کاشت موی سر آقایان

همه نکات مهمی که باید درباره کاشت مو بدانید| بهترین کلینیک کاشت مو در اراک+فیلم

نکات مهم کاشت موی سر که لازم است بدانید

از کاشت مو برای افزایش تراکم موها در ناحیه ای که دچار ریزش شده است استفاده می شود. پزشک بدین منظور از قسمت پشت و دو طرف سر برای کاشت مو استفاده می کند اما در صورتی که این نقاط بانک موی خوبی نداشته باشند از موهای بدن مانند قفسه سینه برای کاشت موی سر استفاده خواهد شد.

در سراسر جهان حدود ۶۰ درصد از آقایان و ۵۰ درصد از خانمها دچار انواع مختلفی از ریزش مو می شوند که اکثر آنها برای جبران ریزش موهای خود به سراغ روش های مختلفی از قبیل استفاده از ماینوکسیدیل می روند. اما کاشت موی سر یک روش دائمی برای ترمیم طاسی سر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اولین کاشت مو در ژاپن و در سال ۱۹۳۹ انجام شد. در دهه های بعدی پزشکان پیشرفت های زیادی را در زمینه کاشت مو به دست آوردند. با گذر زمان جراحان از مینی و میکرو گرافت ها برای کاهش طاسی سر استفاده کردند تا ظاهر بهتری را به وجود بیاورند.

آیا واقعا کاشت موی سر یک روش موثر است؟

کاشت موی سر آقایان
کاشت موی سر آقایان

کاشت موی سر در مقایسه با سایر روش هایی که برای رفع طاسی سر مورد استفاده قرار می گیرند با موفقیت بیشتری همراه است اما باید به چند نکته مهم در خصوص کاشت مو توجه کرد:

  • حدود ۱۰ تا ۸۰ درصد از موهای پیوند شده طی مدت ۳ تا ۴ ماه به طور کامل رشد می ‌کنند.
  • موهای پیوند شده همانند موهای طبیعی با گذر زمان ممکن است کم پشت شوند.
  • در صورتی که از نکات توصیه شده توسط پزشک پیروی نشود نتیجه مطلوبی از کاشت مو به دست نخواهد آمد.
  • کاشت مو در همه افراد با نتایج عالی همراه نیست.
  • در اکثر موارد کاشت مو برای افرادی استفاده می ‌شود که به طور طبیعی در حال تاس شدن و کم پشت شدن موهای سر خود هستند یا اینکه به علت آسیب دیدگی سر بخشی از موهای خود را از دست داده اند.

هزینه کاشت موی سر در اراک چقدر است؟

اگر شما هم قصد کاشت موی سر خود را دارید و می خواهید بدانید که هزینه کاشت مو در اراک چقدر است باید خدمت شما عرض کنیم که هزینه کاشت مو در اراک به عوامل متعددی بستگی دارد که برخی از آنها عبارتند از: وسعت ناحیه ای که قرار است درمان شود، موقعیت فیزیکی مطب پزشک، تجربه و تخصص پزشک و نوع روش مورد استفاده برای کشت مو

از آنجایی که کاشت‌ موی سر یک روش زیبایی است که تحت پوشش بیمه قرار ندارد هزینه درمان طاسی سر آزاد است.

کاشت مو چگونه انجام می شود؟

برای کاشت مو باید موهای مناسب و قابل پیوند از ناحیه دهنده مو انتخاب شوند و برای انتقال به ناحیه گیرنده مو آماده شوند. معمولاً از موهای پشت سر برای این کار استفاده می شود. در صورتی که در پشت سر نیز موی خوبی وجود نداشته باشد از موهای سایر نقاط بدن استفاده خواهد شد.

نحوه کاشت مو
نحوه کاشت مو

جراح قبل از شروع کاشت مو موضع مورد نظر را استریل می کند سپس به کمک بی حسی موضعی آن قسمت را بی حس می کند تا شما دچار درد و ناراحتی نشوید. در مرحله بعد پزشک از روش پیوند واحد فولیکولی (FUT) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای کاشت موی سر استفاده خواهد کرد.

کاشت مو به روش پیوند واحد فولیکولی (FUT)

در این روش، جراح یک بافت نواری را از قسمت پشت سر جدا می کند که گاهی اوقات می تواند شامل فاصله هر دو گوش باشد سپس به کمک بخیه ها اقدام به بستن این ناحیه خواهد کرد. جراح و دستیارانش اقدام به جدا سازی این بافت نواری به اجزای کوچک می کنند به نحوی که حدود ۲ هزار گرافت را تهیه می ‌کنند که هر یک از آنها ممکن است فقط دارای یک فولیکول مو باشد.

کاشت مو به روش FUT
کاشت مو به روش FUT

در مرحله بعدی جراح به کمک سوزن مخصوص تعداد سوراخ کوچک روی پوست سر و در نقاطی که باید موها کاشته شوند ایجاد می ‌کند و موها را در آن ناحیه پیوند می کند.

در مرحله آخر نیز روی این نقاط را به کمک باند و گاز می پوشاند. تعداد گرافت هایی که در یک ناحیه کاشته می ‌شود به عوامل مختلفی بستگی دارد و به موهای شما، وسعت ناحیه گیرنده مو و رنگ مو و نوع آن.

کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی (FUE)

در این روش، جراح قسمت پشت سر را شیو می ‌کند سپس فولیکول ها را به صورت مجزا از پوست سر جدا خواهد کرد و شما می توانید نقاط کوچکی که نشان دهنده خارج کردن فولیکول است را مشاهده کنید.

در این روش نیز جراح تعدادی سوراخ کوچک را روی پوست سر ایجاد خواهد کرد و موهای آماده شده را در آنجا پیوند می کند سپس روی این نقاط را به کمک باند و گاز خواهد پوشاند.

دوران بهبود پس از کاشت موی سر چگونه خواهد بود؟

کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی و کاشت مو به روش پیوند واحد فولیکولی از چند ساعت تا چند روز طول می کشد تا کاشت مو کامل شود. این مسئله به وسعت ناحیه ای که قرار است در آنجا موها کاشته شوند بستگی دارد.

دوران بهبود پس از کاشت مو
دوران بهبود پس از کاشت مو

پس از اتمام کاشت مو شما می توانید به منزل بروید و استراحت کنید. پس از اتمام فرایند کاشت مو ممکن است پوست سر شما متورم شود که در این حالت پزشک ترجیح می ‌دهد برای رفع تورم به تزریق تریامسینولون بپردازد همچنین شما در ناحیه دهنده و گیرنده مو دچار درد خواهید شد که پزشک به تجویز داروهای مسکن از قبیل ایبوپروفن خواهد پرداخت.

برای اینکه ریسک بروز عفونت به صفر برسد داروهای آنتی بیوتیک برای شما تجویز می شود. پزشک برای تحریک روند رشد موها به شما پیشنهاد می کند از فیناستراید یا ماینوکسیدیل استفاده کنید. شما می توانید چند روز پس از کاشت مو به حمام بروید و موهای تان را به آرامی با شامپوی ملایم بشویید.

معمولاً می توانید سه روز پس از کاشت مو فعالیت های جسمانی خود را از سر بگیرید. تا سه هفته از فشار دادن شانه یا برس روی گرافتی که پیوند شده است خودداری کنید. تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده است از کلاه و لباس هایی که باید از سر پوشیده شود استفاده نکنید.

تا یک هفته پس از کاشت مو ورزش نکنید. موهای پیوند شده پس از مدتی شروع به ریزش می ‌کند و دوباره رشد خواهد کرد پس اصلا نگران نباشید.

عوارض جانبی کاشت مو چیست؟

شایع ترین عارضه جانبی کاشت مو تشکیل بافت اسکار است که در همه روش‌ های جراحی مطرح می ‌شود و غیر قابل اجتناب است. سایر عوارض جانبی کاشت موی سر به شرح زیر می باشند:

  • بروز عفونت
  • خروج ترشح یا عفونت از اطراف محل جراحی
  • درد
  • خارش
  • تورم پوست سر
  • عفونت فولیکول های مو
  • التهاب فولیکول های مو
  • خونریزی حس نکردن محل جراحی شده

درد قفسه سینه، سردرد، نامنظم شدن ضربان قلب، تورم دست و پا یا سینه از جمله عوارض جانبی مصرف ماینوکسیدیل و فیناستراید هستند که با قطع مصرف این داروها عوارض جانبی نیز برطرف خواهد شد.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments