آیا دستگاه های لیزر خانگی در رفع موهای زائد موثرند؟

رفع موهای زائد

یکی از قول هایی که در استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد به شما داده می شود پوستی صاف و عاری از موهای زائد برای مدت طولانی است. با استفاده از فناوری لیزر دیگر مجبور شیو کردن های روزانه، تحمل دردهای مداوم اپلاسیون و زخم های ناشی از تیغ و ژیلت نیستید. به هرحال با استفاده از لیزر از تمام این مشکلات رها می شوید.

اما سوالی که برای بسیاری از شما پیش می آید این است که آیا می توان به جای مراجعه به کلینیک رفع موهای زائد را با استفاده از دستگاه های لیزر خانگی در خانه انجام داد؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پاسخ مناسب به این سوال بسیار مهم است، زیرا در هر دو روش پول زیادی هزینه می کنید، اما آیا نتیجه هر دو روش یکی است؟ در این مقاله به مقایسه دستگاه های لیزر خانگی و دستگاه های لیزر حرفه ای می پردازیم و تصمیم را به عهده شما می گذاریم.

رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه های لیزر خانگی یا حرفه ای

زمانی که به کلینیک لیزر درمانی مراجعه می کنید، یک متخصص آموزش دیده حضور دارد که رنگ پوست و رنگ موها و نوع موهای زائد شما را ارزیابی کرده و متناسب با همه این ها دستگاه مناسبی برای شما انتخاب کرده تا به این ترتیب بهترین نتیجه را در کمترین زمان به دست آورید. اما زمانی که به رفع موهای زائد در خانه می پردازید تنها خوتان هستید که اطلاعات زیادی هم در زمینه نوع موها و رنگ پوست ندارید، به علاوه تنها یک دستگاه در اختیار دارید و قدرت انتخاب دستگاه دیگری را ندارید.

واقعا مهم است که دستگاه های خانگی نوعی تعادل بین قدرت لیزر و ایمنی برقرار کنند. بنابراین در این دستگاه ها نسبت به دستگاه های حرفه ای، از تکنولوژی ساده تری استفاده می شود تا به این ترتیب احتمال بروز درد یا آسیب های پوستی کاهش یابد.

بنابراین نتیجه حاصل از دستگاه های حرفه ای با دستگاه های لیزر خانگی کاملا متفاوت خواهد بود. به علاوه زمانی که از دستگاه های لیزر خانگی برای رفع موهای زائد استفاده می کنید، همچنان لازم است به طور مداوم از این دستگاه ها استفاده کنید، در حالیکه در استفاده از دستگاه های حرفه ای سریعتر به نتیجه مطلوب می رسید.

بنابراین تا به اینجا متوجه شدید که دستگاه های حرفه ای لیزر که در کلینیک های مجهز به شما خدمات ارائه می دهند، طی استفاده در چند جلسه که فاصله جلسات نیز طولانی تر است، نتیجه مطلوب تری به شما ارائه می دهند.

دستگاه های حرفه ای لیزر چگونه کار می کنند؟

دستگاه های لیزر انرژی نور تولید می کنند که رنگدانه های تیره در مو و ریشه مو این انرژی را جذب کرده و باعث از بین رفتن فولیکول مو می شوند. پس از آن رشد مو متوقف شده و وارد یک دوره استراحت طولانی مدت می شود. بنابراین رشد موها آهسته تر شده و در نهایت تراکم موهای زائد به طور چشمگیری کاهش پیدا می کنند.

آیا استفاده از لیزر باعث رفع دائمی موهای زائد می شود؟

خیلی وقت ها ادعا می شود که استفاده از لیزر باعث رفع دائمی موهای زائد می شود، اما در واقع استفاده از لیزر به کاهش چشمگیر تراکم موهای زائد کمک می کند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است پس از اتمام دوره 6 تا 8 جلسه ای لیزر، هر سال یک بار حلسه لیزر درمانی را تکرار کنید. به این ترتیب واقعا به طور دائمی از شر موهای زائد خود رها خواهید شد. به جای رفع دائمی موهای زائد بهتر است بگوییم کاهش دائمی موهای رائد.

اولین تاریخ مطالعات مربوط به لیزر مربوط به سال 1996 می شود. در سال 1998 یک بررسی دو ساله در مورد دوام نتایج لیزر انجام شد و اکنون بررسی های زیادی در مورد اثربخشی، ماندگاری، ایمنی و عوارض جانبی این روش انجام شده است.

برخی از عوارض احتمالی استفاده از لیزر در رفع موهای زائد عبارتند از:

  • آسیب دیدن چشم ها و بینایی – در هنگام استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد حتما از عینک های مخصوص محافظ استفاده کنید.
  • آسیب پوستی – ایجاد جای زخم، تجمع رنگدانه ها و یا از بین رفتن رنگدانه ها، سوختگی، تاول، عفونت، کبودی و قرمزی پوست برخی دیگر از عوارض هستند که اگر اپراتور مجرب فرایند لیزر درمانی را انجام دهد و از دستگاه های مجهز استفاده شود، هیچ یک از این عوارض بروز نخواهد کرد.
  • در برخی افراد استفاده از لیزر تاثیر معکوش داشته و منجر به افزایش تراکم موها می شود. این این عارضه نادر ناشناخته است.

لازم است در انتخاب کلینیک مورد نظر خود نهایت دقت را داشته باشید. ممکن است برخی مراکز با قیمت کمتری لیزر درمانی را انجام دهند، اما قبل از توجه به قیمت ها بهتر است به نوع دستگاه ها، امکانات کلینیک و میزان تجربه اپراتور دقت کنید، این موارد بسیار مهم تر از قیمت هستند.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.wearebodybeautiful.com/how-does-laser-hair-removal-work/” target=”blank” ]منبع شماره 1[/button]    [button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.wearebodybeautiful.com/is-laser-hair-removal-permanent/” target=”blank” ]منبع شماره 2[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments