آیا می توان باسن را بدون عمل جراحی بزرگ کرد؟

بزرگ کردن باسن

بزرگ کردن باسن بدون ورزش امکان پذیر نیست. برای رسیدن به این هدف لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • انجام برخی تمرین های تقویتی
  • انتخاب تغذیه مناسب پس از ورزش کردن و در زمان ریکاوری

پس از ورزش کردن باسن شما در حال ترمیم شدن است، بنابراین انتخاب غذای مناسب و به میزان درست بسیار ضروریست تا به این ترتیب اطمینان حاصل کنید باسن شما به درستی ترمیم می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این قانون ساده را در ذهن داشته باشید: اگر تنها هدف شما افزایش وزن است باید بیشتر بخورید، اما اگر می خواهید وزنی اصولی داشته باشید، باید درست غذا بخورید.

زیاده روی در هر چیزی مضر است. مصرف زیاد از حد پروتئین و کربوهیدرات منجر به بروز مشکلات جسمی می شود. برای اینکه جسمی سالم داشته باشید، لازم است در روز حداقل یک بار میوه بخورید.

در ادامه برخی مواد غذایی مفید برای بزرگ کردن باسن و چند حرکت موثر در این زمینه معرفی می شوند.

پروتئین ها

اگر به طور مرتب و طبق یک برنامه خاص ورزش می کنید، توصیه می کنیم حتما این پروتئین ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید: ماهی تن، تخم مرغ، پنیر، گوشت قرمز بدون چربی و ماهی (که سرخ نشده باشد).

کربوهیدرات ها

نان سبوس دار و غلات سبوس دار را جایگزین نان و غلات بدون سبوس کنید. کربوهیدرات هایی که به ساخت عضلات بدن کمک می کنند عبارتند از: برنج قهوه ای، جو، غلات کامل سبوس دار و سیب زمینی شیرین.

چربی ها

برخلاف چربی های مضر، چربی های مفید مزیت های زیادی برای سلامت جسمی دارند. چربی های مفید علاوه بر عضله سازی به  کاهش وزن هم کمک می کنند. بهترین منابع برای چربی های سالم عبارتند از: روغن ماهی، روغن زیتون، بادام، گردو و کره بادام زمینی.

سبزیجات

سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج، کلم پیچ و همه سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند. می توانید به هر میزان که بخواهید از این سبزیجات مصرف کنید.

ورزش های مختلف

به یاد داشته باشید که بدون ورزش نتیجه مطلوب دریافت نخواهید کرد و حتی بدون ورزش ممکن است دچار افزایش وزن شوید. برخی حرکات ورزشی که در طول روز انجام می دهید، عبارتند از: حرکت اسکات، حرکت پل و حرکت لانج.

حرکت لانج (lunges)

صاف بایستید و پاهای خود را با فاصله از یکدیگر قرار دهید. یک قدم بزرگ به سمت جلو بردارید، سپس بدن خود را به آرامی به سمت پایین آورده و زانوهای خود را خم کنید. به یاد داشته باشید که کمر و قسمت بالای بدن خود را صاف نگه دارید و زانوها را بیشتر از 90 درجه خم نکنید. سپس این حرکت را با پای دیگر انجام دهید. طریقه انجام حرکت را در تصویر زیر می بینید.

در زمان انجام این حرکت می توانید از وزنه نیز استفاده کنید. بلند کردن وزنه اثربخشی حرکت را تشدید می کند. بهتر است از وزنه های سنگین استفاده کنید، می توانید وزن این وزنه ها را به تدریج افزایش دهید تا به این ترتیب از آسیب رسیدن به کمر خود نیز اجتناب کنید. سنگینی وزنه ها باید به اندازه ای باشد که اذیت نشوید.

حرکت پل

روی زمین دراز بکشید. دستهایتان را در دو طرف بدن قرار دهید و زانوهای خود را خم کنید. پاها باید به اندازه عرض شانه باز شوند.

پاشنه های پاهایتان را به زمین فشار دهید و باسن را از زمین بلند کنید و باسن را سفت کنید در حالیکه کمر خود را صاف نگه داشته اید. زمانی که این بخش از حرکت را انجام می دهید، به بیرون نفس بکشید و این وضعیت را برای چند دقیقه حفظ کنید. زمانی که به وضعیت اول برمی گردید، به آرامی نفس به داخل نفس بکشید.

تمرین های یوگا را انجام دهید!

برخی حرکات و وضعیت ها در یوگا به بزرگتر شدن باسن کمک می کنند. این حرکات عضله سازی می کنند و به افزایش انعطاف پذیری نیز کمک می کنند و انجام دیگر تمرین ها را نیز راحت تر می کنند. حرکات یوگا که دارای این ویژگی ها هستند، عبارتند از: حرکت کبوتر، مارمولک و حرکت صورت گاو، این حرکات در یوگا زیاد انجام می شوند.

روی باسن خود بنشینید!

نشستن روی بسن ساده ترین راه برای بزرگ شدن باسن است. طبق بررسی هایی که در این زمینه انجام شده فشار وارد شدن به باسن ناشی از نشستن باعث بزرگ شدن باسن می شود. این فشار باعث ساخت چربی در این بخش ها می شود. بررسی های انجام شده نشان دادند که نشستن طولانی مدت باعث می شود سلول های چربی تری گلیسیرید بیشتری تولید می کنند.

نکات مهم:

  • پروتئین و فیتواستروژن زیاد مصرف کنید؛ فیتواستروژن ها عبارتند از: سویا و تخم کتان. استروژن باعث کاهش نسبت اندازه کمر به باسن می شود.
  • ورزش هایی که باعث افزایش اندازه باسن می شوند، زیاد و متنوع هستند. حداقل یکی از این حرکات را در روز انجام دهید، به این ترتیب ورزش کردن برایتان خسته کننده نمی شود.
  • از وزنه های سنگین برای ساخت عضلات استفاده کنید. می توانید وزن عضلات را به تدریج افزایش دهید.
  • در زمان انجام حرکات اسکات شلوار تنگ نپوشید.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://brightside.me/inspiration-health/how-to-make-your-butt-rounder-and-bigger-naturally-294910/” target=”blank” ]منبع 1[/button]

[button color=”red” size=”medium” link=”http://www.wikihow.com/Make-Your-Hips-Wider” target=”blank” ]منبع 2[/button]

نگارنده و محقق: سمیه محمدی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments