مرکز کاشت مو معتبر در تهران

لیستی از شامپوهای مضر و مفید 2018 برای پوست و موی سر: ترکیبات سازنده و اثرات آن ها

مرکز کاشت مو: اطلاع رسانی درباره بهترین و بدترین شامپوها

مرکز کاشت مو معتبر در تهران

سلام به همگی؛ امیدوارم گرمای تابستان مثل همیشه فقط بگذره و خوب باشین.

به مرکز کاشت مو: من چه شامپویی به موهام بزنم؟

امروز بعد از مقدمه، به صورت علمی، به معرفی بهترین و بدترین مارک های شامپو با ذکر ترکیبات مفید یا مضرشان می پردازیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خیلی ساله که هر شامپویی، به خصوص خارجی شو، که به سرم میزنم، انگار یه مشکلی داره و موهام باهاش سازگاری ندارن. صابون های شوینده طب سنتی رو هم امتحان کردم؛ صابون سنتی+ شامپو رزماری؛ اما برای شونه کردن موهام کمی دردسر داشتم. ممکنه یه شامپو یا صابونی مواد خوبی داشته باشه، اما بعدش که می خوای موهاتو شونه کنی، انگار به این راحتی ها از شونه نمی گذرن و اغلبشون میریزن. در نهایت یه شامپوی طب سنتی گیاهی که اصلا نفهمیدم موادش چی بود، امتحان کردم؛ که اونم گفتن تموم شده دیگه تولید نمیشه. من موندم و انتخاب بهترین یا بدترین شامپوها.

افراد مسنی رو می شناسم که سالهاست از یه شامپوی ارزون قدیمی استفاده می کنن؛ و با وجود هفتاد یا هشتاد سال سن کلی مو روی سرشون هست. حتی افراد خیلی پرمویی رو می شناسم که میگن ما از تاید قدیم برای تمیزی و شستشوی سر استفاده می کنیم. من یه بار تایدو امتحان کردم ولی بعدش که خواستم شونه بزنم واقعا سخت بود چون همه موهام زبر و درهم برهم شده بودن.

تازه یادم افتاد من خانم هستم و اون شخص آقا بوده. شونه زدن موهای مردونه که کاری نداره. دردسر شونه زدن مال ما خانم هاست؛ به خصوص زمانی که موی سرمون وزوزی یا فر و اونم بلند باشه.

قرار نیست بهترین شامپوی سرتان گرانترین شامپو باشد!

می دونین تا حالا چقد پول و هزینه برای خرید گرانترین شامپوها صرف کردم! و نکته مهم اینکه هر روز موهام کمتر و کمتر میشن! همین بود که رفتم یه مرکز مشاوره پوست و مو تا متوجه اختلالات پوست و موی خودم بشم. ممکنه مشکل پزشکی باشه تا انتخاب شامپو! برای مثال، اختلال هورمونی. وگرنه چرا بعضی ها یه شامپوی ارزون می خرن و کلی هم مو با کیفیت عالی دارن! به غیر از این واقعیت، ممکنه مواد و ترکیبات یه شامپوی گرون اصلا با پوست و موی سر شما سازگار نباشن. قرار نیست بهترین شامپوی سرتان گرانترین شامپو باشد!

سوال از مرکز کاشت مو: مقدار طبیعی ریزش مو در یک شبانه روز؟

بین 25 تا 100 تار مو در روز به طور طبیعی باید ریزش کنه. بیشتر از اون، ریزش غیرطبیعی به حساب میاد و باید ریشه یابی و درمان شه.

چربی مفید پوست سر برای موهای سر!

خیلی از ماها دنبال شامپویی می گردیم که چربی پوست سرمون رو از بین ببره؛ غافل از اینکه وجود همین چربی (سیبوم) (در حد لازم) از موهای سرمون حفاظت می کنه و از ریزش بیش از حدشون جلوگیری می کنه. منظور اینه که قرار نیست هیچی هیچی چربی روی سرمون نمونه. یه مقدار خاصی ازش برای محافظت از موها لازمه. یه مقداریشم که گرد و غبار و جرم رو به خودش جذب می کنه لازمه شستشو داده بشه.

سوال از مرکز کاشت مو: کدام ترکیبات در شامپوها ضرر دارند؟

اینکه بگیم تمام ترکیبات شیمیایی برای بدن مضر هستن، کاملا غلطه!!!

تمام موجودات روی کره زمین از ترکیبات شیمیایی ساخته شدن. حتی سالادی که می خوریم ترکیبی از مس، متانول، و آمونیوم (البته در مقادیر بسیار کم) هست. اما بعضی ترکیبات شیمیایی واقعا ضرر دارن، به ویژه وقتی در کرم ها، لوسیون ها یا شامپوها استفاده میشن. ممکنه یه ترکیب شیمیایی در شامپویی چربی بیش از حد پوست سرتون رو از بین ببره، اما سبب تحریک، خارش و خشکی یبش از حد پوست بشه. چند تا ازاین ترکیبات عبارتند از:

  1. مواد سولفاته که سبب ریزش مو می شوند:

بعضی شامپوها حاوی مواد سولفات هستن. این مواد شیمیایی در ظاهر پوست شما رو از شر چربی و جرم خلاص می کنن؛ اما در واقع، سبب ریزش مو میشن. دو تا از این ترکیبات سولفاتی عبارتند از: سدیم لورات و سدیم لوریل. این مواد آسیب های جدی به سلول های ریشه مو (فولیکول مو) شما می زنن! بنابراین، قبل از خرید هر شامپویی، به ترکیبات سازنده اون دقت کنین و فریب تبلیغات و لبخندهای پر از دعوت برای خرید توسط داروخانه ها و فروشگاه های مربوط رو نخورین!

هشدار: مواد سولفات مانند سدیم لوریل سولفات موهاتون رو سفید می کنن؛ خاصیت سفید کنندگی دارن.

2. مواد سدیم کلراید در شامپوهای مضر!

اگه پوست سرتون رو با شامپوی محتوی سدیم کلراید شستشو بدین، همون بلایی بر سر پوست و موهای سرتون میاد که آب شور نمکین میاره. اولش که می زنین، موهاتون پرتر و البته خیلی تمیز به نظر میاد و احساس خوبی دارین. اما بعدش با خودتونه! سدیم کلراید  NaCl یادتون نره که به ریشه موهای سرتون آسیب جدی می زنه.

ادامه ی پاسخ ها از مرکز کاشت مو: مواد مضر در شامپوها برای موی سر

3. مرگ آورترین شامپو برای موی سر فرمالدهید است!

شامپو حاوی فرمالدهید مضر هست
شامپو حاوی فرمالدهید مضر هست.

فرمالدهید یه ضدباکتری طبیعی خیلی عالیست و توی جریان خون ما هم وجود داره. اما تماس بیش از حد ( با استفاده روزمره برای استحمام سر) از این ماده به خارش شدید پوست سر منجر میشه. روی اغلب شامپوها ننوشته که حاوی فرمالدهید هست.

اسامی دیگرِ ترکیبات فرمالدهید عبارتند از متیلن گلیکول یا  متیل آلدهید.

ادامه ی پاسخ ها از مرکز کاشت مو: مواد مضر در شامپوها برای موی سر

4. اشعه ماورابنفش خورشید در شامپو نیست اما مواجهه با آن برای موی سر ضرر جدی دارد!

زیاد در نور آفتاب نایستید یا حداقل موی سر رو بپوشونین. اشعه آفتاب در دنیای صنعتی امروزی آسیب جدی به پوست و موی سر شما می زند.

5. مواد سیلیکون یا گلوتن در شامپوها برای سر بسیار مضر اند!

به خاطر سلامت خودتان، اگر شامپویی حاوی مواد سیلیکون، گلوتن یا سولفات بود، خرید و استفاده نکنید.

نکته: شامپوهای زیادی هستن که در بازار مواد بهداشتی مواد فوق رو در خود دارن. بهتره قبل از خرید، حتما نگاهی به ترکیبات این شامپوها بندازیم.

سوال از مرکز کاشت مو: معرفی چند تا از برندهای شامپوی خوب برای پوست سر که …

برند خوب اون برندی هست که ترکیبات طبیعی تر و سازگارتر با پوست رو در شامپو بکار برده باشد. ضمن اینکه هر برندی ممکنه مناسب پوست و موی سر شما نباشه. به عبارتی، ممکنه برندهای زیر برای شما مناسب یا نامناسب باشن. باید دید شرایط پوست و موی سر شما چه واکنشی به مواد این شامپوها نشون میده.

یه شامپوی خوب فقط تمیزکننده نیست؛ بلکه ترکیبی از انواع ویتامین ها و مواد مغذی برای پوست و موی سرتون رو در خود دارد. البته باید پزشک بررسی کنه که پوست و موی سر شما از کمبود چه موادی رنج می بره. گاهی خونرسانی به سر ضعیفه؛ در این صورت باید مشکلات گردش خون شما در سر برطرف شه تا مواد و ویتامین های لزام به سر برسن.

به علاوه، منطقه آب و هوایی محل سکونت خودتون رو حتما در نظر بگیرین. در آب و هوای خشک، به شامپوهایی نیاز دارین که پوست سرتون رو آبرسانی کنن نه خشک و دچار خارش. چند تا از شامپوهای خوب با ترکیباتشون در ذیل توضیح داده شده.

ادامه ی پاسخ ها از مرکز کاشت مو: مواد مفید در شامپوها برای موی سر

  1. شامپو آوینو Aveeno
شامپو آوینو aveeno خوبه
شامپو آوینو aveeno خوبه

ترکیبات سازنده شامپو آوینو عبارتند از: مواد معدنی، پروتئین، عصاره جلبک دریایی، …

نکته: این شامپو هیچ گونه مواد سولفات ندارد و برای موهای رنگ شده مناسب است.

ادامه ی پاسخ ها از مرکز کاشت مو: مواد مفید در شامپوها برای موی سر

2. شامپوی آبرسان و مرطوب کننده ی وِرب Verb

بهترین شامپوی سر از نظر مرکز مشاوره و کاشت مو

شامپوی ورب از مواد مرطوب کننده طبیعی و کراتینه بهره می بره؛ در نتیجه، پوست سرتون خشک نمیشه. همچنین، رنگ موهاتون هم کمرنگ تر نمیشه.

3. شامپوی ضد شوره نیزورال Nizoral برای مردانی با ریزش موی رو به طاسی

شامپو نیزورال برای یرزش موی رو به طاسی
شامپو نیزورال برای یرزش موی رو به طاسی

هشدار: شامپوی فوق حاوی ماده کتوکونازول هست. فقط آقایانی که به ریزش موی رو به طاسی مبتلا شدن، از این شامپو استفاده کننند.

4. شامپوی فَست fast

شامپو فاست محتوی موادی مانند پانتنول، اینوزیتول، سیستین، بیوتین و متیونین هست. این مواد ممکنه برای موهاتون مغذی باشه.

ادامه ی پاسخ ها از مرکز کاشت مو: مواد مفید در شامپوها برای موی سر

5. شامپو قهوه مَجستیک پیور Majestic Pure

قهوه یه منبع طبیعی آنتی اکسیدان هست که رادیکال های آزاد سمی رو به دام می ندازه. در نتیجه، سلول های پوست و موی سر از آسیب حفاظت می شن.

6. شامپوی ضد ریزش موی میراژ Mirage

شامپوی میراژ کلی مواد طبیعی و مغذی برای موهای سر داره: ویتامین های A، B1، ب 3 نیاسین، B2، B5، B6، B12، و انواع اسیدهای آسکوربیک.

مرکز کاشت مو می گوید چه موادی در شامپوها برای پوست و موی سر مفیدند…

7. و دهها شامپوی خوب دیگر که هر کدام ممکنه از محتوی مواد مغذی خوبی مانند مواد زیر باشد:

7.1. جوانه گندم و مواد ارگانیک؛ خوردن جوانه گندم اصل در طب سنتی نیز خیلی تاکید شده و بسیار تقویت کننده هست.

7.2. ماده نیاسین که به بهبود سیستم گردش خون در سر کمک زیادی می کنه.

7.3. کاهش دهنده های هورمون DHT مردانه؛ شامپوهای محتوی نعنا و کتوکونازول از تورم سر (ناشی از ترشح اضافی هورمون DHT) می کاهند. کتوکونازول یه ماده ضد قارچ و ضد شوره هست.

7.4. ماده کافئین که رشد مو در سر را تحریک و تقویت می کنه.

7.5. یک سری مواد که ترشح هورمون DHT رو مهار می کنن؛ به عبارتی، از ریزش مو جلوگیری می کنند. برای مثال، چای سبز، روغن دانه کدوحلوایی، گیاه گزنه، نخل ایرانی …
و داروی گیاهی پیجیوم که البته مصرف خوراکیش عوارض هم در برخی افراد ایجاد می کنه. بنابراین، قبل از مصرف، عوارض رو روی کاغذ همراه دارو بخونین (درد معده، تهوع در مصرف خوراکی). پیجیوم ضد تورم هست و برای درمان پروستات نیز کاربرد دارد.

7.5. اسید سالیسیلیک که از انسداد و بسته شدن منافذ پوست سر جلوگیری می کنه. البته بعضی ها به این ماده حساسیت دارن و نباید مصرف کنن.

معرفی یک مرکز خوب برای درمان ریزش مو و کاشت مو در تهران

دوستان خوب و عزیز. دو مطلب قبلی درباره کاشت مو در یکی از مراکز خوب در تهران نوشتیم. هر آنچه درباره کاشت مو، قیمت ها و تعداد جلسات و گرافت های مو می خواهید بدانید، در دو لینک زیر موجوده:

لینک اول با موضوعات: چگونگی شناخت بهترین مراکز کاشت مو، جدیدترین روشهای کاشت مو، نکات مهم و پیشنهادات پزشکان

برای لینک 1 اینجا کلیک کنید.

لینک دوم با موضوعات: توضیح فرآیند کاشت مو، انواع روش ها، عوارض کاشت مو، داروها، مراقبت ها و هشدارها

برای لینک 2 اینجا کلیک کنید.

آدرس و شماره تلفن های مرکز پیشنهادی کاشت مو در تهران

هموطنان عزیز، آدرس و شماره تلفن های مرکز تخصصی پیشنهادی ما در پایین همین صفحه ذکر شده.

مریم اکبری زاده

شادمانه و امیدوار باشید.

[su_button url=”https://www.dslaboratories.com/blog/are-certain-types-of-shampoo-better-or-worst-for-hair-loss” target=”blank” style=”3d” background=”#f18c8b” color=”#040404″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک منبع 1[/su_button]

[su_button url=”https://betches.com/best-and-worst-shampoo-and-conditioner/” target=”blank” style=”3d” background=”#f18c8b” color=”#040404″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک منبع 2[/su_button]

[su_button url=”https://www.nicehair.org/what-is-the-best-shampoo-for-hair-loss/” target=”blank” style=”3d” background=”#f18c8b” color=”#040404″ icon=”icon: hand-o-left”]لینک منبع 3[/su_button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments