بهترین شامپوی ریزش مو

بهترین شامپو ها برای درمان انواع شوره سر (100% تضمینی)

شوره سر، علی رغم احساس شرم و خجالتی که در ما ایجاد می کند، به شدت خارش دار هم می باشد. بله درست است، اما ابتدا لازم است شرح مختصری درباره شوره سر و علل ایجاد چنین وضعیتی را بدانیم، سپس در صدد یافتن راه چاره برای درمان آن باشیم. از این رو، ما در این مطلب به شرح تعریف شوره سر، علل آن و بهترین شامپو ها برای درمان آن پرداخته ایم.

 

شوره سر چیست؟

از بین بردن شوره سر
از بین بردن شوره سر

مارینا گارشیک، پزشک و متخصص پوست در مرکز درمانی پوست و مو و جراحی زیبایی در نیویورک توضیح می دهد که: صرف نظر از این که چرا این وضعیت رخ می دهد (که البته شوره سر علل عجیب و غریبی دارد) وجود دارد، می توان گفت شوره سر تنها یک اصطلاح است که در حقیقت به پوسته پوسته شدن پوست سر اطلاق می گردد. وی همچنین می افزاید: “این وضعیت می تواند در نتیجه خشکی پوست ایجاد شود، اما شایع ترین علت شوره سر، درماتیت سبورئیک است.” این اصطلاح پزشکی به التهاب پوست سر و غدد چربی گفته می شود. پوسته پوسته شدن پوست سر همزمان با خارش پوست و قرمزی اتفاق می افتد. یکی دیگر از علل شوره سر، تجمع سلول های مرده پوست روی پوست سر تان است. تصور کنید که چقدر به پوست صورت و بدن تان اهمیت می دهید و آن را لایه برداری می کنید، اما متاسفانه پوست سر همیشه به حال خود رها می شود که هیچ اهمیتی برای ما ندارد. انتخاب بهترین شامپو ضد شوره سر برای شما به این موضوع بستگی دارد که چه چیزی موجب ایجاد شوره سر شما شده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

21 دلیل عجیب و غریب خارش پوست سر که از شنیدنش شاخ در میاورید!

 

علت شوره سر چیست؟

شوره سر

دوریس دی، پزشک و متخصص پوست وابسته به بیمارستان Lenox Hill در شهر نیویورک، می گوید: قبل از این که بهترین شامپو ضد شوره سر را برای خود انتخاب کنید، ابتدا باید در مورد علت آن کارآگاهی کنید. کار کارآگاهی شما با کنکاش درباره این مساله آغاز می شود که شما اولین بار چه زمانی شاهد حضور شوره سر بوده اید. سپس به این فکر کنید که در آن زمان چه چیزی را در زندگی خود تغییر دادید؟ آیا محیط زندگی تان را عوض کردید؟ آیا شروع به استفاده از یک محصول جدید کردید؟ یا شاید هم روزهای پر مشغله ای داشتید و نمی توانستید مرتب دوش بگیرید؟ بسیاری از علل شوره سر، موذی و آب زیر کاه هستند. این سوالاتی که از خود می پرسید، ممکن است سرنخ های مهمی را در یافتن دلایل بروز شور سر به شما ارائه دهد.

چطور شوره سر را از بین ببریم: 11 درمان طبیعی

 

بهترین شامپو ضد شوره سر برای پوست سر کاملا خشک

Selsun Blue
شامپو ضد شوره سلسان بلو (Selsun Blue)

به گفته دکتر گارشیک خشکی پوست سر، تنها علت شایع شوره سر محسوب نمی شود، اما ممکن است به ویژه در زمستان اتفاق بیفتد، زیرا در این فصل، به طور کلی پوست سر بسیار خشک و شکننده می شود. او همچنین اذعان دارد: ” خشک پوست سر همچنین می تواند منجر به پوسته پوسته شدن پوست نیز شود و تحت این شرایط، پوست سر نسبت به این امر ایمن نمی باشد. از مصرف محصولات با ترکیبات خشن و یا مواد شیمیایی خشن اجتناب کرده و به جای آن از یک شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید.”

برخی از شامپو های مخصوص شوره سر، مانند سلسان بلو (Selsun Blue) که محتوی یک مرطوب کننده طبیعی همچون آلوئه ورا است، می تواند رطوبت را به مو و پوست سر تان باز گرداند.

 

بهترین شامپو ضد شوره سر برای از بین بردن پوست های مرده سر

شامپو ضد شوره  تی-سال

به گفته دکتر گارشیک، شستشوی مکرر مو و ماساژ دستی می تواند پوست سر را لایه برداری کند. او همچنین می افزاید: “در حقیقت، به نیت شستشوی پوست سر به حمام بروید، نه برای شستن موها. چنانچه سرتان بوی بدی می دهد، بافت مناسبی ندارد و یا احساس می کنید به شامپو شوره سر نیاز دارید، سعی کنید فقط تعداد دفعات شستشوی سر را افزایش دهید و دقت کنید که آیا این روش کمک می کند یا خیر.”

بهترین شامپو های خاص در این زمینه، نوتروجنا  یا  تی-سال که شامپو های درمانی بوده و حاوی سالیسیلیک اسید هستند و همچنین شامپو ضد شوره سر لاروش پوزای که پوست های مرده کف سر را از بین می برد، می باشند. شما می توانید این شامپو های ضد شوره سر را تنها چند بار در هفته استفاده کنید تا به نتیجه مد نظر تان دست یابید. اگر نام اسید سالیسیلیک به نظر تان آشنا می رسد، به این خاطر است که یکی از ترکیبات موجود در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست می باشد.

 

بهترین شامپو ضد شوره سر برای افراد مبتلا به درماتیت سبورئیک

شامپو ضد شوره نیزورال

شامپوهای ضد شوره سر مانند هد اند شولدرز حاوی زینک پیریتیون می باشند که مانع از بروز شوره سر و خارش می شوند و همچنین خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارند. سایر مواد تشکیل دهنده مانند عامل ضد قارچ کتوکونازول، که در شامپو نیزورال نیز یافت می شود همچنین می تواند به رفع خارش و شوره سر کمک کند. گاهی اوقات شوره سر، در نتیجه یک قارچ مخمر مانند ایجاد می شود. در این موارد، سلنیوم سولفاید موجود در شامپو ضد شوره سر سلسان بلو و محلول درمانی هد اند شولدرز موثر واقع می شود. به گفته متخصصین پوست و مو، شامپوهایی که بر پایه Tar  هستند، مانند شامپو شامپو درمانی نوتروجنا، با فرمولاسیون اصلی نیز موثر هستند. ایرادی که بر این گونه شامپو ها وارد است، این است که شامپوهای حاوی Tar  بسیار قوی هستند و ممکن است روی لباس تان ایجاد لکه دائمی کنند.

روغن درخت چای نیز دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی است و شامپو هایی که حاوی این ماده هستند، مانند شامپو مرطوب کننده نعناع، روغن درخت چای و اسطوخدوس Mitchell می تواند به درمان درماتیت ساپونیک کمک کند. روغن درخت چای یک روش درمانی طبیعی تر است و می تواند به التهاب پوست سر کمک شایانی کند.

 

بهترین شامپو ضد شوره سر برای موهای نازک

شامپو مخصوص موهای نازک

اگر موهای سرتان نازک است و از شوره سر نیز رنج می برید، انتخاب بهترین شامپو ضد شوره سر بسیار مهم است، زیرا نباید با درمان یک مشکل، مشکل دیگر تان را بدتر کنید. به گفته متخخصان پوست و مو، زمانی که علی رغم شوره سر، تار های موی تان نیز نازک است، شامپو های مبتنی بر زینک بسیار موثر خواهند یود. گاهی اوقات این دو مشکل حتی بیشتر مرتبط با یکدیگر هستند. ماینوکسیدیل موضعی که جهت درمان ریزش مو استفاده می شود نیز می تواند منجر به بروز شوره و پوسته پوسته شدن پوست سر شود، اما یک روغن خوب مخصوص پوست سر که بتوان پس از شستشوی سر از آن استفاده کرد، می تواند بسیار موثر واقع شود.

 

چه زمانی باید جهت درمان شوره سر نزد پزشک مراجعه کرد؟

بهترین خدمات درمان ریزش مو: مزوتراپی. پی آر پی. مزونیدلینگ
درمان شوره سر

دکتر مارینا گارشیک می گوید: “اگر مشکل تان تنها پوسته پوسته شدن سر تان است، خود درمانی هیچ مشکلی ندارد. اما چنانچه خارش نیز وجود داشته باشد، توصیه می شود با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید؛ زیرا پزشک می تواند استروئید های موضعی و داروهای دیگری را تجویز کند که التهاب را تسکین داده و تحریک را خنثی کنند.”

به یاد داشته باشید که تنها پزشک می تواند به شما بگوید که چگونه از شوره سر خلاص شوید و سایر علت های خارش و پوسته پوسته شدن، مانند پسوریازیس پوست سر را رد کند.

 

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

2 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments