یک آتلیه خوب بارداری در تهران و کار عجیبی که انجام میدهد!

آتلیه خوب بارداری در تهران

در روزگاری هستیم که حافظه تاریخی ما در حال زوال است. شاید دقیقا به همین خاطر باشد که مدام به دنبال ثبت لحظاتمان هستیم! همین باعث شده که نان بعضی از آتلیه های تهران حسابی در روغن باشد. از مدهای عجیب و غریب عکاسی گرفته تا مناسبت های مختلفی که برای آن ها، عکاسی می کنند.

اما شاید رایج ترین مدل عکاس، عکاسی بارداری باشد. زنان باردار می خواهند این تجربه ی بی نظیر و خاص را ثبت کنند. کافیست جستجوی کوتاهی در فضای مجازی بکنید تا متوجه شوید که از چه صحبت می کنیم. هزاران هزار عکس بارداری به خوبی گویای این است که مدل عکاسی بارداری چقدر محبوب و رایج شده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از همان لحظه ای که برگه سونوگرافی والدین به دست آن ها می رسد، پروسه ی عکس برداری هم آغاز می شود. خبرنگار ویژه ی ما، به چند تا از این آتلیه ها سر زده است و سوالاتی مطرح کرده که خواندنشان خالی از لطف نیست!

آتلیه خوب بارداری در تهران

تجربه عکاسی بارداری

موضوع خبری این هفته که به دستم رسید، حسابی کنجکاو و مشتاق شدم تا از نزدیک با آتلیه داران و خانم های بارداری که برای عکس برداری به آن جا مراجعه می کنند، صحبت کنم!

ترجیح دادم کار خود را از یکی از بهترین آتلیه های شمال تهران در منطقه ی نیاوران آغاز کنم. دفتر آتلیه ی آن ها حسابی شلوغ بود و موسیقی کر کننده ای به گوش می رسید. فضای نیمه تاریک آتلیه خود به خود تاثیر لازم را بر روی همه می گذاشت!

از مدیریت آن جا سوال کردم که معمولاً بیشتر خانم های باردار دنبال چه جور عکس هایی هستند؟

“خب سلیقه های مردم متفاوته! بعضیا دنبال یه کار ساده هستن اما یه عده هم هستن که حسابی با تجربه شدن و هیچ منویی قانعشون نمی کنه! معمولاً این دسته از خانم ها توی اینترنت سرچ می کنن و یه سری عکس نمونه خارجی برای ما پیدا می کنن! اما واقعیتش اینه که با امکاناتی که تو کشورمون داریم، گرفتن این عکس ها واقعا سخته! به همین خاطره که مجبوریم با چیزهای دیگه و به اصطلاح لاکچری تر قانعشون کنیم!”

سوال بعدی من از مدیریت این بود که عکس های بارداری در فضای باز چطور؟آیا بازدهی خوبی دارند؟

“راستش رو بخواهید بیشتر درآمد ما از همین راه می گذره! عکاسی فضای باز امروزه خواهان زیاد داره. باغ اجاره می کنیم و می تونیم آپشنای زیادی بهشون ارائه کنیم. مثلا اخیرا ست مادر و دختری خیلی محبوب شده! البته اینم بگم که هزینه ی دوخت این لباس ها که بیشتر به عهده ی آتلیه س اصلا ارزون نیست. اما اینجوری می تونیم تعرفه هامون رو بالاتر ببریم. در کل درآمد اصلی ما از طریق تیراژ و تعداده که مشخص میشه”

بعد از چند سوال و جواب کوتاه دیگر با مدیریت آتلیه، ترجیح دادم میان خانم هایی که آن جا بودند، چرخی بزنم و گزارشی تهیه کنم!

خانم بارداری آن جا بود و داشت از میان عکس هایی که هفته ی پیش در یک باغ ویلا گرفته گرفته بود، انتخاب می کرد. از او پرسیدم که آیا از نتیجه راضی است؟ او چنین پاسخ گفت:

” نتیجه هرچی باشه، راضی ام. سر بچه ی اولم حتی یه دونه عکس هم از زمان بارداریم نگرفتم. سر این یکی گفتم جبران کنم”

از او پرسیدم که آیا هزینه عکاسی این کار برایش سنگین از آب درآمده است یا خیر؟ پاسخ داد:” به نسبت درآمد من زیاد بود اما آدمایی رو می شناسم که صد برابر برای یک عکس خوب هزینه می کنن و اصلا هم واسشون مشکلی نیست. تازه من که اصلاً لاکچری نگرفتم”

در نهایت کار خود را در آن آتلیه به پایان رساندم و به سراغ آتلیه دیگری رفتم که در قلهک واقع شده بود و در میان نام بهترین آتلیه های تهران، نامش را زیاد شنیده بودم!

آتلیه خوب بارداری در تهران

آتلیه بارداری حرفه ای

برعکس آتلیه اول، فضای این آتلیه که نامش کیدو بود، خیلی دل نشین تر و جذاب تر بود. مدیریت آن جا که کاملاً جوان بود، با شور و شوق در را برایم باز کرد. در همان وهله ی اول متوجه تفاوت آن جا شدم. در و دیوار این آتلیه با چیزهای عجیب و غریب پوشانده شده بود که قطعاً چشم هر بیننده ای را خیره می کرد. اما عجیب تر این بود که دیگر خبری از دکورهای سنگین آتلیه ی اول نبود و تنها چیزی که به چشم می خورد، یک ست آپ حرفه ای نورپردازی و تعدادی پرده ی سفید و سبز بود که از دیوار آویزان شده بودند!

با تعجب در مورد کارشان از آن ها سوال کردم و پاسخی که گرفتم این بود:” خب ما ترجیح می دیم که از دکورهای سنگین و تکراری استفاده نکنیم. همان طور که می دونید عکاسی فضای باز هم دردسرهای خاص خودشو داره! علاوه بر این خیلی ها توانایی مالی برای گرفتن هم چین عکس هایی رو ندارن. به همین خاطره که به ایده ی فوتومونتاژ فکر کردیم. به این صورت عکس خام رو با پس زمینه ی سفید می گیریم و بعد از اون به سراغ مونتاژ بک گراندهای جذاب و دیدنی میریم و کلی تصاویر حرفه ای و ویژه می تونیم خلق کنیم”

آتلیه خوب بارداری در تهران

آتلیه بارداری اینستاگرام

از او درباره ی پیج های عکاسی شان پرسیدم و او گفت که تقریباً تمام پکیج های رایج دیگر آتلیه ها را دارند. از جمله عکاسی بارداری حرفه ای، عکاسی ست مادر و دختری، عکاسی پرتره هنری، عکاسی نوزادف عکاسی زوج ها و…..! اما پکیج فوتومونتاژ چیزی است که دقیقا به آن می نازند و افتخار می کنند!

او گفت:” بارها نوجوانان شیفته ای را دیدم که با هزار ذوق و شوق سراغ ما می آیند و می خواهند آن ها را در پس زمینه ی انیمیشن ها و فیلم های محبوبشان قرار دهیم! هیچ چیز بیشتر از این مسئله ما رو سر ذوق نمیاره که چندتا آدم باحال پیدا کنیم که به جای عکاسی ساده، به سراغ ایده های نو و جذاب تر برن”

در نهایت از او خداحافظی کردم و به سراغ درب خروج رفتم که دوباره مرا صدا کرد و از من خواست که به عنوان یادگاری عکسی از من بگیرند و با فوتومونتاژ به من تحویل دهند. پروسه ی عکس برداری بسیار جذاب بود و از من خواستن که ژست های مختلفی بگیرم و خودم را در فضاهای متفاوتی تصور کنم. نتیجه ی کار را بعد از دو هفته به من تحویل دادند. در حال حاضر این عکس، روی دیوار خانه ام جا خوش کرده است و هربار که آن را نگاه می کنم، حسابی سرحالم می کند.

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments