لیفت ابروها با بوتاکس در مرکز زیبایی برکه برای آنها که زیبایی طبیعی را دوست دارند

بوتاکس: معایب و مزایای بوتاکس در کنار هم!

بوتاکس: معایب و مزایای بوتاکس در کنار هم!

مزایا و معایب تزریق بوتاکس در کنار یکدیگر
مزایا و معایب تزریق بوتاکس در کنار یکدیگر

مصارف درمانی بوتاکس:

تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم نوع A  با فلج کردن ماهیچه ها در نواحی گردن (دیستونی گردن)، پلک (بلفارواسپاسم)، و یا دور چشم (استرابیسم). یا بین دو ابرو برای کاهش ظهور چین و چروک و درمان حرکات غیر قابل کنترل این عضلات استفاده می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چه زمانی باید از تزریق بوتاکس اجتناب کرد؟

اگر هرگونه حساسیتی نسبت به سم بوتولیوم دارید باید از تزریق آن جدا خود داری کنید. در ضمن افرادی که در ناحیه ی تزریق دچار هر گونه عفونتی هستند نیز باید از تزریق بوتاکس اجتناب کنند.

چگونگی تزریق بوتاکس

پزشک متخصص شما، میزان تزریق بوتاکس را نسخه خواهد کرد و به شما اطلاعات لازم برای زمان و دفعه های تزریق آن خواهد داد. این سم به طور مستقیم به عضلات دور چشم، گردن ، ابرو ها ، پیشانی و گونه ها و خطوط اطراف لب به منزله ی زیبایی تزریق می شود.

در این روش از بی حسی موضعی در محل تزریق استفاده می شود . مصرف این دارو به مرور زمان تاثیر خود را نمایان می سازد. در برخی افراد پس از گذشت 1 روز و در برخی دیگر 2 هفته طول می کشد که بسته به شرایط انجام این تزریق نتایج متفاوت خواهد بود.

مراقبت های پس از دریافت بوتاکس

قبل از استفاده از هر داروی دیگر، از جمله ویتامین، و محصولات گیاهی با دکتر یا داروساز خود مشورت کنید.

از آگاهی پزشک خود نسبت به استفاده ی شما از یک آنتی بیوتیک (مانند کلیندامایسین، جنتامایسین، نئومایسین، پلی میکسین B، استرپتومایسین، توبرامایسین، Cortisporin®، Garamycin®، Neosporin®، Tobrex®)، دارو برای درمان بیماری آلزایمر (مانند تاکرین ، Cognex®، Exelon®، Aricept®)، کینیدین (Cardioquin®، Quinaglute®، Quinidex®)، و یا سولفات منیزیم اطمینان حاصل نمایید.

پزشک خود را اگر شما سم بوتولینوم را به هر دلیلی در چند ماه گذشته دریافت کرده اند، مطلع کنید.

هشدار (تزریق) بوتاکس

پزشک خود را در صورت باردار بودن و شیرده بودنتان مطلع سازید. و یا اگر هر گونه مشکل عصبی و عضلانی (مانند میاستنی گراویس و یا بیماری لو گرینگ) یا بیماری قلبی دارید با وی در میان گذارید.

قبل از انجام این تزریق پزشک خود را از سابقه ی عمل های جراحی در ناحیه ی صورت و گردنتان و یا حتی اگر مشکلات ضعف و درد در یکی از ماهیچه های خود دارید، آگاه سازید. پزشک شما نتایج را پس از 7 تا 14 روز مورد بررسی مجدد قرار می دهد. حتما در تمام جلسات شرکت کنید. چرا که اگر از بوتاکس در وارد درمانی استفاد شود در صورت وقفه انداختن در جلسات، علائم بیماریتان باز خواهد گشت.

عوارض جانبی (تزریق) بوتاکس

اگر شما متوجه هر یک از این عوارض جانبی شدید به پزشک خود اطلاع دهید:

_ واکنش های آلرژیک: خارش یا کهیر، تورم صورت و دست، تورم یا احساس سوزن سوزن شدن در دهان یا گلو، تنگی در قفسه

سینه، مشکلات تنفسی

_ خونریزی، کبودی، یا تورم در اطراف چشم خود را

_ چشم درد

_ ضربان نامنظم قلب، درد قفسه سینه

_ مشکل شدید بلع، تنفس، یا صحبت کردن

_ مشکل دیداری

اگر شما متوجه این عوارض جانبی کم خطر نیز شدید، با پزشک خود صحبت کنید:

_ دو بینی

_ افتادگی پلک، خشکی چشم، آبریزش از چشم

_ غش

_ سردرد، درد گردن

_ عطسه خفیف، گرفتگی بینی، سرفه، درد عضلانی

_ حالت تهوع

_ قرمزی، درد، کبودی، یا تورم در محل تزریق

_ ضعف غیر معمول در سایر عضلات (که به آن ها تزریق شده است)

مزایا و معایب استفاده از بوتاکس بر بدن
مزایا و معایب استفاده از بوتاکس بر بدن

مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس درمانی موقت برای شماست. شما با یک بار تزریق تصمیم می گیرید که تمایلی برای ادامه ی درمان به این روش را دارید یا خیر. پوست شما به هیچ وجه تغییر نمی کند و به شکل اولیه خود در طول زمان باز می گردد.
بوتاکس نتایجی سریع به همراه دارد. اگر بوتاکس به درستی و با تکنیک به عضلات تزریق شده باشد، تاثیرات آن را به راحتی خواهید دید. در برخی موارد تاثیرات آشکارتری دارد، البته این دارو در سیر درمان خود ثابت کرده است که توانایی درمان توان موارد را دارد.

بوتاکس علاوه بر مصارف درمانی در بخش زیبایی نیز کاربرد های زیادی از جمله حذف چین وچروک ها دارد.

تزریق بوتاکس در یک جلسه درمانی انجام می شود که بسیار کوتاه مدت است و تنها در 5 تا 10 دقیقه به طول می انجامد.

خطر کمی در هنگام استفاده از بوتاکس وجود دارد و این امر استفاده از بوتاکس را روشی ایمن ساخته. زنان باردار و شیرده باید از تزریق بوتاکس اجتناب کنند چرا که ممکن است این ماده بر نوزادان آن ها اثر گذار باشد.

تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس

به یاد داشته باشید که بوتاکس یک درمان موقت است و برای از بین بردن دائمی خطوط چهره ی خود به طور مداوم تزریق این ماده را پس از ماه ها باید ادامه دهید.

این ماده با خود حساسیت های بسیاری را به همراه می آورد. به خصوص افرادی که از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند در معرض این حساسیت ها قرار دارند. اگر چه به آسانی قابل درمان است، اما گاهی برخی پاسخ ها و عکس العمل ها به این ماده شدید و غیر قابل کنترل است.

بوتاکس با تزریق به عضلات باعث فلج شدن آن ها می شود و از چروک هایی که در اثر تحرک مداوم این ماهیچه ها بر صورت بوجود می آیند، جلوگیری می کند. اما گاهی این تزریقات بر چهره ی فرد تاثیر گذاشته و باعث افتادگی پلک، افتادگی ابرو و….. می شود.

همیشه شما باید قبل تزریق و یا عمل های جراحی، چهره ی خود را پس از این تزریقات در ذهن خود تصور کنید و با پیدا کردن عکس هایی در اینترنت و نشان دادن آن ها به پزشک متخصص خود با او در مورد نتیجه ی نهایی مشورت نمایید.

دیگر عوارض جانبی و احتمالی بوتاکس

اگر چه عوارض جانبی تزریق بوتاکس معمولا خفیف و به آسانی قابل درمان هستند، شما باید برخی از عوارض جانبی محتمل را بدانید:

_ دیسفاژی:
این اثر جانبی مربوط به از دست دادن توانایی به وضوح صحبت کردن و یا انجام حرکات صورت است. موارد جدی این عرضه بسیار نادر است.

_ عفونت دستگاه تنفسی:
عفونت دستگاه تنفسی فوقانی می تواند پس از تزریق بوتاکس رخ می دهد که البته بسیار نادر است.

_ سردرد:
متاسفانه، سردرد یکی از شایع ترین اثرات بعد از تزریق بوتاکس است. خبر خوب این است که می تواند به آسانی با مصرف دارو هایی مانند آسپرین درمان شود.

_ گردن درد:
درد گردن یکی دیگر از عوارض جانبی بوتاکس است. که گردن درد نشانه ای از گسترش بوتاکس به مناطق دیگر بدن است ، این موضوع  به یک نگرانی مشترک در بین بیماران تبدیل شده است. البته همیشه به این معنا نیست.

_ پتوز:
حدود 5٪ از مردم که تزریق بوتاکس داشته اند از این اثر جانبی رنج می برند. این یک بیماری است که باعث افتادگی موقت یک یا هر دو پلک می شود.

_ کبودی یا درد:
در نقطه ای که بوتاکس تزریق می شود، بسیاری از افراد برخی کبودی های کوچک و یا درد را تجربه می کنند. اگر کبودی یا درد شدید شوند، حتما باید به پزشک مراجعه کرد، زیرا ممکن است نشانه ی عفونت باشد.

_ تهوع:
45% از افرادی که بوتاکس تزریق می کنند، دچار تهوع می شوند. زیرا بوتاکس یک ماده ی خارجی است و معده نسبت به آن عکس العمل نشان می دهد.

قبل از اقدام به هر عملی با پزشکی متخصص و مجرب مشورت کنید.

لینک منبع http://www.webmd.com/

لینک منبع: http://www.healthdigest.org/topics/category/2459-botox-drug-and-prescription-information-side-effects-use-and-dosage

محقق و مترجم: میلاد اسد بیگی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments