آفتاب سوختگی

درمان های خانگی برای آفتاب سوختگی!

نتیجه تصویری برای درمان های خانگی برای آفتاب سوختگی!

درمان های خانگی برای آفتاب سوختگی!

تابستان از راه رسیده !  و همه درمعرض اشعه پر توان خورشید قرار دارند.  بیرون رفتن از خانه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک مشکل اجتناب ناپذیر به دنبال دارد.  آفتاب سوختگی !

خوشبختانه درمان های خانگی بسیاری برای خنک کردن پوست و از بین بردن احساس خارش و سوزش پوست و پوسته پوسته شدن پوست به علت آفتاب سوختگی وجود دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این مقاله روش های استفاده از درمان های خانگی برای کمک به درمان آفتاب سوختگی و تسکین پوست را به شما ارائه می دهیم.

آب خنک

تصویر مرتبط

آفتاب سوختگی باعث التهاب پوست می شود.   یکی از ساده ترین روش ها برای درمان التهاب خنک کردن پوست آسیب دیده است.  استفاده از آب خنک  یک روش مؤثر برای آفتاب سوختگی است که بلافاصله به درمان آن کمک می کند.  اگرهنوز کنار ساحل هستید و دچار آفتاب سوختگی شده اید،  به درون آب بپرید.  چه  آب یک اقیانوس، دریاچه، و یا رود باشد.

فرو رفتن در داخل آب در طول روز می تواند به حفاظت بدن از آفتاب و پیشگیری از بدتر شدن آفتاب سوختگی کمک کند.  در مورد استفاده از آب استخر برای خنک کردن پوست خود احتیاط کنید.  زیرا  کلر موجود در آب استخر می تواند پوست شما را بیشتر تحریک کند.

همچنین نباید به طور مستقیم از یخ استفاده کنید. ممکن است گذاشتن یخ به طورموقتی پوست را خنک کند، اما  در واقع می تواند باعث آسیب بیشتر به پوست آفتاب سوخته و فوق العاده حساس شما بشود.

استفاده از وان آب سرد و یا دوش گرفتن نیز از روش هایی هستند که می توانید برای تسکین و خنک کردن پوست آفتاب سوخته خود از آنها استفاده کنید.

جوش شیرین و بلغور جو دو سر

تصویر مرتبط

چند قاشق غذا خوری سر پر جوش شیرین را در وان حمام پر از آب سرد بریزید.  و برای در حدود 15 تا 20 دقیقه در این آب بخوابید.  این کار در به حداقل رساندن آسیب های نور خورشید کمک می کند.   همچنین شما می توانید یک فنجان جو دو سر به آب وان اضافه کنید. این کار التهاب پوست را کاهش می دهد. و به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می کند.

بعد از حمام گرفتن پوست خود را مالش ندهید.  فقط با یک حوله بدن خود را خشک کنید .

آلوئه ورا

نتیجه تصویری برای آلوئه برای پوست

اگر گیاه آلوئه ورا در خانه خود ندارید، یکی تهیه کنید.  ژل داخل این گیاه شاداب قرن ها است که  برای درمان  انواع بیماری ها از ناراحتی شکم تا عفونت کلیه استفاده می شود.  ژل آلوئه ورا تأثیر بسیار خوبی در تسکین آفتاب سوختگی دارد.

یک تکه از گیاه آلوئه ورا را بریده و  ژل آن را به طور مستقیم روی  پوست آفتاب سوخته بمالید.   این کار تسکین دهنده فوری و سریع برای رهایی از آفتاب سوختگی های جزئی می باشد.  اگر به خود گیاه  آلوئه ورا دسترسی ندارید،  می توانید  از ژل آلوئه ورا 100 درصد (نه   لوسیون یا پماد) استفاده کنید.  این ژل را می توانید در اکثر داروخانه ها پیدا کنید.

چای بابونهتصویر مرتبط

چای بابونه علاوه بر این که تسکین دهنده استرس است،  به درمان  آفتاب سوختگی پوست نیز کمک می کند.  چای بابونه را دم کنید و بگذارید سرد شود.  سپس با یک پارچه لطیف آن را به قسمت های آفتاب سوخته بمالید .

اگر به گرده گل ها آلرژی دارید، از چای بانونه استفاده نکنید.   زیرا  ممکن است موجب بروز واکنش های آلرژیک در پوست بشود.

 

 

پوشیدن لباس های گشاد

نتیجه تصویری برای پوشیدن لباس های نخی و گشاد و خنک

پوست بزرگترین عضو بدن شما است.  برای جلوگیری ازتماس لباس با پوست ، لباس های گشاد بپوشید.   تا پوست تان به راحتی تنفس کند و قسمت های آفتاب سوخته زود تر بهبود پیدا کند.  الیاف طبیعی مانند پنبه و یا نخ، بهترین پوشش پس از آفتاب سوختگی است.

مرطوب کننده را فراموش نکنید

نتیجه تصویری برای درمان خانگی آفتاب سوختگی

پس از درمان اولیه، پوست شما هنوز هم به برخی از مراقبت ها نیاز دارد.   یکی از مهم ترین چیزهایی که شما می توانید برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست تان انجام دهید و یا آن را به حداقل برسانید، استفاده منظم از مرطوب کننده بر روی قسمت های آسیب دیده است.   استفاده از مرطوب کننده های مخصوص  پوست های حساس می تواند سوزش پوست را به حداقل برساند.

نوشیدن مقدار زیادی آب

پوست شما برای مبارزه با آسیب های ناشی از اشعه خورشید، نیاز به رطوبت کافی دارد.  رطوبت پوست  با قرار گرفتن در مقابل  نور خورشید از دست می رود.  اگر در روز های عادی هشت لیوان  آب در روز می نوشید کمتر دچار آفتاب سوختگی  خواهید شد.

مراقبت های پس از آفتاب سوختگی

  • در صورت آفتاب سوختگی پوست خود را خنک نگه دارید .
  • اگر آفتاب سوختگی بیش از حد دردناک است،  می توانید از داروهای مسکن مانند  ایبوپروفن استفاده کنید.
  • ساعت هایی از خانه خارج شوید که کمتر در معرض نور خورشید قرار داشته باشید .
  • اگر آفتاب سوختگی باعث شد که تب کنید و یا اگر متوجه نشانه های کم آبی در بدن خود شدید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

نتیجه تصویری برای مراقبت های پس از آفتاب سوختگی

به یاد داشته باشید که ساده ترین راه برای درمان آفتاب سوختگی پیشگیری از آفتاب سوختگی و قرار نگرفتن در معرض آفتاب تند برای مدت زمان طولانی می باشد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=” http://www.healthline.com/health-slideshow/sunburn#10″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments