جادویی که در آتلیه عکاسی رخ می دهد!

جادویی که در آتلیه عکاسی رخ می دهد!

بالاخره جادوی واقعی از راه رسید و همه را شگفت زده کرد!

به گزارش تهران اسکین، آتلیه های زیادی در تهران هستند که با درآمد میلیونی عکس های مختلفی از مراجعه کنندگان و مشتریان خود می گیرند! اما آیا کیفیت و ارزش کار آن ها بالاست؟ آیا ظاهر پر از زرق و برق آن ها نشانگر کیفیت بالای کارشان است؟ هزینه های میلیونی برای عکس های ساده ی کودکانه منطقی است یا خیر؟! در این مقاله می خواهیم به این موضوعات بپردازیم و در نهایت جادویی که این روزها حسابی داغ شده است را معرفی کنیم! با ما همراه باشید

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بهترین آتلیه های شمال تهران چقدر درآمد دارند؟

با جستجوی کوتاهی در فضای اینترنت و پیج های مختلف اینستاگرامی متوجه خواهید شد که روند کار آتلیه های مختلف شمال تهران چگونه است! با تماس با یکی از این آتلیه ها که در نیاوران بود، متوجه شدیم که برای ورودی یک ساعته آتلیه، مبلغ 2 میلیون تومان را می گیرند و این صرف نظر از مبلغی است که برای عکس برداری و چاپ عکس از مشتریان خود دریافت می کنند.

هر کدام این آتلیه ها، پکیج های عکاسی مخصوص به خود را دارند. مثلا قیمت عکاسی در فضای باز ، بسیار بالاتر از عکاسی در فضای آتلیه است. این روزها عکس های ست مادر و دختری هم میان لاکچری بازها حسابی مشهور و محبوب شده است و تقریباً هر مادری دلش می خواهد که از این عکس ها با فرزند خود داشته باشد. جالب است بدانید که این عکس های ست مادر و دختر، هزینه های جانبی زیادی مانند اجاره باغ برای عکاسی، هزینه ی لباس های ست آتلیه و…نیز دارد که طبعاً در نهایت قیمت عکاسی را نجومی خواهد کرد.

عکس های کودک و نوزاد هم از قدیم الایام طرفداران مخصوص به خود را داشته است. اما جالب این جاست که امروزه به مناسبت های مختلف، عکس آتلیه ای می گیرند. به عنوان مثال این روزها عکس دندونی ، عکس یک سالگی و دوسالگی، عکس خداحافظی با پوشک و هزار مدل عکس دیگر نیز رواج پیدا کرده است و تقریبا هیچ والدینی را پیدا نخواهید کرد که حداقل یک دانه از این عکس ها نگرفته باشد!

آتلیه عکاسی
آتلیه عکاسی

انواع عکاسی کودک در آتلیه های تهران چگونه هستند؟!

به عنوان مثال خیلی از آتلیه های شمال تهران ترجیح می دهند که از تکنیک دکورهای سنگین و متنوع برای عکاسی کودک استفاده کنند. کافیست به عکس های نمونه کارشان نگاهی بیاندازید دکورهایی مانند پوشال، دکورهای تم محور و …را می توانید ببینید!

اما واقعیت این جاست که این دسته از دکورهای سنگین، معمولاً هزینه های خیلی زیادی را به جیب آتلیه دار و البته مشتری تحمیل می کنند. هیچ آتلیه ای آن قدر درآمد ندارد که مدام در حال تغییر دکوراسیون آتلیه ی خود باشد. ( هرچند که بهترین آتلیه های تهران معمولاً هر سه الی چهار ماه این کار را انجام می دهند)

به همین خاطر است که بعد از مدتی دکور این دسته از آتلیه ها تکراری شده و کمتر کسی رغبت می کند که در آن جا عکس بگیرد.

آتلیه ای در تهران که جادو می کند!

به گزارش تهران اسکین، آتلیه ای در تهران وجود دارد که بدون استفاده از دکورهای آن چنانی، بهترین عکس ها را می گیرد و همین مسئله کارشان را به جادو شبیه کرده است. آتلیه کیدو که در شمال تهران واقع شده است، جایی دنج و راحت برای گرفتن عکس های خلاقانه و هنری است. جالب این جاست که در این آتلیه از تکنیک های رایج خبری نیست و به جای آن با استفاده از تکنیک های فوق العاده، هزینه های خود و مشتری را پایین آورده اند.

آتلیه ی کیدو از فوتومونتاژ استفاده می کند. زمانی که از مدیریت این آتلیه در مورد این تکنیک سوال کردیم، چنین پاسخی گرفتیم:” در آتلیه ی ما همه چیز در روند مونتاژ رخ می دهد. ما بهترین عکس ها را با بک گراند سبز و سفید می گیریم. تلاش می کنیم که نوردهی و نورسنجی ما به بهترین شکل ممکن باشد و در نهایت فایل عکس ها در اختیار گرافیست قرار می گیرد. او بر اساس آلبومی که در اختیار دارد و انتخابی که مشتری از میان عکس های این آلبوم کرده است، تصویر مورد نظر خود را انتخاب کرده و سوژه را در بک گراند مربوطه جای گذاری می کند.

این گونه بدون نیاز به دکورهای آن چنانی و هزینه های سرسام آور، می توان سوژه را در هر پس زمینه ای که دلش خواست، بگذاریم. بک گراندهایی مانند سکانس های معروف سینما، کاراکترهای داستانی( مانند هری پاتر، ارباب حلقه ها و…) و حتی فضاهای فانتزی و سورئال!

آتلیه عکاسی
آتلیه عکاسی

این تکنیک با وجودی که بسیار جذاب و خاص به نظر می آید، مشکلاتی به همراه داشت. از مدیریت این آتلیه سوال کردیم که تکلیف کسانی که می خواهند عکاسی فضای باز را تجربه کنند چه می شود؟ یا آن دسته افرادی که تمایلی به عکس های فوتومونتاژی ندارند و پرتره های ساده می خواهند؟!

پاسخ ما چنین بود:” یادتان نرود که تصاویر فوتومونتاژی پکیج ویژه ی ماست. برای تمام عزیزانی که می خواهند عکاسی فضای باز داشته باشند، خدمات رایج را ارائه می دهیم. حتی در صورت تمایل می توان این عکس ها را با تکنیک های خاص جادویی و فانتزی هم کرد. در نهایت همه چیز به سلیقه ی مخاطب و مشتری بستگی دارد”

در انتها باید بگوییم که به نظر می آید جادوی واقعی عکاسی هنوز در جای جای تهران نفس می کشد و زنده است. اگر به دنبال عکس هایی خاص و ویژه هستید، باید به دنبال جاهایی باشید که هنوز هم به جادوی آتلیه عکاسی و روند تصویر برداری باور عمیقی دارند.

آتلیه عکاسی
آتلیه عکاسی
5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments