چه کسانی نباید بوتاکس کنند ؟ بایدها و نبایدهای تزریق بوتاکس چیست ؟!!

چه کسانی نباید بوتاکس کنند

چه کسانی نباید بوتاکس کنند

گرچه بوتاکس عملیاتی ساده و به نسبت رایج است.اما با این وجود، افرادی هستند که نباید بوتاکس انجام دهند.شاید برای شما هم این سوال پیش امده باشد که منظور از این افراد ، دقیقا چه کسانی است؟ تلاش کرده ایم که فهرستی از این اشخاص تهیه کنیم. با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چه کسانی نباید بوتاکس کنند
چه کسانی نباید بوتاکس کنند

بوتاکس نوعی تزریق رایج است که در بازار جراحی ها و عملیات های زیبایی محبوبیت چشم گیری دارد.

اما به هر حال شرایطی وجود دارد که در صورت دارا بودن آن ، افراد نباید دست به تزریق بوتاکس بزنند:

پیش از یک رویداد بزرگ

بیشتر افراد فکر می کنند چون بوتاکس زیبایی ، عملیاتی موثر است و در زمانی کوتاه در مطب پزشک انجام می شود، پس می توانند نتایج حاصل از آن را نیز به سرعت مشاهده کنند.

گرچه خیلی از افراد پس از مدتی شاهد رفع چین و چروک های خود را مشاهده کنند اما به هر حال ممکن است دچار تورم و کبودی نیز در محل تزریق شوند.

علاوه بر این ممکن است دچار قرمزی و درد نیز شوند.

به همین خاطر در صورتی که مراسم عروسی در پیش دارید یا این که قرار است در جلسه ی کاری مهمی شرکت کنید ، بهتر است تزریق بوتاکس را چند هفته قبل از این رویدادهای بزرگ انجام دهید.

برخی مواقع پیش می آید که بیماران ما تمایل دارند که در عرض یکی دو روز ظاهر بهتری پیدا کنند، توصیه می کنیم که بوتاکس مسپورت را تزریق نمایند چرا که اثرات ناشی از این تزریق تا 24 ساعت بعد ، از بین خواهند رفت!!

چه کسانی نباید بوتاکس کنند
چه کسانی نباید بوتاکس کنند

اگر باردار هستید

محلول بوتاکس حاوی سم بوتولونیوم نوع A می باشد که هنگامی که به درستی انجام گیرد برای تزریق زیر پوستی مناسب و ایمن خواهد بود.اما گاهی ممکن است برای جنین نیز مضر باشد.ایجاد محیطی امن برای رشد جنین و هم چنین اطمینان از زایمان صحیح یکی از اصلی ترین فاکتورهای بارداری می باشد!!

زنانی که باردار هستند برای تزریق بوتاکس باید تا اتمام زایمان و شیردهی صبر کنند.

گرچه باید این نکته را هم بگوییم که هزاران زنی که خودشان نمی دانستند باردار هستند، تزریق بوتاکس را انجام داده و هیچ گونه آسیبی به جنین نرسانده اند.اما به هرحال برای مشکلات حقوقی پیرامون سلامت مادر و کودک، پزشکان مجموعه ی زیبایی برکه از انجام تزریق بوتاکس برای زنان باردار معذورند.
چه کسانی نباید بوتاکس کنند
چه کسانی نباید بوتاکس کنند

حجم پوست شما کاهش پیدا کرده یا پوستی شل و آویزان دارید

تزریق بوتاکس برای نرمکردن چین و چروک های بالای صورت (مانند چین های پیشانی ، خط میان ابروها ) بسیار موثر و مفید است اما نمی توانند اثر مثبتی در رفع کاهش حجم پوستی و پوست های آویزان داشته باشد.

افرادی که علامت های پیری را از خود نشان می ذهند ، خصوصا کاهش حجم پوست، بهتر است که به انجام عمل هایی مانند بلفاروپلاستی یا جراحی لیفت صورت روی بیاورند تا این پوست اضافه برداشته شده و بافت باقی مانده نوسازی شود و پوست را تنگ تر کنند.

افرادی که چین و چروک های خفیفی پایین صورتشان دارند می توانند از تزریق ژل هایی مانند ژوویدرم و رستایلین بهره مند گردند.

چه کسانی نباید بوتاکس کنند
چه کسانی نباید بوتاکس کنند

گردن یکی از نواحی ای است که می توان برای لیفت آن از تزریق بوتاکس استفاده کرد.

 مثل هرگونه عمل دیگری ؛ مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که پزشکی را انتخاب کنید که در زمینه ی انجام این گونه عمل ها ، تجربه و مهارت کافی را داشته باشد

بهترین مرکز تزریق بوتاکس در تهران

مرکز زیبایی برکه ، با بهره گیری از بهترین مواد موجود در بازار و پرسنل حرفه ای ، افتخار دارد تا کلیه خدمات تزریق بوتاکس و ژل را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

آلرژی به بوتاکس

همان گونه که گفتیم ، ممکن است افراد زیادی باشند که نسبت به مواد بوتاکس حساسیت داشته باشند. گرچه سم بوتولونیوم موجود در بوتاکس، غیر فعال است اما به هر حال باید درک کنید که احتمال اندکی نیز وجود دارد که به اثرات این ماده ، حساسیت داشته باشید.اما چگونه می توان نسبت به این موضوع اطمینان حاصل نمود. در ادامه به روش تست حساسیت به بوتاکس پرداخته ایم.با ما همراه باشید !!

تست حساسیت به بوتاکس

گرچه بیشتر پزشکان ، این عملیات را انجام نمی دهند ، اما به هر حال علائمی وجود دارد که نشان می دهد شما به این ماده حساسیت دارید.علائمی از جمله :

  • خارش
  • کهیر
  • سوزش
  • تنگی نفس

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است آن خواهد بود که چنان چه به هر گونه مواد یا دارویی حساسیت دارید ، این قضیه را به اطلاع پزشک خود برسانید.

این مسئله موجب می شود که پزشک شما حساسیت و دقت بیشتری به هنگام تزریق بوتاکس داشته باشد.

تست حساسیت به بوتاکس
تست حساسیت به بوتاکس

عوارض بوتاکس در دراز مدت

اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا بوتاکس در دراز مدت ، عوارضی از خود بر جای خواهد گذاشت؟!
مثل هر مواد دیگری، در صورتی که در تزریق بوتاکس زیاده روی کنید، طبیعی است که عوارضی در دراز مدت گریبان گیر شما خواهد بود. خصوصا در بازار کنونی که مواد چینی و بی کیفیت به وفور پیدا می شود ، امکان ابتلا به عوارض بوتاکس بیشتر است.

دقت داشته باشید که تنها هنگامی اقدام به تزریق بوتاکس نمایید که واقعا به آن احتیاج دارید .علاوه بر این دوره تکرار این عملیات، زمان مشخصی است.اما متاسفانه دیده شده که برخی افراد به علت حساسیت های بیش از حدی که شکل وسواس گونه پیدا کرده اند ، هر چند ماه این تزریق را تکرار می کنند و پس از مدتی طبیعی است که عوارض ناخوشایند تطریق بوتاکس بر روی چهره شان پدیدار شود.

به همین خاطر توصیه ی اصلی ما به شما این است که حتما بر اساس دستورالعمل های پزشک خود پیش روید.چرا که او تنها کسی است که به خوبی ساختار چهره ی شما را می شناسد و به خوبی می تواند تشخیص دهد که هر چند وقت یک بار نیازمند تجدید این عمل می باشید.

قیمت بوتاکس

قیمت بوتاکس های مختلف ، ممکن است با یکدیگر تفاوت های عمده ای داشته باشند. طبیعی است که بوتاکس بی کیفیت و چینی قیمت پایین تری داشته باشند اما به تبع آن ، امکان بروز عوارض جانبی در آن ها نیز بیشتر است.

بوتاکس های ایرانی مسپورت نیز ، امروزه رواج بسیاری پیدا کرده اند که علاوه بر قیمت پایین ، نتیجه ی قابل قبول و خوبی به دست می آورند.

به خاطر داشته باشید که مرکز زیبایی برکه، تلاش دارد تا بهترین خدمات را با کمترین هزینه ها به شما عزیزان ارائه کند.

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع

پزشکان پوست و موی تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments