چگونه دانه های سیاه روی بینی را از بین ببریم

چگونه جوش های سرسیاه بینی را از بین ببریم | 8+1 روش رفع دانه های سیاه روی بینی

جوش سر سیاه بینی

چگونه از شر دانه های سیاه روی بینی خلاص شویم

دختری در کلاس ریاضی دبیرستان من بود که همیشه می گفت کک و مک های بینی ام با نمک هستند. اما واقعیت این بود که آنها کک و مک نبودند … بلکه شروع حمله جوش های سر سیاه بودند. اکنون که بیش از یک دهه از این ماجرا گذشته است ، من هنوز هم با جوش های سر سیاه روی بینی خود سر و کار دارم و هنوز هم هر روز متوجه آنها می شوم. اما چگونه نقطه های سیاه روی بینی را از بین ببریم ؟

دانه های سرسیاه ، جوش هایی هستند که به سطح پوست رسیده اند. هنگامی که یکی از منافذ دچار گرفتگی می شود و بسته می شود ، به عنوان جوش سر سفید شناخته می شود. اما هنگامی که قسمت بالای آن باز می ماند ، تشکیل جوش سر سیاه را می دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بسیاری از مردم تصور می کنند که جوش های سرسیاه بینی به این خاطر تیره هستند که آلودگی در منافذ پوست شان گیر کرده است. اما واقعیت این است که جوش های سرسیاه به این دلیل به رنگ سیاه یا خاکستری تیره هستند که چربی ها و پوست مرده که منافذ را بسته اند ، در هنگام مجاورت با هوا ” اکسید ” می شوند.

رفع جوش های سرسیاه | درمان سریع جوش سر سیاه

اگر با جوش های سرسیاه روی بینی تان کلنجار می روید ، ممکن است ندانید که چگونه از شر دانه های سیاه روی بینی خلاص شوید. در اینجا هشت گزینه وجود دارد که می توانید امتحان کنید – از درمان های خانگی گرفته تا توصیه های متخصصان پوست – به علاوه نکاتی در مورد پیشگیری که به شما کمک می کند تا دانه های سیاه روی بینی را از بین ببرید. همچنین اگر این راهکارها موثر واقع نبود ، به شما روش درمان قطعی جوش سر سیاه بینی را معرفی خواهیم کرد. پس این مطلب را از دست ندهید و آن را تا پایان مطالعه کنید.

 

علت جوش سر سیاه بینی

چگونه دانه های سیاه روی بینی را از بین ببریم

برخی از عوامل می توانند احتمال ابتلا به جوش های سر سیاه را افزایش دهند.

سن و تغییرات هورمونی عوامل مهمی محسوب می شوند. مانند سایر علائم آکنه ، بروز جوش سر سیاه در دوران بلوغ شایع تر است ، یعنی هنگامی که تغییر در سطح هورمون ها منجر به افزایش ناگهانی در تولید سبوم می شود. با این حال ، جوش سر سیاه می تواند در هر سن دیگری ظاهر شود.

آندروژن ، هورمون جنسی مردانه ، منجر به ترشح سبوم بیشتر و گردش بیشتر سلول های پوستی در دوران بلوغ می شود. دختران و پسران در دوران نوجوانی سطح بالاتری از آندروژن ها را تجربه می کنند.

پس از بلوغ ، تغییرات هورمونی مربوط به قاعدگی ، بارداری و استفاده از قرص های ضد بارداری نیز می تواند منجر به ایجاد جوش های سر سیاه در خانم ها شود.

تولید بیش از حد سلول های پوستی توسط بدن نیز می تواند باعث ایجاد جوش های سر سیاه شود.

سایر علت خال های سیاه روی بینی یا همان جوش های سرسیاه بینی عبارتند از:

  • مسدود شدن یا پوشانده شدن منافذ توسط لوازم آرایشی و پوشاک
  • تعریق بیش از حد
  • اصلاح و سایر فعالیت هایی که باعث باز شدن فولیکول های مو می شود
  • رطوبت بالا و چربی موجود در محیط
  • برخی از مشکلات سلامتی مانند استرس ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و سندرم پیش از قاعدگی (PMS)
  • داروهایی که گردش خون را در پوست تسریع می بخشند
  • استفاده از برخی از داروهای مبتنی بر استروئید ، مانند كورتيكواستروئيدها

برخلاف تصور عامه ، بهداشت نامناسب مستقیماً منجر به ایجاد جوش های سر سیاه نمی شود. شستن بیش از حد در تلاش برای رفع جوش های سرسیاه می تواند وضعیت را بدتر کند.

 

چگونه بینی بدون جوش سرسیاه داشته باشیم ؟

  1. روزی دو بار صورت خود را بشویید ، به علاوه بعد از ورزش

شستشوی صورت و نواحی اطراف چشم با آب سرد به تایتنینگ پوست کمک می کند.
شستشوی صورت

به طور قطع این اولین بار نیست که شنیده اید که شستن صورت به طور منظم می تواند به رفع یا پیشگیری از آکنه کمک کند.

این ایده خوبی است که حتی صبح ها صورت خود را بشویید تا هر گونه آلودگی یا باکتری که ممکن است شب ها روی صورت شما تجمع یافته باشد را برطرف کنید. همچنین توصیه می شود که به طور مرتب بالش های خود را شستشو دهید.

فقط مراقب باشید صورت تان را بیش از حد شستشو ندهید ، که ممکن است باعث از بین رفتن پوشش محافظتی پوست شود و در واقع باعث شود چربی بیشتری برای جبران آن تولید شود.

حتماً بعد از ورزش هرچه زودتر صورت خود را بشویید. اگر دسترسی آسان به روشویی ندارید ، دستمال های مرطوب صورت برای این امر گزینه بسیار عالی محسوب می شوند.

عرق می تواند به همراه آلودگی و چربی در منافذ حبس شود ، به همین دلیل است که باید صورت خود را بشویید. در حالت ایده آل بهترین زمان وقتی است که هنوز عرق فرصتی برای خشک شدن پیدا نکرده باشد.

شما می توانید دستمال های مرطوب صورت را به صورت آنلاین یا در داروخانه های محلی یا فروشگاه های عرضه محصولات بهداشتی و زیبایی بیابید.

 

  1. نوارهای پاک کننده منافذ را امتحان کنید

چسب بینی برای جوش های سرسیاه

همه ما تبلیغاتی از این دست را دیده ایم که زنی خندان و خوشحال از این که جوش های سر سیاه بینی خود را تخلیه کرده است. چسب بینی برای جوش های سرسیاه یا نوارهای باز کننده منافذ به طور موقت لایه ای از پوست را جدا می کنند ، و همراه با آن اغلب چربی اکسید شده و آلودگی که باعث ایجاد جوش سر سیاه شده است نیز از سطح جدا می شود.

نوارهای پاک کننده منافذ مانع از بازگشت دوباره این جوش های سر سیاه نخواهند شد ، زیرا این محصولات ، تولید چربی پوست تان را تنظیم نمی کنند.

برای حصول بهترین نتیجه ، سعی کنید صورت خود را از قبل بخور دهید (به عنوان مثال بالای یک کتری در حال جوش ، اما بسیار احتیاط کنید!) تا منافذ خود را کاملا باز کنید.

در حالی که این نوارها می توانند منافذ را به طور موقت کوچک تر و بسته کنند ، اما این پتانسیل را نیز دارند که چربی های طبیعی مهم و فولیکول های مویی که برای پوست مفید هستند را نیز از بین ببرند.

نوارهای باز کننده منافذ را می توانید به صورت آنلاین یا در داروخانه های محلی یا فروشگاه های عرضه محصولات بهداشتی و زیبایی بیابید.

 

  1. از کرم ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کنید

بهترین کلینیک لیزر
کرم ضد آفتاب

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما استفاده از ضد آفتاب چرب روی پوست می تواند منجر به تولید چربی بیشتری شود. اما بسیار مهم است که صرف نظر از نوع پوستی که دارید – چرب ، خشک یا حساس – از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

خوشبختانه ، گزینه های عالی فاقد چربی متعددی وجود دارد که به طور موثر اشعه UVA و UVB را مسدود می کنند. این کرم های ضد آفتاب بدون چربی را برای پوست های چرب یا مستعد آکنه بررسی کنید.

 

  1. لایه برداری کنید

چگونه نقطه های سیاه روی بینی را از بین ببریم

هنگامی که به لایه برداری فکر می کنید ، ممکن است دانه های سخت یا خشن اسکراب را تصور کنید. این قبیل محصولات در واقع می توانند آکنه را ملتهب تر جلوه دهند.

خوشبختانه ، لایه بردار های شیمیایی ملایمی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. به دنبال آنهایی باشید که حاوی اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی (AHA و BHA) هستند.

اینها اسیدهای ملایمی هستند که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کنند. این اسید ها کمک می کنند تا راه را برای ورود سایر محصولات به پوست بهتر و موثرتر کنند.

شاید در مورد اسید سالیسیلیک برای رفع آکنه شنیده باشید که یک بتا هیدروکسی اسید یا BHA است. BHA ها محلول در چربی هستند و به پاکسازی منافذ کمک می کنند.

اسیدهای گلیکولیک و لاکتیک AHA هستند که محلول در آب هستند و از منابع طبیعی مانند شیر ، میوه یا قند به دست می آیند.

فقط به یاد داشته باشید که AHA ها و BHA ها لایه ای از پوست را از بین می برند ، که ممکن است منجر به آسیب پذیری پوست در برابر اشعه UVA و UVB شود. بنابراین هر زمان که بیرون می روید زدن کرم SPF را فراموش نکنید.

لایه بردارهای ملایم صورت را می توانید به صورت آنلاین یا در داروخانه های محلی یا فروشگاه های عرضه محصولات بهداشتی و زیبایی بیابید.

یک روش عجیب! از بین بردن جوش های سر سیاه بینی با خمیردندان

 

  1. نرمی و لطافت با ماسک خاک رس

ماسک خاک رس

خاک رس یک ترکیب ملایم است که استفاده از آن به دوران باستان باز می گردد. خاک رس به خلاص شدن پوست از شر چربی اضافی کمک می کند و ممکن است به کم شدن و یا حتی پاک شدن آلودگی ها از منافذ مسدود شده نیز کمک کند.

ماسک های صورت تهیه شده بر پایه خاک رس بسیار ملایم تر از نوارهای باز کننده منافذ عمل می کنند که می توانند لایه ای از پوست را از بین ببرد. در عوض ، خاک رس به درون منافذ نفوذ کرده و می تواند به تدریج آلودگی و چربی را از بین ببرد.

برخی از ماسک های خاک رس حاوی گوگرد هستند که به تجزیه پوست های مرده کمک می کنند و می توانند ظاهر جوش های سرسیاه بینی را بهبود بخشند. با این حال ، بسیاری از افراد به گوگرد حساسیت دارند ، بنابراین اگر قبلاً از محصولات حاوی گوگرد استفاده نکرده اید ، بهتر است آزمایش پچ پوستی را روی بازوی خود انجام دهید.

ماسک خاک رس را می توانید به صورت آنلاین یا در داروخانه های محلی یا فروشگاه های عرضه محصولات بهداشتی و زیبایی بیابید.

 

  1. ماسک زغال یا بلک ماسک را امتحان کنید

ماسک بینی زغالی

امروزه زغال در همه نوع محصولات (مانند مسواک یا خمیر دندان زغالی) در حال ظهور است و البته فواید خوبی هم دارد. زغال یک ماده سم زدای عالی است که برای کمک به تخلیه آلودگی و سایر ناخالصی ها ، به اعماق منافذ نفوذ می کند.

ماسک های زغال متعددی تحت برند های مختلف در دسترس قرار دارد که با نام بلک ماسک نیز شناخته می شود. همچنین می توانید قرص های زغال سنگ فعال را از داروخانه بخرید ، قرص را باز کنید و با استفاده از مخلوطی از رس بنتونیت ، روغن درخت چای ، عسل یا تنها آب ، ماسک زغال خانگی خود را تهیه کنید.

شما می توانید ماسک های زغال بدون نسخه را به صورت آنلاین یا در داروخانه محلی یا فروشگاه عرضه زیبایی خود بیابید.

 

  1. رتینوئید های موضعی را امتحان کنید

جوش های چربی روی بینی

رتینوئید های موضعی از ویتامین A مشتق شده اند و برای بهبود آکنه اثبات شده اند. رتینوئید ها به صورت بدون نسخته یا تجویز شده در دسترس قرار دارند.

رتینوئید گردش خون سلول ها را افزایش می دهد ، همچنین می تواند باعث کاهش چین و چروک شود.

لازم به ذکر است که به زنان باردار توصیه می شود از مصرف آن خودداری کنند زیرا مقادیر بیش از حد آن می تواند در رشد جنین اختلال ایجاد کند. اگر باردار هستید ، برای تأثیرات مشابه می توانید از روغن باکوچیول یا روغن رزهیپ به جای رتینوئید استفاده کنید.

رتینوئیدهای موضعی را می توانید به صورت آنلاین یا در داروخانه های محلی یا فروشگاه های عرضه محصولات بهداشتی و زیبایی تهیه کنید.

 

8. ژل اسید سالیسیلیک استفاده کنید

چگونه بینی بدون جوش سرسیاه داشته باشیم

اسیدهای سالیسیلیک می توانند به از بین بردن کراتین که مسئول انسداد منافذ و تشکیل جوش های سرسیاه بینی است ، کمک کنند.

همچنین یک ظاهر مؤثر است ، اما شما باید آن را تنها در قسمت هایی که دارای دانه های سفید روی بینی یا موهای سر سیاه روی بینی هستند استفاده کنید. استفاده از آن در تمام بدن می تواند منجر به مسمومیت با سالیسیلات شود.

می توانید ژل اسید سالیسیلیک را به صورت آنلاین یا در داروخانه محلی یا فروشگاه عرضه زیبایی تهیه کنید.

 

درمان قطعی جوش های سرسیاه بینی

چگونه جوش های سرسیاه بینی را از بین ببریم

اما شاید بسیاری از روش های طبیعی و خانگی را امتحان کرده اید و جوش های سر سیاه تان چنان مقام بوده اند که هیچ نتیجه مثبتی حاصل نشده است. اینجاست که علم و فناوری به فریاد تان می رسد. تنها و بهترین روش درمان سریع جوش سر سیاه در هر نقطه از پوست ، دستگاه فیس آپ است.

دستگاه فیس آپ ، جدید ترین نسل میکرودرم ابریشن، به ویژه برای روشن شدن، جوانسازی، سفت شدن پوست، به حداقل رساندن چین و چروک ، رفع تیرگی و لایه برداری پوست به شمار می رود. دستگاه فیس آپ یک روش قطعی برای رفع جوش های سرسیاه است که بدون دردسر و در مدت زمانی کمی قادر است شما را به نتیجه مطلوب تان برساند.

 

دستگاه فیس آپ چیست ؟

درمان کک و مک صورت با فیس آپ
دستگاه فیس آپ

این دستگاه جدید مجهز به یک هندپیس مداری است که میکرو پالس مکانیکی را فراهم می کند. درمان میکرودرم ابریشن با سرهای قابل تعویض که با کاربید سیلیکون پوشانده شده است، صورت می پذیرد. حرکت مداری هندپیس اجازه می دهد یک یا چند لایه اپیدرم از بین برود و پوست را نرم و روشن تر سازد.

به طور همزمان میکرو پالس ها پوست را ماساژ می دهند ، بنابراین گردش خون را در بافت ها تحریک کرده و بهبود می بخشد. عمل هم افزایی این دو فناوری که در یک هندپیس واحد تجهیز شده است، باعث تولید کلاژن جدید می شود. دستگاه فیس آپ، آسان و راحت، کوچک و با کاربری ساده از سرهای یک بار مصرف با اندازه های مختلف استفاده می کند تا بالاترین سطح بهداشت و ایمنی را ارائه دهد و نیاز هر پوست را مطابق با نوع آن برطرف سازد.

خوشبختانه مفتخریم به اطلاع شما عزیزان برسانیم که مرکز زیبایی ما واقع در محدوده قلهک شریعتی ، مجهز به دستگاه فیس آپ می باشد.

پس چنانچه به دنبال رفع جوش های سرسیاه ، درمان سریع جوش سر سیاه ، پاکسازی جوش صورت با دستگاه ، متخصص پوست شریعتی ، متخصص پوست خيابان شريعتي و متخصص پوست و مو خیابان ظفر هستید ، به شما مرکز زیبایی برکه را معرفی می کنیم.

مرکز زیبایی برکه با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

 

خلاصه مطلب

جوش سر سیاه بینی

جوش های چربی روی بینی یا جوش سر سیاه بینی وضعیت بسیار شایعی است. در حالی که آنها بی خطر هستند ، اما می توانند آزار دهنده باشند. شستن روزانه صورت ، استفاده از کرم ضد آفتاب بدون چربی و نوارهای باز کننده منافذ ، رتینوئیدها یا محصولاتی که حاوی سالیسیلیک اسید هستند می توانند به از بین بردن جوش های سرسیاه روی بینی تان کمک کند.

اما موثرترین و قطعی ترین روش برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی و باز شدن منافذ روی بینی ، دستگاه فیس آپ است که برای همیشه شما را از دست این معضل راحت می کند.

اگر می خواهید چربی روی بینی را از بین ببرید ، تخلیه چربی پوست بینی انجام دهید یا در پی درمان سریع جوش روی بینی هستید ، بهتر است با یک متخصص پوست با تجربه مشورت کنید و به منظور جلوگیری از جای اسکار و سوزش از روش مناسبی که وی پیشنهاد می کند ، استفاده کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد، اطلاعات مفیدی به شما داده باشد.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

healthline

generalproject

4 3 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments