لیزر موهای زائد آقایان و ورزشکاران

ورود خانم ها ممنوع!!! آنچه آقایان باید درباره لیزر موهای زائد بدانند

از بین بردن موهای زائد در آقایان

به نظر شما بهترین راه برای خلاص شدن از شر موهای زائدتان چیست؟ شما می توانید بارها آن ها  را شیو کنید، بشویید، شیو کنید، بشویید و این چرخه به طور مدوام ادامه دارد…

قبلا تصور می شد که حذف موهای زائد تنها مختص خانم هاست. تنها در صورتی که یک بدنساز، دوچرخه سوار یا شناگر بودید، می توانستید موهای زائد خود را از بین ببرید و در غیر این صورت باید باقی عمر خود را با موهای زائد دست نخورده ادامه می دادید. اما امروزه از بین بردن موهای زائد روز به روز در مردان نیز در حال افزایش است. برخی از مردان قصد ندارند موهای زائد خود به کل از بین ببرند؛ بلکه تمایل دارند آن ها را نازک تر و کم پشت تر کنند. اما آیا شما تا به حال به لیزر موهای زائد فکر کرده اید؟ اگر چنین است، اما اطلاعات زیادی در این باره ندارید، ما با پاسخ به سوالات تان از طریق کارشناسان با تجر به مان به شما کمک می کنیم. پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

انواع روش های از بین بردن موهای زائد در آقایان

 

لیزر موهای زائد چه فرایندی است و چگونه عمل می کند؟

لیزر موهای زائد، روشی برای از بین بردن و کاهش چرخه رشد موهای زائد از طریق پرتو نوری است که پوست را مورد هدف قرار می دهد. هنگامی که فولیکول تضعیف می شود، شفت مو نیز ضعیف و ضعیف تر شده و در نهایت وارد دوره پیش درمانی می شود که فولیکول تخریب شده و دیگر هیچ مویی نمی روید.

بر اساس تعریف علمی مایو کلینیک، نور لیزر توسط رنگدانه های مو جذب می شود. سپس این نور به گرما تبدیل شده و رشد موها را در آینده به تاخیر می اندازد.

 

آیا لیزر موهای زائد برای ورزشکاران مناسب است؟

اگر سری به باشگاه های بدنسازی مردانه بزنید، متوجه می شوید که اغلب بدنسازان موهای زائد بدن خود را از بین می برند. اما آیا می دانید چرا؟ به اعتقاد آن ها، این کار به افزایش حجم عضلانی شان کمک شایانی می کند.

بسیاری از دوچرخه سواران نیز موهای پا و ناحیه تحتانی بدن خود را از بین می برند. موهای زائد بدن می توانند در ترکیب با تعریق ناشی از لباس هاس تنگ دوچرخه سواری، منجر به دو چندان شدن عرق سوزی و ناراحتی در مسافت های طولانی رکاب زنی شود. از بین بردن موی زائد همچنین استفاده از شلوارهای ورزشی تنگ، فوم رولینگ و ماساژ را راحت تر و بدون درد می سازد، چراکه دیگر مویی وجود ندارد تا گیر کند یا کشیده شود.

همانطور که می دانید اغلب شناگران حرفه ای نیز بدنی بدون مو دارند. داشتن بدن بدون مو برای آن ها به منزله شکستن رکورد در یک دهم ثانیه است. بنابراین این موضوع برای آن ها بسیار حائز اهمیت است.

با توجه به همه این نکات می توان گفت لیزر موهای زائد موجب صرفه جویی در وقت و هزینه بسیاری از ورزشکاران خواهد شد. با این روش دیگری نیازی به وقت گذاشتن برای شیو کردن موهای زائد پیش از مسابقه یا رقابت نیست. همچنین هرگونه خطر بریدگی یا عفونت ناشی از لاکر های باشگاه یا استخر نیز به صفر می رسد.

در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم که چرا لیزر موهای زائد در بین مردان نیز مرسوم شده است؟

 

1- وجود موهای زائد بیش از حد (دید زیبایی شناسی)

لیزر موهای زائد بدن آقایان
لیزر موهای زائد بدن آقایان

لیزر موهای زائد برای مردانی که از موهای زائد کمر، قفسه سینه، شکم یا کل بدن، بدشان می آید، گزینه بسیار مناسبی است. اجازه دهید همین جا این تصور غلط را از ذهن شما بزداییم: لیزر موهای زائد، بدن شما را به بدن یک زن مبدل نمی سازد و به هیچ وجه تنها مختص زنان نیست.

بسیاری از مردان تنها موهای قفسه سینه خود را درمان لیزر موهای زائد می کنند، نه به این خاطر که قصد داشته باشند از شر کل موهای شان خلاص شوند؛ بلکه بدان علت که دوست دارند موهای قفسه سینه شان ضخامت و خشنی سابق را نداشته باشد.

در میان اکثر قریب به اتفاق مردان، درمان لیزر موهای زائد کمر و قفسه سینه رایج است. این درمان ها به آن ها کمک می کند، اعتماد به نفس بیشتری نسبت به بدن خود داشته باشند.

 

2- موضوع بهداشت فردی

لیزر موهای زائد آقایان

یک تصور اشتباه دیگر این است: داشتن موهای زائد بدن به معنای نظیف و پاکیزه نبودن شما نیست. این تنها یک جمله آرام کننده است که آقایان برای دلداری هم به یکدیگر می گویند! اگر این چنین است، پس چرا خارش و ناراحتی نواحی دارای موی زائد در فصل تابستان شدید تر می گردد؟!

بله، لیزر موهای زائد به دلیل رعایت بهداشت فردی در بین مردان شایع شده است. امروزه در کشورهای پیشرفته، حدود 40% مشتریان مراکز لیزر موهای زائد را مردان تشکیل داده اند.

 

3- اصلاح آسان تر صورت و درمان رشد موهای زیر پوستی

سودوفولیکولیت باربا

سومین ناحیه ای که در لیزر موهای زائد مردان بسیار محبوب است، لیزر صورت است. بسیاری از آقایان ترجیح می دهند موهای کمتری روی صورت برای شیو کردن داشته باشند، به خصوص در مواردی که موهای زیر پوستی روی صورت و گردن شان می روید. به گفته متخصصین پوست، لیزر موهای زائد تنها روش درمان موثر سودوفولیکولیت باربا (یا برجستگی های ناشی از اصلاح) در مردان به شمار می رود. در این وضعیت، دسته ای از برآمدگی های ملتهب، قرمز یا تیره در اثر اصلاح های مکرر دور فولیکول های مو ظاهر می شوند. اساسا آن ها موهای در حال رشدی هستند که در جهات مختلف رویش داشته اند و می توانند از خود اسکار بر جای بگذارند. لیزر موهای زائد صورت به قدری موثر است که حتی پس از 2 جلسه، رشد موهای زیر پوستی متوقف خواهد شد و پوست به وضعیت سابق خود باز می گردد.

لیزر موهای زائد همچنین در افراد مبتلا به فولیکولیت (التهاب فولیکول های مو به دنبال جوش های سفید و کوچک) نیز بسیار مفید است. این روش درمانی همچنین برای افرادی که تحمل اصلاح های مکرر و وکس را ندارند نیز گزینه ایده آلی به شمار می رود.

 

4- کچلی یا رویش بد مو

بر اساس آمار، 5% مشتریان مرد مراکز لیزر موهای زائد به منظور لیزر موهای سر خود مراجعه می کنند. ممکن است این موضوع از نظرتان عجیب به نظر برسد، اما واقعیت دارد و این آقایان به دلیل کچلی پراکنده یا رویش بد خط مو دست به این اقدام می زنند.

 

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

با ظهور دستگاه های لیزر موهای زائد جدید و مدرن، دیگر متحمل درد نخواهید شد. البته این موضوع به آستانه تحمل درد شما نیز بستگی دارد، اما در بسیاری از قسمت های بدن، لیزر حسی مانند کشیده شدن یک کش پول روی پوست را ایجاد می کند. دستگاه های لیزر از قبیل الکس دایود و اندیاگ جزء کم درد ترین دستگاه ها محسوب می شوند. با این حال، چنانچه باز هم احساس درد کردید، توصیه می شود از کرم بی حس کننده موضعی استفاده کنید که تحمل درد را تا 50% آسان تر می سازد. یکی دیگر از دستگاه های لیزر، پلاتینیوم است که تقریبا بدون درد محسوب می شود.

به طور کلی می توان گفت درد ناشی از لیزر موهای زائد حدود 40% کمتر از درد ناشی از اپیلاسیون است. و چه چیز می تواند از این بهتر باشد.

فقط آقایان بخوانند: بهترین روش از بین بردن موهای زائد

 

آقایان به چه تعداد جلسه برای لیزر موهای زائد نیاز دارند؟

به طور معمول، کمر و قفسه سینه مردان به 6 تا 8 جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارد که تقریبا در طی 2 ماه (6 تا 8 هفته) انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد به معنای کاهش دائمی موهای زائد است، نه از بین بردن دائمی. زیرا آن چه که اتفاق می افتد این است که یک فولیکول تخریب می شود، اما ممکن است فولیکول دیگری خود را بازسازی کند.

به گفته متخصصین پوست و مو، مو در چرخه های مختلفی رشد پیدا می کند و موهای مرده پس از چند هفته خواهند ریخت. بنابراین زمانی که برای جلسه بعدی خود مراجعه می کنید، موهایی که در مرحله رشد قرار داشتند، در حال حاضر در حالت خواب و یا در حال ریختن هستند. به طور کلی، چنانچه تمام قوانین را دنبال کنید و درمان های خود را در مدت زمان توصیه شده، انجام دهید، می توانید شاهد نتیجه 50 تا 85 درصدی در کاهش دائمی موهای زائد خود باشید.

 

آقایان قبل از اولین جلسه لیزر موهای زائد چه نکاتی را باید بدانند؟

 

1- شیو کردن پیش از جلسه لیزر

شیو کردن

آقایان باید توجه داشته باشند که پیش از دریافت لیزر باید موهای ناحیه تحت درمان را شیو کنند. در غیر این صورت، تکنسین لیزر یا متخصص پوست ناحیه را برای تان شیو خواهد کرد. بنابراین چنانچه این امر برای تان شرم آور است، حتما پیش از مراجعه، خودتان آن را رعایت کنید.

مادامی که پرتو لیزر از شفت مو عبور می کند، انرژی بالایی جذب می شود. به همین دلیل باید از پیش موهای تان را کوتاه کرده باشید تا نور از آن ها به سادگی عبور کند و راه برای تخریب فولیکولی محیا باشد.

 

2- اجتناب از قرار گیری در معرض نور خورشید

عدم قرار گیری در معرض نور خورشید

علت این که بسیاری از افراد در فصول سرد برای درمان لیزر موهای زائد خود مراجعه می کنند، این است که احتمالا در فصل تابستان قصد برنزه کردن دارند و قرارگیری در مقابل نور خورشید در سه هفته منتهی به جلسه لیزر می تواند موجب بروز عوارض جبران ناپذیری گردد. اما چرا و چگونه؟

این موضوع یک دلیل عمده دارد: زیرا لیزر بهترین اثربخشی را در پوست های روشن و موهای تیره دارد و چنانچه در معرض نور خورشید قرار گیرید، پوست دچار سوختگی می شود. این بدان معناست که حتی نمی توانید از محصولات اتو برنز نیز استفاده کنید.

 

3- اهمیت مشورت در خصوص نژاد برای تعیین دستگاه لیزر مناسب و درست

لیزر مو
لیزر موهای زائد بدن مردان

دستگاه های لیزری وجود دارند که برای پوست های روشن و برخی دیگر برای پوست های تیره مناسب هستند. ایده آل ترین کاندید برای انجام لیزر موهای زائد کسی است که پوست روشن و موی تیره ای داشته باشد. افراد دارای موی قرمز، بلوند، سفید یا خاکستری هیچ نتیجه ای از لیزر نمی گیرند و اصلا نباید مورد درمان لیزر قرار گیرند.

افراد دارای پوست روشن، جزء نوع 1، 2 و 3 دسته بندی می شوند که بهترین پاسخ را به درمان لیزر الکساندرایت می دهند. لیزر الکساندرایت دارای طول موجی کوتاه (755 نانومتر) است که جهت درمان پوست های روشن بسیار آسان و موثر می باشد.

افرادی که پوست تیره دارند در دسته 4، 5 و 6 دسته بندی می شوند که دسته 4 همرنگ پوست هندی ها و دسته های 5 و 6 مانند پوست دورگه های آمریکایی است.

تکنسین لیزر از طول موجی استفاده می کند که از اپیدرم عبور کند و پالس بلندی داشته باشد. چنین ویژگی هایی در دستگاه لیزر موهای زائد اندیاگ موجود است. این دستگاه تا طول موج 1064 نانومتر را پشتیبانی می کند و برای پوست های تیره بسیار امن و مناسب است.

 

4- درمان بسیار سریع

لیزر موهای مردان

درمان لیزر موهای زائد قفسه سینه بین 15 الی 20 دقیقه طول خواهد کشید. این در حالی است که لیزر ناحیه کمر در 30 دقیقه انجام می شود. تکنسین جهت حصول اطمینان از درمان شدن کل ناحیه، خطوطی را روی پوست تان می کشد، سپس از یک کرم بی حس کننده موضعی یا ژل آلوئه ورا جهت کاهش قرمزی و التهاب استفاده می کند. درمان لیزر را می توان مشابه با آفتاب سوختگی خفیف در نظر گرفت.

 

5- متوقف ساختن تمرینات ورزشی پس از درمان لیزر

لیزر موهای زائد ورزشکاران

مواردی نیز وجود دارند که باید بعد از جلسه درمان لیزر موهای زائد خود نیز رعایت کنید.

از آن جایی که پوست تان به طور موقت ملتهب شده است، لازم است پیش از ورزش کردن، به خوبی بهبود یابد. زیرا ورزش کردن موجب گرم شدن بیش از حد بدن می شود و این امر می تواند تورم و ناراحتی را افزایش دهد.

به یاد داشته باشید که پس از گذشت 48 ساعت از درمان لیزر می توانید مقابل نور خورشید قرار گیرید، به سونا بروید، در وان استحمام کنید و به تمرینات ورزشی بپردازید.

 

حین انتخاب مرکز لیزر موهای زائد، چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟

معتبر بودن و نوع دستگاه های مورد استفاده در مرکز لیزر، دو رکن اساسی به شمار می روند.

برخی از ارائه دهندگان از دستگاه هایی به نام IPL استفاده می کنند، اما این دستگاه ها پرتو نور را از اپیدرم عبور نمی دهند. بنابراین به شدت پوست را تحت تاثیر قرار می دهند اما هیچ نتیجه دائمی برای از بین بردن موهای زائد از آن ها حاصل نخواهد شد.

در خصوص مرکزی که قصد انجام لیزر در آن را دارید، با دقت بسیار تحقیق کنید. برخی از مراکز لیزر موهای زائد، به تبلیغ پکیج هایی می پردازند که هیچ فایده ای برای شما ندارد و تنها شما را متحمل هزینه زیاد می کنند. در ابتدا ممکن است شما تنها برای لیزر موهای زائد قفسه سینه مراجعه کرده باشید، اما آن ها با ارائه این پیشنهاد که “در صورت لیزر کمر، گردن و پا هزینه مقرون به صرفه تری را پرداخت می کنید” شما را در دام بیاندازند و در نهایت سود کلانی را متوجه جیب خود می سازند.

پس از اتمام یک دوره درمان کامل لیزر موهای زائد، لازم است به طور سالانه 1 تا 2 جلسه (بسته به تراکم موهای زائد) به مرکز لیزر مراجعه کنید. متاسفانه در برخی مراکز به این موضوع پرداخته نمی شود و مراجعه کننده از اهمیت این جلسات سالانه در ماندگاری مزایای لیزر کاملا بی خبر خواهد ماند.

جشنواره تخفیف لیزر پلاتینیوم، غرب تهران فقط تا عید فطر!

 

نتیجه گیری

لیزر موهای زائد برای از بین بردن یا کاهش موهای کمر، قفسه سینه، شکم، شانه ها و ناحیه تناسلی آقایان بسیار مناسب است. لیزر بهترین عملکرد را در پوست های روشن با موهای تیره دارد و برای افراد دارای موی بلوند یا سفید مناسب نمی باشد. افراد دارای پوست تیره، تنها به نوعی لیزر به نام اندیاگ خوب پاسخ می دهند.

هر جلسه درمان لیزر تقریبا حدود 30 دقیقه طول می کشد و در مجموع به 8 جلسه درمان نیاز است.

اغلب مردان برای از بین بردن موهای زائد کمر، بالای بازو و قفسه سینه از لیزر استفاده می کنند و در بسیاری از موارد تنها تمایل دارند موهای زائدشان کم پشت و نازک شود  این چیزی است که به واسطه دستگاه های لیزر حاصل می گردد. در حقیقت، لیزر موهای زائد تنها روش حذف موهای زائدی است که به جای از بین بردن کامل، موها را نازک تر می کند.

 

مژده به آقایان ساکن غرب تهران!

لیزر موهای زائد برای آقایان توسط اپراتور آقا در شعب غرب تهران میسر شد. برای اطلاعات بیشتر، روی این لینک کلیک کنید.

 

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments