چگونگی برخورداری از پوستی صاف و درخشان بدون نیاز به اصلاح ( شیو کردن)

900px-Get-Smooth-Legs-without-Shaving-Step-9

  • در صورت نیاز، مقداری از موم گیاهی یا چسب شیره مانند را بار دیگر حرارت دهید. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که برای اولین بار این کار را تجربه می کنید، زمان بیشتری می برد تا به حرارت دادن مواد عادت کنید که البته با تمرین و به مروز زمان، سرعت عمل شما بیشتر خواهد شد. اگر در همان تلاش اول، ماده اپیلاسیون را بیش از حد خنک کنید، ممکن است که مواد سفت شده و به راحتی بر سطح پوست پخش نشود. در این شرایط، موم گیاهی را چسب سیره مانند را دوباره حرارت دهید تا قوام پیدا کند.
  • پس از اتمام کارف از پوستی که به تازگی وکس شده به خوبی مراقبت کنید. بروز قرمزی و التهاب پوست امری طبیعی است، اما شما هم باید به نوبه خود به کاهش درد ناشی از برداشتن چسب از روی پوست کمک کنید.

استفاده از کیسه یخ برای کاهش التهاب پوست

سطح پوست را بار دیگر با صابون و آب ولرم شست و شو دهید و از کرم مرطوب کننده فاقد چربی بر روی پاها استفاده کنید. اگر سوزش پوست بیش از حد برای شما ناراحتی ایجاد می کند، کیسه یخ کوچکی بر آن ناحیه از پوست قرار دهید.

روش دوم: به کار گیری کرم های موبر

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دقت در انتخاب کرم موبر

 

 ابتدا می بایست کرم موبری متناسب با پوست خود تهیه کنید. در فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی، انواع مختلفی از کرم های موبر با نام های تجاری مختلف یافت می شود. البته باید توجه داشته باشید که برای هر نوع پوست، کرم موبر مشخصی تعبیه و در نظر گرفته شده است. بنابراین، تلاش نکنید از کرم های موبری که برای ناحیه لب ها یا صورت استفاده می شود، برای رفع موهای زائد پا نیز به کار ببرید.

پاها را خوب آماده و پاکسازی کنید. پاها را با صابون متناسب با پوست خود و آب ولرم خوب شست و شو دهید. سپس ناحیه ای را که قصد برداشتن موهای زائد آن را دارید، به خوبی خشک کنید.

کرم های موبر ریشه موها را از انتها از بین می برند، بنابراین احتمال اینکه به پوست شما آسیب برسانند، بسیار زیاد است، در صورتی که پوست به مواد سازنده کرم موبر حساسیت نشان دهد و یا کرم موبر برای مدت طولانی بر روی پوست باقی بماند.

670px-Get-Smooth-Legs-without-Shaving-Step-13

در ابتدا مقدار کمی از  کرم موبر را بر ناحیه ای از پوست بمالید، تا مشخص شود که شما به آن ماده حساسیت دارید یا خیر. کرم موبر نباید برای مدت طولانی بر روی سطح پوست بماند،  بنابراین زمان تعیین شده برای استفاده از این نوع کرم موبر را از روی جعبه بسته بندی بیابید. سپس، کرم موبر را از روی پوست کاملا پاک کنید و با آب شست و شو دهید و برای 24 ساعت منتظر بمانید تا مشخص شود که بدن شما به مواد سازنده کرم موبر حساسیت نشان نمی دهد و استفاده از کرم هیچ نوع عوارض جانبی در پی ندارد.

670px-Get-Smooth-Legs-without-Shaving-Step-14

اگر کرم موبر مورد نظر برای پوست شما مشکلی ایجاد نکرد،  مراحل اعمال کرم  بر روی پاها را مطابق دستورالعمل جعبه بست بندی شده دنبال کنید.  متناسب با محصولی که تهیه می کنید، روش کار متفاوت خواهد بود، پس دستورالعمل را باید دقت مطالعه کنید. مطالعه دستورالعمل بسیار مهم است، زیرا اگر کرم برای مدتی بیشتر بر روی سطح پوست باقی بمانند،  مشکلات فراوانی را از جمله سوزش و التهاب پوست برای شما ایجاد می کند.

کرم موبر را به گونه ای بر روی پوست پخش نکنید که به خورد پوست برود. در واقع انتظار نداشته باشید که کرم موبر مانند دیگر لوسیون ها محو پوست بشود، بلکه باید کرم بر روی پوست بماند تا موهای زائد از ریشه از بین بروند .

پس از اتمام کار و پس از گذشت زمان معین، کرم موبر را با صابون و آب ولرم از سطح پوست پاک کنید. در این مرحله، از پارچه یا قلم مخصوص برای برداشتن کرم از سطح پوست پاها استفاده کنید. این کار را با ملایمت انجام دهید، چون ممکن است پوست واکنش نشان دهد. البته می توانید این کار را در داخل حمام انجام دهید تا از پاک شدن و از بین رفتن کامل موهای زائد اطمینان پیدا کنید.

اگر می خواهید که از پوستی صاف و درخشان برخوردار باشید، پس از اتمام کار با کرم موبر، از کرم مرطوب کننده فاقد چربی برای پاها استفاده کنید.

روش سوم: لیزر موهای زائد بدن

لیزر 7

 در ابتدا از تاثیر گذاری و اثربخشی لیزر موهای زائد بر پوست خود اطمینان حاصل کنید. روش لیزر موهای زائد به خصوص برای افراد با پوست روشن و موهای مشکی رنگ به خوبی عمل می کند.

کلینیک لیزر موهای زائد

به یک کلینیک زیبایی و لیزر موهای زائد معتبر مراجعه کنید.  در واقع، برای متخصصان لیزر مو بدان صورت هیچ گواهینامه یا اجازه نامه رسمی وجود ندارد، پس پیش از انجام لیزر درمانی، متوجه باشید که بدن و سلامت پوست خود را به دست چه کسی میسپارید.

بدنبال متخصصان پوست و جراحان زیبایی باشید که بخشی از سالهای کاری خود را در این زمینه گذرانده اند و تجربه کافی در این حیطه کسب کرده اند. از انجام پروسه لیزر درمانی در سالن های آرایشی یا مکان هایی از این دست جدا خودداری فرمایید، زیرا شما نسبت به تخصص و تکنیک های تکنسین لیزر موهای زائد  هیچگونه اطلاع و آگاهی کاملی ندارید.

900px-Get-Smooth-Legs-without-Shaving-Step-19

پس از تماس با کلینیک مورد نظر، از متخصص پوست یا جراح زیبایی وقتی برای مشاوره لیزر درمانی درخواست کنید. همراه با سابقه کامل پزشکی و فهرستی از داروهایی که مصرف می کنید، به مطب پزشک مراجعه کنید. به منظور جلوگیری از بروز عوارض جانبی و عدم حساسیت  شما  نسبت به روش لیزر درمانی، پزشک متخصص ابتدا می بایست این روش را بر ناحیه کوچکی از پوست بدن آزمایش کند. عوارض جانبی که لیزر درمانی ممکن است برای شخص مراجعه کننده ایجاد کند، عبارتند از: جای زخم و سوختگی، سفت و سخت شدن پوست و تاول پوستی.

اگرچه لیزر موهای زائد بدن کاری خطرناک و ناایمن نیست، با این وجود، پروسه درمانی بسیار حساس و مهم است که نباید نسبت به آن بی توجهی نشان داد. بنابراین، فرد مراجعه کننده به کلینیک زیبایی باید مطابق با دستورالعمل های پزشک متخصص عمل کند تا مشکلی برای هر دو طرف بوجود نیاید. از پاهای خود رد مقابل نور آفتاب به خوبی مراقبت کنید، زیرا آفتاب دیدن پوست پا موجب بروز لکه هی پوستی و خال در طول پروسه درمان می شود که این مورد ظاهر نازیبایی به پوست پا می بخشد. ریشه موها را حداکثر برای شش هفته دست نخورده بر روی پوست باقی بگذارید. شما می توانید از روش اصلاح ( شیو کردن ) یا کرم موبر برای پاها و دست ها استفاده کنید، چون موها پس از مدتی به سرعن رشد دوباره می کنند، اما روشی را امتحان نکنید ک موجب ریشه کنی پیازک های مو می شود، برای مثال وکس کردن یا استفاده از چسب های عسلی.

 درست پیش از شروع جلسات لیزر، پاهای خود را شیو و اصلاح کنید. اگرچه نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد، اما مشاهدات نشان می دهد که اصلاح پا با تیغ باعث اثربخشی بیشتر پروسه لیزر درمانی و رفع کامل موهای زائد از ریشه میگردد و حتی از درد های ناشی از لیزر می کاهد.

در جلسات لیزر درمانی به صورت مرتب شرکت کنید و مطابق با دستور پزشک جلو روید. در ابتدا لیزر موهای زائد پا ممکن است که با درد همراه باشد، اما اگر درد غیر قابل تحمل بود، حتما پزشک متخصص را از شرایط خود آگاه کنید. پزشک می تواند یا با تغییر تنظیمات دستگاه یا لیزر یا ایجاد وقفه در جلسات لیزر درمانی و استفاده از کرم بی حس کننده موضعی از دردهای ناشی از لیزر بکاهد.

900px-Get-Smooth-Legs-without-Shaving-Step-23

پس از اتمام هر جلسه لیزر درمانی، فرد ممکن است که ناراحتی هایی را احساس کند. به منظور کاهش درد، از کیسه های یخ بر روی ناحیه مورد نظر یا از داروهای مسکن مجاز چون ایبوپروفن و تیلنول استفاده کنید. قرمزی، التهاب و سوزش پوست باید در ظرف مدت چند ساعت به طور کامل برطرف گردد.

 

 

منبع:

http://www.wikihow.com/Get-Smooth-Legs-without-Shaving

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments