ایا انجام تمارین ورزشی در هوای الوده خطرناک است ؟

ورزش 2
تمارین هوازی

همان طور که میدانید تمرینات ورزشی هوازی برای سلامتی فرد بسیار مفید میباشند ولی در عین حال انجام این تمارین در هوای الوده یک ترکیب ناسالم را بوجود می اورد به خصوص اگر فردی مبتلا به آسم ,دیابت ,مشکلات قلبی و ششی و یا مشکلات تنفسی باشد .

حتی زمانی که ورزش نمیکنید ,قرار گیری در معرض هوای الوده برای سلامتی شما مضر است ولی با ترکیب الودگی با تمارین هوازی این ریسک بالاتر میرود .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در واقع در طی تمارین هوازی شما هوای بیشتری را استشمام میکنید و ان را تا عمق بیشتری به درون شش های خود هدایت میکنید و چون بیش تر افراد در حین تمرین از دهان نفس میکشند ,پس هوا از فیلتر های بینی شما نیز عبور نمیکند و تصفیه نمیشود .

الودگی هوا در بروز این بیماری های موثر است :

  • اسیب به مسیر هوایی شش ها
  • افزایش ریسک ابتلا به آسم
  • وخیم کردن بیماری آسم
  • افزایش خطر حملات قلبی و سکته
  • افزایش احتمال مرگ های ناشی از سرطان شش و مشکلات قلبی 

ولی هنوز نمیدانیم که چه میزان قرار گیری در معرض هوای الوده میتواند برای ما خطرناک باشد ؟و یا چقدر میتوان در هوای الوده به انجام تمارین ورزشی پرداخت ؟

ولی تمارین هوازی برای بدن بسیار مفید میباشند و بهتر است که انها را ترک نکنید .

میتوانید به منظور کاهش اثر هوای الوده بر تمارین هوازی از این روش ها استفاده کنید :

  • سطح الودگی هوا را بررسی کنید :میزان الودگی هوای شهرتان را با استفاده از مراکز اطلاع رسانی در این زمنیه چک کیند .همچنین تلویزیون و رادیو و روزنامه در خصوص الودگی هوا هشدار میدهند .
  • زمان تمارین ورزشی خود را  تنظیم کنید :زمانی که وضعیت هوا مناسب نیست ,از ورزش در هوای ازاد بپرهیزید و صبر کنید تا الودگی هوا از بین برود .همچنین میزان الودگی هوای هنگام بعد از ظهر و میانه روز بیشتر است پس بهتر است در این ساعات ورزش نکنید .
  • از مناطق الوده دوری کنید :معمولا مرکز شهر و مناطق پر رفت و امد الودگی بیشتری دارند پس بهتر است نواحی اطراق شهر و مکانهای بهتری را انتخاب کنید که در انها هوای بهتری جریان دارد .
  • در خانه ورزش کنید :اگر وضعیت هوای شهریتان بهتر نشد ,در خانه ورزش کنید .میتوانید از برنامه های اموزشی استفاده کنید و یا خود را با  تمارین ورزشی تلویزیون سرگرم نمایید .

ورزش 4

در صورتی که مبتلا به آسم ,بیماری های قلبی و دیابتی میباشید حتما با پزشک خود در خصوص ساعات مناسب برای ورزش مشورت نمایید .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد 

   مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments