فرق میکرودرم با هیدرودرم

فرق میکرودرم با هیدرودرم در چیست ؟ کدام روش جوابدهی بهتری دارد ؟

فرق میکرودرم با هیدرودرم 

فرق میکرودرم با هیدرودرم در چیست ؟ در ادامه ی این مطلب تصمیم داریم به تفاوت میان این دو روش جوان سازی پوست بپردازیم و بگوییم که کدام روش برای پوست شما مناسب تر است. با ما همراه باشید

امروزه درمان جوانسازی پوست یکی از پر تکرار ترین و  محبوب ترین عمل های زیبایی به حساب می آید. این اتفاق کاملا طبیعی است! چرا که با افزایش روز به روز آلاینده های هوا به خصوص در شهر های بزرگ و آلوده ای مانند تهران، آسیب ها و ناراحتی های پوستی به واسطه ی تماس با این آلاینده ها بیشتر شده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فرق میکرودرم با هیدرودرم
فرق میکرودرم با هیدرودرم

با پوست ظریفی که صورت ما انسانها دارد و این پوست هرروز تحت تاثیر عناصر آلوده کننده ی مختلف قرار می گیرد، جای تعجب نیست که به خصوص بعضی از مردان بیشتر از سایرین از تاثیرات منفی محیطی که در آن زندگی می کنند رنج می برند. حال چه برای درمان یک بیماری پوستی مانند آکنه باشد، یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه مضر خورشید، یا نشانه های پیری زودرس ، انجام دادن درمان های پوستی مانند میکرودرم یا هیدرودرم می تواند بهترین گزینه باشد، اما حقیقتا تفاوت بین این دو درمان جوانسازی پوست چیست؟

مرکز زیبایی برکه مجهز به بهترین دستگاه های روز دنیا، با در اختیار داشتن کادری مجرب، متشکل از پزشکان و متخصصان حرفه ای آماده ی ارائه ی خدمات انواع درمان های جوانسازی پوست به متقاضیان محترم می باشد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با مرکر و تماس برای تعیین وقت مشاوره و درمان هم اکنون اینجا را کلیک کنید.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک درمان مراقبت از پوست است که بدون نیاز به مواد شیمیایی آسیب زا ظاهر و احساس پوست را بهبود می بخشد.  میکرودرم ابریژن یک درمان غیر تهاجمی و ظریف پوست است که پوست را ورقه ورقه می تراشد و سلول های مرده پوست را از بین می برد و با این کار باعث بهبودی رنگ و ظاهر پوست می شود. این تراشیدن،  جریان خون در پوست را بهبود می بخشد و با تحریک سلول های زیرین پوستی به تولید کلاژن طور طبیعی باعث جوانسازی پوست می شود.

جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن عارضه های پوستی زیر را هدف قرار داده و درمان می کند:

  • پوست آسیب دیده از آفتاب
  • زخم های آکنه
  • نقاط تیره ی پوست
  • ناهمانگنی رنگ پوست در بخش های مختلف
  • رنگ پوست
  • چین و چروک
  • ظاهر پیر و خسته ی پوست
فرق میکرودرم با هیدرودرم
فرق میکرودرم با هیدرودرم

انواع درمان میکرودرم

انواع مختلفی از دستگاه های میکرودرم در بازار وجود دارد، برخی از آنها از سوزن هایی که کریستال های ریزی در نوکشان تعبیه شده استفاده می کنند( که به نام میکرودرم کریستالی مشهور است)، و دستگاه های دیگر از سوزن های نوک الماس بهره می برند(که به عنوان میکرودرم الماس شناخته می شود).

میکرودرم کریستال چیست؟

میکرودرم کریستال یک نوع درمان تراش پوست است که توسط یک متخصص یا پزشک حرفه ای ارائه می شود. در این نوع از درمان، تکنسین دستگاه مکیرودرم ابریژن را که به شکل دستگیره است در سراسر پوست صورت می کشد و از این طریق مرحله به مرحله پوست صورت را می تراشد. دستگاه حاوی سری سوزن های بسیار ریز با نوک کریستالی است که لایه ی مرده ی رویی پوست را تراشیده و برمی دارد.

میکرودرم الماس جیست؟

میکرودرم ابریژن الماس از یک دستگاه دستگیره ای استفاده می کند که سری از جنس الماس دارد. این دستگاه حاوی انواع مختلفی از سوزن های نوک الماسی در ابعاد و بافت های گوناگون است که تکنسین متخصص با توجه به نوع پوست و درمانی که شما به آن احتیاج دارید، نوع آن را تعیین می کند.

واکنش های احتمالی به درمان میکرودرم

هرچند میکرودرم ابریژن جزو درمان های غیر تهاجمی به حساب می آید، اما با این حال برخی از بیماران ممکن است پس از آن التهاب جزئی و خشکی و قرمزی ملایمی را تجربه کنند. اما به یاد داشته باشید که این عوارض احتمالی در مدت بسیار کوتاهی خود به خود از بین می روند.

هردو درمان میکرودرم کریستال و الماس نتیجه ی یکسانی را به همراه می آورند، هرچند بسیاری از متخصصان پوست به خصوص برای جوانسازی پوست دور چشم، که ناحیه ای حساس است و به درمانی دقیق تر احتیاج دارد، همچنین برای مطمئن شدن از عدم ورود مواد خارجی به چشم، بینی و غیره، ترجیح می دهند از دستگاه میکرودرم الماس استفاده کنند. (در درمان میکرودرم کریستال تضمینی برای عدم ورود مواد خارجی به چشم و بینی و غیره وجود ندارد.)

 

هیدرودرم چیست؟

این روز ها محبوبیت هیدرودرم ابریژن از میکرودرم هم فرا تر رفته است ، بخشی از این اتفاق به دلیل این واقعیت است که هیدرودرم درمان را با  قدرت های درمانی آب و اکسیژن برای تراشیدن آسان و بی درد پوست، بدون استفاده از هیچ میکروکریستال سخت یا کامپوزیت های بافت-ساینده انجام می دهد. درمان های هیدرودرم به پوست ظاهری مرطوب تر، قوی تر، نرمتر و سالم تر می دهد.

مزایای هیدرودرم

هیدرودرم ابریژن برای درمان عارضه های زیر به شدت موثر است:

  • بهبود بافت و تن پوست
  • کاهش خطوط و چین و چروک ها
  • مرطوب سازی عمیق تر پوست
  • بهبود جریان خون که منجر به تولید کلاژن می شود
  • کاهش / بهبود زخم آکنه
  • بهبود رنگدانه های ناهموار سطح پوست
  • بهبود تراکم پوست

فرآیند درمان با هیدرودرم

هیدرودرم از یک اعمال کننده پوستی بدون کریستال استفاده می کند که یک نازل دستی است که از یک موتور فراصورت با محلول مخصوص نمک در ترکیب با اکسیژن استفاده می کند. برخورد این قطرات آب بسیار ریز فشار قوی با سطح پوست باعث می شود تا سطح مرده ی پوست به آسانی برداشته شود. این تراشیدن سطحی باعث ایجاد پوستی با ظاهر جوانتر می شود سیستم تراش هیدرودرم ضمن برداشتن لایه رویی موادی همچون، ویتامین ها، مواد غذایی و مواد معدنی لازم را به سطوح عمیق تر پوست وارد می کند.

فرق میکرودرم با هیدرودرم
فرق میکرودرم با هیدرودرم

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

میکرودرم ابریژن از سوزن های نوک تیز(کریستالی یا الماسی) برای تراشیدن سطح پوست استفاده می کند تا از این طریق به پوست اجازه دهد با تولید مجدد کلاژن فرآیند جوانسازی را طی کند. اما میکرونیدلینگ به جای تراش سطحی از نفوذ مستقیم سوزن در لایه های زیرین پوست بهره می برد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

مراقبت بعد از میکرودرم

مکیرودرم یک درمان غیر تهاجمی است، لذا بعد از درمان به مراقبت های زیادی احتیاج نخواهید داشت. اما اثر آن بیشتر شبیه آفتاب سوختگی سطحی است. پس بهتر است تا مدتی بعد از میکرودرم از کرم ضد آفتاب بیشتر استفاده کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز زیبایی برکه

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments