9 تا از عوارض رفع موهای زائد با لیزر| هزینه لیزر رفع موهای زائد | مرکز لیزر برکه

در بین جلسات لیزر موهای زائد چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

حقایقی درباره لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد صورت
لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد یکی از کارآمد ترین روش های موجود برای حذف موهای ناخواسته تقریبا در هر قسمت از بدن، از جمله دست و پا، چانه، خط بیکینی و زیر بغل است. پس از انجام سه تا شش جلسه درمان، اکثر افراد تا 90٪ کاهش موی دائمی را تجربه می کنند. لیزر موهای زائد روشی است که شما را از نیاز به اصلاح مکرر یا اپیلاسیون رها می کند.

اما شاید از خود بپرسید عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟ علم پشت لیزر موهای زائد بسیار ساده و قابل درک است. این روش با استفاده از پالس های نور لیزری است که با مورد هدف قرار دادن ملانین در آنها، فولیکول های مو را از بین می برد. این بدان معنی است که رنگدانه موجود در فولیکول های مو، پالس نور لیزر را جذب می کند و فولیکول را به طور قابل ملاحظه ای از بین می برد تا رشد موهای زائد در آینده کاهش یابد. از آنجا که دستگاه های لیزر، ملانین را هدف قرار می دهند، موهای تیره موهای خشن و تیره و پوست های سفید و روشن، تمایل بیشتری به درمان دارند. با این حال، تکنولوژی های جدید لیزر می توانند به طور موثر و ایمن تر سایر انواع پوست و مو را تحت درمان لیزر موهای زائد قرار دهند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

آنچه می توان از اولین جلسه لیزر موهای زائد انتظار داشت

لیزر موهای زائد مردان
استفاده از ژل بیحسی پیش از لیزر موهای زائد

در ابتدا به شما عینک محافظ چشم داده و از ژل بی حسی موضعی استفاده می شود. هنگامی که جلسه درمان شروع می شود، احساس گز گز خواهید کرد و همین موضوع نشان می دهد که دستگاه لیزر فعال شده است. ادامه درمان شامل مجموعه ای از ایمپالس های لیزر است که ایجاد خارش و سوزش می کند. اکثر افرادی که تحت درمان لیزر قرار گرفته اند، این احساس را شبیه به کشیده شدن کش لاستیکی بر روی پوست توصیف می کنند.

هنگامی که جلسه به پایان رسید، ممکن است برای کاهش هر گونه ناراحتی، به شما کمپرس یخ، کرم یا لوسیون ضد التهابی، یا آب سرد داده شود. درمان بعدی تان ممکن است چهار تا شش هفته بعد تنظیم شود. معمولا بین 3 تا 6 جلسه طول می کشد تا موهای زائد مجددا رشد پیدا کنند.

 

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض جانبی لیزر موهای زائد
عوارض جانبی لیزر موهای زائد

ممکن است پس از جلسه لیزر موهای زائد تان دچار عوارضی شوید، از جمله:

  • قرمز یا صورتی شدن پوست
  • خارش
  • سوزش
  • التهاب

قرمزی و خارش معمولا باید پس از گذشت 24 ساعت برطرف شود. برخی افراد سوزش پس از لیزر را مشابه سوزش و ناراحتی ناشی از تیغ اصلاح توصیف می کنند. کمپرس سرد و مرطوب نگه داشتن ناحیه درمان، کمک کننده است. چنانچه صورت تان را لیزر موهای زائد کرده اید، می توانید یک روز پس از جلسه درمان از لوازم آرایش استفاده کنید.

چنانچه عوارض ایجاد شده روی پوست تان بیش از 24 ساعت به طول انجامید، جهت دریافت دستورالعمل های بیشتر با پزشک تان مشورت کنید.

بروز این عوارض پس از جلسه لیزر، امری طبیعی است؛ با این حال می تواند کمی ناخوشایند باشد. اما شما می توانید فرایند بهبود را تسریع بخشید. چطور؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید…

 

اقداماتی که می توان بین جلسات لیزر انجام داد

ریزش مو

یک تا سه هفته پس از درمان اولیه ممکن است شاهد کاهش رشد موهای زائد تان را باشید. در طی این فرایند، فولیکول ها، موهایی را که در فاز رشد چرخه ی آنها بوده اند را می ریزند که به این فاز، آنوژن گفته می شود. فرایند ریزش مو به نظر همانند جوش سر سیاه می رسد. لایه برداری در طول این مرحله باعث می شود که موها راحت تر بریزند.

 

رشد سریع

به یاد داشته باشید که لیزر تنها فولیکول های موهایی را که در طول جلسه اولیه لیزر موهای زائد در مرحله رشد موثر بوده اند را غیر فعال می کند. فولیکول هایی که در حال استراحت هستند، طی چند هفته آینده شروع به “بیدار شدن” خواهند کرد و همچنان موها رشد خواهند داشت.

 

لایه برداری

اسکراب لایه بردار

سه بار در هفته از یک اسکراب لایه بردار ملایم یا یک لیف حمام استفاده کنید تا به واسطه آن موهای زائد تان کنده شوند. این امر اجازه می دهد تا فرایند ریزش موی زائد اتفاق بیفتد، بدون این که سلول های پوست مرده و سایر آلودگی ها تجمع یابند. نباید پوست تان را تحریک کنید، بنابراین حتما با پوست تان ملایم رفتار کنید.

 

اصلاح موهایی که مجددا رشد کرده اند

از استفاده از بند و موچین یا انجام اپیلاسیون خودداری کنید. به خاطر داشته باشید که قرار ملاقات بعدی شما در چهار تا هشت هفته آینده خواهد بود و شما باید اجازه دهید برای جلسه بعدی لیزر موهای زائد، موها در فولیکول خود باقی بمانند. با این حال، می توانید در صورت لزوم موها را اصلاح کنید. شما همچنین می توانید از کرم های موبر در بین جلسات لیزر استفاده کنید. در عین حال به یاد داشته باشید که حتی اصلاح موهای زائد در 2 روز منتهی به جلسه درمان بعدی نیز ممنوع است.

 

مداومت در استفاده از کرم ضد آفتاب

مصرف کرم ضد آفتاب

احتمالا دوست دارید بین جلسات لیزر موهای زائد تان پوستی صاف و درخشان داشته باشید، بنابراین از برنزه کردن اجتناب ورزید و استفاده از کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید. اگر دچار آفتاب سوختگی شوید، پوست تان بیشتر تحریک می شود (در نظر داشته باشید که پوست شما احتمالا از طریق لیزر تحریک شده است). به همین دلیل باید بیشتر مراقب باشید. استفاده از یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر برای دو هفته قبل و بعد از هر جلسه درمان الزامی است.

 

پیگیری داروهای مصرفی

اگر نیاز به مصرف داروهای تجویزی، بدون نسخه یا داروهای گیاهی دارید، در مورد درمان های لیزر موهای زائد خود با پزشک تان مشورت کنید. در صورت بروز کوچک ترین تداخلی، به پزشک متخصص لیزر خود نیز مراجعه کنید. قرار ملاقات بعدی شما همیشه می تواند در صورت لزوم تغییر یابد.

 

راهنمای ریکاوری پس از درمان لیزر

لیزر موهای زائد صورت
راهنمای لیزر موهای زائد

اگر چه هر متخصص لیزر، مجموعه ای از دستورالعمل ها را جهت مراقبت پس از لیزر موهای زائد ارائه می دهد، اما ما در اینجا برخی از نکات کاربردی در خصوص مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد اشاره کرده ایم که در روند بهبودید تان تاثیر گذار خواهد بود:

  • به مدت 24 تا 48 ساعت بعد از لیزر موهای زائد نباید از سونا یا اتاق بخار استفاده کنید، دوش آب داغ بگیرید و یا شنا کنید.
  • به مدت 24 ساعت نباید هیچ آرایشی در ناحیه درمان انجام دهید. تنها استثنا، استفاده از لوازم آرایش معدنی است که می تواند بلافاصله پس از درمان نیز استفاده شود.
  • به مدت 24 تا 48 ساعت پس از درمان، به هیچ وجه از محصولات عطری در این ناحیه استفاده نکنید.
  • جهت تسکین پوست تان تحت درمان تان می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.
  • مشتریان معمولا باید قبل از مراجعه به جلسه درمان لیزر خود، موهای ناحیه تحت درمان را شیو کرده باشند. با این حال، موهای صورت، معمولا قبل از درمان، نیازی به اصلاح یا تراشیده شدن ندارد.
  • اگر هر گونه تاول را تجربه کردید، برای کمک به بهبودی سریع تر آن می توانید یک کپسول ویتامین E را باز کنید و سه بار در روز آن را روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید. از ترکاندن تاول خودداری کنید؛ این امر ممکن است بر روی پوست تان اسکار ایجاد کند. منطقه آسیب دیده را در معرض نور خورشید قرار ندهید، زیرا ممکن است خطر تغییر رنگ پوست افزایش یابد.

لیزر موهای زائد نیز همانند سایر روش های پزشکی دیگر است. مهم است که در نظر داشته باشید که اگرچه بروز برخی پیامدها در این روش نادر هستند اما همچنان امکان دارد رخ دهند. شايع ترين پیامدها شامل تاول، تورم، تغييرات رنگدانه ای، قرمزی و تشکیل اسکار است. کبره و کبودی نیز ممکن است رخ دهد، اما این علائم معمولا در عرض چند روز ناپدید می شوند. هرچند بسیار نادر است اما عفونت در محل درمان نیز ممکن است رخ دهد. بنابراین مهم است که بعد از این روش، منطقه درمان شده را تمیز نگه دارید. به یاد داشته باشید که درد، سوزش و بی حسی در اطراف محل درمان، شایع ترین عوارض جانبی موقت بوده و کاملا طبیعی هستند.

شاد و زیبا باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments