عمل افتادگی پلک

عمل افتادگی پلک (بلفاروپلاستی) در مرکز زیبایی برکه با بهترین جراحان و متخصصین

مراقبت های بعد از عمل افتادگی پلک

عمل افتادگی پلک که هم چنین بلفاورپلاستی گفته می شود ، یکی از رایج ترین جراحی های پلک است که افراد زیادی به آن روی می آورند.این جراحی افتادگی پلک (مخصوصا در افراد میان سال) را درمان کرده و ظاهر بهتر و جوان تری به فرد می بخشد

مرکز زیبایی و لیزر برکه مفتخر است که با در اختیار داشتن بهترین جراحان و متخصصین ، تمامی انواع جراحی های پلک از جمله بلفاروپلاستی و … را به شما عزیزان ارائه دهد.شما می توانید جهت اخذ نوبت و اطلاع از قیمت تعرفه های اینجا را کلیک کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر تصمیم خود را مبنی بر جراحی بلفاروپلاستی گرفته اید و آن را انجام دادید، نکاتی وجود دارد که باید پس از جراحی رعایت کنید تا از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید.با ما همراه باشید تا برخی از این مراقبت های بعد از عمل افتادگی پلک را برای شما عزیزان برشمریم

عمل افتادگی پلک
عمل افتادگی پلک

پس از جراحی چه باید کرد ؟

  • پس از جراحی و در طول مسیر بازگشت به خانه از عینک آفتابی تیره استفاده کنید .ممکن است که به نور حساس باشید
  • پمادی که در طول جراحی برای پلک های شما استفاده شده است ممکنه که بینایی شما را تار کند.این عارضه موقتی است و معمولا در طول 24 ساعت خود به خود از بین می رود
  • از گذاشتن لنزهای چشمی حداقل تا 2 هفته پس از عمل جراحی خودداری کنید.به جای آن ها می توانید از عینک استفاده کنید.
  • برای 3 الی 4 روز اول پس از جراحی ،غذاهای نرم بخورید و لقمه های کوچک بردارید
  • بسیار حائز اهمیت است که پس از جراحی، 3 الی 4 روز را در محیطی ساکت و آرام به استراحت بپردازید :
    • از انجام ورزش هایی مانند لیفت های سنگین و تمرینات فشرده خودداری کنید.
    • اگر حالت تهوع و علائم سرماخوردگی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید .خیلی مهم است کهاز عطسه کردن،سرفه کردن و استفراغ تا جایی که می توانید خودداری کنید.این فعالیت ها ممکن است فشار خون شما را بالا برده و منجر به خونریزی در ناحیه تحت جراحی شوند
    • از خم شدن روی کمر، یا بلند کردن اجسام سنگین تر از 5 پوند، به مدت 2 هفته پس از جراحی خودداری کنید .پیش از بازگشت به انجام فعالیت هایی مثل بلند کردن اجسام و ورزش با جراح خود صحبت کنید.
  • به مدت 2 هفته یا هر چند مدتی که جراح توصیه کرده است ، به هنگام سر خود را روی 2 الی 3 بالش قرار دهید تا بتوانید به خوبی استراحت کنید.این مسئله از بروز ورم در نایحه جراحی شده جلوگیری می کند.
  •  بعد از عمل جراحی، ممکن است چشم شما دچار تورم و کبودی شود. تورم پلک معمولا در اوایل صبح بدتر است و در طول روز در هنگام نشستن یا راه رفتن بهتر می شود. بعدها ممکن است تورم را روی گونه ها و خط فک خود نیز مشاهده کنید. این  مشکل 2 تا 3 هفته بعد از عمل جراحی بهتر خواهد شد.

کمپرس آب سرد و قطره چشمی

قبل از عمل جراحی، پرستار به شما نشان می دهد که چگونه از کمپرس آب  سرد و قطره چشم استریل سالین استفاده کنید. پرستار همچنین به شما راه حل نمک استریل (سالینِ نرمال)، قطره چشم و پد های گازدار استریل را آموزش خواهد داد .

برای استفاده از کمپرس آب سرد بعد از عمل جراحی:

  1. قبل از استفاده از کمپرس آب سرد و قطره چشمی، دست های خود را بشویید.
  2. کمپرس آب سرد را با استفاده از محلول استریل نمک به یک پد گازدار استریل کنید. شما می توانید بطری سالین نرمال را در یخچال، فریزر و یا یخ نگه دارید.
  3. هر 10 الی 15 دقیقه (10 تا 15 دقیقه روی پلک بگذارید و بعد از آن 10 تا 15 دقیقه به پلک خود استراحت دهید ) برای 24 ساعت اول بعد از عمل جراحی، کمپرس آب سرد را روی پلک خود قرار دهید. پس از 24 ساعت، کمپرس آب سرد دیگر به مانند اوایل موثر نیست پس بهتر است آن را کنار بگذارید .

اگر بینایی شما تار شده است  یا در صورتی که پزشک شما پماد چشمی را تجویز کرده ، از قطره های استریل نمک شور استفاده کنید. قطرات چشمی را هر 4 ساعت به قسمت داخلی چشم خود بچکانید . در هنگام استفاده از قطره چشم پلک های خود را نکشید .

دوش گرفتن و استفاده از لوازم و محصولات آرایشی

بعد از عمل جراحی می توانید دوش از گردن به پایین را انجام دهید . تا زمانی که جراح شما آن را تایید نکرده و بگوید که بی خطر است ، دوش کامل نگیرید. این  مسئله معمولا 5 روز پس از جراحی بدون مشکل خواهد بود. هنگامی که دوش کامل برایتان بدون خطر و مشکل بود ، سعی کنید که  پلک های خود را به مواد شوینده آغشته نکنید یا این که از شامپوهای خفیفی مانند شامپو بچه استفاده کنید تا به چشم ها و پلک هایتان آسیب نزند.

2 هفته پس از جراحی، از کرم ها یا مواد آرایشی (به عنوان مثال سایه چشم، خط چشم، ریمل مژه و ابرو) استفاده نکنید چرا که امکان تماس این مواد آرایشی با ناحیه جراحی شده وجود دارد . شما می توانید برای بقیه صورت خود از کرم و مواد آرایشی استفاده کنید.

پیگیری های بعد از عمل افتادگی پلک

بخیه های شما پس از 2 الی 7 روز بعد از عمل افتادگی پلک در دو جلسه مختلف از روی پلک شما برداشته خواهند شد . شما می توانید جهت تماس با مرکز زیبایی برکه و اطلاع از نوبت دهی اینجا را کلیک کنید

اگر علائم و نشانه های زیر را داشتید فورا با دکتر یا پرستار خود تماس بگیرید:

  • درجه حرارت(تب) 101 درجه فارنهایت (38.3 درجه سانتیگراد) یا بالاتر
  • لرزیدن ناشی از سرماخوردگی
  • تهوع یا استفراغ
  • افزایش درد، تورم و قرمزی در ناحیه جراحی شده که مدام بدتر می شود
  • کشش مداوم از بخیه های پلک
  • جدا شدن بخیه ها از پلک
  • تنگی نفس ناگهانی یا مشکل تنفسی
  • علائم غیر قابل توضیح یا غیر منتظر

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز زیبایی و لیزر برکه

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments