لیزر موها ی زائد چرا یک روش دائمی نیست ؟

لیزر موهای زائد چرا یک روش دائمی نیست؟

لیزر موهای زائد چرا یک روش دائمی نیست؟

لیزر موهای زائد فرآیند حذف مو از طریق قرار گرفتن در معرض پالس های نور لیزری است که فولیکول مو را از بین می برد. این آزمایش اولین بار در حدود بیست سال قبل از عرضه شدن به بازار در اواسط دهه 1990 صورت گرفته است.  یکی از اولین مقالات منتشر شده در زمینه حذف موهای زائد توسط گروه بیمارستان عمومی ماساچوست در سال 1998 به چاپ رسید.  حذف موهای زائد توسط  لیزر به طور گسترده ای در درمانگاه ها امتحان خود را پس داده است.  لیزر حتی در خانه ها با استفاده از دستگاه های طراحی شده و قیمت مناسب برای مصرف کننده در دسترس می باشد. بررسی های بسیاری در باره متد و روش های مختلف لیزر موهای زائد ، ایمنی و کارایی در حوزه پوست منتشر شده است.

 

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

اصل اساسی در حذف موهای زائد توسط لیزر ، فتوترمولیز انتخابی (SPTL) است.  که عبارت از تطبیق طول موج مشخصی از نور و مدت زمان پالس برای به دست آوردن اثر مطلوب بر بافت مورد هدف با حداقل اثر بر بافت اطراف است. لیزرها می توانند باعث ایجاد آسیب موضعی شوند. در این روش لیزر با انتخاب ملانین و گرم کردن سلول های بنیادی که موجب رشد موها هستند ، آنها را از بین می برد. در عین حال به پوست اطراف این فولیکول ها آسیبی وارد نمی شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نور لیزر فقط توسط ملانین جذب می شود. بنابراین انرژی لیزر می تواند توسط  مو و پوست تیره با سرعت و شدت بیشتری نسبت به موها و پوست هایی به رنگ روشن جذب می شود.

ملانین به عنوان کروموفور اولیه برای تمام لیزرهای حذف مو در حال حاضر در بازار محسوب می شود. ملانین به طور طبیعی در پوست تولید می شود و به پوست و مو رنگ می دهد. دو نوع ملانین در مو وجود دارد. یوملانین باعث می شود که رنگ مو قهوه ای یا سیاه بشود. در حالی که  فئوملانین رنگ  بلوند و یا رنگ قرمز به موها می دهد.

به علت جذب انتخابی فوتون ها توسط  نور لیزر، تنها موهایی با رنگ هایی مانند سیاه ، قهوه ای یا قرمز – قهوه ای و یا بلوند چرک به لیزر جواب می دهند. موهای سفید ، موهای بلوند روشن و بلوند مایل به قرمز به لیزر درمانی به خوبی پاسخ نمی دهد. لیزر بر روی موهای ضخیم و تیره کار می کند. پوست روشن و موهای تیره یک ترکیب ایده آل برای رسیدن به بهترین نتایج هستند. اما لیزرهایی مانند لیزر  Nd: YAG  این توانایی را دارند که موهای تیره را در مراجعه کنندگان با پوست تیره با موفقیت  هدف قرار دهند.

 

علت محبوبیت لیزر موهای زائد چیست؟

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد به علت سرعت و کارایی آن محبوب شده است.

لیزر موهای زائد به علت سرعت و کارایی آن محبوب شده است. اگر چه این اثربخشی بستگی به مهارت و تجربه اپراتور لیزر دارد. و انتخاب و در دسترس بودن فن آوری های مختلف لیزر مورد استفاده برای این روش می باشد.

لیزر موهای زائد از سال 1997 استفاده شده است و توسط اداره غذا و دارو (FDA) در ایالات متحده تأیید شده است. بر طبق تعریف  FDA،  کاهش دائمی مو یک روند طولانی مدت است.  و تعداد موها قطعاً کاهش پیدا می کند.

در واقع بسیاری از بیماران در سال های پس از آخرین درمان خود ، رشد کامل مو در مناطق درمان شده خود را تجربه می کنند. این بدان معنی است که با وجود اینکه درمان های لیزری با این دستگاه ها به طور دائم تعداد موهای بدن را کاهش می دهد ، اما این کار باعث حذف دائمی موها نمی شود.

 

آیا لیزر موهای زائد واقعا دائمی است؟

کلینیک لیزر موهای زائد در بوشهر
آیا لیزر موهای زائد واقعا دائمی است؟

به طور خلاصه ، نه ! حذف موهای زائد توسط لیزر با گرم کردن فولیکول های مو به منظور جلوگیری از رشد موها مؤثر است. این کار فولیکول های مو را برای مدت زمان طولانی – بسیار طولانی تر از اصلاح و اپیلاسیون ، در حالت استراحت یا تلوژن قرار می دهد. هنگامی که موها مجدداً رشد می کنند ، روشن تر ، نازک تر و کمتر هستند.

اگر چه این روش اغلب به عنوان حذف دائمی موها مورد استفاده قرار می گیرد ، اما این نوع درمان تنها تعداد موهای ناخواسته را در یک منطقه خاص کاهش می دهد. و موهای ناخواسته به طور کامل از بین نخواهند رفت.

با توجه به درمانگاه  مایو ، این گزینه حذف مو توسط لیزر بهترین روش از بین بردن موهای زائد برای افرادی است که رنگ موهای آنها از رنگ پوست شان تیره تر است.  همچنین توصیه می شود که لیزر موهای زائد  برای کسب بهترین نتایج ، توسط متخصص پوست انجام شود.

 

لیزر موهای زائد در چه مناطقی استفاده می شود؟

لیزر موهای زائد در چه مناطقی استفاده می شود؟

لیزر درمانی با استفاده از پرتوهای لیزر با حرارت بالا و تابش ملایم می باشد.  در طول این فرایند ،   پرتوهای لیزر فولیکول های مو را از بین می برند.  فولیکول های موی شما درست زیر پوست قرار دارند. آنها مسئول تولید رشته های جدید مو هستند. اگر فولیکول ها نابود شوند ، تولید مو به طور موقت غیر فعال می شود.

روش های دیگر حذف مو ازجمله اصلاح ، شیو و اپیلاسیون همه موها را از سطح پوست از بین می برند.  این روش ها فولیکول های تولید کننده مو را هدف قرار نمی دهند.

لیزر موهای زائد برای مناطق زیر انجام می شود :

  • قفسه سینه ،
  • کمر و پشت ،
  • شانه ها ،
  • گردن ،
  • خط بیکینی ،
  • صورت (به غیر از منطقه اطراف چشم)

این نوع از حذف مو برای رنگ موهای تیره با پوست روشن مناسب است.  علت این امر این است که که لیزر ملانین مو را هدف قرار می دهد. حتی اگر برخی از موها از بین نروند ، پس از رویش ، مجدداً به رنگ روشن خواهند بود. روشن شدن رنگ آنها باعث می شود که موها کمتر دیده شوند.

بعضی از موها نیز ممکن است در عرض چند روز پس از اولین جلسه درمان بریزند.

به طور کلی ، حذف مو توسط لیزر یک روند نسبتاً سریع است. مناطق کوچک تر مانند لب بالا فقط چند دقیقه طول  می کشد. مناطق بزرگ تر حذف مو ، مانند پشت یا قفسه سینه ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

اگر متخصص پوست شما ابتدا از یک ژل یا پماد بی حسی برای تسکین موضعی درد استفاده کند ، ممکن است جلسه درمان  یک ساعت طول بکشد. علیرغم نتیجه بسیار خوب لیزر موهای زائد ، فولیکول های مو در نهایت بهبود پیدا می کنند. این باعث تولید و رشد موهای جدید می شود. برای اطمینان از بهترین نتایج لازم است چندین جلسه لیزردرمانی انجام دهید.

 

چرا پیگیری جلسات درمانی لازم است؟

اکثر افراد نیاز به 4 تا 6 جلسه لیزر درمانی دارند

درمان های متعددی برای به دست آوردن نتیجه بهتر از لیزر موهای زائد لازم است. تعداد دقیق درمان های لیزر در افراد مختلف متفاوت است. با توجه به درمانگاه مایو ، اکثر افراد نیاز به 4 تا 6 جلسه لیزر درمانی دارند. همچنین باید بین هر دو جلسه لیزر درمانی  6 هفته فاصله وجود داشته باشد. به این  معنی   که کل دوره درمان می تواند تا نه ماه طول بکشد.

پس از هر جلسه درمان به احتمال زیاد متوجه می شوید که از تعداد موها کاسته شده است.  موهایی که باقی می مانند یا مجدداً رشد می کنند ، نازک تر و روشن تر خواهند بود.  تعداد موها پس از جلسه اول شما 10 تا 25 درصد کاهش می یابد.  پس از آن میزان کاهش موها در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این ، برای کسب بهترین نتایج ، به احتمال زیاد گاه به گاه به تکرار جلسات نیاز دارید. این روش کمک می کند تا فولیکول های مو بازسازی نشوند. با توجه به نیازهای فردی شما ممکن است یک   یا دو جلسه لیزر درمانی در سال پس از تکمیل اولین دوره  لیزر موهای زائد لازم داشته باشید.

مدت زمانی که برای هر جلسه لیزر درمانی لازم است به همان اندازه ای است که درمان اصلی حذف موی لیزر نیاز داشته است. به طور کلی، زمان بندی بستگی به منطقه درمان دارد. اگر منطقه مورد نظر کوچک باشد ، زمان جلسات کوتاه تر خواهد بود.

اگر چه حذف مو توسط لیزر دقیقا دائمی نیست ، اما هنوز هم یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش رشد مو در مدت زمان طولانی است. دیگر گزینه های طولانی مدت رفع موهای زائد می تواند شامل الکترولیز و اپیلاتور سوزنی باشد.

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

اگر نمی خواهید برای از بین بردن موهای زائد خود هزینه زیادی خرج کنید ، گزینه های مختلف خانگی را امتحان کنید.  دستگاه های لیزر خانگی برای استفاده در منزل ، در بازار در دسترس هستند. اما ایمنی و کارایی آنها روشن نیست. اداره غذا و داروی آمریکا درمان موها توسط لیزرای خانگی  در خانه را به عنوان دستگاه های پزشکی تأیید نمی کند. زیرا این دستگاه ها هنوز کاملاً آزمایش نشده اند. بهتر است لیزر موهای زائد خود را به متخصص بسپارید.


لینک منبع

لینک منبع

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments