خشکی پوست زانو و آرنج چه علتی دارد و چگونه درمان می شود ؟

خشکی پوست  زانو و آرنج چه علتی دارد و چگونه درمان می شود؟

خشکی پوست زانو و آرنج چه علتی دارد

خشکی پوست زانو و آرنج چه علتی دارد؟ با وجود اینکه زانو و آرنج های ما بیشتر اوقات توسط لباس حفاظت می شود ، اما پوست این قسمت ها به طور معمول خشک است. فشاری که توسط مفاصل بر  روی پوست نازک شما اعمال می شود ، می تواند به پوسته پوسته شدن و تغییر رنگ  پوست این قسمت های بدن منجر شود. هر چند که مراقبت هر روزه از پوست آرنج و زانو و استفاده از مرطوب کننده وقت شما را می گیرد ، اما بهتر از این است که از خشکی پوست تان ناراحت باشید

 

جلوگیری از خشکی پوست زانو و آرنج

محیط زندگی و عادت های روزانه در خشک شدن پوست تأثیر دارند. در فصل های پاییز و زمستان که هوا سرد تر می شود ، هوا خشک می شود و وسایل  گرمایشی که در خانه ها روشن می شود ، رطوبت خانه را از بین می برد.  در چنین شرایطی  سعی کنید از منابع گرما فاصله بگیرید. و یا از دستگاه های مرطوب کننده هوا به صورت همزمان استفاده کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

همچنین مایعات بیشتری مصرف کنید و از غذاهای آبدار برای مرطوب نگه داشتن پوست خود استفاده کنید. نوشیدن هشت لیوان آب در روز به رفع خشکی پوست شما کمک می کند.  مصرف نوشیدنی های غیر الکلی و میوه ها و سبزیجات هم تأثیر زیادی در حفظ رطوبت پوست شما دارد.

 

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست  لایه بالایی پوست  را از بین می برد. در عین حالی که به پوست کمک می کند که رطوبت بیشتری را جذب کند. از بین بردن لکه های خشن و اسکراب کردن پوست ضخیم روی آرنج ها و زانوها کار آسانی نیست.  برای انجام این کار ابتدا پوست را با آب گرم خیس کنید. و با صابونی که حاوی مرطوب کننده است آرنج ها و زانو ها را ماساژ بدهید.  سپس پوست خود را با آب گرم آبکشی کنید.    همیشه به جای آب داغ از آب گرم  استفاده کنید. چون آب داغ پوست را خشک می کند.  استحمام خود را کمتر از 10 دقیقه تمام کنید تا از خشک شدن پوست تان جلوگیری شود.

 

هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده کردن روزانه از مرطوب کننده ها خشکی پوست را درمان می کند.

استفاده کردن روزانه از مرطوب کننده ها خشکی پوست را درمان می کند. این کار همچنین از بروز آکنه نیز جلوگیری می کند. پس از دوش گرفتن به آرامی با حوله پوست خود را خشک کنید تا فقط کمی مرطوب باشد.  با استفاده از حرکات دورانی مقداری کرم مرطوب کننده به زانو و آرنج خود بمالید.  این مرطوب کننده جذب لایه های عمیق پوست می شود و پوست را نرم می کند.

روغن هایی مانند روغن آرگان ، یا روغن های خالص مانند نارگیل و روغن بادام در نرم کردن پوست مؤثر هستند. استفاده ازاین روغن ها در شب نتیجه بهتری خواهد داشت.  زیرا روغن وقت زیادی برای نفوذ به پوست شما خواهد داشت.

در طول روز نیز همیشه یک لوسیون بدن همراه خود داشته باشید تا هر وقت که لازم می بینید مقداری از آن را برای زانوها و آرنج ها مصرف کنید.  لوسیون های بدن حاوی روغن شیا و گلیسیرین هستند که برای آب رسانی به پوست بهتر عمل می کنند.

 

درمان تغییر رنگ پوست

درمان تغییر رنگ پوست

وقتی پوست خشک می شود، رنگ پوست شما نیز تیره تر از سایر قسمت های بدن و ناخوشایند می شود. پوست معمولاً رنگ قرمز یا رنگ قهوه ای تیره به خود می گیرد. اسید لاکتیک یک روشن کننده طبیعی است که پوست های حساس یا تازه اسکراب شده را ملتهب نمی کند.

قبل از مرطوب کردن ، پوست خود را با مقداری سرم بر پایه اسید لاکتیک را در بپوشانید. چنین سرمی هایی به مرطوب کننده کمک می کند تا آن را به طور کامل جذب کند. این کار را برای کسب بهترین نتایج انجام دهید.

 

 3 ترفند برای نرم کردن پوست خشک آرنج و زانو

نرم کردن پوست خشک آرنج و زانو

داشتن پوست ضخیم معمولاً یک امتیاز است. در صورتی که این پوست ضخیم روی آرنج و زانو را نپوشانیده باشد.  نرسیدن چربی از غدد چربی به سطح پوست و اصطکاک ناشی از خم شدن و قرار دادن زانو و آرنج بر روی سطوح به عنوان سطح اتکا باعث ضخامت پوست آرنج ها و زانو ها می شود.  با توجه به 3 ترفند زیر شما می توانید پوستی نرم و صاف بر روی زانو ها و آرنج های خود داشته باشید.   در اینجا سه ​​تاکتیک وجود دارد.

 

از محافظ زانو و آرنج استفاده کنید  

خشکی پوست ارثی است. اما فعالیت های خاصی آن را تشدید می کند. یک متخصص پوست در شهر نیویورک می گوید: “هنگامی که در یوگا آرنج ها و یا زانو های خود را روی زمین قرار می دهید   پوست شما برای حفاظت از خود ضخیم می شود.  همان کاری که پینه پا انجام می دهد.

شما می تونید هنگام تمرینات یوگا و فعالیت های تماسی دیگر از محافظ زانو  و آرنج استفاده کنید.  گزینه های مفید دیگر عبارت هستند از :

  • استفاده از مرطوب کننده ،
  • گرفتن دوش آب ولرم نه آب داغ ،
  • در هوای گرم از لباس هایی با پوشش کامل و پارچه های نازک برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

 

از بین بردن سلول های مرده

از بین بردن سلول های مرده پوست آرنج و زانو

از بین بردن سلول های مرده پوست به نفوذ بیشتر مواد نرم کننده کمک می کند. دو تا سه بار در هفته به آرامی پوست زانو ها و آرنج های خود را با یک پاک کننده گلیکولیک یا یک اسکراب لایه برداری کنید.    اگر احساس درد یا سوزش کردید ، به این معنی است که دارید بافت سالم پوست را از بین می برید. بنا بر این فشار کمتری را اعمال کنید. یا فقط یک بار در هفته پوست خود را اسکراب کنید.

 

مرطوب کردن بیشتر

حداقل دو بار در روز ، و قطعاً به محض این که  از حمام خارج می شوید ، یک لایه ضخیم کرم یا پماد را بر روی این مناطق بمالید. به دنبال اوره یا اسید لاکتیک در لیست مواد تشکیل دهنده کرم یا پماد هایی که از آنها استفاده می کنید ، باشید. زیرا این  دو ماده کمک می کنند تا سلول های مرده پوست از بین بروند. و در نتیجه باعث جذب بیشتر مرطوب کننده به پوست شما می شوند. شما می توانید کرم  Avène Akérat  را برای این منظور امتحان کنید.

لینک منبع 

لینک منبع  

3 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments