عوارض جانبی میکرودرم

عوارض جانبی میکرودرم بر روی پوست

عوارض جانبی میکرودرم بر روی پوست

میکرودرم یکی از پروسه های درمانی محبوب و معمول است که در سالنها و مراکز درمانی توسط متخصصین پوست انجام می شود. میکرودرم یک راه عالی برای تراشیدن عمیق پوست و در نتیجه نرم تر و لطیفتر کردن آن است. از آنجاییکه این درمان تنها بر روی لایه های بیرونی پوست اثر می کند، عوارض جانبی میکرودرم معمولا ساده و بی خطر هستند.
عوارض جانبی میکرودرم
عوارض جانبی میکرودرم

مرکز زیبایی برکه با در اختیار داشتن کادری مجرب، متشکل از پزشکان و تکنسین های میکرودرم ماهر، یکی از بهترین مراکز میکرودرم در تهران است. شما هم اکنون می توانید برای تماس و تعیین نوبت از اینجا با ما تماس بگیرید.

اگر میکرودرم به درستی انجام شود، روند درمانی بسیار ایمن است. اگر میکرودرم توسط یک تکنسین ماهر و حرفه ای انجام شود خطر ات عوارض جانبی احتمالی آن برای شما بسیار کم خواهد بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تکنسین مجری میکرودرمی، پیش از انجام کار شما را از عوارض جانبی احتمالی این عمل آگاه خواهد کرد، اما به هر حال در این مقاله به شایعترین عوارض جانبی میکرودرم اشاره خواهیم کرد. به یاد داشته باشید، این عوارض جانبی برای همه اتفاق نمی افتند. شما ممکن است به یک یا دو، شاید هم همه یا هیچ کدامشان مبتلا نشوید. احتمال بروز و نوع عوارض جانبی میکرودرم به جنس پوست و وضعیت شما بستگی دارد.

عوارض جانبی رایج میکرودرم

قرمزی

پوست اکثر افراد پس از درمان میکرودرم کمی قرمز یا صورتی می شود. معمولا،این قرمزی شبیه به آفتاب سوختگی بسیار خفیف بوده و پس از چند ساعت محو می شود.

اگر مخصوصا دارای پوستی حساس هستید یا برای اصلاح عارضه ی پوستی خاصی تحت درمان میکرودم شدیدتری قرار بگیرید، قرمزی پوستتان بعد از عمل احتمالا بیشتر خواهد بود و ممکن است محو شدنش بیشتر از یک روز طول بکشد. از تکنسین خود در مورد انتظاراتی که پس از قرمزی پوست باید داشته باشید سوال کنید.(عوارض جانبی میکرودرم)

خشکی و پوسته پوسته شدن پوست

احتمال بروز خشکی یا پوسته پوسته شدن در روزهای بعد از درمان میکرودرم وجود دارد. خوشبختانه، این عوارض معمولا در عرض یک هفته خود به خود از بین می روند. تنها کافی است مقداری به مرطوب کننده ای که به روال روزانه به پوستتان می زنید، اضافه کنید. اگر پوست بسیار چربی دارید، بدانید که بعد از میکرودرم پوستتان به اندازه ی قبل چربی نخواهد داشت.(عوارض جانبی میکرودرم)

افزایش حساسیت به نور خورشید

درست مثل تمام درمان های عمیق پوستی، میکرودرم نیز می تواند پوست شما را نسبت به خورشید حساس تر کند (به این اتفاق حساسیت به نور می گویند). بنابراین در چند روز اول پس از میکرودرم پوست شما نسبت به آفتاب حساستر می شود و احتمال آفتاب سوختگیتان افزایش می یابد. طی چند روز بعد از میکرودرم از گرفتن حمام آفتاب یا سولاریوم جدا خودداری نمایید.(عوارض جانبی میکرودرم)

حتما تا 30 روز پس از میکرودرم از کرم ضد آفتاب حاوی SPF استفاده کنید. جدای از مراقبت پس از میکرودرم، استفاده از کرم ضد آفتاب عادت سلامتی خوبی است.

کبودی

از آنجایی که کاتتر (سوزن) میکرودرم اثری مکشی بر روی پوست  می گذارد، احتمال کبود شدن وجود دارد، به ویژه در مناطق نازک پوست مانند اطراف چشم. اگرچه احتمال اینکه بتوان  100٪ از آن اجتناب کرد وجود ندارد، اما به هر حال کبودی یکی از عوارض جانبی میکرودرم معمول نیست، به خصوص اگر تکنسین شما ماهر باشد.

به این ترتیب، اگر پوست شما به خصوص نازک یا ظریف باشد، یا اگر داروهای خاصی از قبیل رقیق کننده های خون یا داروهای ضدالتهاب مانند (NSAIDs) مصرف می کند، احتمال بروز کبودی بیشتر خواهد بود. بعضی از مردم به طور طبیعی بدنشان راحتتر از دیگران کبود می شود. اگر دچار هریک از این شرایط هستید به تکنسین اجرای میکرودرم اطلاع دهید تا با احتیاط و دقت بیشتر کارش را انجام دهد.

عوارض جانبی میکرودرم
عوارض جانبی میکرودرم

خراش های سطحی

گاهی اوقات ممکن است بعد از درمان متوجه وجود خراش های کوچک یا قطرات بسیار ریز خون روی پوست شوید. این اتفاق به خصوص پس از یک درمان شدید رخ می دهد. اما اتفاق ویژه ای نیست و جای نگرانی ندارد.

در بعضی از موارد، ممکن است تکنسین شما دلیلی برای اینکه روی پوستتان بیشتر کار کند داشته باشد (در این مورد قبل از اینکه روی صندلی بنشینید باید در مورد اینکه چرا این تصمیم را دارد بحث کنید). در غیر این صورت، کار اضافی و بی دلیل نشانی بر عدم مهارت تکنسین است. مانند کبودی ها، خراش ها هم همیشه به طور کامل قابل اجتناب نیستند، اما زیاد بودن  تعداد آنها نشان از آن دارد که تکنسینی که انتخب کرده اید به اندازه کافی ماهر نیست.(عوارض جانبی میکرودرم)

زخم های سرد

اگر شما مستعد ابتلا به زخم های سرد هستید، می دانید که بعضی از چیزها مانند مواد غذایی تند ، تابش خورشید و استرس می توانند بروز زخم های سرد را تحریک کنند. بهتر است بدانید که می توانید میکرودرم را هم به عوامل محرک بروز زخم های سرد اضافه کنید. این اتفاق به ویژه زمانی  می افتد که میکرودرم در اطراف لب ها انجام گیرد.

اگر شما مستعد ابتلا به زخم های سرد هستید، ممکن است بهتر باشد از انجام میکرودرم در اطراف لب ها خودداری کنید. چنانچه مستعد زخم سرد هستید و همچنان تمایل دارید چین های دور لبتان را بهبود بخشید، بهتر است با پزشک خود درباره مصرف داروهای مناسب برای پیشگیری از بروز زخم های سر، پیش از عمل میکرودرم مشورت کنید.(عوارض جانبی میکرودرم)

مراقبت بعد از میکرودرم

پس از انجام  میکرودرم حداقل تا 48 ساعت بعد از عمل از مصرف هرگونه مواد الکلی خودداری نمایید.  تا دوهفته از مصرف آسپیرین و داروهایی که حاوی آسپیرین هستند(مانند ایبوپروفن) اجتناب کنید. همچنبن بعد از عمل سعی کنید تا جای ممکن و حداقل تا 48 ساعت، سیگار نکشید.

همچنین بهتر است تا چند روز پس از عمل از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید برای مدت طولانی بپرهیزید. علاوه بر آن ترجیح بر آن است که تا چند روز بعد از میکرودرم آرایش نکرده و مواد آرایشی به صورت خود نمالید.

میکرودرم برای جای جوش

سیستم میکرودرم برای رفع جای جوش و اسکار به این صورت عمل می کند که لایه ی رویی پوست را برداشته(تخریب می کند) تا سلول های زیرین پوست را به تولید کلاژن تحریک کند. تولید کلاژن جدید باعث رفع جای زخم و جوش و جوانی پوست می شود.

میکرودرم ابرو

برای میکرودرم ابرو، دستگاه برش های سطحی برای لایه برداری از پوست در ناحیه ی ابرو انجام می دهد. این کار باعث تقویت فولیکوهای مو شده تا بتوانند رشد مو در ناحیه ی ابرو را افزایش دهند. البته برش ها در قسمت هایی انجام می شود که به دلخواه متقاضی باعث زیبایی و پرپشتی بیشتر ابرو گردند.

عوارض جانبی میکرودرم چقدر جدی است؟

عوارض جانبی میکرودرم از نوع عوارض جانبی عمومی بوده و نگرانی خاصی را برای افراد به همراه ندارند. عموم این عوارض حداکثر طی یک هفته بعد از عمل از بین می روند.(عوارض جانبی میکرودرم)

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments