نوع پوست خود را بشناسید

 

نوع پوست خود را بشناسیدتعیین نوع پوست شما به آسانی تشخیص گروه خونی شما نیست. چراکه نوع پوست شما ممکن است تحت تأثیر تغییرات سنی و محیط زیست تغییر کند.

مثلاً مکن است در نوجوانی پوست شما چرب باشد و با ورود به دوره جوانی پوستی خشک داشته باشید. برخی از افراد نیز در زمستان، پوستی خشک و در تابستان پوستی چرب را تجربه می کنند. گاهاً حتی استفاده از کرم ها و مواد آرایشی نیز می تواند سبب تغییر نوع پوست شما بشود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما به طور کلی پوست به چند نوع تقسیم می شود:

پوست چرب

پوست این افراد به سادگی فقط چرب است. به این معنی که پوست این افراد به راحتی با محصولات و مواد پاک کننده خشک نمی شود. بعلاوه بعد از یک یا دو ساعت  دوباره چرب و براق می شود. به خصوص در قسمت میانی صورت و پیشانی. بعلاوه منافذ پوستی این افراد بزرگتر می باشد.

اما اگر کسی هستید که بخشی از پوست شما چرب و بخشی خشک است بهتر است ادامه مطلب را نیز بخوانید.

پوست خشک و دهیدراته

اگر پوست شما خشک است، بعد از پاک کردن صورت خشک تر می شود. پوست خشک حالتی ناراحت کننده دارد و احساس خشکی را به راحتی احساس می کنید، در موارد شدیدتر پوسته پوسته شدن،خارش نیز با خشکی همراه می شود. پوست زمانی خشک می شود که سطح پوستی فاقد چربی لازم باشد. بنابراین در این افراد مصرف اسید های چرب امگا3 ، می تواند به درمان این خشکی کمک کند. این افراد نیاز به مرطوب کننده های غنی شده دارند. بعلاوه پاک کننده های این افراد باید ملایم تر باشد.

پوست دهیدراته:

شاید در نگاه اول، پوست کم آب و دهیدراته  همان پوست خشک به نظر برسد، اما تفاوت های ظریفی وجود دارد. پوست خشک در نتیجه فقدان چربی ایجاد می شود. در حالی که پوست دهیدراته  از کمبود آب ناشی می شود.  پوست دهیدراته به نظر بیشتر یک اختلال پوستی است تا یک نوع از پوست.

پوست ترکیبی

پوستی که در برخی مناطق چرب، و در برخی بخش های دیگر خشک است. این نوع پوست به شکل T چرب می باشد.در حالی که گونه ها و اطراف آن خشک می باشد. این افراد باید از دو نوع مرطوب کننده استفاده کنند. بر روی منطقه T  مرطوب کننده های سبک و برای سایر مناطق مرطوب کننده های غنی تر.

پوست حساس

افرادی که پوست حساسی دارند باید دقت زیادی در انتخاب محصولات مراقبتی خود داشته باشند، چراکه ممکن است مواد معطر محصولات، پارا بن ها و رنگ ها و مواد تشکیل دهنده آنها پوست را تحریک کنند. پوست های حساس اغلب نازک تر می باشند و به راحتی قرمز می شوند.

پوست نرمال

بهترین نوع پوست. این پوست ها نه خشک هستند و نه چرب و حساس. همیشه می توانید این پوست را در حالت بشاش و زیبا ببینید. منافذ این پوست ها خیلی زیر می باشند و در عین حال کار خود را عالی انجام می دهند.

برای شناخت بهتر نوع پوست خود حتماً به آن در شرایط مختلف توجه و فکر کنید و یا حتی وضعیت آن را یادداشت کنید تا بتوانید نوع آن را مشخص کنید و با اتخاذ بهترین روش های برای آن نوع پوست و محصولات مناسب، زیبایی آن را حفظ کنید.

 

منبع:

skinacea

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments