خواص شگفت انگیز تخم بلدرچین در جوانسازی پوست و زیبایی مو

خواص شگفت انگیز تخم بلدرچین در جوانسازی پوست و زیبایی مو  

خواص شگفت انگیز تخم بلدرچین در جوانسازی پوست و زیبایی مو

تخم بلدرچین خواص شگفت انگیزی برای جوانسازی و رفع چروک های پوست دارد.  این پرنده به طور عمده در اروپا ، شمال آفریقا ، جنوب ایالات متحده، و در برخی از مناطق آسیا مانند ایران یافت می شود.  تخم های بلدرچین نسبتاً کوچک هستند. اما با وجود کوچکی خواص بسیاری دارند. این مزایا عمدتاً به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها ، مواد مغذی ، پلی فنل و غیره در آنها است.

لازم به ذکر است که مزایای تخم بلدرچین فقط به سلامتی محدود نمی شود و مزایای زیبایی آن بسیار زیاد است.  در این مقاله شما را با خواص شگفت انگیز تخم این پرنده برای جوانسازی و رفع چروک های پوستی و زیبایی موها آشنا می کنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

مزایای تخم بلدرچین برای زیبایی پوست

مزایای تخم بلدرچین برای زیبایی پوست

استفاده از آن پیری زودرس را از شما دور می کند

خوردن تخم بلدرچین به طور منظم و مداوم برای پوست ما بسیار مفید است. زیرا نقش مهمی در پیشگیری از علائم پیری زودرس مانند خطوط ریز ، چین و چروک ، لکه های پوستی ناشی از بالا رفتن سن و لکه های تیره دارد.  این مزیت به طور کلی به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی در آن می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در تخم بلدرچین با رادیکال های آزاد بدن ما مبارزه می کنند و آنها را تثبیت می کنند و از این طریق آنها از آسیب اکسیداتیو به سلول های بدن ما ، از جمله سلول های پوست جلوگیری می کنند.  و به این ترتیب خطوط ، چین و چروک ، لکه های پوستی و سایر علائم پیری زودرس را کاهش می دهند.

علاوه بر این ، آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در تنظیم کلاژن دارند. کلاژن نوعی پروتئین است که به وفور در بافت های همبند مانند مفاصل و همچنین استخوان ها ، دندان ها ، غضروف ، تاندون و غیره یافت می شود. کلاژن  نقش مهمی در ارائه شکل و قابلیت ارتجاعی بافت ها ایفا می کند.  تخم بلدرچین با افزایش تولید کلاژن به کاهش چین و چروک ، خطوط پوست و غیره کمک می کند.

تغذیه مناسب برای پوست

مصرف تخم بلدرچین به طور منظم و متعادل ​​و یا استفاده از آن به طور موضعی بر روی پوست بسیار مفید است. زیرا به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.  این خاصیت به دلیل وجود مواد مغذی مختلف مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها ، مواد غذایی طبیعی و غیره در آن است. آنتی اکسیدان هایی که در تخم این پرنده موجود هستند ، دراز بین بردن سموم و سایر ناخالصی ها از سیستم بدن ما کمک می کنند. و سایر مواد مغذی پوست ما را تغذیه کرده و به همین دلیل در حفظ سلامت پوست ما مؤثر می باشند.

تهیه ماسک صورت با تخم بلدرچین

برای استفاده موضعی ، ماسک صورت را می توان با مخلوط کردن یک تخم با دو قطره آب لیموی تازه  تهیه کرد. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و سپس با آب گرم بشویید. استفاده منظم از این ماسک باعث تغذیه مناسب پوست شما می شود و سلامت کلی پوست را بهبود می بخشد.

کمک به درمان آکنه

آکنه یک معضل پوستی است که میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان از آن رنج می برند. علل بسیاری برای بروز آکنه وجود دارد. اما شایع ترین علت آکنه ، مسدود شدن حفره های پوستی ما با خاک و ناخالصی ها است. ترشح بیش از حد چربی بدن نیز این وضعیت را بد تر می کند.

بسیاری از روش های طبیعی برای درمان آکنه وجود دارد و استفاده از تخم بلدرچین یکی از آنها است. استفاده از این تخم  در از بین بردن سموم و سایر ناخالصی ها از منافذ پوست بسیار سودمند است. و بنابراین به کنترل آکنه کمک می کند. علاوه بر این ، در کنترل ترشح چربی بیش از حد بدن نیز مؤثر است .  در نتیجه باعث کاهش انتشار آکنه می شود.

درمان آکنه با استفاده از تخم بلدرچین

این خواص شگفت انگیز تخم بلدرچین به دلیل آنتی اکسیدان موجود در آن است. آنتی اکسیدان های موجود در تخم این پرنده با رادیکال های آزاد (نوعی سم) بدن ما مبارزه می کنند. آنها را تثبیت می کنند و از این طریق مانع از آسیب اکسیداتیو به سلول های پوست می شوند. آنها همچنین در حذف سموم از منافذ پوست ما مؤثر می باشند.

تمیز کننده شگفت انگیز پوست

تخم بلدرچین یک تمیز کننده عالی برای پوست است.  این ماده در از بین بردن سموم و سایر ناخالصی ها از منافذ پوست ما بسیار مؤثر است.  به همین دلیل در حفظ سلامت پوست به ما کمک می کند. این مزیت تخم بلدرچین به علت مواد مغذی حیاتی مثل ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیتوپروتئین ها و سایر ترکیبات موجود در آنها است. استفاده از تخم این پرنده به طور منظم و متعادل ، پوست ما را از درون پاک می کند. و بنابراین در حفظ سلامت پوست به ما کمک می کند.

کمک به دفع سموم از طریق پوست

سموم و سایر ناخالصی های موجود در سیستم بدن ما می تواند سلامت ما را به شیوه ای بسیار منفی تحت تأثیر قرار دهد. این به این دلیل است که هنگامی که سموم در سیستم ما وجود دارد ، اندام های حیاتی مانند کبد و کلیه باید تلاش بیشتری برای خلاص شدن از آنها انجام دهند. و این باعث می شود که این اندام ها به طور مطلوب عمل نکنند. همچنین وجود سموم خطر ابتلا به انواع بیماری ها و همچنین مشکلات پوستی را افزایش می دهد.

به همین دلیل مهم است که تمام این سموم و ناخالصی ها را از بین ببرید و تخم بلدرچین می تواند در انجام این کار به شما کمک کند. آنتی اکسیدان ها و ترکیبات دیگر مانند پلی فنل ها ، مواد غذایی طبیعی و غیره موجود در این تخم در از بین بردن رادیکال های آزاد (از نوع سمی مضر) به سیستم ما کمک می کند. تخم بلدرچین با حذف سموم از سیستم ما نه تنها به حفظ سلامت پوست کمک می کند ، بلکه باعث می شد که کلیه های ما به خوبی کار کنند.  در واقع این کمک به سم زدایی پوست است. و در نتیجه خطر ابتلا به مشکلات پوستی مانند آکنه ، جوش ، بثورات ، اگزما و غیره را کاهش می دهد.

خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست

مرطوب بودن نقش مهمی در حفظ سلامتی کلی پوست دارد

مرطوب بودن  نقش مهمی در حفظ سلامتی کلی پوست دارد. هنگامی که پوست ما به خوبی مرطوب است ، کمتر احتمال دارد که خشک و پوسته پوسته  شود. در واقع پوستی که به خوبی مرطوب شده برای مدت زمان طولانی نرم و سالم است.  تخم بلدرچین در مرطوب کردن  پوست ما مؤثر است. زیرا سرشار از بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی و غیره می باشد که رطوبت پوست را حفظ می کنند.

بستن منافذ پوستی

تخم بلدرچین از زمان های قدیم در فرهنگ های چینی و ژاپنی به منظور لیفت صورت و بستن منافذ صورت استفاده می شده است.  استفادهاز ماسک صورت با سفیده این تخم به بسته شدن منافذ پوست کمک می کند.

برای تهیه این ماسک سفیده را از زرده جدا کرده و آن را با قلم مو بر روی پوست خود بمالید.  اجازه دهید این ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت تان بماند تا خشک شود.  سپس پوست خود را با آب گرم شستشو دهید. استفاده از این ماسک به صورت هفتگی پوست شما را سفت می کند و همچنین خاصیت انعطاف پذیری پوست را بهبود می بخشد.

بهبود رنگ پوست

بهبود رنگ پوست با تخم بلدرچین

یکی دیگر از خواص شگفت انگیز تخم این پرنده  بهبود رنگ پوست و نرم و لطیف کردن پوست می باشد.  این مزیت به دلیل حضور بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها ، مواد غذایی طبیعی و غیره در آنها است. آنتی اکسیدان های موجود در تخم بلدرچین سلول های پوست ما را از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

این کار به پیشگیری از بروز نشانه های مختلف پیری زودرس مانند خطوط ریز ، چین و چروک ها ، لکه های سنی، لکه های تیره پوستی و غیره کمک می کند. همچنین در از بین بردن سموم از منافذ پوست ما مؤثر است. و در نتیجه به کاهش مشکلات پوستی مانند آکنه و لکه های پوستی کمک می کند.

سایر مواد مغذی همچون ویتامین ها و مواد معدنی موجود در تخم بلدرچین نیز نقش مهمی در حفظ سلامتی پوست ما ایفا می کنند. تخم های این پرنده دارای خاصیت قلیایی هستند که به معنی کمک به حفظ PH طبیعی پوست ما می باشد. استفاده موضعی از ماسک این تخم  به طور منظم ، سبب زیبایی و جوان سازی پوست می شود.

التهاب پوست را بر طرف می کند

چینی ها و مصریان باستان برای بهبود بیماری های التهابی پوست از تخم بلدرچین استفاده می کردند.  تخم بلدرچین به صورت طبیعی دارای خاصیت ضد التهابی است.   تخم این پرنده  احساس نرمی و خنک کنندگی را بر روی پوست های ملتهب ایجاد می کند.  برای درمان التهاب، اگزما و آفتاب سوختگی می توانید به صورت موضعی از آن استفاده کنید.    برای درمان آفتاب سوختگی، یک تخم بلدرچین را روی قسمت های از آفتاب سوخته  پوست قرار دهید. پس از مدت  20 دقیقه پوست را با آب سرد شسته و خشک کنید.

 

تأثیر تخم بلدرچین بر ناخن ها

تأثیر تخم بلدرچین بر ناخن ها

مزایای زیبایی تخم بلدرچین تنها به پوست و موی ما محدود نمی شود.  بلکه برای ناخن ها نیز تأثیر گذار می باشد.  این تخم ها برای ناخن و کوتیکول های اطراف ناخن بسیار مفید هستند. این مزیت تخم بلدرچین عمدتاً به دلیل مواد مغذی مختلف مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و غیره موجود در آنها است.  این مواد با تغذیه ناخن ها و کوتیکول ها ، آنها را تقویت می کنند. علاوه بر این ، تخم بلدرچین منبع خوبی از پروتئین و اسید های چرب است که نقش حیاتی در ساخت ناخن های ما دارند و ناخن ها را پررنگ و سالم می کند. و همچنین باعث مقاومت در برابر شکنندگی و نرمی ناخن ها می شود.

 

مزایای تخم بلدرچین برای زیبایی مو

مزایای تخم بلدرچین برای زیبایی مو

باعث افزایش رشد مو می شود

خوردن تخم بلدرچین به طور منظم و متعادل ، برای مو و پوست سر بسیار مفید است. و نقش مهمی در بهبود رشد مو دارد. این مزیت تخم بلدرچین به دلیل وجود مواد مغذی مختلف مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها ، پلی فنل ها و مواد غذایی طبیعی می باشد.

این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در بدن ما مبارزه می کنند و بنابراین از ایجاد آسیب اکسیداتیو به مو و پوست سر جلوگیری می کنند. با جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به پوست ، گردش خون در پوست سر بهبود پیدا می کند و در نتیجه به رشد مو کمک می کند.

علاوه بر این ، سایر مواد مغذی مانند پروتئین ، روی ، مس ، ویتامین های گروه  B و غیره موجود در تخم بلدرچین نیز نقش مهمی در ساخت مو و پوست سر ما دارند. آنها همچنین منبع خوبی از گوگرد هستند که فولیکول های مو را تقویت می کنند و باعث می شود که آنها نسبت به شکستگی مقاوم تر باشند.

کمک به کنترل شوره سر

تخم بلدرچین برای درمان شوره سر مفید است.

تخم بلدرچین برای درمان شوره سر مفید است.  شوره سر یک مشکل عمده پوست سر است که می تواند باعث بروز مشکلات دیگر مانند ریزش مو، آسیب دیدگی مو و غیره شود. آنتی اکسیدان موجود در تخم بلدرچین پوست ما را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. فولیکول های مو را تقویت می کند. و موهای ما را قوی تر می کند. همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. گردش خون باعث می شود تغذیه مناسب برای پوست و فولیکول ها صورت گیرد.

علاوه بر آنتی اکسیدان ها ، ترکیبات دیگری همچون پروتئین ها ، اسید های چرب و غیره نیز نقش مهمی در ساخت مو و پوست سر ما دارند.

کمک به درمان آکنه پوست سر

از تخم بلدرچین برای درمان آکنه پوست سر نیز استفاده می شود. برای این منظور می توان از تخم این پرنده به صورت موضعی استفاده کرد. آنها منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر غذایی ، پروتئین ها ، اسید های چرب ، آنتی اکسیدان ها و غیره هستند. آنتی اکسیدان های موجود در تخم بلدرچین پوست ما را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند و گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد.

کمک به درمان آکنه پوست سر

آنها همچنین برای از بین بردن سموم و سایر ناخالصی ها از سیستم ما مؤثر هستند. و در غیر این صورت می توانند در حفره های پوست سر مسدود شوند. و ممکن است خطر آکنه پوست سر را افزایش دهند. سایر مواد مغذی موجود در تخم این پرنده باعث تغذیه پوست و فولیکول های مو می شود و  به سللم نگه داشتن آنها کمک می کند.

موها را قوی و شاداب می کند

خوردن تخم بلدرچین به طور منظم و متعادل ​​و یا استفاده از آن به صورت موضعی برای تقویت موهای ما و شاداب کردن آنها بسیار مؤثر است. این مزیت تخم بلدرچین به دلیل وجود ترکیبات غذایی مختلف مانند پروتئین ها ، ویتامین ها ، اسیدهای چرب ، آنتی اکسیدان ها و غیره در آنها است. آنتی اکسیدان های موجود در تخم این پرنده  از آسیب های اکسیداتیو پوست سر و مو ها پیشگیری می کند.

علاوه بر این ، سایر مواد مغذی موجود در تخم این پرنده مانند پروتئین ، روی ، مس ، اسید های چرب و غیره نقش مهمی در تغذیه مناسب مو و پوست سر ما ایفا می کنند. و در نتیجه باعث می شود موهای مان قوی و درخشان باشند.

کاهش خطر ابتلا به ریزش مو

همانطور که در بالا ذکر شد ، تخم بلدرچین منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ، اسید های چرب ، مواد مغذی ، آنتی اکسیدان ها و غیره است. که نقش مهمی در حفاظت از مو و پوست سر ما دارد. این مواد  تغذیه مناسب را برای پوست سر فراهم می کند. گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد ، و رشد مو را افزایش می دهد.  همچنین موهای ما را تقویت کرده و براق می کند. به این ترتیب ، از بروز مشکلات رایج مانند ریزش مو ، آسیب دیدگی مو و غیره نیز پیشگیری می کنند.

 

عوارض جانبی مصرف بیش از حد تخم بلدرچین

عوارض جانبی مصرف بیش از حد تخم بلدرچین

اگر چه مصرف تخم بلدرچین به صورت خوراکی یا موضعی مزایای بهداشت و زیبایی بسیاری را ارائه می دهد ، اما بهتر است در مصرف آنها رعایت اعتدال را بکنید.  زیرا این ماده دارای برخی از عوارض جانبی می باشد.  در این مقاله به چند تا از عوارض جانبی آن اشاره می کنیم :

  • افزایش احتمال پایین رفتن فشار خون ؛
  • مصرف بالای آنتی اکسیدان مضر است ؛
  • احتمال بروز الرژی به این ماده در برخی از افراد ؛
  • افزایش احتمال پایین آمدن قند خون ؛
  • ممکن است مصرف این ماده برای زنان باردار و مادران شیرده مناسب نباشد ؛
  • مواد مفید موجود در تخم بلدرچین برای سلامت سیستم گوارش بسیار مؤثر هستند. اما مصرف بیش از حد آن ممکن است به مشکلاتی نظیر انسداد روده ، تجمع گاز در روده و نفخ منجر بشود.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

لینک منبع

3.9 7 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
مریم
مریم
1 year ago

واقعا مفید و اموزنده بود با تشکراز وقتی که برای ما می گذارید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مریم

سلام دوست گرامی
از توجه و لطف تان سپاسگزاریم.