده و در پشت مژه بریده می شوند و تقریبا دیدن جایشان، حتی در آن یک هفته، غیر ممکن است.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
مریم
مریم
2 years ago

سلام. الان یه ساله عمل کردم و خیییلی افتضاح ردش رو صورتمه نمیدونم باید چیکار کنم.ارومیه عمل کردم

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مریم

سلام دوست عزیز
علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد. توصیه می شود جهت بررسی این موضوع و رفع این حالت، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.