لیزر موهای زائد برای چه کسانی ممنوع است؟

لیزر موهای زائد

برای اکثر خانم ها و آقایان استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد یک روش بی خطر و موثر در نظر گرفته می شود، اما لازم است برخی ممنوعیت های مربوط به این روش نیز در نظر گرفته شوند. در زمان مراجعه به کلینیک و مشورت با متخصص پوست در رابطه با لیزر درمانی، لازم است از تمام داروهایی که مصرف می کنید و جزئیات مربوط به سوابق پزشکی خود وی را مطلع سازید. پس از آن پزشک تصمیم می گیرد که آیا این روش درمانی برای شما بی خطر ست یا خیر.

به علاوه اگر به تازگی موهای زائد خود را با وکس یا موکن یا نخ اصلاح از بین برده اید، بهتر است کمی صبر کنید، زیرا استفاده از این روش ها قبل از لیزر درمانی اثر بخشی لیزر را کاهش می دهند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هیرسوتیسم (Hirsutism)

هیرسوتیسم اصطلاح پزشکی مربوط به موی بیش از حد بر روی بدن یا پرمویی است. این عارضه ممکن است نشانه وجود یک مشکل پزشکی در بدن باشد و معمولا مربوط به مشکلات هورمونی می شود، از جمله سندروم تخمدان پلی کیستیک. بنابراین اگر شما نیز دچار پرمویی هستید، قبل از انجام لیزر درمانی حتما با پزشک مشورت کنید و علت آن را کشف کنید.

برخی شرایط پزشکی که استفاده از لیزر را برایتان منع می کنند:

اگر مبتلا به هر یک از موارد زیر هستید و قصد استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد خود دارید، حتما قبل از آن با پزشک مشورت کنید و احتیاط بیشتری در این زمینه داشته باشید:

  • لیزر موهای زائد برای افراد مبتلا به عفونت های ویروسی فعال یا تبخال های مزمن ممکن است مشکل آفرین باشد. بنابراین اگر دچار چنین مشکلی هستید، قبل از شروع درمان به پزشک خود اطلاع دهید. در این شرایط یک هفته قبل از شروع لیزر درمانی می توانید داروهای ضد ویروس مصرف کنید که پزشک برایتان تجویز کرده. به علاوه اگر در بخشی از بدن که مد نظر لیزر درمانی است، دچار ضایعات ویروسی هستید، مصرف ضد ویروس قبل از لیزر درمانی لازم خواهد بود.
  • ابتلا به اسکارهای کلوئید و هیپرتروفیک نیز باعث طولانی شدن بهبود التهاب ناشی از لیزر می شود.
  • دیگر شرایطی که لازم است لیزر با احتیاط استفاده شوند عبارتند از: پسوریازیس، اختلالات خونریزی، ویتیلیگو و واکنش شدید به هیستامین.
  • لیزر موهای زائد نباید برای پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده استفاده شود. در این شرایط لازم است فرد تا بهبود آفتاب سوختگی صبر کند.

تتو یا خالکوبی

لیزر موهای زائد باعث تغییر شکل ظاهر تتوها می شود. اگر در بخشی از بدن خود خالکوبی یا تتو دارید و قصد استفاده از لیزر بر روی آن منطقه را دارید، بهتر است با احتیاط بیشتری تصمیم گیری کنید و حتما با پزشک خود مشورت کنید. لیزر باعث ایجاد تغییراتی در رنگدانه های جوهر استفاده شده در تتو می شود و این مسئله باعث تغغیر شکل آن خواهد شد. رنگدانه های موجود در تتو ممکن است تیره تر یا روشن تر شوند. به هرحال همه رنگدانه ها تحت تاثیر لیزر قرار نمی گیرند و واکنشی با آن نشان نمی دهند، بنابراین در برخی موارد ممکن است هیچ تغییری اتفاق نیفتد.

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.healthcentre.org.uk/laser-hair-removal/lhr-contraindications.html” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید