لیزر PRP کدام یک برای درمان ریزش مو بهتر کار می کند؟

لیزر PRP کدام یک برای درمان ریزش مو بهتر کار می کند؟

لیزر PRP کدام یک برای درمان ریزش مو بهتر کار می کند؟

لیزر PRP هر دو روش های درمانی برای ریزش مو است.  هر روز برای رفع مشکل ریزش مو ، تکنیک های جدیدی در سراسر جهان عرضه می شود.  برخی از درمان ها نوع خاصی از ریزش مو را هدف قرار می دهند. که معمولاً  با جنسیت افراد ارتباط دارد. به عنوان مثال فیناستراید يا پروپشيا  برای درمان الگوی طاسی مردانه در نظر گرفته شده است.  اما می تواند برای زنان باردار خطرناک باشد.

خوشبختانه ، بیشتر درمان های جدید با نتایج چشمگیر هم برای مردان و هم برای زنان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک مؤثر می باشند.  یکی از این درمان های جدید ، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است. در این روش  از سلول های خود بیمار استفاده می کنند. این روش سبب رشد دوباره مو در مناطقی که موها نازک شده یا ریخته است ، می شود. هنگامی که از روش  پی آر پی همراه با  دستگاه های لیزر با قدرت پایین استفاده می شود ، اثرات مثبت درمان با PRP   چندین برابر می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

پلاسمای غنی از پلاکت چیست؟

پلاسمای غنی از پلاکت چیست؟

پلاسمای غنی از پلاکت یک ترکیب ضروری در خون است. این ماده توانایی بهبود زخم را به بدن می دهد. شکل گیری لخته را تحریک می کند و بافت آسیب دیده را ترمیم می کند.  این روش برای اولین بار در دهه 1970 معرفی شد و در اواسط دهه 90 مورد استقبال واقع شد.  امروزه درمان های PRP  علاوه بر ریزش مو ، در دندان پزشکی ، پزشکی ورزشی ، مدیریت درد ، جراحی زیبایی و همان طور که در این مقاله اشاره شد ، ترمیم مو استفاده می شود.

ریزش موی ارثی یا ژنتیکی (آلوپسی آندروژنیک) به علت کوچک بودن فولیکول های مو رخ می دهد. فولیکول ها به دلیل بالا بودن سطح DHT در پوست سر کوچک تر می شوند و دیگر قادر به حفظ چرخه رشد طبیعی مو نیستند. بنابراین ، فولیکول ها به مرحله استراحت وارد می شوند و قادر به بازگشت به مرحله آناژن (رشد) نیستند.

پلاسمای غنی از پلاکت همان طور که به درمان زخم ها و آسیب های پوستی کمک می کند. در درمان کوچک شدن فولیکول ها نیز مؤثر است و با درمان آنها ، فولیکول ها را به مرحله رشد  می کشاند. این فرآیند سریع ، مؤثر ، طبیعی و بدون درد است. همانند لیزر PRP  هم مردان و هم زنان می توانند از این نوع  درمان برای ریزش مو استفاده کنند.  به یاد داشته باشید که اگر این  برنامه کاربردی را برای ریزش موی خود انتخاب  کنید ، بهترین گزینه  درمان ریزش مو یعنی لیزر PRP را انتخاب کرده اید.

 

مراحل درمان با PRP چگونه است؟

مراحل درمان با PRP

PRP معمولاً در هشت جلسه در طی چهار ماه کامل می شود. هر جلسه درمانی  حدود 80 دقیقه طول می کشد. در ابتدا پزشک شما یک نمونه از خون شما را برای جداسازی پلاکت ها و عوامل رشد از گلبول های قرمز و سفید در سانتریفیوژ قرار می دهد. سپس پوست سر بیمار را با بی حسی موضعی بی حس می کند تا تزریق راحت تر و بدون درد باشد.  عوارض جانبی پلاسمای غنی از پلاکت شامل تورم ملایم است که معمولاً بعد از دو روز کاهش می یابد.

اگر شما نسبت به  سوزن یا درد حساس هستید ، این امکان وجود دارد که پزشک قبل از گرفتن نمونه خون شما از یک آرام بخش خفیف استفاده کند.  بسیاری از پزشکان درمان های PRP را در کنار سایر درمان های تهاجمی انجام می دهند.  از جمله لیزر درمانی برای رشد مو و درمان موضعی با داروی مینوکسیدیل.

بیمارانی که کاندید مناسبی برای پیوند مو نیستند ،  می توانند از رویکرد تهاجمی تر و غیر جراحی برای رشد مجدد موهای خود استفاده کنند.  از جمله درمان لیزر PRP همراه با سایر گزینه ها مانند لیزر درمانی.

 

درمان رشد مو با PRP  چگونه صورت می گیرد؟

درمان رشد مو با PRP

PRP  روش تهیه پلاکت های متمرکز است. پلاسمای غنی از پلاکت با انتشار فاکتورهای رشد کار می کند. از این روش برای اولین بار در زمینه زیبایی به منظور درمان جای زخم و چین و چروک استفاده می شد.  پلاکت ها درست پیش از درمان از نمونه خون گرفته می شوند.  نمونه خون در سانتریفیوژ قرار داده می شود و پلاکت با غلظت بالا (PRP) را به دست می دهد.

پلاکت ها هنگام فعال شدن ، عوامل متعدد رشد از جمله IGF ،  EGF  را آزاد می کنند. فعال سازی به طور طبیعی در تزریق به پوست و یا با اضافه کردن کلرید کلسیم به پلاسما رخ می دهد.

 

لیزر درمانی  برای رشد مجدد موها

لیزر درمانی برای رشد مجدد موها

لیزر درمانی برای ریزش موی مردان و زنان انجام می شود. در واقع این درمان نوعی فوتوتراپی با نور  LED  است. از این درمان برای موهایی که در مرحله اولیه نازک شدن هستند ، استفاده می شود.  لیزر درمانی بر روی فولیکول های موی سر باعث افزایش تراکم ، رنگ و ضخامت مو می شود.

درمان موی لیزری از نور مادون قرمز برای بالا بردن HGF  (عامل رشد در پوست سر) استفاده می کند که با کاهش التهاب منجر به افزایش تعداد فولیکول های موهایی که در مرحله ی آناژن هستند ، می شود.

درمان ریزش مو با روش PRP   چه مراحلی دارد؟

  • 1 ساعت قبل از استفاده از روش درمانی با  PRP، سطح مورد درمان باید بی حس شود.
  • محل تزریق باید با محلول های ضد عفونی کننده پزشکی تمیز شود.
  • برای بازسازی پوست ما از انژکتور V2 برای تزریق PRP برای درمان ریزش مو استفاده می کنیم. زیرا این انژکتور عمق نفوذ بسیار دقیقی دارد و نتیجه بازسازی PRP را بهبود می بخشد.

 

ریزش مو در مردان به علت الگوی طاسی 

ریزش مو در مردان به علت الگوی طاسی

درمان PRP، نور درمانی در سطح پایین ، مینوکسیدیل 2 تا 5٪ ، فیناستراید 1mg  در درمان آلوپسی آندروژنیک در مردان مؤثر است.

 

درمان ریزش مو در زنان

درمان ریزش مو در زنان

ریزش موی زنان (FPHL) یا آلوپسی آندروژنیک شایع ترین علت ریزش مو در زنان است. مهم این است که قبل از درمان ریزش مو در زنان ، همه جوانب و بیماری های پزشکی بررسی بشوند. ریزش مو در زنان به مراتب کمتر از مردان مورد مطالعه قرا رگرفته است

تزریق PRP یک درمان مؤثر برای ریزش مو در زنان است و نشان دهنده افزایش تراکم مو و کاهش ریزش مو است. این درمان نسبت به پیوند مو هزینه کمتری دارد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments