آسیبهای پوستی ناشی از نور خورشید و درمان آن

how_to_correct_sun_damage_on_your_skin

در تابستان با درخشش نور خورشید، حمام افتاب گرفتن بسیار وسوسه انگیز است اما متاسفانه، این اینکار باعث آسیب به پوست می گردد. علاوه بر آن افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست و سرعت بخشیدن به روند پیری از دیگر مشکلات اشعه های خورشید  روی می باشد. هر چه زمان طولانی تری در معرض نور خورشید  قرار بگیرید احتمال ابتلا به “لکه های خورشید” ( کک و مک) بیشتر می باشد.

آیا این مشکل در دنیا فقط برای پوست شماست ؟ خیر، شما تنها نیستی! اکثر ساکنین استرالیا دچار آسیبهای ناشی از نور خورشید، اعم از کک و مک بصورت  تغییرات جزئی رنگ پوست تا لکه های وسیع پیری، خطوط، چین و چروک، و ناهمواری بافت پوست می باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خوشبختانه، متخصصین پوست و زیبائی شناسی ، طیف گسترده ای از  روشهای درمانی شامل سفید کردن موضعی تا برداشتن لایه فوقانی پوست در کلینیک لیزر را ارائه می دهند. در این مقاله، دستورالعملهایی به شما ارائه می شود تا ضمن کم کردن اثرات مخرب نور خورشید، ظاهر خود را جوان و جذاب نگه دارید.

شش راه برای درمان آسیبهای پوستی  ناشی از نور خورشید:

بهترین درمان برای آسیب نور خورشید بروی پوست ، با توجه به نوع آسیب تعیین می شود.

  • لیزر IPL برای کک و مک و لکه های کوچک ناشی از نورخورشید

کک و مک کوچکترین آسیبی می باشد که نشان دهنده اثر مخرب نورخورشید است . اما دربرخی افراد این تغییرات رنگ و تعداد آنها ظاهر نامناسبی ایجاد می کنند. IPL ( نور پالسی شدید ) نوعی لیزر می باشد که برای پاک کردن این لکه ها از رنگ قرمز تا قهوه ای و حتی آنهایی که در دوران کودکی ظاهر می شوند موثر است.

ضمنا این درمان با تحریک تولید کلاژن، باعث سلامت ، نرمی و بهبود کیفیت پوست می شود.

  • هیدروکینون یا کوجیک اسید برای بهبود لکه های قهوه ای مربوط به سن 

لکه های پوستی ناشی ازسن، از کک و مک تا حدودی بزرگتر هستند. این لکه ها می توانند از رنگ قهو ای تا تقریبا سیاه  ظاهر شوند. برای لکه های قهوه ای، هیدروکینون یا اسید کوجیک  همراه با رتین-A  بطور موضعی می تواند باعث کاهش تغییرات رنگ پوست شود.

  • لیزر CO2 برای لکه های شدید ناشی از افزایش سن

لکه های شدید ناشی از افزایش سن،  عمیق تر می باشد و نیاز به درمان تهاجمی تری دارد.از لیزر می توان برای حذف لایه بیرونی پوست استفاده کرد. این درمان باعث تحریک تولید کلاژن شده و ضمن جایگزین کردن پوست جدید باعث بهبود ظاهر پوست می گردد.

  • پرکننده های تزریقی برای خطوط ریز و چین و چروک 

اثرات مخرب نور خورشید باعث تجزیه کلاژن و الاستین و ایجاد خطوط و چین و چروک می شود . تزریق پرکننده اسید هیالورونیک و کلاژن مواد محرک به بازگرداندن حجم و پر شدن پوست کمک می کند. این پرکننده های پوستی و تزریقی و لوازم آرایشی، آسیبهای ناشی از نور خورشید را پنهان می کند اما باعث کاهش این اثرات و درمان آن نمی شود.

  • لایه برداری شیمیایی برای پوستهای ناهموار

پوستی که بیش از حد در معرض نور خورشید باشد ظاهری خشن و کدر پیدا می کند. لایه برداری منظم در خانه و یا لایه برداری شیمیایی در کلینیک با  کرم رتینوئید به صاف کردن  پوست و بهبود لکه ها کمک می کند.

 تابستانی بسیار شاد وسالم با استفاده از کرم های ضد آفتاب آرزو می کنیم.

منبع: 

www.costhetics.com.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments