چای رازیانه و خواص باورنکردنی آن در افزایش میل جنسی

چای رازیانه و خواص باورنکردنی آن در افزایش میل جنسی

چای رازیانه و خواص باورنکردنی آن در افزایش میل جنسی 

رازیانه یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین گیاهانی است که به جلوگیری و از بین بردن اسپاسم عضلانی ، بهبود هضم و مسائل مربوط به دستگاه گوارش کمک می کند.  از جمله سندرم روده تحریک پذیر، اسهال ، سوزش سر دل ، گرفتگی و درد معده.

رازیانه همچنین باعث کاهش فشار خون ، کاهش وزن ، محافظت از سیستم تنفسی ، سم زدایی بدن ، تعادل هورمون ها و افزایش میل جنسی می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در گذشته از بادیان به طور گسترده ای در طب سنتی چین ، هند و شرق میانه استفاده می شد. اما امروزه از این گیاه در سراسر جهان برای درمان مشکلات بسیاری استفاده می کندد.

اسامی دیگر رازیانه : بادیان ، فنل.

مزایای چای رازیانه

بیایید با هم نگاهی به برخی از خواص باورنکردنی دمنوش رازیانه داشته باشیم.

درمان سوزش سردل

دمنوش رازیانه به علت حضور فیتواستروژن به درمان سوزش سردل کمک می کند. این دمنوش مانع  اسپاسم عضله ، بهبود هضم و جلوگیری از ریفلاکس معده است.  نوشیدن یک فنجان چای فنل هنگامی که سوزش معده را تجربه می کنید می تواند به کاهش درد و احساس سوزش کمک کند.

بهبود هضم غذا

چای رازیانه دارای اثرات ضد التهابی و ضد نفخ است. نوشیدن این چای به فرایند گوارش سرعت می بخشد.  جذب مواد مغذی را افزایش می دهد و به جلوگیری از یبوست کمک می کند. برای هزاران سال ، رازیانه به عنوان کمک به هضم غذا مورد استفاده قرار گرفته است. و حتی می تواند به ترمیم  بافت های آسیب دیده و جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه گوارش کمک کند.

درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

چای رازیانه به ویژه در کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و گرفتگی عضلات معده مفید است. این چای بدون کافئین ، به عنوان یک آرام بخش عضلانی عمل می کند که در کاهش درد و گرفتگی های روده مؤثر است.

درمان کولیک

چای رازیانه به طور سنتی به نوزادان داده می شود تا آنها را آرام کند و از کولیک جلوگیری کند. این کار به جلوگیری از اسپاسم کولیک در نوزادان و جلوگیری از نفخ شکم آنها کمک می کند.

توصیه می شود قبل از تجویز هر محصول گیاهی برای نوزادان با متخصص پزشکی بررسی کنید.

اثرات ضد اسپاسم

مزایای چای رازیانه

اثرات تسکین دهنده طبیعی چای بادبان می تواند اسپاسم را در روده و سایر قسمت های بدن را کاهش دهد.  در نتیجه هورمون استرس زا را کاهش می دهد. آرام سازی معده و سایر اندام ها می تواند اولین گام مهم در از بین بردن التهاب و ناراحتی معده باشد.

افزایش ایمنی بدن

چای رازیانه دارای اثرات ضد باکتری ، ضد عفونی کننده و ضد قارچی است. که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین برای جلوگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا مؤثر می باشد. بنابراین نوشیدن چای فنل یک اقدام پیشگیرانه و درمانی برای سالم نگه داشتن شما است.

کاهش وزن

چای رازیانه به کاهش وزن کمک می کند.

چای رازیانه با چندین روش به کاهش وزن کمک می کند. اول از همه ، با افزایش ادرار باعث از بین بردن احتباس آب و نفخ می شود. ثانیاً ، به عنوان یک تقویت کننده متابولیسم می تواند به بدن شما کمک کند که چربی ها و کالری ها را سریع تر بسوزانید.  سرانجام ، با تنظیم اشتها و هورمون ها می تواند از پرخوری و چاقی جلوگیری کند.

پاکسازی بدن  

چای بادیان به عنوان تصفیه کننده خون و دیورتیک عمل می کند. کلیه ها و کبد شما را سالم نگه می دارد و کارکرد آنها را افزایش می دهد.  همچنین به حذف سموم اضافی خون و کلیه کمک می کند. این یک درمان طبیعی برای سنگ کلیه است.

حفظ تعادل سطح هورمون ها

هنگامی که صحبت از بهداشت باروری و سلامتی زنان پیش می آید ، گیاهانی مانند فنل اهمیت پیدا می کنند.  ترکیبات موجود در چای فنل دارای استروژن هستند. به این معنی که این ترکیبات می توانند بسیاری از نشانه های دردناك قاعدگی را از بین ببرند. در عین حال علاوه بر تنظیم هورمون ها ، در افزایش میل جنسی و تحریک تولید شیر مادر و تسکین علائم یائسگی مؤثر می باشد.

کاهش التهاب

کسانی که مبتلا به آرتریت ، نقرس و سایر بیماری های التهابی هستند ، برای درمان نسبی از چای رازیانه استفاده می کنند. با مصرف رازیانه علاوه بر با سم زدایی بدن به بافت ها و عضلات خود کمک می کنید تا به طور طبیعی کار کنند. و احتمال پاسخ های التهابی غیر ضروری را کاهش می دهد. این دمنوش به شما کمک کند خواب بهتر و انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خود داشته باشید.

محافظت از چشم ها

پاسخ سریع ضد التهابی چای رازیانه می تواند به درمان تورم و پف چشم ها کمک کند. شما می توانید یک گلوله پنبه را به چای بادیان آغشته کرده و روی پلک ها قرار دهید. تا چشمان خسته خود را خنک کنید. همچنین اثرات ضد باکتری و تقویت سیستم ایمنی می تواند باعث محافظت از چشمان شما در برابر بیماری هایی مانند ورم ملتحمه و گلوکوم بشود.

تقویت سلامت قلب

تأثیر چای رازیانه بر قلب بر اساس محتوای مواد معدنی آن یعنی پتاسیم موجود در این گیاه است. پتاسیم به عنوان یک وازودیلاتور عمل می کند. به این معنی که می تواند تنش را در شریان ها و عروق خونی کاهش دهد. این دمنوش می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی – عروقی و همچنین کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی کمک کند.

کاهش فشار خون

چای بادیان با محتوای پتاسیم آن به کاهش فشار خون کمک می کند و از فشار خون بالا جلوگیری می کند. نیترات موجود در چای گیاهی همچنین رگ های خونی را گشاد می کند. که در این صورت باز هم باعث کاهش فشار خون می شود.

تنظیم قند خون

بادیان خواص هیپوگلیسمی دارد و چای آن یک درمان فوق العاده برای درمان دیابت شناخته می شود. این چای همچنین سطح گلوکز خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد.

مشکلات تنفسی را از بین می برد

رازیانه نه تنها برای هضم غذا عالی است ، بلکه برای از بین بردن مشکلات تنفسی نیز مؤثر است. همچنین به علت اثرات ضد قارچ و ضد باکتری آن از لثه ها و دندان های شما محافظت می کند .

انگل ها را از بین می برد

دانه های فنل که در دمنوش آن استفاده می شود ، ضد انگل گیاهی هستند و می توان از آنها برای از بین بردن انگل ها استفاده کرد. این دمنوش دارای اثر ملین و افزایش حرکت روده است. به همین دلیل کمک می کند تا انگل ها را از بدن خارج کند.

درمان آکنه

چای رازیانه می تواند به درمان بیماری های پوست مانند آکنه و روزاسه کمک کند. زیرا دانه ها حاوی روغن های ضروری مانند آنتول ، میرسن و لیمونن هستند که باعث کاهش التهاب می شوند. همچنین دارای روغن ضروری به نام کاویكول می باشد كه می تواند باعث كشتن میکروب ها شده و از عفونت های پوستی جلوگیری كند. همچنین فیتواستروژن ها در دانه های روغنی سبب بهبود پوست و اثرات ضد پیری می شود.

مبارزه با سرطان

از این دانه ها و دمنوش آن در اکوادور (آمریکای جنوبی) به عنوان یک درمان سرطانی سنتی استفاده می شود. یک تحقیق نشان داد که این گیاه به مهار گسترش سلول های سرطان پستان کمک می کند.

لیبیدو را افزایش می دهد

چای رازیانه می تواند باعث افزایش میل جنسی در مردان و زنان شود. برای مردان ، این دمنوش می تواند به ارگاسم طولانی تر کمک کند. مشکلات مثانه و پروستات را کاهش دهد. و زمان رابطه جنسی  را افزایش می دهد.

بهبود خواب

چای بادیان یک چای شبانه عالی است. زیرا سرشار از ملاتونین است که یک ماده شیمیایی مؤثر برای خوب خوابیدن است. بهتر است این چای را فقط پس از شام بخورید. زیرا هم به هضم غذا کمک می کند ، هم بدن را شل می کند و هم سطح استرس را کاهش می دهد.

 

چگونه چای رازیانه تهیه کنیم؟

تهیه دمنوش رازیانه در خانه

شما می توانید به راحتی جای کیسه ای رازیانه را از فروشگاه ها تهیه کنید.  همچنین برای تهیه دمنوش رازیانه در خانه مراحل زیر را انجام دهید

  • 1 قاشق چای خوری دانه های فنل را در هاون یا با پشت قاشق بکوبید تا روغن آن آزاد شود.
  • دانه های خرد شده را در یک ظرف بریزید.
  • 1 فنجان (8 اونس) آب جوش بر روی رازیانه ها ریخته و درب آن را ببندید. دانه های بادیان را هرگز نجوشانید. زیرا ممکن است مواد مغذی خود را از دست بدهند.
  • برای مدت 10 دقيقه صبرکنید.
  • در صورت تمایل می توانید یک قاشق چای خوری عسل به این دمنوش اضافه کنید. و از خوردن آن لذت ببرید.

 

زمان نوشیدن چای رازیانه

بهترین زمان برای نوشیدن چای فنل بعد از غذا است.  زیرا به علت طعم شیرین خود برای هضم غذا فوق العاده عمل می کند.  توصیه می شود که هر روز بیش از 2 تا 3 فنجان چای رازیانه بنوشید.

 

عوارض جانبی چای رازیانه

عوارض جانبی چای رازیانه

چای رازیانه ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. مصرف این دمنوش برای افراد زیر توصیه نمی شود :

  • افرادی که به هویج یا کرفس حساسیت دارند. ممکن است دچار سرگیجه ، بلعیدن دشوار یا ورم صورت بشوند.
  • افرادی که داروهای فشار خون مصرف می کنند.
  • اختلالات غدد درون ریز . فیتواستروژن موجود در رازیانه ممکن است عملکرد سیستم غدد درون ریز را مختل کند.
  • بیماران مبتلا به سرطان پستان یا تخمدان. اثرات استروژن مانند زعفران می تواند باعث عوارض خطرناک شود. همچنین استرابول موجود در رازیانه ممکن است سرطان زا باشد ، بنابراین بهتر است بیماران سرطانی از مصرف این گیاه اجتناب کنند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments