تاثیر پاکسازی صورت

تاثیر پاکسازی صورت در مرکز زیبایی یا سالن آرایشگاه؟!

تاثیر پاکسازی صورت

تاثیر پاکسازی صورت را می شناسید؟ سالن زیبایی بهتره یا یک مرکز تخصصی پوستی؟!

خیلی از ما زمانی که صحبت از پوست صورتمون میشه، حساسیت زیادی به خرج میدیم! خب البته حق هم داریم! پوست صورت یکی از اصلی ترین عناصر زیبایی ماست. فرقی نمی کنه که چقدر بینی قلمی یا لب هایی قلوه ای داشته باشین! اگه پوست صورتتون خوب و شفاف نباشه، احتمالا هیچ یک از زیبایی های صورتتون به چشم نمیاد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما توی این مطلب از وب سایت تهران اسکین میخوایم راجع به تاثیر پاکسازی صورت حرف بزنیم.

به هرحال هر کدوم از ما ممکنه روزانه در معرض صدها جور آلودگی و باکتری قرار بگیریم. زندگی در همین تهران آلوده، باعث میشه که پوستمون پژمرده و خسته به نظر بیاد. واسه همین پاکسازی صورت میتونه خیلی مهم و حیاتی باشه!

اما چقدر راجع به تاثیر پاکسازی صورت اطلاعات دارین؟ آیا می دونین که چرا بهتره حتما پاکسازی صورت توی مطب پزشک انجام بشه؟ خب توی این مقاله با ما همراه باشید تا به طور مفصل در مورد تک تک این مسائل صحبت کنیم.

پاکسازی صورت در آرایشگاه

کافیه سری به آرایشگاه محله تون بزنید. قطعا با یک سری ماسک های آبرسان و یه دستگاه بخور مواجه میشین و می فهمین که خدمات پاکسازی پوست هم در این مجموعه ارائه میشه! اما واقعا میشه به پاکسازی صورت در آرایشگاه اطمینان کرد؟ چند دلیل برای این که این کارو انجام ندین:

  • نتیجه ی مورد نظرتون حاصل نمیشه چون که روش های پاکسازی پوست در آرایشگاه، تنها به سطح ابتدایی پوست نفوذ می کنند. در حالی که خیلی از آلودگی ها و معضلات پوستی در لایه های عمیق تر پوست جا خوش کردن و نیازمند پروسیجرهای عمیق تر و تهاجمی تری برای رفعشون هستید.
  • برای تمام افراد از یک نوع روند درمانی استفاده میشه. مثلا اگه پوست شما خشک هست، از همون موادی براتون استفاده میشه که برای افرادی با پوست چرب استفاده می کنن! بنابراین هیچ گونه استثنایی قائل نمیشن! شما نیازمند این هستین که قبل از هر گونه درمانی، پوست شما به دست مورد بررسی قرار داده بشه و با توجه به شرایط آن، بهترین درمان پوستی تجویز بشه. کاری که در سالن های زیبایی و آرایشی انجام نمیشه.
تاثیر پاکسازی صورت

عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

نکته ی مهم دیگه ای که اصلا نباید فراموش کنیم اینه که خیلی وقت ها این درمان های پوستی بدون عوارض و مشکل هم نخواهند بود. اگه تصمیم گرفتین که برای پاکسازی پوست صورت به سراغ آرایشگاه محله تون برید، بهتره در مورد عوارض چنین کاری هم اطلاعاتی داشته باشید:

  • به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به پوست بیماران مختلف، ممکنه داروها و ماسک های نامناسب تجویز بشه که خطر بروز بیماری های پوستی رو بیشتر میکنه
  • شیوه هایی که برای درمان و پاکسازی پوست صورت به کار برده میشه،تخصصی نیستن و فقط به لایه ی ابتدایی پوست نفوذ میکنه!
  • عوارضی مثل واکنش های پوستی در انتظار شماست. قرمزی، کبودی، التهاب و …بخشی از این عوارض هستن.
  • بنابراین بهتره قبل از هر کاری، شرایط پوستی شما به طور دقیق توسط پزشک ارزیابی بشه و درمانی متناسب با پوتتان تجویز شود.

پاکسازی صورت تو خونه

خیلی از ما یک روتین پوستی روزانه داریم! طبیعیه که پوست هر روز باید پاکسازی بشه و آلودگی های مختلف رفع بشن! اما همون طور که می دونین خیلی از این درمان ها کاملا سطحی هستن. نکته این جاست که خیلی از درمان های پوستی در خانه تنها می تونن به سطح ابتدایی پوست نفوذ کنن. حتی بهترین ماسک ها و اسکراب ها هم سطح رویی پوست رو نشونه میگیرین. اما همون طور که می دونین خیلی از معضلات پوستی در لایه های عمیق تر پوست به وجود میان!

مشکلاتی مثل جوش ها و آکنه ها، نیازمند درمان های عمیق تری هستند.

البته بعضی از ماسک های پوستی می تونن مفید باشن. اما بهتره که به صورت ماهیانه پاکسازی رو در مطب انجام بدین و تاثیر پاکسازی صورت رو مشاهده کنین!

تاثیر پاکسازی صورت

عوارض پاکسازی پوست

اگه توی یک مطب پزشکی پاکسازی پوست رو انجام میدین بهتره بدونین که عوارضی هم وجود داره. البته در صورتی که پزشک متخصص و ماهری رو انتخاب کنین، این عوارض کاملا موقتی و زودگذر هستن

  • قرمزی و التهاب

رایج ترین عوارض جانبی فیشیال پوست قرمزی و التهاب پوستی هست. این عارضه ممکنه به خاطر فشار لایه برداری یا هرگونه مواد یا محصولی باشه که در طول پروسه ی فیشیال پوست استفاده میشه. یک یا دو روز بعد از انجام فیشیال پوست بهتره آرایش نکنید یا از محصولات حساسیت زا روی پوست خودتون استفاده نکنین تا فرصتی برای بهبود به پوست داده باشین. اگه قراره به یه مراسم یا مهمونی مهم و خاصی برین، تا 3 روز قبل، فیشیال پوست انجام ندین چرا که به هرحال پوست نیازمند زمان هست تا بهبود پیدا کنه و به نتیجه ی دلخواهتون برسه.

  • عوارض پوستی ناشی از انجام درمان فیشیال

بعد از این که درمان فیشیال پوست رو انجام دادین باید به شدت مراقب باشین. چرا که پوست شما برای نفوذ باکتری ها و آلودگی ها کاملا آماده ست. مطمئن بشین که تمام ابزارها و دستگاه هایی که برای فیشیال پوست به کار میرن، کاملا استریلیزه و تمیز باشن تا باکتری به درون پوست نفوذ نکنه! در صورت امکان، از پزشک یا تکنیسین خودتون بخواین که ابزارها و وسیله های یک بار مصرف براتون استفاده کنه! اگه از دستگاه هایی مثل فیس آپ برای لایه برداری و پاکسازی پوست استفاده میشه، حتما سری جداگانه از پزشک خودتون بخواین! اینجوری مطمئن میشین که آلودگی ها به داخل پوست نفوذ نمی کنن!

  • جای زخم

زمانی که پزشک متخصص از یه سری ابزارها و وسایل سوزن مانند برای خروج آلودگی ها از منافذ استفاده میکنه، ممکنه زخم های کوچیکی روی سطح بیرونی پوست ایجاد بشه! به طور کلی، مواد و ماسک های قوی ممکنه منجر به بروز زخم و خونریزی روی پوست بشه! یک متخصص یا تکنیسین ناوارد و تازه کار میتونه حسابی به پوست شما آسیب وارد کنه. چون که به طور دقیق شیوه ی استفاده از ابزار رو بلد نیست. در موارد حاد و شدید، حتی ممکنه جای زخم باقی بمونه و با درمان های ساده هم از بین نره!

برای مراقبت از خودتون و کاهش خطر عفونت، بهتره به سراغ بهترین متخصص و پزشک برید. مرکز زیبایی شمال تهران، یکی از بهترین پزشکان پوست رو در اختیار داره و این اطمینان رو بهتون خواهد داد که بهترین نتیجه ی ممکن رو بگیرید. شما می تونین برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

  • خشکی پوست

یکی از اصلی ترین مراحل فیشیال پوست، لایه برداری به حساب میاد. به این ترتیب لایه ای از پوست که شفاف تر و بهتره به سطح میاد. اما بعضی وقت ها، یه لایه برداری عمیق و غیر اصولی می تونه منجر به خارش و خشکی پوست بشه. بهتره که بعد از انجام لایه برداری از یک مرطوبت کننده ی مرغوب و مناسب استفاده بشه تا چنین مشکلاتی به وجود نیاد. بعد از انجام فیشیال پوست هم بهتره که در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اگه ناچار شدید بهتره از ضد آفتاب هایی با SPF 30  استفاده کنید.

رفع قرمزی پوست بعد از پاکسازی

در ابتدای بخش عوارض فیشیال پوست راجع به قرمزی صورت صحبت کردیم. اما در صورتی که به چنین عارضه ای مبتلا شدید، کافیه مراحل و درمان های زیر رو مد نظر داشته باشین(البته این قرمزی ها بعد از دو الی سه روز، خود به خود از بین می روند):

استفاده از کانسیلر و تونرها رو تا دو سه روز فراموش کنید. مواد موجود در این محصولات، قرمزی پوستتون رو بدتر میکنه

پوست صورت خودتون رو خنک نگه دارید تا قرمزی سریع تر برطرف بشه

تا چند ساعت بعد از اتمام فیشیال به صورت خودتون آب نزنید

از عصاره ی آلوئه ورا برای رفع قرمزی و التهاب پوست استفاده کنید.

سخن آخر

در نهایت باید تکرار کنیم که تاثیر پاکسازی صورت تنها زمانی حاصل میشه که بهترین پزشک و بهترین روند فیشیال پوست رو انتخاب کنید. از همین الان پاکسازی در آرایشگاه یا خونه رو فراموش کنید و به فکر درمان های قوی تری باشید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments