بوتاکس زدن

پاسخ به سوالات متداول شما درباره تزریق بوتاکس (بخش دوم)

از نظر FDA بوتاکس به عنوان یک درمان مطمئن و مؤثر برای برطرف کردن خطوط و چین و چروک ها تأیید شده است. یک پزشک متخصص و دارای مهارت کافی را در انجام بوتاکس انتخاب کنید و قبل از مراجعه برای تزریق ، در مورد آن مرکز و متخصص به دقت تحقیق کنید. ماندگاری بوتاکس باید حدود چهار ماه به طول انجامد.

چنانچه مطلب قبل را مطالعه ننموده اید روی لینک زیر کلیک کنید:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مطالعه بخش اول

تخفیف بوتاکس در تهران

سوال: آیا اندکی قبل یا بعد از جراحی لیزیک ، تزریق کردن بوتاکس در اطراف چشم بی خطر است؟

پاسخ: تصمیم به تزریق بوتاکس قبل یا بعد از عمل جراحی لیزیک باید به جراح لیزیک شما واگذار شود. عموما تزریق باید ایمن و بی خطر باشد. با این وجود ، اثر بوتاکس در اطراف چشم می تواند قدرت بازتاب پلک زدن را کاهش دهد ، که ممکن است احساس خشکی چشم ایجاد کند. این امر ممکن است روند بهبودی عمل جراحی لیزیک را تحت تأثیر قرار دهد. عمل جراحی لیزیک عامل ایجاد خشکی موقت چشم بلافاصله بعد از عمل شناخته شده است.

سوال: من 25 ساله هستم و خطوط ریزی در اطراف چشمم شروع به نمایان شدن کرده است. آیا من برای تزریق بوتاکس خیلی جوانم؟

پاسخ: خیر ، اما هشدار داده می شود؛ وقتی که تزریق شروع را کنید ، دیگر در دام آن خواهید افتاد!

سوال: من فشار خون بالا (هایپرتنشن) دارم. آیا بوتاکس برای من بی خطر است؟

پاسخ: چنانچه تزریق به صورت صحیح انجام شود ، نباید تأثیر مستقیمی بر فشار خون تان داشته باشد. با این حال ، همیشه قبل از در نظر گرفتن تزریق بوتاکس با پزشک خود مشورت کنید.

سوال: من فیبرومیالژیا (سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن) دارم و از داروی لیریکا پرگابالین استفاده می کنم. آیا فیبرومیالژیا از موارد منع مصرف بوتاکس است؟ به طور کل آیا بوتاکس خوب است ؟

پاسخ: خیر. اتفاقا بر عکس ، گزارش شده است که بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا با تزریق بوتاکس از نقاط ماشه ای درد خود رهایی می یابند. این یک کاربرد “آف لیبل” برای بوتاکس به شمار می رود و حتما باید توسط شخصی که در این نوع تزریقات باتجربه است انجام شود.

سوال: آیا تزریق بوتاکس برای بیماران مبتلا به لوپوس اریتماتوز مفید است؟ خطرات احتمالی برای این بیماران چیست؟ به طور کل بوتاکس مفید است یا مضر ؟

پاسخ: بیماران مبتلا به لوپوس یک سری بیماری های پوستی را خود نشان می دهند. بوتاکس باید در هر نقطه ای که پوست کاملاً طبیعی نیست ، بسیار با احتیاط تزریق شود.

سوال: سازمان غذا و دارو استفاده از بوتاکس را برای افراد 18 تا 65 ساله تصویب کرده است. چرا محدودیت سنی در 65 سالگی قطع شده است؟ و این که برای رفع چین و چروک های عمیق روی لب فوقانی ام بوتاکس می تواند به من کمک کند یا فیلر؟

پاسخ: اگر مطالعات اصلی برای تأیید سازمان غذا و دارو ، افراد بالای 65 سال را شامل نشود ، بنابراین دارو را برای بالاتر از حد مجاز تأیید نمی کند. بنا به دلایل مختلف از پرکننده های درمال و بوتاکس در لب فوقانی استفاده می شود. فیلر یا پرکننده ها عضلات اطراف لب را مشابه بوتاکس تضعیف نخواهند کرد. عوارض جانبی تزریق بوتاکس در اطراف لب می تواند برای بعضی از بیماران آزار دهنده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه این مطلب را توصیه می کنیم:

بوتاکس بهتر است یا فیلر؟

 

سوال: من دوست دارم بوتاکس تزریق کنم ، اما من رتینیت پیگمنتوزا (ورم رنگیزه‌ ای شبکیه) دارم. آیا این وضعیت یک منع مصرف برای بوتاکس تلقی می شود؟ آیا اصلاً بوتاکس وضعیت من را بدتر خواهد کرد؟

پاسخ: رتینیت پیگمنتوزا جزء موارد منع مصرف داروهای بوتاكس نیست. هنگامی که بوتاکس به عضلات اطراف چشم تزریق شود ، هیچ تاثیری در وضعیت شما نخواهد داشت.

درمان دوبینی در بوتاکس

سوال: من یک دختر دو ساله دارم که اخیراً به بیماری استرابیسم (انحراف چشم یا لوچی) مبتلا شده است. پزشک وی گفته که باید جراحی استرابیسم انجام شود ، اما گزینه های دیگری به من ارائه نداد. در یکی از مطالب سایت تهران اسکین خواندم که از بوتاکس می توان برای درمان استرابیسم استفاده کرد. تزریق بوتاکس برای یک کودک دو ساله چقدر ایمن است؟ چه عوارض جانبی عمده ای می تواند داشته باشد که ممکن است در آینده روی دختر من تأثیر بگذارد؟

پاسخ: ایمنی و اثربخشی تزریق بوتاکس در کودکان زیر 12 سال برای درمان استرابیسم توسط سازمان غذا و دارو بررسی نشده است ، با این حال ، تا کنون بوتاکس با خیال راحت و مؤثر در کودکان زیر 12 سال استفاده شده است.

بوتاکس اثرات خود را مستقیماً روی عضله ای که در آن تزریق شده است ، می گذارد. ماندگاری اثرات آن فقط حدود سه ماه به طول می انجامد. در استرابیسم ، هدف این است که ماهیچه آسیب دیده را در یک طرف چشم تضعیف کنیم تا عضله در طرف مقابل چشم بتواند بهتر کار کند.

دو عارضه عمده آن این است که ماهیچه به اندازه کافی تضعیف نشود یا بیش از حد تضعیف شود. در هر دو مورد ، سرانجام بوتاکس اثر خود را کاملاً از دست می دهد ، بنابراین اثر جانبی طی دو یا سه ماه از بین می رود. همانطور که احتمالاً چشم پزشک شما را آگاه کرده است ، عضلات چشم در مقابل چشم قرار می گیرد ، بنابراین همیشه خطر کمی وجود دارد که سوزن بتواند به داخل چشم نفوذ کند. این یک اتفاق بسیار نادر است.

درمان های مختلف استرابیسم به نوع استرابیسم دختر شما بستگی دارد. گاهی اوقات تجویز یک عینک ساده می تواند استرابیسم جزیی را اصلاح کند و گاهی اوقات به عینک با عدسی منشوری نیاز خواهید داشت. تزریق بوتاکس یکی از گزینه های درمان استرابیسم است.

سوال: دختر 4 ساله من از فلج در دست و پای سمت چپ خود رنج می برد. آیا تزریق بوتاکس می تواند کمکی کند؟

پاسخ: همه چزی به علت فلج او بستگی دارد. بوتاکس قدرت انقباض ماهیچه ها (مانند فلج) که در آن تزریق می شود را کاهش می دهد. از بوتاکس (به عنوان یک داروی آف لیبل) برای كاهش انقباض (یا اسپاسم) عضلات متضاد مرتبط با عضلات فلج عصبی استفاده می شود.

به عنوان مثال ، هنگامی که عضله ای مانند عضله دو سر بازو (ماهیچه ‌ای دراز در جلوی استخوان بازو که بازو را خم می کند) فلج می شود ، عضله سه سر بازو (که بازو را باز می کند) منقبض می شود و بازو را باز نگه می دارد. کاهش انقباض عضله عضله سه سر با بوتاکس احتمالاً می تواند به تحرک بازو کمک کند ، از انقباض دائمی جلوگیری کند و اجازه دهد موقعیت راحت تری داشته باشد.

سوال: ابروهای من بسیار پایین است ، اما نمی خواهم به جراحی متوسل شوم. آیا می توانم از بوتاکس برای “لیفت ابرو” استفاده کنم؟

پاسخ: هنگامی که بوتاکس در نواحی مناسبی از زیر ابرو تزریق شود ، می تواند ابرو را تا حدی بالا ببرد (“مینی لیفت”). با این وجود یک خطر نسبی وجود دارد که همین تزریق می تواند به طور ناخواسته باعث افتادگی پلک فوقانی نیز شود.

سوال: در یکی از مطالب سایت تهران اسکین خواندم که بوتاکس می تواند تعریق زیاد کف دست و پا را متوقف سازد. آیا این درمان بی خطر است و آیا عوارض جانبی خاصی دارد؟

پاسخ: بله ، از بوتاکس برای کاهش تعریق بیش از حد (هیپرهیدروز) در کف دست و پا با موفقیت استفاده شده است. عوارض جانبی به تعداد عضلات تزریق شده مربوط می شود. ضعیف شدن عضلات در کف دست می تواند بر قدرت در دست گرفتن اشیاء تأثیر بگذارد. در پا نیز همین اتفاق می افتد. اگرچه گرفتن با پا یک کار معمول نیست ، اما ممکن است حین پیاده روی احساس غیرعادی ای داشته باشید.

بوتاکس پیشانی
بوتاکس پیشانی

سوال: آیا بوتاکس چین و چروک های افقی پیشانی را کاهش می دهد؟

پاسخ: بله ، هنگامی که بوتاکس به عضله جلوی پیشانی (همان عضله ای که ابروهای شما را بالا می برد) تزریق می شود ، می تواند چین و چروک های افقی را کاهش دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مطالعه مطلب زیر را نیز توصیه می کنیم:

بوتاکس پیشانی

 

سوال: آیا می توان بوتاکس را روی لب تزریق کرد؟

پاسخ: بله ، اما عوارض جانبی می تواند بر توانایی نگه داشتن نی یا خوردن و آشامیدن تان تأثیر بگذارد. از اینرو این نوع تزریق باید توسط شخص بسیار با تجربه ای انجام شود.

سوال: آیا می توانید از بوتاکس برای افزایش حجم لب و باسن استفاده کرد؟

پاسخ: خیر ، بوتاکس ، پر کننده نیست. برای این منظور می توانید از فیلر لب یا تزریق چربی به باسن استفاده کنید.

سوال: آیا می توان به طور همزمان در بسیاری از نقاط بوتاکس تزریق کرد ، یعنی خطوط پیشانی و خطوط پنجه کلاغی؟

پاسخ: بله ، بوتاکس اغلب به طور همزمان در چندین نقطه انجام می شود.

سوال: در چه نواحی صورت می توان بوتاکس تزریق کرد؟ و آیا می توان از آن بر روی سایر نقاط بدن بدن استفاده کرد؟

پاسخ: معمول ترین نواحی صورت که به آن بوتاکس تزریق می شود ، خطوط اخم بین ابرو ، چروک های پیشانی و خطوط پنجه کلاغی است. به بیان دیگر بوتاکس را می توان به هر عضله ای از صورت تزریق کرد. کاربرد زیبایی بوتاکس تنها برای خطوط اخم از سوی سازمان غذا و دارو تأیید شده است. تمام تزریق های بوتاکس صورت یک استفاده “آف لیبل” محسوب می شوند.

بوتاکس را می توان در سایر قسمت های بدن نیز به عضلات دیگر تزریق کرد.

جهت اطلاعات بیشتر ، مطلب زیر را مطالعه کنید:

بوتاکس صورت

بهترین روش جوانسازی پوست
بوتاکس صورت

سوال: من 28 سال سن دارو و دوست دارم تزریق بوتاکس در هر دو طرف صورتم انجام شود تا صورتم کوچکتر به نظر برسد. آیا این امر ممکن است؟ عوارض جانبی احتمالی چه هستند؟ اغلب می شنوم که مردم می گویند یک اثر جانبی بوتاکس لبخند غیر طبیعی و همچنین مشکل در جویدن غذا است.

اثرات بوتاکس چه مدت می تواند در اطراف فک دوام بیاورد؟ پزشک من می گوید که بعد از تزریق پنجم (طی پنج سال) شکل صورتم کاملاً دائمی خواهد شد. آیا این درست است؟

و نکته آخر این که من می خواهم بازوهای کوچکتری داشته باشم و دکترم تزریق بوتاکس را برای این موضوع پیشنهاد کرده است. من قبلاً چنین چیزی نشنیده ام – آیا می توان برای این منظور این کار را انجام داد؟

پاسخ: برخی از پزشکان از بوتاکس برای لاغر تر شدن صورت استفاده می کنند. عضله جونده که برای جویدن استفاده می شود ، گاه بزرگ می شود و باعث مربع شکل شدن صورت می شود. هنگامی که بوتاکس مستقیماً به این عضله تزریق می شود ، می تواند باعث صاف شدن این عضله و احتمالاً تا حدودی کوچک شدن فک شود و همین امر منجر به کوچک تر شدن صورت می شود. عارضه جانبی بارز آن می تواند مشکل در جویدن و عدم تقارن صورت باشد. از اینرو حتما باید توسط شخصی که در این نوع تزریق باتجربه است ، انجام شود.

این اثرات بوتاکس مانند تزریق در هر جای دیگری می تواند تا سه ماه دوام یابد.

ماهیچه هایی که به طور مداوم مورد استفاده قرار نمی گیرند می توانند شروع به آتروفی و ​​کوچک شدن کنند. نظریه هایی وجود دارد مبنی بر این که به ماهیچه هایی که به طور مداوم بوتاکس تزریق می شود و تضعیف می شوند ممکن است تأثیر مشابهی داشته باشند.

در خصوص مورد آخر باید بگوییم که هرگونه استفاده از بوتاکس برای کوچک تر ساختن بازو توسط هیچ پزشکی گزارش نشده است.

این مطلب ادامه دارد >>>>> بخش سوم

بهترین دکتر بوتاکس در تهران

تخفیف بوتاکس در تهران
بهترین دکتر تزریق بوتاکس در تهران

چنانچه به دنبال بوتاکس ارزان در تهران ، بوتاکس ارزان قیمت ، تزریق بوتاکس در شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، میرداماد ، پاسداران ، فرمانیه ، تجریش و به طور کلی تزریق بوتاکس در شمال تهران هستید به شما مرکز زیبایی برکه را معرفی می کنیم.

مرکز زیبایی برکه ، مرکز تزریق بوتاکس شمال تهران با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات تزریق بوتاکس ، ژل و چربی را به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت ها و تخفیف ها به این صفحه مراجعه کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه کند.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

allaboutvision

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments