میکرونیدلینگ ، جدید ترین روش جوان سازی پوست و مزایای آن

میکرونیدلینگ ، جدید ترین روش جوان سازی پوست و مزایای آن

میکرونیدلینگ ، جدید ترین روش جوان سازی پوست و مزایای آن

هر آنچه که لازم است شما در باره میکرونیدلینگ بدانید

میکرونیدلینگ یکی از جدید ترین روش های جوانسازی پوست است. هر چند که به نظر می رسد میکرونیدلینگ جدید ترین روش مراقبت از زیبایی پوست است ، اما در واقع بیش از 50 سال است که این روش رو به گسترش است.

در روش میکرونیدل همه موارد از خطوط ظریف و ریز تا چین و چروک ها ، هیپرپیگمنتیشن و بد رنگی پوست تا اسکار آکنه ، ترک های پوستی و سلولیت و جوان سازی پوست تحت درمان قرار می گیرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این روش غیر تهاجمی با استفاده از سوزن های متعدد سوراخ های بسیار کوچکی در پوست ایجاد می کنند.

 

هدف از انجام میکرونیدلینگ چیست؟  

کلاژن درمانی یا میکرونیدلینگ

هدف این روش دوگانه است :

  • سوراخ های ریز ایجاد شده با سوزن ها ، یک کانال های میکرونی را ایجاد می کنند که فراورده های پوستی مانند سرم های قوی در لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و جذب می شوند.
  • این سوراخ های کوچک ایجاد شده مانند دسته ای از خراشهای ریز عمل می کنند تا پوست را درمان کند. و باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. این فرآیند پوست را درمان می کند و   خطوط ریز ، چین و چروک ها ، زخم ها و منافذ و جوان سازی پوست را بهبود می بخشد.

به احتمال زیاد ممکن است فکر کنید این روش مانند خال کوبی چهره است.  اما در حالی که به نظر می رسد بیمار درد زیادی را باید تحمل کند ، در واقع این روش بدون درد است.

کیم کارداشیان با استفاده از این روش در فیلمی به نام  “صورت خون آشام” در جلو دوربین ظاهر شد.

این روش شامل استفاده حرفه ای از درماپن برای تزریق پلاسمای غنی از پلاکت خون خود بیمار به چهره او می باشد.  با این روش  به نظر می رسد تغییر چشم گیری در رشد کلاژن و الاستین بوجود می آید.

نگران نباشید ، روش معمول میکرونیدلینگ شامل تزریق خون نمی شود.

 

این روند چگونه انجام می شود؟

میکرونیدلینگ با درمارولر

در ابتدا متخصص پوست یک کرم بی حسی خفیف را به روی پوست بیمار قرار می دهد.  سپس تکنسین مربوطه درمارولر را در جهات مختلف بر روی پوست می کشد.  تا در منطقه تحت درمان بر روی سطح پوست حفره های کوچکی ایجاد بشود.

کل این فرایند حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. وجود سوزن ها در این روش درمان باعث می شود که این پروسه اندکی درد آور باشد.

پس از انجام این پروسه تا چندین روز پوست قرمز است.   پس از آن به عنوان نتیجه تحریک پوست می توانید انتظار داشته باشید که به آرامی شروع به بهبود کنید. و نتایج کم کم نمودار می شوند.

برای کسب نتایج واقعاً مؤثر، شما نیاز به بیش از یک جلسه درمان دارید تا ساخت کلاژن و الاستین به طور مداوم اتفاق بیفتد.

 

مزایای میکرونیدلینگ 

مزایای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یا  درمان تحریک کلاژن سازی ، شامل استفاده از یک ابزار به نام درماپن با سوزن های کوچک است. که به آرامی در جهت های مختلف سوراخ های ریزی در لایه بالایی پوست ایجاد می کند. روش دیگر میکرونیدلینگ استفاده از درمارولر است که شبیه به یک پین رولر‎ مینیاتوری می باشد.  این وسیله دارای سوزن های ریز زیادی است که در جهات مختلف بر روی پوست اثر می گذارند.

 

آیا خطراتی برای میکرونیدلینگ و درم رولینگ  وجود دارد؟

عوارض جانبی میکرونیدلینگ عبارت هستند از :

عفونت

بزرگترین عوارض جانبی در استفاده از این روش میکرونیدل بر روی آکنه های فعال است.  زیرا  خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. از کار بر روی قسمت های آسیب دیده پوست اجتناب  کنید. یا منتظر بمانید تا جوش ها از بین بروند و سپس درمان را شروع کنید.

واکنش های پوستی

واکنش های پوستی میکرونیدلینگ

کارشناسان معتقدند که نباید این روش را روی پوستی که ملتهب یا تحریک شده است ، انجام دهید. و یا اگر پوست شما دچار راش ، آکنه یا اگزما است ، تا بهبودی کامل از انجام این روش خودداری کنید.

از آنجا که میکرونیدلینگ می تواند جذب محصولات پوستی را عمیق تر کند ، احتمال واکنش های پوستی به  مواد مختلف مورد استفاده در این روش به صورت واکنش و تحریک شدن پوست وجود دارد.

اگر شما پوست حساسی دارید ، بهتر است یک آزمایش پچ از هر محصول در یک منطقه کوچک از پوست انجام دهید. و با دیدن نتیجه آن برای اطمینان از واکنش های احتمالی پس از 24 ساعت اقدام به درمان کنید.  این تست کمک می کند تا مطمئن شوید که هیچ واکنشی  در مناطق بزرگ تر پوست تان بروز نخواهد کرد.

 

میکرونیدلینگ در خانه  

میکرونیدلینگ در خانه

سوزن هایی که پزشکان از آنها برای میکرونیدلینگ درمطب استفاده می کنند ؛ بلند تر از یک میلی متر هستند.  و به همین جهت در عمق بیشتری از لایه های پوست فرو می روند. به همین دلیل پزشک می تواند با استفاده از این نیدل ها زخم اسکار و ترک های پوستی را از بین ببرد.  اما دستگاهی که که می توانید از آن در خانه استفاده کنید شامل سوزن هایی   کوچک تر از 1 میلی متر می باشد.  به طوری که در عمق کمتری از پوست نفوذ می کند.

دستگاه های خانگی  بیشتر برای تحریک پوست به منظور کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرند. چهره شما را درخشان می کند و فراورده های پوستی برای جوانسازی پوست تا عمق مناسبی نفوذ می کنند.

برای استفاده از این متد در خانه نیازی به استفاده از کرم های بی حسی موضعی ندارید.

خبر بد این است که نتایج به اندازه آنچه که شما از یک متخصص پوست دریافت می کنید ، مؤثر نخواهد بود. همچنین ، اگر سوزن خم شود ، یا کند شود و یا به درستی نگهداری نشود ، خطر ابتلا به آلرژی و آسیب های پوستی را افزایش می دهد که می تواند منجر به زخم شود.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments