خواص سنگ گواشا در روند فیشیال پوست!

خواص سنگ گواشا

خواص سنگ گواشا چیست؟

آسیای شرقی و کشورهایی مثل چین، ژاپن و کره جنوبی، مهد مراقبت های پوستی هستند. شاید برای همین است که پوستشان تا سنین بالا سالم و جوان می ماند و شادابی خود را از دست نمی دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما اگر بخواهیم به یکی از بهترین و ناب ترین روش های مراقبت پوستی چینی ها اشاره کنیم، قطعا باید نام سنگ گواشا را ببریم. بیشتر مواد و محصولات آرایشی چینی و کُره ای از طبیعت به دست می آید و به همین دلیل هیچ گونه عوارضی ندارد.

از سنگ گواشا برای روتین های پوستی استفاده می شود اما آیا به طور دقیق می دانید خواص سنگ گواشا چیست؟ آیا می دانید که چگونه باید آن را به کار برد؟

در این مقاله از وبسایت تهران اسکین، می خواهیم در مورد خواص سنگ گواشا برای پوست صورت و البته اهمیت آن در روتین های پوستی مثل فیشیال صورت صحبت کنیم. اگر این موضوع برایتان جالب است، توصیه می کنیم ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

فواید و خواص سنگ گواشا برای پوست

پیش از این که به سراغ معرفی خواص گواشا برای پوست برویم، اجازه بدهید اندکی در مورد خود این سنگ صحبت کنیم. همان طور که اشاره کردیم، مهد پیدایش این سنگ، چین بوده است.

این سنگ را باید به شکل خاصی( که در انتهای مقاله توضیح می دهیم) روی پوست صورت بکشید تا منافذ آن را تحریک کرده و پوست های شُل را سفت تر بکند. همچنین کلاژن بیشتری تولید کند.

اما اجازه بدهید به سراغ معرفی خواص سنگ گواشا برویم:

پوستی درخشان و شاداب با سنگ گواشا

خیلی واضح و بدیهی است که اصلی ترین خاصیت سنگ گواشا این است که پوست را درخشان تر و شاداب تر می کند. اما چگونه؟ زمانی که سنگ را روی پوست می کشید، در حقیقت گردش خون را زیر پوست تقویت می کند. با گردش خون بهتر، اکسیژن بیشتری هم به سلول های پوستی می رسد و به اصطلاح می توانند نفس بکشند. در نتیجه، پوستی سالم و درخشان خواهید داشت.

خواص سنگ گواشا

سم زدایی و پاکسازی پوست صورت

زمانی که از خانه بیرون می رویم و در معرض هوای محیط بیرون قرار می گیریم، باید انتظار این را داشته باشیم که آلودگی های محیط روی پوستمان بنشیند. اگر ساز و کار درستی برای رفع این آلودگی ها نداشته باشیم، به تدریج تبدیل به جوش یا لکه های پوستی می شوند.

اما زمانی که پوست صورت را با سنگ گواشا ماساژ می دهید، در حقیقت منافذ پوست را از این آلودگی ها پاک می کنید و به این ترتیب اجازه نمی دهید که جوش ها و لکه ها ایجاد شوند. یکی از بهترین روش های پاکسازی پوست صورت، همین ماساژ با سنگ گواشا است.

رفع چین و چروک و جوانسازی با گواشا

یکی دیگر از خواص سنگ گواشا این است که به تحریک و تقویت عضلات صورت کمک می کند. آیا می دانستید که اصلی ترین دلیل چروک های صورت، تضعیف عضلات است؟ اما زمانی که سنگ گواشا را روی صورت می کشید، این سنگ نقاط فشاری روی صورت را تحریک می کند. این نقاط فشاری منجر به تقویت عضلات می شوند و در نتیجه از افتادگی و چروک شدن پوست روی عضله، جلوگیری به عمل می آورد.

سنگ گواشا یک راهکار کاملا طبیعی و سالم برای رفع چروک های پوستی است.

خواص سنگ گواشا

رفع پف و تیرگی زیر چشم

یکی از اصلی ترین مشکلات پوستی افراد این است که دچار پف زیر چشم یا تیرگی دور چشم می شوند که بسیار آزاردهنده است. خیلی وقت ها، این دو معضل فرد را شبیه به انسان های افسرده می کند.

اما سنگ های گواشا با ماساژ پوست اطراف چشم، می توانند اکسیژن رسانی و جریان خون را در این نواحی بهبود ببخشند.

 

طرز استفاده از سنگ گواشا

اگه آماده هستید که ماساژ صورت با سنگ گواشا را امتحان کنید، پس بهتر است قبل از هر چیزی طرز استفاده از سنگ گواشا را بلد باشید.

در ادامه می خواهیم به طریقه مصرف سنگ گواشا اشاره کنیم:

  • یک مرطوب کننده ی آبرسان به پوست صورت خودتان بزنید.
  • روغن یا سرم صورت را به تمام بخش های صورت و گردن بزنید.
  • سنگ گواشا را روی صورت گذاشته و فشار کمی به آن وارد کنید. دقت داشه باشید که طریقه ی ضربه زدن به پوست با سنگ گواشا باید به شکل درستی صورت بگیرد. بهتر است هر جایی از پوستتان را که می خواهید با سنگ گواشا به شکل دَوَرانی ماساژ دهید. ماساژ هر بخش از صورت را حداقل 5 بار تکرار کنید.

نکته ی دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که برای هر قسمت از بخش های صورت و گردن، نوع خاصی از ماساژ صورت را باید انجام بدهید.

  • برای خط فک: قسمت بریده شده ی سنگ گواشا را استفاده کنید. از چانه شروع کرده و ماساژ را به سمت گوش ها ادامه بدهید.
  • برای گونه ها: قسمت بلند سنگ را استفاده کنید و خلاف جهت عقربه های ساعت روی گونه ها بچرهانید و ماساژ بدهید. از گوشه ی لب ها شروع کرده و تا بالای گوش ها ادامه دهید.
  • برای زیر چشم: از زیر چشم، نزدیک بالای بینی شروع کرده و به سمت پاییین و نواحی زیر چشم ادامه بدهید. فراموش نکنید که با بخش بریده شده ی سنگ ماساژ دهید و فشار آن را نیز کم کنید.
خواص سنگ گواشا

سخن آخر

سنگ گواشا گرچه از زمان های خیلی دور استفاده شده است اما چند سالی است که ارزش های آن را دوباره شناخته اند. از سنگ گواشا حتی برای درمان میگرن، هپاتیت B و بیماری های پوستی و التهابی دیگر نیز استفاده می کنند و خواص فوق العاده ای دارد.

اما مهم ترین توصیه ای که برایتان داریم این است که از این سنگ به تنهایی استفاده نکنید. بهتر است به همراه روتین های پوستی دیگری مثل فیشیال صورت استفاده شود تا اثرگذاری عمیق تری پیدا کند.

مرکز زیبایی شریعتی واقع در شمال تهران، یکی از بهترین جاهایی است که می توانید خدمات پوستی دریافت کنید. مراحل فیشیال پوست صورت در این مرکز، با توجه به شرایط پوستی فرد تعیین می شود اما همواره، جایی برای استفاده از سنگ گواشا باقی میگذاریم.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments