بازسازی و تغییر شکل گوش otoplasty | عکس قبل و بعد جراحی زیبایی گوش

بازسازی و تغییر شکل گوش otoplasty | عکس قبل و بعد جراحی زیبایی گوش

بازسازی و تغییر شکل گوش otoplasty | عکس قبل و بعد جراحی زیبایی گوش

بازسازی و تغییر شکل گوش otoplasty | عکس قبل و بعد جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش Otoplasty یا جراحی برای تغییر شکل گوش ، نوعی جراحی برای اصلاح نقص های ساختار گوش است. این جراحی اغلب برای کودکان 4 سال و بالا تر انجام می شود.  بعضی از بزرگسالان هم عمل زیبایی گوش را انتخاب می کنند.

نقص گوش می تواند موجب اضطراب اجتماعی در تمام سنین شود. و ممکن است کودکان را در معرض آسیب پذیری قرار دهد.  کودکانی که گوش های بد شکل دارند ، در محیط مدرسه یا دیگر محیط  های اجتماعی مورد آزار و اذیت و تمسخر همسالان خود قرار می گیرند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بعضی از کودکان با گوش های بزرگ ، گوش  بیرون زده ، گوش های افتاده ، گوش های کوچک و یا گوش بدون غضروف به دنیا می آیند. با این حال ، گاهی هم ناهنجاری ها به دلیل آسیب دیدگی گوش نیز می تواند رخ دهد.  به طور مثال در تصادف ماشین ، گاز گرفتن سگ یا پاره شدن نرمه گوش به دلیل آویزان کردن گوشواره های سنگین به گوش.

جراحی زیبایی گوشOtoplasty  یا روش های مشابه می تواند بسیاری از ناهنجاری های گوش را اصلاح کند.   این روش ها به بهبود ظاهر و اعتماد به نفس افراد کمک می کند ، اما معمولاً هیچ تأثیری در شنوایی افراد ندارد.

اگر شما فرزندی دارید که گوش های بد فرم دارد ، جراحی زیبایی گوش  otoplasty اغلب می تواند این مشکل را تصحیح کند.

از آنجا که جراحی می تواند اثرات روانی داشته باشد ،   ممکن است لازم باشد فرزند خود را برای مشاوره نزد یک جراح ببرید.  هدف این است که کودک یا والدین او به طور کامل از مزایا و خطرات و عوارض و نتایج احتمالی جراحی زیبایی گوش آگاهی داشته باشند.

در طول مشاوره جراحی ، پزشک جراح شرایط ، شکل و اندازه گوش را بررسی می کند. عکس ها معمولاً پس از  گرفته شدن و به کامپیوتر منتقل می شوند. سپس یک نوع خاص از نرم افزار استفاده می شود تا پزشک بتواند بهترین روش جراحی را برای رسیدن به هدف مورد نظر طراحی کند.

اگر مشکل گوش بیمار جزئی باشد ، جراح همه جزئیات جراحی مانند هزینه ها، روش  جراحی ، نتایج و مراقبت های پس از عمل و یا پیگیری درمان را با والدین یا بیمار بزرگسال در میان می گذارد.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

مشاوره برای عمل جراحی زیبایی گوش otoplasty

مشاوره برای عمل جراحی زیبایی گوش otoplasty

در جلسه مشاوره ، شما می توانید در مورد همه انتظارات خود با جراح صحبت کنید.  حداقل پنج روز پس از جراحی otoplasty باید در خانه استراحت کنید.  کودکان باید حداقل یک هفته از رفتن به مدرسه خودداری کنند و فعالیت های خود را محدود کنند.

جراحی اتوپلاستی otoplasty بسته به پیچیدگی روش برای مورد خاص هر بیمار معمولاً یک یا سه ساعت طول می کشد.  جراح همه موارد را برای شما توضیح می دهد.

اگر شما یک فرد بالغ هستید ، جراح شما ممکن است از بیهوشی موضعی همراه با داروی آرام بخش یا بیهوشی عمومی استفاده کند.  کودکان به طور معمول بیهوشی عمومی می گیرند تا اطمینان حاصل شود که در طی مراحل عمل راحت باشند.

اگر بیماری قرار است بیهوشی عمومی بگیرد ، شب قبل از عمل یا صبح عمل جراحی  مجاز به خوردن یا نوشیدن نیست.  آخرین وعده غذایی شب قبل از عمل جراحی باید بسیار سبک باشد.

در روز عمل شما باید لباس گشاد و راحت بپوشید.  یک پیراهن که از جلو دکمه می خورد ایده آل است.   این نکته به خصوص برای کودکان بسیار مهم است.   چون ک پانسمان بعد زا جراحی زیبایی گوش بزرگ است و پوشیدن لباس می تواند برای بیمار سخت باشد.

اکثر جراحی ها ظرف چند ساعت تمام می شود و شما می توانید در همان روز به خانه برگردید.  بهتر است که کسی با شما همراه باشد که بتواند شما را به خانه ببرد و شب اول کنار شما بماند.

 

جراحی زیبایی گوش otoplasty چگونه انجام می شود؟

جراحی زیبایی گوش otoplasty چگونه انجام می شود؟

چند روش وجود دارد که می توان فرم گوش را تغییر داد. یکی شامل برش غضروف است که بخش اصلی ساختار گوش است. یکی دیگر پیچیدن و بخیه کردن غضروف به جای برش آن است.

در هر صورت ، جراحی شما با ایجاد یک برش کوچک در پشت گوش شروع خواهد شد. زیرا به این صورت دسترسی به غضروف راحت تر است.  پس از اینکه جراحی تمام شد ، جراح برش ها را بخیه می زند.

روش های مختلفی برای عمل زیبایی گوش  وجود دارد.  تکنیک جراحی که پزشک شما انتخاب می کند بستگی به نقص گوش های بیمار دارد.

 

مزایای جراحی تغییر شکل گوش چیست؟

یکی از مزایای بزرگ در این روش این است که حداقل تهاجمی است.  جراحان معمولاً بزرگسالان را با بیهوشی موضعی عمل می کنند.  برای کودکان بهتر است که این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام شود.

در این روش با برداشتن غضروف اضافه برجستگی گوش اصلاح می شود و گوش در یک موقعیت طبیعی تر نسبت به سر قرار می گیرد.  جراح پس از برش دادن گوش ، غضروف و پوست اضافی را برمی دارد.  سپس غضروف گوش را به شکل دلخواه در محل مناسب قرار داده و بخیه می زند.

 

عوارض جانبی  otoplasty  جراحی تغییر شکل گوش چیست؟

همانند هر عمل جراحی دیگر ، پس از جراحی زیبایی گوش هم خطراتی وجود دارد.  عوارض غیر معمول جراحی زیبایی گوش بیشتر می تواند شامل عفونت یا خونریزی باشند.  با این حال این عوارض نادر هستند و بیشتر افراد از نتایج عمل بسیار رضایت دارند.

پس از عمل شما باید انتظار درد ملایم تا متوسط را داشته باشید.  جراح شما در صورت لزوم برای تان مسکن تجویز می کند.  در برخی موارد جراح یک داروی مسکن یا یک آنتی بیوتیک را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تجویز می کند.

در صورت بروز عوارض جانبی زیر بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید:

  • اگر تب کردید و تب تان بالا رفت ،
  • اگر خونریزی بیش از حد یا تورم دارید ،
  • اگر به هر دلیلی به محل جراحی آسیب برسد.

 

بهبودی پس از جراحی تغییرشکل گوش otoplasty چیست؟

بهبودی پس از جراحی تغییرشکل گوش otoplasty چیست؟

پس از عمل پانسمان خواهید داشت. مهم است که دستورالعمل های پزشک خود را در مورد مراقبت از  پانسمان دنبال کنید.

شما باید حدود یک هفته پانسمان داشته باشید.  اما جراح شما دستورالعمل های دقیقی را در مورد اینکه چه زمانی پانسمان را برمی دارد و اینکه در هنگام خواب چکار کنید به شما ارائه می دهد.

اگر شما بخیه هایی دارید که باید برداشته شوند ، جراح شما حدود یک هفته پس از عمل جراحی این کار را می کند.  جای بخیه ها نیز که در محل برش هستند به مرور زمان محو خواهند شد.

 

 otoplasty با بیمه انجام می شود؟ 

شرکت های  بیمه درمانی ممکن است هزینه  otoplasty برای اصلاح تغییر شکل یا اختلال مادرزادی گوش به شما پرداخت کنند.

اگر جراحی را فقط به منظور اهداف زیبایی انجام می دهید ، بیمه پولی به شما پرداخت نخواهد کرد.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie  

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments