میکرودرم ابریژن در بارداری

میکرودرم ابریژن در بارداری : اگر باردارید حتما این مطلب را مطالعه کنید

میکرودرم ابریژن در بارداری

 

میکرودرم ابریژن در بارداری یکی از چالش هایی است که در برابر زنانی قرار دارد که تصمیم به انجام روش های جوانسازی پوست دارند .

بسیاری از خانم های می خواهند بدانند که آیا می توانند در طول بارداری از درمان میکرودرم ابریژن استفاده کنند؟ درمان میکرودرم ابریژن اساسا یک فرآیند مکانیکی برای حذف لایه بیرونی پوست مرده یا آسیب دیده از سطح پوست است تا عارضه هایی مانند درد پوست، پوست چروکیده، پیر و خشن را درمان کند.انجام میکرودرم ابریژن در بارداری مانند همه ی درمان های دیگر در دوران بارداری، تفاوت های اندکی در دقت عمل با روند معمول درمان دارد. در ادامه به بررسی تفاوت انجام میکرودرم ابریژن در بارداری نسبت به فرایند معمول می پردازیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

میکرودرم ابریژن در بارداری
میکرودرم ابریژن در بارداری

میکرودرم ابریژن یک فرآیند درمانی 45 دقیقه ایست که لایه ی بالایی پوست را با استفاده از سوزن های نوک الماس یا کریستال به آرامی می تراشد، در عین حال، سلول های مرده پوست  تراشیده شده را به صورت استریل و کنترل شده وکیوم کرده و از سطح پوست برمی دارد. از آنجایی که لایه ی سطحی پوست هیچ گونه رگ خونی ندارد، درمان میکرودرم ابریژن معمولا هیچ خونریزی به همراه ندارد. برداشتن سلول های مرده ی لایه ی بالای پوست، باعث می شود پوست سطح نرم تری پیدا کند و همچنین پوست را تحریک می کند تا سلول های جدید و سالم را بازتولید کند. میکرودرم یک درمان تک جلسه ای نیست. بلکه برای اثر بخشی نیاز دارد هر 4 الی 8 هفته یکبار تکرار شود(حدودا 6 الی 8 جلسه) تا بتواند سلامت و جوانسازی پوست را تضمین کند.

مرکز زیبایی برکه با دراختیار داشتن کادری مجرب، متشکل از تکنسین های متخصص و حرفه ای، مجهز به جدیدترین و بهترین امکانات بوده و اماده ی ارائه ی خدمات میکرودرم ابریژن به متقاضیان عزیز می باشد. هم اکنون برای تماس با ما و گرفتن نوبت مشاوره و درمان می توانید اینجا را کلیک کنید.

تغییرات هورمونی در زنان در زمان بارداری می تواند موجب بروز مشکلات پوستی زیادی شود. مشکلاتی مانند ازدیاد هورمون و فقدان رطوبتی که می تواند موجب شود پوست بسیار سست و بی حال به نظر برسد. یک خانم باردار همچنین می تواند از بیماری های پوستی مانند ملاسما رنج ببرد، بیماری که طی آن لکه های پوستی روی گونه، پیشانی، دور لب و چشم ظاهر می شوند. افزایش تولید چربی همچنین می تواند باعث افزایش ناهنجاری های پوستی در برخی زنان شود.

دستگاه های جدید میکرودرم ابریژن که دارای رده ی سلامتی بالایی هستند می توانند پوست را جلا داده و پولیش کنند تا احتمال بروز برخی از تغییرات ناخواسته ی ناشی از بارداری را کم کنند. تا زمانی برخی تغییرات کلیدی در روند درمان صورت بگیرد، درمان میکرودرم ابریژن در زمان بارداری کاملا ایمن است. تغییراتی از این قبیل که وقتی پوست پیش از شروع فرآیند میکرودرم تمیز می شود، بسیار مهم است که تکنسین متخصص از مایع اسیدی تمیز کننده ی غیر آلفا یا بتا هیدروکسی استفاده کند، چرا که مصرف این اسید های پاک کننده(که برای پاکسازی قبل از میکرودرم اغلب از آنها استفاده می شود) در زمان بارداری اثرات سوء به همراه دارد.

میکرودرم ابریژن در بارداری
میکرودرم ابریژن در بارداری

در حین بارداری ، برای انجام میکرودرم پوست هنوز هم می تواند بخار داده شود و عملیات تراشیدن هنوز هم می تواند انجام شود. به شرطی که خانم بارداری که تحت درمان است اگر در طول فرآیند احساس کرد بخار ها زیادی داغ هستند یا فرآیند تراشیدن زیادی دردناک است، سریعا به تکنسین اعلام کند. برای انجام بخش اصلی فرآیند میکرودرم، بسته به نوع پوست بیمار می توان از یک دسته(قلم) حساس، متوسط یا نرم استفاده کرد.شدت درمان نیز باید بر اساس واکنش پوستی فرد در حین فرآیند تنظیم شود. در روند درمان باید از اعمال هر گونه لایه بردار شیمیایی پوست جلوگیری شود، چرا که استفاده از آنها در دوره ی بارداری مضر است. مانند تمام درمان های دیگری که در زمان بارداری انجام می شوند، بهتر است بیش از تصمیم به انجام میکرودرم با پزشک متخصص زنان و زایمان نیز مشورت کنید.

مراقبت بعد از میکرودرم

مانند هر درمان سلامت دیگری، میکرودرم ابریژن هم ممکن است باعث واکنش های ناسازگار شود، به خصوص در زمان بارداری.برخی تغییرات هورمونی پوست زنان باردار را بسیار حساس می کند، بنابراین انتخاب روند درمانی صحیح و انتخاب درمانگر مناسب و حرفه ای با ابزار وتجهیزات مناسب، از عناصر کلیدی برای نتیجه بخش بودن هرچه بیشتر میکرودرم خواهد بود.

میکرودرم ابریژن می تواند موجب بروز واکنش های پوستی ناسازگار مانند لکه، خارش، التهاب؛ ناهنجاری، خشکی و حساسیت پوست شود. تغییرات هورمونی در زنان باردار همچنین سرعت روند خود-درمانی پوست را کاهش می دهد، که نتیجتا باعث می شود سلول های پوستی تازه تولید شده به وقت بیشتر ی برای رسیدن به سطح پوست نیاز داشته باشند.در صورتی که روند درمانی به خوبی انجام نشود،  این اتفاق احتمال بروز زخم و لکه های رندانه ای در محل درمان شده را افزایش می دهد.

بنابراین به خاطر تمام این دلایل بهتر است پیش از انجام میکرودرم ابریژن با یک متخصص پوست مشورت کنید. اغلب مراکز خوب درمانی خود توسط متخصصین پوست اداره می شوند و شما می توانید با خود آنها مشورت نمایید. بررسی همه جانبه ی شرایط فیزیکی شما پیش از میکرودرم ابریژن به جلوگیری از بروز هرگونه اثرات و عوارض ناخواسته در هنگام انجام میکرودرم در زمان بارداری جلوگیری می کند.

میکرودرم ابریژن در بارداری
میکرودرم ابریژن در بارداری

هزینه ی میکرودرم

میکرودرم ابریژن جزو درمان های زیبایی محسوب می شود، بنابراین صادقانه نمی توان آن را جز درمان های ارزان به حساب اورد. اما به نسبت هرگز درمان گرانی هم نیست. چنانچه مشاهده کردید مرکزی قیمت های باور نکردنی برای انجام میکرودرم ارائه می دهد قطعا به کیفیت کارش شک کنید. برای تعیین دقیق هزینه ی میکرودرم، حتما باید به پزشک مراجعه کرد. چرا که شرایط پوستی هر نفر با دیگری فرق کرده و همین ها در تعیین دقت عمل و در نهایت تعداد جلسات درمان موثر است. طبعا هرچه تعداد جلسات درمانی بیشت باشد، هزینه هم به همان نسبت افزایش می یابد.

مضرات میکرودرم

میکرودرم ابریژن اصولا جزو درمان های غیر تهاجمی است و مضرات زیادی را برای فرد به همراه ندارد. عوارض این درمان جزو عوارض عمومی بوده و به مواردی همچون: زخم های سطحی، التهاب و قرمزی پوست محدود می شود. چنانچه روند درمانی به خوبی برای شما انجام نشده باشد می توانید انتظار خونریزی، کبودی و عفونت را داشته باشید.

پس بهتر است مرکزی را انتخاب کنید که برای انجام میکرودرم ابریژن معتبر و ثابت شده است.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز زیبایی برکه

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments