آیا شیوه نوین زیبایی مزوتراپی در درمان ریزش مو موثر است؟

166652.bda6d7ec61b3a4f18e42542129527b79

در صورتی که واژه مزوتراپی را همراه با درمان ریزش مو در اینترنت جستجو کنید، مقالات و نتایج کمتری بدست می آید و اگر همین واژه مزوتراپی را به تنهایی در اینترنت جستجو کنید، بیش از 209 هزار مقاله از آن در اختیار خواهیم داشت. نکته جالب توجه است که افرادی برای که برای درمان طاسی خود از روش مزوتراپی استفاده کردند، ریزش موی آنها حتی نسبت های به مراحل پیش از درمان افزایش پیدا کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بررسی های بافت آسيب شناسي نشان می دهد که بر اثر مزوتراپی ماده آناژن روینده موجود در پیازک های مو به طور کامل از میان رفت و تعداد واحدهای مینوكسیدیل و کاتاژن موجود در پیازک های مو به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرد که این حاکی از پسرفت حاد پروسه درمان است و منجر به گندیده شدن ماده آناژن می شود.

یافتن علت بیماری در هر دو مورد بسیار دشوار است. بسیاری از محققان و متخصصان پوست بر این باورند که کاربرد مزوتراپی در درمان ریزش مو عوارض جانبی خودش را بهمراه دارد که از جمله آن می توان به ورم و چرک کردن پوست سر اشاره کرد.

What is up there?

توجه داشته باشید که روش نوین زیبایی مزوتراپی هنوز به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نرسیده است.

مرکز مبارزه با بیماری های دولت آمریکا اعلام کرد که متخصصان باید برطبق استاندارد و بدنبال شیوه های صحیح تزریق و استفاده از داروهای ضدعفونی کننده مناسب و تزریق مواد و محصولاتی مورد تایید سازمان غذا و دارو، مزوتراپی را بدقت به مرحله اجرا برسانند.

علاوه بر این، با توجه به اسناد و مدارک موجود، کشور سنگاپور مزوتراپی را در لیست  B  روش های نوین زیبایی قرار داد؛ بدین معنی که شواهد بسیار کمی مبنی بر قابل قبول بودن و درصد موفقیت بالای مزوتراپی وجود دارد.

با توجه به این اطلاعات، موضع ما در رابطه با تاثیر مزوتراپی در درمان ریزش موی مردان به صورت زیر خلاصه می گردد:

hair-loss

  • اطلاعات کافی مبنی بر سودمندی و قابل اطمینان بودن مزوتراپی در درمان ریزش مو وجود ندارد.
  • اطلاعات ناکافی درباره علت پیدایش این روش زیباسازی و دارو شناسي ترکیب گیاهان مختلف و تولید داروهای ضد ریزش مو در اختیار است.
  • توضیحات دقیقی مبنی بر مصرف به اندازه دارو و محصولات در دست نیست و اینکه مزوتراپی به مفیدی که در رسانه ها تبلیغ شده است، نیست و نمی تواند در عرض یک شب معجزه کند.

Mesotherapy-for-hair

 در این زمینه به مطالعات علمی کنترل شده و خوب طراحی شده ای نیاز است که مفیدیت و تاثیرگذاری مزوتراپی  و محصولات دارویی را اثبات کند.

مقامات قانونی و انجمن ها این اطمینان را برای مردم فراهم می کنند که مشکلی در کیفیت داروهای تجویزی وجود ندارد و اینکه مردم به هیچ عنوان موضوع مورد آزمایش پزشکان نیستند.

 منبع:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments