مرکز لیزر اهواز استان خوزستان، اهواز

مرکز لیزر خوزستان اهواز کیانپارس | بهترین مرکز لیزر در اهواز

موهای زائد صورت و بدن می توانند بر احساسات مان ، تعاملات اجتماعی مان ، آنچه می پوشیم و آنچه انجام می دهیم تأثیر بگذارند.

گزینه های مختلفی برای از نظر پنهان کردن یا از بین بردن موهای زائد شامل استفاده از موچین ، شیو کردن ، دکلره کردن ، اپیلاسیون ، استفاده از کرم های موبر و دستگاه اپیلاتور (وسیله ای است که چندین مو را به طور همزمان از ریشه بیرون می کشد) در دسترس می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گزینه های طولانی مدت برای رفع موهای زائد عبارتند از الکترولیز که از یک جریان الکتریکی برای از بین بردن فولیکول های موی فرد استفاده می کند و همچنین لیزر درمانی.

اما لیزر موهای زائد چیست؟ از لیزر درمانی چه نتیجه ای حاصل می شود؟ عوارض جانبی آن چیست؟ و بهترین مرکز لیزر در اهواز کجاست؟

در این مطلب ما به رفع ابهامات شما در این خصوص پرداخته ایم. پس چنانچه به دنبال پاسخی برای سوالات خود و همچنین یافتن مرکز لیزر خوزستان اهواز کیانپارس هستید ، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا نکته ای را از قلم نیندازید.

برای جستجوی آسان و دسترسی سریع تر به پاسخ سوالات خود می توانید بر روی لینک های موجود در جدول زیر کلیک کنید و مستقیم به سوالاتی که مد نظر شماست رجوع کنید.

 

لیزر موهای زائد در بهترین مرکز لیزر در اهواز چگونه است؟

بهترین مرکز لیزر در اهواز
ساختار مو

دستگاه لیزر طول موجی از نور را با یک رنگ خاص منتشر می کند. هنگامی که پوست مورد هدف لیزر قرار می گیرد، انرژی حاصل از نور به پوست و ملانین رنگدانه مو منتقل می شود. این امر موجب گرم شدن پوست شده و بافت اطراف آن را تخریب می کند.

اما برای از بین بردن دائمی موهای زائد و به حداقل رساندن آسیب به بافت اطراف ، لازم است که لیزر سلول های خاصی را مورد هدف قرار دهد. این سلول های خاص، سلول های بنیادی فولیکول مو هستند که در قسمتی از مو معروف به برآمدگی مو قرار دارند.

از آنجا که سطح پوست حاوی ملانین نیز هست و ما قصد داریم از آسیب دیدن آن جلوگیری کنیم ، باید قبل از درمان ، موهای زائد ناحیه مورد نظر را با دقت شیو کنید.

 

جلسه اول لیزر موهای زائد در بهترین مرکز لیزر در اهواز چگونه است؟

دکتر لیلا موسوی اهواز
بهترین مرکز لیزر در اهواز

لیزر موهای زائد معمولا به یک دوره درمان سه تا شش جلسه ای نیاز دارد. فاصله بین جلسات درمان بسته به قسمت های مختلف بدن، متفاوت است. در مناطقی که موها به سرعت رشد می کنند، مانند پشت لب، درمان ممکن است در چهار تا هشت هفته تکرار شود. در مناطقی که موها رشد آهسته ای دارند، مانند کمر، درمان ممکن است هر 12 تا 16 هفته باشد.

پزشک یا اپراتور هندپیس دستگاه لیزر را روی پوست تان فشار می دهد. بسته به نوع لیزر، ممکن است یک دستگاه خنک کننده در سر دستگاه تعبیه شده باشد یا از ژل خنک کننده برای محافظت از پوست تان و کاهش خطر بروز عوارض جانبی استفاده شود.

هنگامی که پزشک یا اپراتور، لیزر را فعال می کند، پرتو لیزر از طریق پوست تان به فولیکول های مو منتقل می شود. گرمای شدید متساطع از پرتو لیزر منجر به آسیب به فولیکول های مو شده که مانع از رشد مو می شود. در این حین ممکن است احساس درد و ناراحتی ناچیزی کنید که مشابه اصابت سوزن به پوست باشد، و احتمالا خنکی متساطع از دستگاه خنک کننده یا ژل خنک کننده  را نیز احساس می کنید.

فیلم لیزر کل بدن را در زیر مشاهده کنید:

درمان یک منطقه کوچک مانند پشت لب ممکن است چند دقیقه طول بکشد. اما درمان یک منطقه بزرگتر، مانند کمر یا پا، ممکن است بیش از یک ساعت زمان ببرد.

 

آیا در بهترین مرکز لیزر در اهواز موها را به طور دائمی از بین می روند؟

لیزر اهواز نی نی سایت
کلینیک زیبایی در اهواز کیانپارس

درمان با لیزر هم می تواند تراکم مو را به طور دائم کاهش دهد و هم موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد.

کاهش دائمی تراکم مو به این معنی است که برخی از موها بعد از یک دوره درمانی مجدداً رشد پیدا می کنند و از اینرو بیماران به طور مداوم به درمان لیزر نیاز دارند.

رفع دائمی موهای زائد نیز به این معنی است که هیچ یک از موهای موجود در ناحیه تحت درمان پس از یک دوره درمانی مجدداً رشد نخواهند کرد و نیازی به لیزر درمانی دوباره ندارند.

این که موها به طور دائمی رفع شوند یا تنها تراکم شان کاهش یابد ، تحت تأثیر عوامل زیر قرار دارد:

  • رنگ و ضخامت موهای ناحیه تحت درمان
  • رنگ پوست فرد
  • نوع و کیفیت دستگاه لیزر مورد استفاده
  • و صلاحیت و آموزش شخصی که لیزر را اداره می کند (اپراتور لیزر).

با این حال ، چنانچه موهای خاکستری دارید که هیچ رنگدانه ای در ملانین ندارند ، باید بدانید که در حال حاضر دستگاه های لیزر موجود بر روی این دسته از موها اثری ندارند.

 

در بهترین مرکز لیزر در اهواز به چند جلسه لیزر نیاز دارم؟

لیزر موهای زائد
جدول فیتزپاتریک

تعداد جلسات مورد نیاز شما بستگی به نوع پوست تان (فیتزپاتریک) دارد. به بیان دیگر ، در درمان لیزر موهای زائد ، پوست شما بر اساس رنگ ، میزان حساسیت به نور خورشید و میزان احتمال تیره شدن آن طبقه بندی می شود.

پوست های رنگ پریده یا سفید که به راحتی می سوزند و به ندرت برنزه می شود (نوع 1 و 2 فیتزپاتریک) و دارای موهای تیره ای هم هستند معمولاً با 4 الی 6 جلسه درمان و با فاصله 4 تا 6 هفته می توانند موهای زائد خود را از بین ببرند. افرادی که موهای روشنی دارند ، معمولا تنها به کاهش دائمی موهای دست می یابند ، نه رفع دائمی و ممکن است بعد از یک دوره درمان اولیه ی 6 تا 12 جلسه ای با فواصل یک ماهه حاصل شود.

پوست های قهوه ای روشن که گاهی اوقات می سوزند و به آرامی تا قهوه ای روشن برنزه می شوند (نوع 3) و موهای تیره ای هم دارند ، معمولاً با 6 الی 10 درمان با فاصله 4 تا 6 هفته می توانند موهای زائد خود را از بین ببرند. افرادی که موهای روشنی دارند ، معمولا تنها به کاهش دائمی موهای دست می یابند ، نه رفع دائمی و ممکن است بعد از یک دوره درمان اولیه به 3 تا 6 جلسه درمان با فواصل یک ماهه نیاز داشته باشند.

پوست های قهوه ای متوسط ​​تا قهوه ای تیره که به ندرت دچار سوختگی می شوند ، به خوبی برنزه یا قهوه ای متوسط ​​(نوع 4 و 5) می شوند و دارای موهای تیره هم هستند معمولاً با 6 الی 10 درمان با فاصله 4 تا 6 هفته می توانند به کاهش دائمی موهای زائد دست یابند. جلسات سالانه پس از درمان اولیه معمولاً به 3 تا 6 جلسه درمان ماهانه نیاز دارد. افرادی که موهای روشنی در این دسته دارند بعید است که به درمان لیزر پاسخ دهند.

درمان مجدد باید تا جایی به طول انجامد که رشد موهای جدید به سطح برآمدگی برسد.

 

درمان لیزر موهای زائد تا چه مدت ماندگار است؟

لیزر اهواز نی نی سایت
لیزر الکساندرایت کندلا اهواز

در صورت از بین رفتن فولیکول مو ، درمان لیزر موهای زائد دائمی محسوب می شود. اما هنگامی که فولیکول مو تنها آسیب ببیند ، در نهایت مو مجدداً شروع به رشد می کند.

مدت زمان لازم برای رشد مجدد مو به چرخه منحصر به فرد رشد مو در فرد بستگی دارد. برخی از افراد موهایی دارند که سریع تر از سایرین رشد می کنند. موهایی که در مرحله استراحت قرار دارند با روند کندتر از موهایی که در مراحل دیگری قرار دارند ، رشد می کنند.

بیشتر افراد می توانند در طی چند ماه انتظار رشد مجدد مو را داشته باشند. هنگامی که این اتفاق بیفتد ، می توانید برای درمان های اضافی لیزر موهای زائد اقدام کنید.

 

عوارض و خطرات لیزر موهای زائد چیست؟

مرکز لیزر ودی کلینیک خوزستان
مرکز لیزر اهواز گلستان

برای جلوگیری از آسیب چشم ها به شما توصیه می شود در طول درمان از عینک محافظ استفاده کنید.

همچنین در طول درمان ، به خصوص چند جلسه اول ، درد کمی را تجربه خواهید کرد. این امر عمدتاً ناشی از عدم از بین بردن تمام موهای زائد ناحیه است که باید قبل از درمان انجام شود. موهایی که هنگام شیو کردن ، جا مانده و از بین نرفته اند ، انرژی لیزر را جذب و سطح پوست را گرم می کنند؛ از اینرو منجر به درد می شود. درد کمتر با تکرار درمان در فواصل منظم حاصل می شود.

بعد از درمان با لیزر ، پوست شما 15 تا 30 دقیقه احساس داغی خواهد کرد. تا 24 ساعت ممکن است قرمزی و تورم را نیز تجربه کنید.

عوارض جانبی جدی تر شامل تاول ، تجمع بیش از حد یا خیلی کم رنگدانه پوست یا اسکار دائمی است.

این موارد معمولاً در افرادی که اخیر برنزه کرده اند و مواردی که در آن دستگاه لیزر به درستی تنظیم نشده باشد، بیشتر رخ می دهد. از طرف دیگر ، این عوارض جانبی ممکن است هنگامی ایجاد شود که فرد از داروهایی استفاده می کند که بر واکنش پوست او به نور خورشید تأثیر می گذارند.

 

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

مرکز لیزر تابان اهواز
بهترین مرکز لیزر در اهواز

اشعه ایکس و اشعه گاما موجود در طبیعت بسیار خطرناک هستند و دارای تابش یونیزه شده با فرکانس بالا می باشند. اما اشعه های به کار رفته در دستگاه های لیزر موهای زائد از نوع تابش های یونیزه شده ساخته دست بشر بوده و در سطوح بسیار خفیفی در دستگاه ها تعبیه شده اند. از این اشعه های خطرناک، به عنوان مثال جهت تولید انرژی هسته ای در نیروگاه های هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از آن در آزمایشات تصویر برداری پزشکی مانند x-rays  و  CT اسکن جهت تولید تصاویری از داخل بدن استفاده می شود.

هنگامی که تابش یونیزه شده از بدن شما عبور می کند، می تواند به DNA سلول تان آسیب برساند و در آینده منجر به بروز سرطان شود. از آنجایی که تابش یونیزه شده بسیار قدرتمند است و همانطور که در FDA  (سازمان غذا و داروی آمریکا) به آن اشاره شده است، انرژی لیزری که جهت حذف موهای زائد استفاده می شود، با استفاده از تابش یونیزه نشده است. انرژی خفیف این اشعه ها تنها بر روی سطح پوست شما قرار می گیرد. از این رو، دستگاه های لیزر موهای زائد منجر به ایجاد آسیب به DNA شما نمی شوند. این دستگاه ها حتی موجب جهش های DNA نیز نمی گردند.

از اینرو به جرات می توانیم بگوییم که درمان لیزر موهای زائد به هیچ وجه سرطان زا نمی باشد.

 

آیا نوع لیزر مهم است؟

کلینیک لیزر صدف اهواز
کلینیک زیبایی در اهواز کیانپارس

نوع دستگاه لیزر نه تنها بر چگونگی عملکرد آن تأثیر می گذارد ، بلکه بر احتمال بروز عوارض جانبی نیز تأثیر گذار است.

لیزر های مناسب برای حذف موهای زائد شامل: لیزر های روبی با پالس طولانی ، لیزر های الکساندریت با پالس طولانی ، لیزر های دایود با پالس طولانی و لیزر Nd: YAG (اندیاگ) با پالس طولانی است.

دستگاه های نور پالسی شدید (IPL) لیزر به شمار نمی روند ، بلکه لامپ های فلشی هستند که به طور همزمان چندین طول موج از نور را ساطع می کنند. دستگاه های آی پی ال مشابه لیزر کار می کنند ، هرچند که به طور کمتری موثر هستند و احتمالاً موها را به طور دائم از بین نمی برد.

برای به حداقل رساندن خطر آسیب به سلول های تولید کننده ملانین در سطح پوست ، انتخاب لیزر و نحوه استفاده از آن با نوع پوست شما باید مطابقت داشته باشد.

افرادی که پوست روشنی دارند و دارای موهای تیره ای هستند می توانند از دستگاه IPL ، لیزر الکساندریت یا لیزر دایود استفاده کنند. افرادی که پوست تیره و موهای تیره ای دارند نیز می توانند از لیزر اندیاگ یا دایود استفاده کنند. افرادی هم که موهای بلوند یا قرمز دارند نیز می توانند از لیزر دایود استفاده کنند.

برای کنترل انتشار گرما و آسیب بافت های غیر هدف ، از دستگاه های لیزر با پالس کوتاه استفاده می شود. انرژی لیزر نیز قابل تنظیم است: باید تا حدی زیاد باشد که به سلول های فولیکول آسیب برساند اما آنقدر زیاد نباشد که منجر به ناراحتی یا سوختگی شود.

 

لیزر الکساندرایت کندلا اهواز

مرکز لیزر در کیانپارس اهواز
لیزر الکساندرایت کندلا اهواز

کلینیک زیبایی در اهواز کیانپارس مجهز به لیزر الکساندرایت نیز می باشد. دستگاه های لیزر الکساندرایت دارای انواع مختلف و متنوعی است. این دستگاه ها بسیار پر قدرت و مجهز هستند و تنها جهت استفاده در سالن ها و کلینیک های پوست تعبیه شده اند و فقط افرادی می توانند با این دستگاه ها کار کنند که آموزش های لازم را دیده و تجربه کافی کسب کرده باشند.

لیزر الکساندرایت نوعی لیزر است که نور با انرژی بالا را از طریق کریستال الکساندرایت منتشر می کند. هنگامی که نور از کریستال الکساندرایت عبور می کند، یک پرتو نور 755 نانومتری تولید می شود. این طول موج نور تعیین کننده این است که لیزر تا چه حد به داخل پوست نفوذ کند. رنگ نور لیزر الکساندرایت، قرمز است.

لیزر الکساندرایت را می توان در حالت کیو سوئیچ (Q-switch) تنظیم کرد؛ این امر موجب می شود لیزر، یک پرتو پر انرژی از نور را در پالس های کوتاه تولید کند. این همان چیزی است که برای رفع موهای زائد بسیار موثر است.

در مرکز لیزر در کیانپارس اهواز علاوه بر رفع موهای زائد، لیزر های الکساندرایت در موارد زیر نیز استفاده می شوند:

  • درمان لک های ناشی از افزایش سن
  • درمان رگ های عنکبوتی
  • ضایعات عروقی
  • پاک کردن تاتو

این لیزر به منظور درمان انواع مو و پوست مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا لیزر های مخصوص پوست های تیره تر، مشابه سایر لیزر ها عمل نمی کنند. همانند دیگر لیزر ها، دستگاه الکساندرایت نیز برای پوست های سفید و بسیار روشن موثرتر است، و موهای نازک را بهتر از بین می برد. این دقیقا همان چیزی است که بسیاری از لیزر های دیگر نمی توانند انجام دهند.

طول موج نور منتشر شده از لیزر الکساندرایت، به راحتی توسط ملانین (سلول های رنگدانه) موجود در موهای تان جذب می شود و باعث می شود که این سلول ها گرم شده و در نهایت نابود شوند.

 

هزینه لیزر موهای زائد در بهترین مرکز لیزر در اهواز

لیزر موهای زائد
مراکز لیزر موی زائد در اهواز

بیشتر افراد به چندین جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارند که تعداد دقیق جلسات در افراد مختلف متفاوت است. از آنجایی که هزینه لیزر موهای زائد بر اساس تعداد جلسات تعیین می گردد، بنابراین افراد باید در مورد این که برای تأمین هزینه کلی به چند جلسه درمان نیاز دارند ، با مرکز لیزر اهواز صحبت کنند.

از آنجا که لیزر موهای زائد تقریباً همیشه یک روش زیبایی محسوب می شود ، تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

کل هزینه لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله این که چه کسی این روش درمانی را انجام می دهد. ارائه دهندگان با تجربه مانند متخصصان پوست و جراحان پلاستیک ممکن است هزینه بالاتری داشته باشند اما احتمال آسیب دیدگی یا عوارض جانبی آن بسیار کمتر است.

سایر عوامل مؤثر در هزینه عبارتند از:

  • تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان
  • میزان رشد مو
  • تعداد موهای هدف
  • اندازه ناحیه ای که به درمان نیاز دارد

با در نظر گرفته این موارد قطعا لیزر موهای کم تراکم در ناحیه ای مانند پشت لب هزینه کمتری نسبت به لیزر موهای زائد کل پا در بر خواهد داشت.

 

آیا می توانم دستگاه لیزر خانگی بخرم و خودم این کار را انجام دهم؟

دستگاه لیزر خانگی
دستگاه لیزر خانگی

دستگاه های لیزر خانگی و دستگاه های IPL خانگی متعددی در بازار موجود است و قیمت آنها نیز بر اساس کیفیت شان متفاوت است. اما انتظار نداشته باشید که به خوبی دستگاه های حرفه ای لیزر عمل کنند و شما مجبورید برای حفظ کاهش موهای زائد خود بطور مکرر از آنها استفاده کنید.

پارامترهای دستگاه های خانگی تنها برای افراد دارای پوست روشن (نوع 1 و 2 فیتزپاتریک) و موهای تیره تنظیم شده است. برای ایمنی بیشتر ، تنظیمات انرژی بسته شده اند و در دست افراد معمولی و بی تجربه ، احتمال بروز عوارض جانبی و خطرات بسیار بالاست. این عوارض و خطرات شامل سوختگی ، درد ، تاول و تغییر رنگدانه های پوستی است.

در مقابل ، لیزر های رده پزشکی باید طبق ضوابط در اداره کالاهای درمانی ثبت شوند. همچنین مقررات ملی و دولتی در مورد تسهیلاتی که لیزر در آن استفاده می شود ، الزامات آموزش اجباری ایمنی لیزر و مدارک تحصیلی و مجوز برای اپراتور های لیزر نیز وجود دارد.

بنابراین ، قطعا درمان لیزر موهای زائد توسط یک متخصص ماهر با یک دستگاه لیزر حرفه ای توصیه می شود.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

پرمویی
هیرسوتیسم

هر موی زائدی نباید موجب نگرانی شود. اما هیرسوتیسم یا مردمویی (رشد بیش از حد موهای تیره و ضخیم در قسمت هایی از بدن که معمولاً مو در آن رشد نمی کند) در زنان یا هایپرتریکوز یا پر مویی (رشد بیش از حد ناشی از سن ، جنسیت یا نژاد) می تواند نشانه بیماری باشد.

هیرسوتیسم ، به ویژه هنگامی که با علائمی از جمله قاعدگی های نامنظم یا آکنه همراه باشد ، می تواند ناشی از هورمون های اضافی آندروژن باشد. هایپرتریکوز در سنین بالا می تواند نشانه یک وضعیت بدخیم باشد.

معمولا با  مراجعه به پزشک عمومی تان می توانید این موارد را بررسی کنید.

 

چشم انداز کلی

مرکز لیزر در کیانپارس اهواز
بهترین مرکز لیزر در اهواز

لیزر موهای زائد می تواند میزان موهای زائد بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در بیشتر افراد ، برخی از موها با گذشت زمان مجددا رشد می کنند.

حتی در صورتی که موها دوباره رشد کنند ، به طور کلی کمتر ، نازک تر و نرم تر خواهند بود. به منظور این که به یک درک واقع بینانه از انتظار لیزر موهای زائد برسید ، در مورد اهداف مورد نظر خود با پزشک یا متخصص پوست خود مشورت کنید.

در برخی از انواع پوست و مو ، نتایج بهتری نسبت به سایرین انواع پست و مو حاصل می شود. تنها راه برای اطمینان از آنچه که انتظار دارید ، گفتگو با پزشک ، متخصص پوست و یا یک متخصص با تجربه در زمینه لیزر است.

 

مرکز لیزر اهواز استان خوزستان، اهواز

مرکز لیزر اهواز استان خوزستان، اهواز

مرکز لیزر خوزستان اهواز کیانپارس

بهترین مرکز لیزر در اهواز با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو، و لیزر را به شما عزیزان ارائه کند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید. جهت اطلاع از آدرس مرکز لیزر کیانپارس اهواز کلیک کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

theconversation

medicalnewstoday

hairfreelife

2 3 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
محمد
محمد
2 years ago

سلام تشکر از توضیحات خوبتون. اگر ممکنه راجع به تاثیر منطقه جغرافیایی و آب و هوا به نسبت خشک یا مرطوب بودنش روی پوست و اینکه آیا لیزر ها برای مناطق جغرافیایی خاصی ساخته میشن یا نه توضیح بدید. سپاس