آیا شیوه نوین زیبایی مزوتراپی در درمان ریزش مو موثر است؟

مزوتراپی ریزش مو

hair-loss-injections-jubilee-hills-hyderabad-treatment-centre

اخیرا روش نوین زیبایی مزوتراپی صدرنشین اکثرآگهی های تبلیغاتی تلویزیون، رادیو و حتی اینترنت است و توجهات زیادی را به علت کاربرد احتمالی آن در درمان طاسی و ریزش موی ژنتیکی مردان دریافت کرده است. با این وجود، این موضوع هنوز مورد بحث بسیاری از پزشکان جراحی و زیبایی است، زیرا هنوز مدارک کافی مبنی بر قابل اطمینان بودن و تاثیر گذاری این روش در درمان ریزش مو وجود ندارد.

مزوتراپی و ریزش موی آندروژنیک

مزوتراپی روشی است که مستلزم تزریق مستقیم دارو و مواد معدنی و ویتامین ها به داخل پوست میباشد. این روش برای اولین بار توسط دکتر فرانسوی بنام آقای میشل پیستور معرفی گردید. در ابتدا او از تزریق وریدی ماده پروکایین برای درمان یک بیمار مبتلا به نفس تنگی استفاده کرد و بدین نتیجه دست یافت که بدنبال تزریق دارو شنوایی بیمار بهبود پیدا کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پس او شروع به آزمایش تزریق سطحی داروی پروکایین برای موارد مختلف کرد و در سال 1976 این پروسه درمانی را مزوتراپی نامگذاری کرد. پس از آن بارها تلاش صورت گرفته است که از مزوتراپی برای درمان بیماری های مختلف چون درمان در دمفاصل، اگزما و وزوز گوش استفاده گردد. واژه مزوتراپی به معنی مزودرم یا درمان لایه های میان پوستی است.

Mesotherapy-Treatment-for-Hair-Loss-320x240

روش نوین زیبایی مزوتراپی اخیرا به عنوان روشی موثر با قابلیت درمان انواع بیماری های مختلف و موارد آرایشی و زیبایی چون، رفع تدریجی سلولیت، جلوگیری از پیری زودرس و فرم دهی بدن،  علاقه و کنجکاوی دنیای پزشکی را برانگیخته است، اگرچه مطالب بسیاری نیز مبنی بر تاثیر مزوتراپی در درمان ریزش موی ژنتیکی وجود دارد.

بعنوان مثال در کشور هند، متخصصان زیباشناسی، کلینیک های زیبایی به تبلیغات گسترده روش مزوتراپی به عنوان روشی مطمئن، بیخطر و موثر در درمان ریزش موی آندروژنتیکی پرداخته اند. اما هنوز متخصصان پوست به اثرات و فواید مزوتراپی اطمینان ندارند. بنابراین ما به تحقیقات دقیق و موشکافانه در جهت اثبات سودمندی و فواید مزوتراپی در درمان ریزش موی مردان نیاز داریم.

Portrait of businessman using two phones
Portrait of businessman using two phones

متاسفانه واقعیت اینجاست که شواهد و مدارک ناکافی درباره جنبه های مختلف این پروسه درمانی از جمله مکانیسم عمل،  هنايش دارويي (بخشي از داروسازى كه با جذب و پخش و دفع دارو در بدن سر و كار دارد)، دارو پويا شناسي (بخشي از داروسازى كه با اثر دارو بر بدن سر و كار دارد)، رژیم های درمانی و … در مجلات پزشکی وجود دارد.

انتشارات درون سازمانی و بروشورهای شرکت های مختلف نشان می دهد که تزریق آمیزه ای از عصاره گیاهان طبیعی و مواد شیمیایی یا طبیعی بدست آمده از یک خانواده دارویی،  مواد رگ گشاد کن، فیناستراید، مینوکسیدیل و ویتامین ها به لایه های میانی و زیرین پوست در طول دو تا چهار هفته بسیار موثر است. در این میان، مینوکسیدیل و فیناستراید نقش اساسی را درمان ریزش مو ایفا می کنند. در اینجا مکانیسم عمل و تاثیر مواد تزریق شده به پوست هنوز هم مورد بحث است.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments