آیا میکرودرم درد دارد؟

آیا میکرودرم درد دارد؟ با مزایا و معایب میکرودرم آشنا شوید

آیا میکرودرم درد دارد؟

میکرودرم ابریژن یکی از روش های مرسوم و محبوب جوانسازی پوست در دنیا است. البته جزو روش های نوین هم محسوب می شود. به همین خاطر بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند و آنهایی هم که دارند، سوالات زیادی از این روش دارند. مهمترین نگرانی افراد برای انجام میکرودرم ابریژن این است که “آیا میکرودرم درد دارد؟
آیا میکرودرم درد دارد؟
آیا میکرودرم درد دارد؟

مرکز زیبایی برکه مجهز به بهترین و جدیدترین دستگاه های میکرودرم، با در اختیار داشتن کادری مجرب متشکل از متخصصان و تکنسین های ماهر و حرفه ای، آماده ی ارائه ی خدمات میکرودرم ابریژن به متقاضیان عزیز می باشد. شما هم اکنون می توانید از اینجا برای تعیین نوبت مشاوره و درمان با ما تماس بگیرید.

در ادامه بهتر است کمی بیشتر با پدیده ی درمانی میکرودرم ابریژن آشنا شویم تا به برخی سوالات رایج در مورد این درمان پاسخ داده شود. با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن فرآیند استفاده از کریستال های کوچک برای تراشیدن پوست و سپس از بیرون کشیدن ضایعات و ناخالصی های پوستی از طریق مکش است. میکرودرم از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی کند و جزو درمان های تهاجمی نیست. این روش لایه بیرونی مرده و خشک پوست را حذف می کند تا پوست تازه و سالم در زیر این لایه ها، خود را نشان دهد. میکرودرم سطح پوست را جوان سازی می کند و در نتیجه ی آن پوست روشن تر و نرم تر می شود.

میکرودرم ابریژن در دو بخش عمل می کند. در مرحله اول، یک دستگاه مخصوص از کریستال هایی کوچک استفاده می کند تا سطح پوست شما را به آرامی بتراشد تا سلول های مرده ی پوست را حذف کند، در حالی که یک سیستم مکش بخش های حذف شده ی سلولها و ضایعات پوستی را بر میدارد.(میکرودرم درد دارد؟)

میکرودرم ابریژن برای تمام انواع و رنگ پوست مناسب است و باعث تغییراتی از قبیل زخم و یا رنگ نمی شود. میکرودرم یک درمان کمتر تهاجمی نسبت به سمبراسیون سنتی است و زمان بهبودی سریعتری دارد اما هنوز هم می تواند نتایج خوبی داشته باشد و نیازی به سوزن یا دارو برای بی حس کردن کردن پوست ندارد.

میکرودرم ابریژن سالهاست، از دهه ی 90 میلادی ، که برای درمان برخی از عارضه های پوستی،  توسط متخصصین پوست در مراکز درمانی استفاده می شود. در حال حاضر کیت های زیادی برای میکرودرم در خانه وجود دارند که البته قیمتشان نسبت به درمان در بیرون ارزانتر تمام می شود. اما میکرودرم فرایند درمانی ظریفی است و به یک تکنسین ماهر نیاز دارد. توصیه می شود به جای استفاده از میکرودرم در خانه، به مراکز معتبر مراجعه کنید تا متخصصان ماهر و حرفه ای شما را درمان کنند. در صورت بد انجام شدن میرودرم، این عمل می تواندعوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد.(میکرودرم درد دارد؟)

میکرودرم چگونه عمل می کند؟

میکرودرم ابریژن با استفاده از یکی از این دو روش کار می کند – یا کشیدن یک جفت تیغه ی کریستال نوک الماس بر روی سطح پوست ، و یا شلیک کریستال های پر فشار بر روی سطح پوست برای جوان سازی و روشن تر کردن آن. نوع دوم به طور کلی تنها در سالن ها و مراکز پوستی انجام می شود. این روش به آرامی، اما با قوت لایه های رویی سطح پوست را تراش می دهد، و ناخالصی ها و لایه های مرده ی پوست را لایه برداری می کند. در عین حال، یک سیستم ساخته شده در داخل دستگاه سلول های مرده ی پوست و ناخالصی ها را از بین می برد و پوست شما را روشن تر و تمیز تر می کند.(میکرودرم درد دارد؟)

میکرودرم ابریژن یک روش درمانی غیر تهاجمی است و در مرحله ی آماده سازی نیازی به دارو یا مواد بی حس کننده ندارد. میکرودرم ابریژن درد ندارد و حسی که در طی آن خواهید داشت مانند وقتی است که گربه ای دست شما را لیس بزند. به جز در مواردی که درمان میکرودرم حاوی یک محصول مراقبت از پوست باشد، در میکرودرم عموما هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود.(میکرودرم درد دارد؟)

مزایای میکرودرم

در کنار پاک کردن و از بین بردن سلول های مرده، درمان میکرودرم ابریژن مزایای دیگری هم دارد.

گردش خون

این فرایند می تواند گردش خون و مواد لنفاوی موجود در عمق داخل پوست را بهبود بخشد، که می تواند در کل به سلامت داخلی پوست کمک کند. افزایش جریان خون به معنی اکسیژن بیشتر است و در نتیحه مواد مغذی بیشتری به سلول ها منتقل می شود. این روند باعث بهبود بازتولید سلولی می شود و بنابراین پوست را بهبود می بخشد و الاستیک(کشسانی) آن را بالا می برد.(میکرودرم درد دارد؟)

میزان تولید سولید سلول را افزایش می دهد

با برداشته شدن لایه ی پوست مرده و افزایش گردش خون، میکرودرم ابریژن نشان داده است که می تواند باعث افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست تا 50٪ شود. این بدان معنی است که اگر پوست خود را برای رفع آکنه درمان کنید، پوست برای جذب محصولات درمانی اماده تر خواهد بود ، بنابراین می تواند نتایج بهتری از آنچه که معمولا اتفاق می افتاد، داشته باشد.(میکرودرم درد دارد؟)

آیا میکرودرم درد دارد؟
آیا میکرودرم درد دارد؟

ایمنی

در حال حاضر بسیاری از افراد از دیگر گزینه های درمانی مانند روش های لیزر و درمان های شیمیایی استفاده می کنند، زیرا ایمن تر هستند و هنوز هم نتایج خوبی همراه می آورند. خوب است بدانید که میکرودرم ابریژن نیز یکی از امن ترین روش های زیبایی است که می توانید انجام دهید که حتی به دارو و یا زمان بازسازی طولانی نیاز ندارد.(میکرودرم درد دارد؟)

موارد درمانی

میکرودرم ابریژن برای درمان عارضه های پوستی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. عارضه هایی  شامل آکنه یا جوش ، زخم های آکنه، غرول های جوانی، نازکی پوست، چین های خفیف، تغییر رنگ پوست و چین و چروک .

میکرودرم درد دارد؟

نه، میکرودرم ابریژن درد ندارد. ممکن است در طول درمان کمی احساس ناراحتی بکنید و پوست شما تا چند ساعت پس از درمان احساس جمع شدگی داشته باشد، اما نباید درد داشته باشد. میکرودرم یکی از راحت ترین و غیر تهاجمی ترین درمان های پوستی است که امروزه در دسترس است و می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. اگر پوستی بسیار حساس دارید که به سادگی دچار کبودی می شود، ممکن است در صورتی که عمل مکش میکرودرم با شدت زیادی انجام شده باشد، شاهد کبودی هایی باشید، اما این کبودی ها زیاد دوام نخواهند آورد.(میکرودرم درد دارد؟)

میکرودرم برای جای جوش

سیستم میکرودرم برای رفع جای جوش و اسکار به این صورت عمل می کند که لایه ی رویی پوست را برداشته(تخریب می کند) تا سلول های زیرین پوست را به تولید کلاژن تحریک کند. تولید کلاژن جدید باعث رفع جای زخم و جوش و جوانی پوست می شود.

مراقبت بعد از میکرودرم

پس از انجام  میکرودرم حداقل تا 48 ساعت بعد از عمل از مصرف هرگونه مواد الکلی خودداری نمایید.  تا دوهفته از مصرف آسپیرین و داروهایی که حاوی آسپیرین هستند(مانند ایبوپروفن) اجتناب کنید. همچنین بعد از عمل سعی کنید تا جای ممکن و حداقل تا 48 ساعت، سیگار نکشید.

بهتر است تا چند روز پس از عمل از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید برای مدت طولانی بپرهیزید. علاوه بر آن ترجیح بر آن است که تا چند روز بعد از میکرودرم آرایش نکرده و مواد آرایشی به صورت خود نمالید.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

مراکز درمانی 

بیشتر بدانید

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments