پاسخ برخی از سوالات پوستی شما (1)

                          درمان با آب نارگیل  بهترین کرم ضد لک ، بهترین کرم ضد چروک، بهترین کرم مرطوب کننده بهترین ضد آفتاب برای پوست من کدام است؟

پاسخ:  هر کسی می خواهد بداند کدام محصول موجود در بازار بهترین درمان برای مشکل پوستی اش می باشد. اما صادقانه بگوییم، آرزو داشتیم بشود یک کرم و یا لوسیون و یا هر روش دیگر را برای همه بهترین بنامیم. اما متآسفانه باید بگوییم هرگز جوابی برای این سوال نخواهید یافت، چراکه حتی بهترین کرم برای فردی برای شما ممکن است بهترین نباشد. دلایل بروز مشکلات پوستی ، نوع پوست و … مواردی است که از هر فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد، بنابراین تجویز یک کرم به عنوان بهترین برای همه امکان ناپذیر می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تنها راه حل آزمون و خطا می باشد تا با کمک پزشک متخصص و آزمون و خطا بتوانید بهترین کرم و درمان برای مشکل خود را بیابید.

 

  • درجه SPF روی ضد آفتاب، نشان دهنده چیست؟

پاسخ: مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های ضدآفتاب به دو روش از پوست محافظت می‌کنند. آنها یا پرتوهای ماورای بنفش خورشید را جذب و راه عبور آن را مسدود کرده یا اینکه پرتوهای ماورای بنفش را منعکس و متفرق می‌کنند. کرم‌های ضدآفتاب بر اساس میزان توانایی آنها در جذب و دفع پرتوهای ماورای بنفش درجه‌بندی می‌شوند که میزان حفاظت در برابر خورشید یا SPF نام دارد.
درجه SPF نشان‌دهنده این امر است که مصرف کننده آن قبل از اینکه دچار آفتاب سوختگی بشود، تا چه حد می‌تواند زیر نور آفتاب بماند. برای مثال شما می‌توانید بدون استفاده از کرم ضدآفتاب ۱۰ دقیقه زیر نور خورشید باقی بمانید و احساس سوختگی نکنید. هنگامی که از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنید، می‌توانید زمان ۱۰ دقیقه را ضرب در میزان SPF کرم کنید و به مقدار زمان به دست آمده زیر آفتاب بمانید. اگر SPF کرم شما ۱۵ باشد به این معناست که شما ۱۵۰ دقیقه یا ۲ ساعت و نیم می‌توانید در آفتاب بمانید. اگر پس از مدتی مجددا از کرم استفاده کنید، میزان محافظت آن بیشتر می‌شود اما در مقدار زمان ایمن آن تاثیری ندارد.

 

  • آیا سرطان پوست تنها در مناطقی از پوست بروز می کند که در معرض آفتاب می باشند؟

پاسخ: خیر، سرطان پوست در هر کجای بدن ممکن است بروز کند. اما ارتباط قوی بین در معرض آفتاب بودن و دو نوع رایج از سرطان پوست ( بازال و سلول سنگفرشی) وجود دارد. اما این سرطان بیشتر در صورت، گوش ها و دست ها بروز می کند.

 

  • ایا میکاپ به حفاظت پوست در مقابل آفتاب کمک می کند؟

پاسخ: بله، برخی ازکرم های مرطوب کننده، کرم پودرها و حتی رژ لب ها دارای ضد آفتاب می باشند و پنکک نیز به حفاظت از پوست در برابر آفتاب کمک می کند. در مقابل، رژلب براق، برق لب، رژ گونه های شاین دار ، اشعه UV آفتاب را جذب می کنند. اگر حتماً می خواهید لب های براقی داشته باشید بهتر است اول از ضد آفتاب لب و یا رژ حاوی ضد آفتاب استفاده کنید سپس برق لب بزنید.

  • چه عاملی باعث می شود که پوست اطراف گردن پیر به نظر آید؟

پاسخ: اگر میزان قابل ملاحظه ای وزن کم کرده اید، حتماً در اطراف گردن تان پوست های آویزانی به شکل حلقه ای تشکیل شده است که ظاهر خوبی ندارد و یا ممکن است عضلات گردن شما شل شده اند و  به شکل نواری اطراف گردن دیده می شوند،که به اصطلاح به آن غبغب بوقلمون شکل می گویند در این دو صورت، گردن پیر تر از صورت به نظر می رسد. تزریق بوتاکس باعث کاهش افتادگی پوست گردن می شود. در موارد شدیدتر و چشمگیر تر می توان از گزینه کشیدن پوست بهره برد.

  • چگونه می توان لبهای ترک خورده را نرم کرد؟

پاسخ: زمانی که لب ها در تماس با هوای خشک قرار می گیرند، آب خود را از دست می دهند و دچار ترک می شوند. این ترک خوردگی، لبها را حساس و بد منظره می کند. برای از بین بردن این عارضه، از ترکردن لب ها با زبان پرهیز کنید، چرا که باعث می شود لب ها خشک تر شود. در عوض با استفاده از رژ لب ها یا کرم های حاوی وازلین، روغن دانه کرچک یا سایر روغن های گیاهی آنها را چرب نگه دارید. این دانه های چرب با پوشش بر روی لب ها از نفوذ سایر مواد و خشکی بیشتر جلوگیری می کنند. همچنین از کرمهای ضد آفتاب با قدرت 15 SPF استفاده کنید چرا که اشعه مضر خورشید نیز باعث خشک شدن لبها می شود.

 

گرداوری از سایت webmd , skinacea

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments