روش جایگزین بجای بوتاکس که چروکها را از بین می برد | تزریق بوتاکس، نتیجه، هزینه، عوارض

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

تا کنون مطالب بسیاری در خصوص بوتاکس، هزینه آن، ایمنی و اثر بخشی و عوارض آن خوانده یا شنیده اید. اما شاید این نکته برای تان در پرده ابهام باقی مانده باشد که بوتاکس به چه مراقب هایی نیاز دارد، یا شاید اصلا به این موضوع فکر هم نکرده باشید. در هر حال، تهران اسکین قصد دارد برای تان شرح دهد که مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس چیست. بنابراین توصیه می شود در صورتی که درصدد تزریق بوتاکس برآمده یا در حال حاضر تزریق دریافت کرده اید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

درباره بوتاکس
مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

در فهرست زیر به اقداماتی اشاره کرده ایم که باید جهت آمادگی پیش از درمان بوتاکس انجام دهید:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

1- پزشکی را انتخاب کنید که مطمئنید خدمات بوتاکس ارائه می دهد. همانطور که بارها و بارها تاکید کرده ایم، انتخاب یک متخصص با تجربه، بسیار حائز اهمیت است. یک درمان بوتاکس خوب به مهارت و تکنیک تزریق کننده آن بستگی دارد. بنابراین، به خوبی تحقیق کنید و پزشکی را بیابید که به آناتومی صورت آگاه باشد و تا کنون درمان های بوتاکس متعدد و موفقیت آمیزی انجام داده باشد. توصیه می شود پیش از تزریق بوتاکس، چندین جلسه جهت مشاوره مراجعه کنید.

2- همه چیز را به پزشک خود بگویید. برای ایمنی خود، سوابق پزشکی تان را به اطلاع پزشک برسانید، تا بتواند تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای دریافت بوتاکس زیبایی هستید یا خیر. موارد زیر را به پزشک خود اطلاع دهید:

  • چه داروها، مکمل ها، گیاهان دارویی و غیره مصرف می کنید؟
  • چه حساسیتی دارید؟
  • آیا بیماری یا مشکل پزشکی خاصی دارید؟
  • آیا در گذشته اعمال پزشکی (تزریق بوتاکس اخیر، جراحی، درمان های دیگر و …) انجام داده یا در صدد آن هستید؟
  • اگر باردار هستید، در دوران شیردهی به سر می برید و یا در تلاش برای باردار شدن هستید.
  • هر مورد دیگری که فکر می کنید مهم است.

اگر این اولین تزریق بوتاکس شماست، به پزشک خود بگویید. برخی از پزشکان ممکن است برای اولین تزریق، محافظه کار تر با بیماران برخورد کنند تا بتوانند متوجه واکنش هایی که به بوتاکس نشان می دهند، باشند و قطعا این امر، نتیجه بهتری را در درازمدت به ارمغان می آورد.

3- اطمینان حاصل کنید که بوتاکس درمان مناسبی برای شما محسوب می شود. یک تزریق کننده بوتاکس معتبر و باتجربه به خوبی می داند بوتاکس با پوست شما می کند و چه نمی کند. به عنوان مثال، ممکن است بهتر است برای چروک های خاصی در صورت، فیلر به جای بوتاکس مناسب تر باشد. بنابراین، حتما از قبل در خصوص بهترین و مناسب ترین روش درمان برای مشکل پوستی خود با پزشک تان مشورت کنید.

4- با نظر پزشک تان موافق باشید. لازم است در مورد این که چه ناحیه ای از صورت تان باید درمان شود، روش درمان آن ناحیه و نتایج نهایی مطلوب با پزشک مشورت کنید و به یک اتفاق نظر برسید. افراد مختلف، معیارهای مختلفی نیز برای زیبایی دارند. به عنوان مثال، اگر تعریف پزشک از چهره نهایی شما پس از تزریق بوتاکس “یخ زده” باشد، بهتر است توصیه پزشک را به میل خود ترجیح دهید تا به نتیجه مطلوب تر و البته طبیعی تری دست یابید.

5- انتظارات واقع بینانه در خصوص توانایی های بوتاکس داشته باشید. نتایج بوتاکس ممکن است به آن اندازه ای که شما انتظار داشتید، خوب نباشد. انتظارات واقع گرایانه در مورد نتایج، می تواند مانع از ایجاد ناامیدی بیش از حد در شما شود.

6- متوقف کردن مصرف داروهایی که منجر به رقیق شدن خون می شوند. یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، از مصرف موارد زیر خودداری کنید:

  • آسپرین
  • ایبوپروفن با هر نامی مانند Advil، Aleve، یا Motrin
  • اگزیدرین
  • عصاره سنت جان (هوفاریقون)
  • ویتامین E
  • قرص روغن ماهی یا امگا 3
  • جینکو بیلوبا
  • جینسنگ

این امر، موجب کاهش احتمال خونریزی پس از تزریق بوتاکس می شود. چنانچه مجبور به مصرف داروی مسکن هستید، تایلنول مجاز است. همچنین، لازم است چند روز قبل از تزریق بوتاکس از مصرف الکل خودداری کنید.

7- از سوال کردن نترسید. فهرستی از سوالاتی را که می خواهید از پزشک خود بپرسید و در خصوص آن مشورت کنید را با خود به همراه داشته باشید. به این ترتیب فراموش نخواهید کرد که قصد مشورت در خصوص چه چیزی را داشتید. در مورد این که بوتاکس چقدر هزینه دارد، چند واحد بوتاکس نیاز دارید، این کلینیک چه مدت کار تزریق بوتاکس را انجام داده است، و غیره از پزشک تان سوال کنید. در مورد عوارض جانبی، خطرات و مراقبت های پس از تزریق بوتاکس و این که هر چند وقت یک بار باید برای تزریق مجدد مراجعه کنید نیز جویا شوید.

شاید بتوانید همه این موارد را به صورت آنلاین در اینترنت بخوانید، اما بهتر است آن ها را مستقیم از دهان پزشک خود بشنوید. همچنین در مورد این که اگر درمان بوتاکس با مشکل مواجه شود از پزشک خود پرس و جو کنید. اگر کبودی قابل ملاحظه ای داشته باشید، آیا از لیزر v-beam استفاده می کند تا کبودی ها به حداقل برسد؟ اگر در نهایت ابروهای تان شیطانی شد، آیا او به صورت رایگان آن را ترمیم می کند؟ اگر اثر بوتاکس طی یک هفته از بین برود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ از پرسیدن سوال نترسید و همه این مواضع را برای خود مشخص کنید. بهتر است قبل از انجام بوتاکس به پاسخ سوالات تان برسید، نه بعد از آن.

 

اقدامات حین تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست؟
اقدامات حین تزریق بوتاکس

آن چه که حین تزریق انجام می دهید به با اهمیتی اقدامات قبل و بعد از آن نیست، اما در این فهرست تهران اسکین به مواردی اشاره کرده ایم که برای یک جلسه درمان خوب باید به یاد داشته باشید:

  • آرایش کردن ممنوع! درست قبل از تزریق، پزشک صورت تان را با الکل یا یک ماده ضد عفونی کننده پاکسازی می کند. به همین دلیل هیچ مانعی نباید بر روی پوست تان وجود داشته باشد. چنانچه با آرایش به جلسه بروید، در هر حال، پیش از تزریق باید آن را پاک کنید. پس بهتر است بدون آرایش به جلسه درمان بروید.
  • آرام و بی تحرک باشید، اما توجه کنید. اگر از سوزن هراس دارید، با فکر کردن به آن خود را آزار ندهید. ذهن خود را بر روی موارد تصادفی، مانند میمون ها متمرکز کنید. مطمئن باشید پیش از این که متوجه شوید تزریق به پایان خواهد رسید. حرکت نکنید اما به دستوراتی که پزشک می دهد، توجه کنید. در طول فرایند، پزشک بارها از شما می خواهد که لبخند بزنید، اخم کنید یا عضله تان را شل کنید.
  • استفاده از کمپرس سرد. استفاده از یخ یا کمپرس سرد مانند آتروپات در طول تزریق و پس از آن به طور چشمگیری هر گونه احتمال کبودی را کاهش می دهد.

 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

عکس قبل و بعد بوتاکس
مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

اقدامات و مراقبت هایی که پس از تزریق بوتاکس انجام می دهید بسیار اهمیت دارد. در این فهرست تهران اسکین، لیستی از کارهایی که باید یا نباید پس از تزریق انجام دهید، آمده است:

  • ناحیه ای از پوست را که تزریق انجام داده اید، لمس نکنید. در 24 ساعت اولیه از مالیدن و ماساژ دادن این ناحیه خودداری کنید تا از گسترش بوتاکس به سایر عضلات جلوگیری شود.
  • از انجام فعالیت شدید بدنی اجتناب کنید.
  • از مصرف بیش از حد الکل خودداری کنید.
  • در 24 ساعت اولیه از انجام لایه برداری، میکرودرم ابریشن و غیره خودداری کنید.
  • از مصرف داروهایی که منجر به رقیق شدن خون می شود (در بالا اشاره شد)، بپرهیزید.
  • در صورت کبودی پس از تزریق، استفاده از کرم موضعی ویتامین K یا آرنیکا موثر است. همچنین در صورت در دسترس بودن، می توانید درمان های V-beam، pulse-color یا KTP laser را نیز انتخاب کنید تا کبوی سریع تر از بین برود. کانسیلر های رنگ سبز یا زرد نیز برای پنهان کردن کبودی مفید است.
  • چنانچه به تزریق مجدد نیاز دارید یا از نتایج راضی نیستید، حتما به پزشک تان مراجعه کنید.
  • در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی یا پیامد های ناخواسته پس از تزریق بوتاکس، به پزشک یا فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

پیروی از این اقدامات پیش، حین و پس از تزریق بوتاکس، تجربه تزریق را خوشایند تر و قطعا نتیجه آن را مطلوب تر می سازد.

در این جا به پایان مطلب رسیده ایم. امیدواریم از این مطلب، نکات جدید آموخته باشید و برای تان مفید واقع شده باشد. اگر این روش را برای جوانسازی صورت خود انتخاب کرده اید، امیدواریم نتایج فوق العاده ای کسب کنید. در صورت تمایل سوالات یا دیدگاه های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای تزریق بوتاکس هستید، روی این لینک کلیک کنید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments