بهترین کرم های ضد آفتاب

بهترین کرم های ضد آفتاب

تصویر مرتبط

بهترین کرم های ضد آفتاب

استفاده از کرم های ضد آفتاب مانع از رسیدن اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید به پوست می شود.  دو نوع اشعه UV وجود دارد.  UVA  و UVB  . هر دو نوع این اشعه ها به پوست آسیب می زند و می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد .  طبق اظهار سازمان حفاظت محیط زیست (EPA)   نور خورشید باعث 90 درصد از سرطان های پوست از نوع غیر ملانوما و 65 درصد از سرطان های از نوع ملانوما است.

 SPF چیست؟

نتیجه تصویری برای SPF چیست؟

SPF فاکتور محافظت از پوست در برابر نور خورشید است که در کرم های ضد آفتاب وجود دارد. عدد SPF اولین معیار برای انتخاب کرم های ضد آفتاب مناسب است.  عدد SPF نشان دهنده این است که توانایی این کرم ضد آفتاب در مسدود کردن  اشعه خورشید چقدر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برخلاف باور عامه ، کرم های ضد آفتاب با SPF 30   دو بار قوی تر از کرم های ضد آفتاب با SPF 15 نیستند.  بلکه کرم ضد آفتاب حاوی SPF 15  حدود 93 درصد از تمام اشعه های UVB را مسدود می کند .  و  SPF 30 حدود 97 درصد از تمام اشعه های UVB را مسدود می کند .  عدد های بالاتر SPF فقط یک تفاوت جزئی با سایر اعداد دارند.

مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب

نتیجه تصویری برای مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب

یکی دیگر از فاکتورهای طبقه بندی کرم های ضد آفتاب در نظر گرفتن دو دسته اصلی  کرم های ضد آفتاب است.  پایه بعضی از کرم های ضد آفتاب بر اساس مواد معدنی و بعضی دیگر بر اساس مواد شیمیایی است.   برای تعیین نوع کرم ضد آفتاب خود ،  مواد تشکیل دهنده فعال  آن را بررسی کنید.

  • مواد معدنی مبتنی بر:  دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی
  • مواد شیمی مبتنی بر:    هموسالات، octisalate ، اکسیبنزون، آووبنزون یا octocrylene

پایه بعضی از کرم های ضد آفتاب ممکن است از مواد معدنی و شیمیایی باشد.   هر چند که مواد تشکیل دهنده فعال در کرم های ضد آفتاب  مزایا و معایبی  دارند.  اما طبق گفته دکتر جفری متخصص پوست  باید همیشه از ماده  اکسیبنزون  اجتناب شود .  اکسیبنزون ​​ممکن است موجب  آلرژی پوستی شود،  بر روی هورمون ها تاثیر بگذارد، و رادیکال های آزاد تولید کند.

چه نوع ضد آفتابی  استفاده کنیم؟

نتیجه تصویری برای مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب

مهم نیست که از چه نوع ضد آفتابی که استفاده می کنید .  فراموش نکنید که  همه کرم های ضد آفتاب باید هر دو ساعت تجدید بشوند.  به یاد داشته باشید که کرم های ضدآفتاب شیمیایی را باید  30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده کرد.  تا تأثیر لازم را بگذارند.

انتخاب کرم ضد آفتاب برای سنین مختلف مشکل است .   به همین منظور ما به کمک شما آمده ایم تا راحت تر انتخاب کنید.

کرم های ضد آفتاب عالی برای نوزادان

ناوگان کرم های ضد آفتاب کودک.

پوست نوزادان زیر 6 ماه  بیش از حد نسبت به اشعه آفتاب حساس است و باید از آنها در مقابل نور خورشید محافظت شود.  به این منظورنوزادان را در سایه نگه دارید ،  یک کلاه بزرگ روی سر آنها بگذارید به طوری که  صورت ، گردن ، و گوش های نوزاد را بپوشاند.

نوزادان بزرگتر از 6 ماه هنوز هم باید از کلاه برای پوشاندن صورت خود استفاده کنند و در سایه قرار بگیرند.  شما می توانید برای نوزادان در این سن از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.  برای نوزادان از یک کرم ضد آفتاب حاوی اکسید روی و تیتانیوم دی اکسید استفاده کنید.   سعی کنید از ضد آفتاب غیرعطری استفاده کنید که باعث سوزش چشم نوزاد نمی شود.

کرم ضد آفتاب بلو لیزارد انتخابی بسیار عالی برای نوزادن است .

بهترین کرم های ضد آفتاب برای کودکان و نوجوانانبچه ها مانند Coppertone کرم های ضد آفتاب خالص و ساده است.

از آنجا که کودکان بسیار فعال هستند بهتر است از کرم ضد آفتابی استفاده کنند که پوشانندگی خوبی داشته باشد،  و هنگام بازی کردن داخل چشم شان نشود. از کرم های ضد آفتاب ضد آب هم می توانید برای کودکان و نوجوانان استفاده کنید.

 

کرم ضد آفتاب کوپرتون مخصوص کودکان با  (SPF 50)بدون بو و رنگ و ضد اشک  است و با استفاده از امن ترین مواد شیمیایی در دسترس شما قرار دارد.  این کرم از یک فرمول معدنی ملایم تهیه شده که به خوبی از پوست کودکان و نوجوانان درمقابل اشعه آفتاب محافظت می کند.

کرم های ضد آفتاب عالی برای پوست های مستعد آکنه لا روشه Posay Anthelios 40 ضد آفتاب است.

 

اگر پوست شما از نوعی است که نیاز به توجه ویژه برای جلوگیری از آکنه دارد،  به دنبال  کرم های ضد آفتاب  شیمیایی باشید.  زیرا کرم های ضد آفتاب بر پایه  مواد معدنی می تواند منافذ پوست شما را مسدود کنند.  بهتر است همیشه قبل از مصرف هر نوع کرم ضد آفتاب با متخصص پوست  مشورت کنید.

کرم ضد آفتاب  لاروشه با  (SPF 40)  ویژه پوست های چرب یا مستعد آکنه می باشد.  این کرم ضد آفتاب با بهره گیری از یک ماده به نام SX mexoryl (جدید و اختصاصی (  به عنوان شناخته شده ترین کرم ضد آفتاب برای پوست های مستعد آکنه در اروپا و امریکا شناخته شده است.  این کرم از پوست شما در برابر اشعه UVA  بدون گرفتگی منافذ یا ایجاد جوش محفاظت می کند .

 کرم های ضد آفتاب عالی برای مبارزه با پیری

اقیانوس معجون ضد پیری کرم های ضد آفتاب.

از بسیاری جهات، کرم های ضد آفتاب در حال حاضر بهترین محصول ضد پیری و زیبایی هستند.  این کرم ها  با مسدود کردن اشعهUV  ، پوست شما را جوان نگه می دارند.   برخی از محصولات تخصصی از ترکیب مواد تشکیل دهنده ضد پیری با کرمهای ضد آفتاب در یک بسته بندی وجود دارد.

کرم ضد پیری و ضد آفتاب  اوشن پوشن با(SPF 30)  حاوی آنتی اکسیدان های مانند ویتامین C و عصاره جلبک می باشد .  که با خنثی کردن رادیکال های آزاد در سلول های پوست، باعث حس شادابی و جوانی در پوست و ظاهر صورت شما می شوند.  این کرم بر پایه مواد شیمیایی است .

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://http://www.healthline.com/health-slideshow/sunburn#10″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

 

 

 

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments