آیا لیزر باعث سرطان میشود

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست | عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

ایا لیزر موهای زائد سرطان زاست نی نی سایت

 عوارض طولانی مدت لیزر درمانی، از جمله احتمال افزایش خطر سرطان، به طور دقیق مورد مطالعه قرار نگرفته است. برخی از محققان تغییراتی را در خال های غیر معمول (خال های دیسپلاستیک) پس از لیزر موهای زائد مشاهده کرده اند. از اینرو، آنها توصیه می کنند در استفاده از لیزر موهای زائد برای افرادی که سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان پوست یا خال های غیر معمول دارند، احتیاط شود، تا زمانی که تحقیقات بیشتر مشخص کند که آیا این تغییرات ممکن است بدخیم باشند یا خیر.

با اینحال آنچه که تا کنون به اثبات رسیده این است که لیزر موهای زائد نه تنها یک عامل سرطان زا به شمار نمی رود بلکه در درمان انواع سرطان ها موثر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در لیزر موهای زائد از تابش غیر یونساز به شکل منبع نور متمرکز استفاده می شود که یک پرتو لیزر بسیار ظریف را تولید می کند. در مورد لیزر موهای زائد، پرتو لیزر برای از بین بردن فولیکول ‌های مو (سلول‌ هایی که مو در آن رشد می ‌کنند) استفاده می ‌شود و در نتیجه رشد مو در آن فولیکول‌ ها متوقف می شود. در لیزر درمانی از طول موج‌ های فرابنفش (UV) مشابه آنچه که در نور خورشید یافت می ‌شود (یعنی UVA و UVB) استفاده نمی شود که بتواند به DNA سلول ‌ها آسیب برساند و باعث سرطان پوست ‌شود. 

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

 

 همچنین تشعشعات غیر یونساز با پرتوهای یونساز (مثلاً پرتوهای هسته ای، اشعه ایکس) که به عنوان عامل سرطان نیز شناخته شده اند نیز متفاوت است. علاوه بر حذف موهای زائد، از لیزر درمانی در این موارد نیز استفاده می شود:

          سایر روش های زیبایی (مانند پاک کردن خالکوبی)

          دندانپزشکی

          برای درمان واریس

          برای جراحی های پروستات، پوست و چشم

          برای دفع سنگ کلیه

          به طور گسترده برای درمان انواع سرطان از جمله سرطان پوست

بنابراین همانطور که اکنون متوجه شدید، لیزر موهای زائد نه تنها منجر به بروز سرطان نمی شود، بلکه دارای مزایای متعددی است که در ادامه مطلب به شرح آن می پردازیم.

 

مهم ترین مزایای لیزر موهای زائد

ايا ليزر موهاي زائد سرطان زاست؟

انتخاب لیزر موهای زائد از بین سایر روش ها دارای مزایای بسیاری است، که مهمترین آنها عبارتند از:

1-      سریع بودن درمان. لیزر موهای زائد بسیار سریع تر از آن چیزیست که تصور می کنید. برای مثال، لیزر موهای زائد زیر بغل و لیزر بیکینی تنها 20 دقیقه طول می کشد.

2-      صرفه جویی در هزینه ها در دراز مدت. با کاهش دائمی موی زائد دیگر نیازی به خرید ژیلت، کرم های موبر، ورق های اپلاسیون و غیره ندارید و دیگر لازم نسیت هر ماه برای انجام اپیلاسیون به مراکز زیبایی مراجعه کنید. در پایان، نتایج لیزر به مراتب خیلی بهتر از اپیلاسیون است و هزینه آن نیز در دراز مدت بسیار کمتر است.

3-      کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی. لیزر موهای زائد بهترین گزینه و تنها راه حل جهت کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی است. همچنین یک گزینه عالی برای آن دسته از افرادی است که پوست حساسی دارند و پس از شیو و اپیلاسیون دچار التهاب پوست می شوند.

4-      صرفه جویی در زمان. لیزر موهای زائد، نیاز شما به شیو کردن روزانه را کاهش می دهد. به واسطه لیزر، هفته ها با تیغ و ژیلت سر و کار نخواهید داشت و این به نوبه خود، نوعی صرفه جویی در وقت و زمان است.

5-      شیو کردن بین جلسات. بر خلاف اپیلاسیون، می توانید بین جلسات درمان خود از ژیلت استفاده کنید. با لیزر موهای زائد، می توانید به هر اندازه ای که دوست دارید از ژیلت در بین جلسات لیزر استفاده کنید.

 

آیا از بین بردن موهای زائد برای همیشه طبیعی ممکن است؟

ایا لیزر مو سرطان زا است؟

بیشتر بیماران می توانند بلافاصله پس از انجام لیزر، فعالیت های روزانه خود را از سر گیرند.  درست همانطور که استفاده از کرم ضد آفتاب پیش از لیزر موهای زائد حائز اهمیت است، ادامه مصرف آن پس از درمان نیز لازم و ضروریست. این امر از تحریک های بعدی پوست پیشگیری می کند.

بلافاصله پس از درمان لیزر می توانید شاهد کاهش تعداد موهای زائد خود در ناحیه تحت درمان باشید. 2 الی 8 هفته پس از لیزر موهای زائد ممکن است متوجه افزایش رشد مو در ناحیه درمان شوید. این بدان خاطر است که همه فولیکول های مو به اندازه یکسان به درمان پاسخ نمی دهند. اکثر افراد پس از اولین جلسه درمان با کاهش 10 الی 25 درصدی موهای زائد خود مواجه می شوند.  معمولا بین 3 تا 8 جلسه طول می کشد تا ریزش موها دائمی شود. عموما پزشکان پیش از شروع درمان می توانند تعداد جلسات مورد نیاز برای شما را تخمین بزنند. در آخر هم لازم است جهت حفظ اثر و ماندگاری لیزر، هر سال در یک جلسه لیزر شرکت نمایید.


امیدواریم این مطلب از نظرتان مفید بوده باشد.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع: cancer.org و freshvancouver.com

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments