تزریق چربی بهترین روش جوانسازی پوست دست

جوانسازی دست با تزریق و پیوند چربی

دکتر کلمن می گوید: ” تزریق و پیوند چربی هدفی فراتر از زیبایی دارد، چرا که در ابتدا تنها جنبه ی پر کردن مناطق فرسوده و چروک دست ها را بر عهده دارد.

مردم در ابتدا از اینکه چربی به دست تزریق شود تعجب می کنند، اما باید این نکته را بدانید که پس از دوران کودکی، چربی موجود در دست ها رو به تحلیل می رود و افزایش سن اثر خود را بر اتروفی می گذارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

من در ابتدا چربی زیادی به دست ها تزریق می کنم تا عمل پر کردن تمام مناطق خالی به اتمام برسد، بدون شک این فرآیند زیبایی، پوستی زیبا و جذاب به فرد باز می گرداند چرا که پیوند چربی نه تنها سبب پرکردن مناطق خالی بلکه سبب تغییر کیفیت پوست می شود.

در افراد 16 تا 25 ساله پوست دست نرم تر و ضخیم تر از افراد مسن است. همچنین افراد ورزشکار دارای دستانی با رگ های بیرون زده هستند. با افزایش سن پوست نازکتر می شود که باعث قابل مشاهده بودن رگ ها، مفصل ها و تاندون ها می شود.

بیش از یک دهه قبل، محققین موفق به کشف فوایدی در رابطه با سلول های چربی شدند از جمله؛ افزایش کیفیت سلول های بنیادی مزانشیمی که وظیفه ی ترمیم بافت ها، بهبود عملکرد خون و همچنین جلوگیری یا رفع اسکار های پوستی را بر عهده دارد. این سلول های بنیادی دقیقا مانند سلول های مغز استخوان عمل می کنند.

مطالعات اخیر بر روی حیوانات نشان می دهد که تزریق چربی به زیر پوست سبب ضخامت و کلاژن سازی در پوست تا 100% می شود∙ پس تزریق چربی تنها باعث پر کردن مناطقی از پوست نمی شود، بلکه سبب ضخامت و زیبایی دست ها نیز می گردد.

روش انجام این فر آیند از این قرار است که؛ مثلا من بیماری 52 ساله با بیماری آرتروز که سبب پیر تر نشان دادن دست هایش شده بود را با تزریق 25 سی سی چربی در پشت هر دست تا بالای مفصل میانی هر انگشت درمان کردم. اگه این تزریق را تا انگشت ها ادامه ندهید، دست ها ظاهری زیبا خواهند داشت، اما انگشت ها نه!!!

یک بیمار به طورمتوسط بین 25 تا 35 سی سی چربی برای پشت هر دست دریافت می کند که برای تزریق به صورت زیاد به نظر می رسد، اما برای پشت دست تنها لایه ای ناز است. من معمولا تزریق چربی را ابتدا از انگشت ها شروع می کنم و سپس به سایر نقاط مانند پشت دست تا مچ توجه می کنم.

تکنیک من به گونه ایست که هیچ گاه مواد را عمق تزریق نمی کنم و همیشه آن ها را بین پوست، رگ ها و تاندون ها (دقیقا زیر پوست) تزریق می کنم.

بعلاوه در این روش به افرادی که دچار آرتروز هستند باید حدود 17 تا 18 واحد کانول بلانت یه پشت دست و 19 واحد به انگشت ها جهت جلوگیری از خونریزی و کبودی و همچنین انعقاد های شریانی و ریوی تزریق شود.

علاوه بر این کانول بلانت سبب ترمیم بافت پوست در نواحی تزریق نیز می گردد.

پس از تزریق چربی مراقبت هایی لازم است. من دو لایه میکروفیلم پشت دست قرار می دهم چرا که اینگونه سبب می شوم بیمار کمتر دست خود را لمس کند و همچنین میزان التهاب نیز کاهش می یابد. در گذشته به بیمارانم می گفتم که از کمپرس آب یخ استفاده کنند ولی هم اکنون کشف شده است که یج سبب کشته شدن سلول های چربی می شود. همزمان با برداشته شدن نوار ها بخیه ها نیز برداشته می شود.

اکثر بیماران پس از عمل بسیار عالی به نظر می رسند، با گذشت زمان جنس پوست بهتر می شود، چروک ها ماملا از بین نمی روند، اما پوست صافتر و سالم تر می شود. همچنین رگ ها و تاندون ها کمتر به چشم می آیند.

تاثیرات کلی که این روش بر دستان شما خواهد داشت معمولا در دو تا چهار ماه آینده پس از عمل بهتر نشان داده خواهد شد.”

تزریق چربی: روشی برای پر کردن قسمت های خالی زیر چشم
تزریق چربی: روشی برای پر کردن قسمت های خالی زیر چشم

تزریق چربی به قسمت های خالی زیر چشم

سوال بیمار:

من از عملی در رابطه با برداشت چربی از یک قسمت از بدن و تزریق آن به ناحیه ای دیگر مطالب بسیاری شنیده ام.  آیا این روش برای تزریق چربی و پرکردن سیاهی های زیر چشم مناسب است؟ آیا درمانی همیشگی ست؟

پاسخ متخصصین:

دکتر بروک آر. سکل
دکتر بروک آر. سکل

دکتر بروک آر. سکل می گوید: “من تجربه ی بی نظری در رابطه با عمل جراحی رفع سیاهی دور چشم دارم. و به شما توصیه می کنم از تزریقات پرکننده ها و چربی به دور چشم خودداری کنید، چرا که بسیار خطرناک هستند، و گزارش هایی از کوری افراد در اثر تزریق پرکننده ها شده است.”

دکتر برنت موئلکن
دکتر برنت موئلکن

دکتر برنت موئلکن در این باره می گوید: “پلک پایین چشم بسیار ظریف و نازک است، و هر گونه اختلالی به راحتی در آن به چشم می آید. یکی از دلایلی که عمل جراحی به شما پیشنهاد می شود ظاهر پف آلود پلک پایین پس از تزریق چربی است.

در این روش چربی ها توسط عمل لیپوساکشن از قسمت های مختلف بدن به انتخاب پزشک برداشت می شود. سلول های چربی در دستگاه سانتریفیوژ گذاشته می شود و پس از آن در طی این روش بیشتر سلول های چربی میمیرند.

اگرچه سلول های چربی زنده بین ۳% تا ۲۵% هستند، بقیه ی آن ها مرده اند∙ زمانیکه سلول های چربی مرده از زیر چشم شروع به دفع شدن می کنند، کمی کبودی، التهاب و انعقاد چربی تزریق شده، در زیر چشم دیده می شود.

سلول های مرده ی چربی در اثر سوخت وساز بدن دفع می شوند و تنها مقدار کمی از سلول های چربی زنده در محل باقی می مانند در نتیجه این روش نیاز به تکرار دارد و در یک یا یک سال و نیم آینده نتیجه بخش خواهد بود.

اطلاعات داده شده به این دلیل نیست که بیمارانی که از این روش راضی هستند وجود ندارند بلکه مطالب گفته شده تنها برای آگاهی دادن به شما بود. حتما از مجرب بودن پزشک خود اطمینان حاصل نمایید.”

دکتر ریچاردو ال. رودریگز
دکتر ریچاردو ال. رودریگز

دکتر ریچاردو ال. رودریگز در این باره می گوید: ” این قسمت ار چشم همیشه برای هر نوع درمانی مشکل ساز بوده است.

اول از همه باید خاطر نشان کنم که دو نوع پوست در کنار یکدیگر وجود دارند. پوست زیر پلک که بسیار نازک است و ماهیچه با فاصله کمی از آن قرار گرفته است. دیگری پوست گونه است که چربی زیادی را در زیر خود انباشته ساخته است.

دوم اینکه، پوست پلک معمولا روی لبه استخوان گونه سر می خورد، دقیقا زمانیکه گونه ها برجسته باشند و پلک در اثر افزایش سن به سمت پایین فرو رود. مرز میان پوست پلک و پوست گونه تییر ترو نامیده می شود.

تزریق چربی و پر کننده به زیر چشم برای رفع گودی آن ها بسیار هیجان انگیز است. اما خطرات بسیاری دارد. من معمولا چربی را به قسمت پوست گونه نزدیک به بینی تزریق می کنم تا خط تییر ترو بالا بیاید و فرورفتگی پلک پایین بهبود یابد.”

آیا تزریق چربی به باسن ارزشش را دارد؟
آیا تزریق چربی به باسن ارزشش را دارد؟

آیا تزریق چربی به باسن ارزشش را دارد؟

تزریق چربی فر آیندی است که در آن چربی های ناحیه از بدن توسط عمل لیپوساکشن برداشت شده و به نواحی کم حجم تزریق می شود تا ظاهری متعاذل را برای شما بسازد. این نواحی ممکن است صورت ، باسن، چانه، لب ، گونه ها و سینه باشند. تزریق چربی همچنین به از بین بردن جای جوش و اسکار کمک می کند.

اگر نتایج پایانی به دلیلی از حد انتظار شما پایینتر باشد باید این روش تکرار شود. در هر مرحله بیهوشی کامل انجام می شود.

سوال:

بیمار: اگر من از طریق لیپوساکشن چربی های شکم و زیر بغلم را برداشت کنم آیا می توانم آن ها را به باسن و ران هایم تزریق کنم؟

پاسخ متخصصین:

 

دکتر استفان تی. گرین برگ
دکتر استفان تی. گرین برگ

دکتر استفان تی. گرین برگ در این مورد می گوید:” انتقال چربی یا پیوند چربی روشی است که چربی ها را از نواحی شکم، پهلوها، داخل و خارج ران ها و…. از طریق لیپوساکشن بیرون می کشند و به نواحی دیگر مانند باسن و …. تزریق می کنند. تزریق چربی به باسن را بی بی ال(BBL)  نیز می گویند که نتایج پایانی این روش بسیار خیره کننده و پایدار است.

قیمت ها براساس نواحی بداشت و تزریق بوتاکس با یکدیگر متفاوت هستند.بنا براین بهترین راه برای آگاهی از هزینه های عمل خود، مشورت با پزشکی متخصص در این زمینه است.”

دکتر رن وای. رابینستین
دکتر رن وای. رابینستین

به گفته ی دکتر رن وای. رابینستین:”  چیزی که شما باید از آن اگاه باشید، بیهوشی کامل آن است و همچنین ایمن بودن این روش در مقایسه با تزریق سیلیکن به باسن است. نتایج پس از ۶ ماه به خوبی نمایان خواهند شد و دو جلسه درمان ماندگاری این روش را از۲ تا ۵ سال افزایش می دهد.

نکات مهم:

  • معمولا مدت زمان دقیق ماندگاری این روش مشخص نیست.
  • بیماران جوانی که سیگار نمی کشند و چربی های سالم تری دارند، گزینه های بهتری در این روش هستند.
    • هیچ مطالعات دانشگاهی و یا علمی دقیقی بر این روش صورت نگرفته است و تنها افرادی که این عمل را در یافت کرده اند، اعلام رضایت کرده اند. هیچ اطلاعاتی از مدت زمان پایداری اثر این تزریقات نیز وجود ندارد.
    • با توجه به پزشکی که برای خود انتخاب می کنید باید از دستگاه های یاد شده استفاده کنید.
    • ممکن است به 4 تا 6 جلسه برای رسیدن به بهترین نتیجه نباز داشته باشید.
    • ممکن است شما تمام چربی یا بخشی از آن را در گذشت زمان از دست بدهید و جذب بدن شما شود.
    • به دلیل اینکه برخی از سلول های چربی به سرعت رشد می کنند ، بعضی از پزشگان از وقوع سرطان سینه در این روش اظهار نگرانی کرده اند.
    • گاهی سلول های چربی تزریق شده از بین می روند و به عبارتی می میرند و این حادثه را “نکروز” نامیده اند. که با علائمی از قبیل ، تب، درد، خونریزی، کبودی پوست ، بیحسی، ترشحاتی بد بو با چرک همراه است.
    • همچنین همیشه به یک منبع چربی برای باز سازی های مجدد نیاز است.
      تزریق چربی: سایه ای زیبا از خود بر دیوار ترسیم کنید
      تزریق چربی: سایه ای زیبا از خود بر دیوار ترسیم کنید

      تزریق چربی

      پیوند چربی ، انتقال چربی اتولوگ نیز نامیده می شود. که در حال حاضر به عنوان تکنیکی مناسب برای باز سازی سینه های خانم ها ظاهر شده است. در این روش چربی اضافه از دیگر نواحی بدن مانند ران ها، باسن و شکم با استفاده از لیپوساکشن گرفته می شود و پس از تبدیل شدن به مایع تصویه شده به سینه ها تزریق می گردد.

      نوع دیگری از پیوند چربی با نام لیپوفیلینگ وجود دارد که برای مقاصدی از جمله ی رفع تفاوت های جزئی در شکل، تعادل، و ناهماهنگی های بدن ( کوچکتر بودن یک سینه نسبت به دیگری) مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از نتیچه بخش بودن این تزریقات، پزشکان به فکر باز سازی کامل سینه افتادند.

      استفاده از این روش برای افراد، کمی وسوسه انگیز است ،چرا که روش تزریق چربی هنوز هم به عنوان روشی کاملا امن شناخته نشده است. و هنوز هم به اثر بلند مدت آن نمی توان اعتماد کرد. به این دلیل که نزریق چربی روشی نوین است و هنوز مطالعات مورد نیاز بر روی آن انجام نشده است. مطالعاتی که انجام شده است شامل کمتر از 100 زن و میانگین زمان پیگیری کمتر از 4 سال است.

      نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کرد این است که، بخشی از چربی تزریق شده به سینه ها توسط بدن جذب می شود و به همین دلیل پزشکان در هنگام تزریق چربی بیشتر از حدنیاز تزریق می کنند.

      در صورتی که تزریق چربی موثر نباشد از پوست و قشای شکم برای بزرگ کردن سطح سینه ها برای نگه داشتن چربی استفاده می کنند.

      روشی وجود دارد که در آن فرد دستگاهی را به نام براوا چندین هفته قبل و بعد از تزریق چربی به تن می کند. این دستگاه دارای دو قیف مخروطی شکل است که وظیفه ی مکش سینه ها و بزرگ کردن آن ها را به عهده دارد. استفاده از این دستگاه در شکل دهی به سینه ها نقش بزرگی را ایفا می نماید. در یک بررسی و مطالعه مشخص شد که استفاده از این وسیله در  افراد سینه هایی دو بار بزرگ تر از افرادی که از این وسیله استفاده نکرده اند ایجاد کرده است.

      بسته به اینکه شما متقاضی به داشتن چه سایزی از سینه هستید این تزریقات چندین مرتبه در ماه همراه با بیهوشی  انجام می شود.

لینک منبع

لینک منبع

محقق و گردآورنده : میلاد اسدبیگی

لطفا نظرات و سوالاتتان را با ما به اشتراک بگذارید و در اطلاع رسانی به دیگران سهم خود را ادا کنید.

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments