چگونه واریس را در خانه درمان کنیم؟

واریس

گرچه همه ما واریس را یک مشکل مربوط به خانم ها می دانیم، اما در واقع واریس مشکلی است که هم خانم ها و آقایان به آن دچار می شوند. رگ های واریسی رگ های برجسته ای هستند که به رنگ تیره مشخص می شوند (معمولا به رنگ آبی یا بنفش). در حقیقت حدود 50 تا 55 درصد خانم ها به این عارضه دچار هستند و نیمی از افراد بالاتر از 50 سال دچار این مشکل هستند.

وایس یک مشکل رایج در بین خانم های سالمند و خانم های باردار ست که به دلیل تغییرات هورمونی بروز می کند و به مرور زمان بدتر می شود، چرا که با افزایش سن رگ ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و احتمال بروز التهاب بیشتر می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خانم ها دو برابر مردان به واریس مبتلا می شوند و بیشتر در افرادی که دارای پوست روشن هستند به چشم می آید. به هرحال روش های زیادی برای درمان رگ های واریسی وجود دارد، از جراحی های پرهزینه گرفته تا استفاده از روغن های طبیعی. استفاده از لیزر نیز یکی دیگر از راه های درمان رگ های واریسی است.

در موارد خفیف تر می توان از روغن های طبیعی و درمان های خانگی برای بهبود واریس استفاده کرد، اما در موارد شدیدتر روش های درمانی دقیق تر لازم خواهد بود.

رگ های واریسی همیشه نشانه وجود نوعی اختلال و ناتوانی در رگ هاست. گاهی ممکن است فرد علائم دیگری مانند درد یا التهاب را نیز تجربه کند. اگر به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید، احتمالا ابتدا به شما توصیه می شود تغییراتی در سبک زندگی خود اعمال کنید و پس از آن روش های درمانی دیگری در نظر گرفته خواهند شد. در این روش های درمانی هدف این است که تجمع خون در رگ ها کاهش یابد، به علاوه پوست شفاف تر شده و سلامت قلب و وضعیت هضم غذا بهبود پیدا کند.

در این مقاله به معرفی روش های خانگی و ساده برای درمان واریس می پردازیم. مقالات بعدی مربوط به روش های پزشکی خواهند بود.

ورزش کردن

ورزش کردن منظم یکی از بهترین راه ها برای بهبود گردش خون در رگ ها و کاهش التهاب خواهد بود. موسسه ملی قلب، خون وریه می گوید که نشستن یا ایستادن طولانی مدت (به ویژه با وضعیت نامناسب یا حالتی که پاها را روی هم انداخته اید) خطر بروز واریس و یگر انواع تجمع خون در رگ ها را افزایش می دهد.

وقتی برای مدت طولانی می ایستید، حرکت کردن خون در رگ ها سخت خواهد بود و رگ ها به راحتی نمی توانند با جاذبه زمین مقابله کنند. ورزش علاوه بر اینکه این وضعیت را بهبود می بخشد، یک روش فوق العاده برای تنظیم هورمون ها، کاهش وزن یا داشتن یک وزن مناسب و کاهش فشار خون است که این ها همه عواملی هستند که احتمال بروز واریس را افزایش می دهند.

برخی ورزش های ساده مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه واری به بهبود رگ های واریسی کمک می کنند. اگر مبتلا به واریس هستید و در زمان انجام حرکات ورزشی دچار درد می شوید، حرکات ورزشی را به آهستگی انجام دهید و از گرم کردن یا سرد کردن عضلات استفاده کنید.

داشتن یک وزن مناسب

افرادی که چاق هستند بیش از دیگران در معرض ابتلا به واریس هستند، به ویژه خانم ها و سالمندانی که دچار اضافه وزن هستند. داشتن وزن زیاد فشار زیادی به رگ ها وارد می کند و منجر به التهاب یا ریفلاکس می شود، به ویژه در رگ های بزرگتر، مانند رگ های پاها.

مصرف برخی روغن ها برای تنظیم هورمون ها

بسیاری از روغن ها برای بهبود جریان خون ضروری هستند، به علاوه التهاب و عدم تعادل هورمونی را کاهش می دهند.

انتخاب یک رژیم غذایی ضد التهاب

برخی غذاها باعث کاهش التهاب شده و جریان خون را بهبود می بخشند و در نتیجه بهبود رگ های واریسی را سرعت بخشید و از بروز مشکلات بیشتر در آینده پیشگیری می کنند. یک رژیم غذایی نامناسب که شامل چربی های ترانس، قند، کافئین، الکل و غذاهای فرآوری شده است، ممکن است منجر به بروز مشکل شوند، مشکلاتی مانند آسیب شریان، کاهش گردش خون، مشکلات فشار خون، عدم تعادل هورمونی و افزایش وزن. به علاوه بسیاری از این غذاها غذاهای پر سدیم هستند که می توانند باعث خشکی شوند و حاوی سمومی هستند که می توانند تورم را در وریدهای واریسی بدتر کنند.

برخی از بهترین غذاهای ضدالتهاب برای بهبود رگ های واریسی و بهبود ظاهر آنها عبارتند از:

غذاهای حاوی فیبر بالا، مانند سبزیجات، میوه ها و غلات. مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بالا، مانند فلاونوئیدها (موجود در انواع توت ها)، ویتامین C و ویتامین E، تقویت رگ ها، مبارزه با التهاب و بهبود سلامتی شریان ها از دیگر روش های مقابله با واریس است. ویتامین E از لخته شدن خون جلوگیری می کند و ویتامین C یک ضدالتهاب قوی است، علاوه بر اینکه برای سلامت پوست مفید است.

غذاهای سرشار از منیزیم نیز بسیار مفید هستند. تجمع خون، مشکلات فشار خون و گرفتگی پاها علائم هشدار دهنده کمبود پتاسیم و منیزیم هستند. بنابراین برای مقابله با این مشکل مصرف غذاهای حاوی منیزیم را افزایش دهید، مانند سبزیجات دارای برگ سبز، آووکادو، موز و سیب زمینی شیرین.

سرکه سیب هم گردش خون را در رگ ها بهبود بخشیده و یک ضدالتهاب موثر محسوب می شود. سرکه سیب را روی پوست قسمت هایی که رگ های واریسی را مشاهده می کنید، استفاده کنید و به آرامی آن بخش را ماساژ دهید. این کار را هر روز قبل از رفتن به تخت و همچنین صبح روز بعد پس از بیدار شدن انجام دهید. این کار را تا چند ماه ادامه دهید تا ظاهر رگ های واریسی بهبود پیدا کنند.

ماساژ روغن زیتون روی پوست به افزایش گردش خون کمک می کند. افزایش گردش خون برای بهبود رگ های واریسی ضروری هستند. به علاوه روغن زیتون به کاهش درد و التهاب نیز کمک می کند. قبل از استفاده بهتر است روغن زیتون را کمی گرم کنید.

سیر برای کاهش التهاب و بهبود علائم واریس موثر است. به علاوه سیر به از بین بردن سموم در رگ ها و بهبود گردش خون کمک می کند. 6 عدد سیر را قطعه قطعه کنید و آنها را در یک ظرف تمیز قرار دهید. مقداری آب پرتقال تازه و دو قاشق روغن زیتون به قطعات سیر اضافه کنید. این ترکیب را به مدت 12 ساعت به همین حالت بگذارید. پس از آن ظرف را تکان دهید و محلول را روی بخش هایی که دچار واریس هستند قرار دهید و محل آسیب دیده را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس محل مورد نظر را با پارچه تمیز ببندید و بگذارید در طول شب به همین حالت بماند. تا چند ماه این کار را روزانه انجام دهید.

سبزی دیگری که می توانید برای درمان واریس استفاده کنید جعفری است. جعفری سرشار از آنتی اکسیدان است و تولید کلاژن را نیز در بدن تشویق می کند. به علاوه این سبزی به ترمیم و تولید سلول ها نیز کمک می کند. به علاوه جعفری به تقویت مویرگ ها کمک شایان می کند و در کاهش علائم واریس مفید است.

برای استفاده از جعفری این اقدامات را انجام دهید: مقداری جعفری تازه را در یک فنجان آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید. پس از آن اجازه دهید جوشانده شما سرد شود و برگ های جعفری را از آب جدا کنید. سپس به محلول به دست آمده چند قطره روغن گل رز اضافه کنید و محلول را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید. سپس با استفاده از پنبه محلول را روی قسمت های آسیب دیده استفاده کنید. این کار را روزانه تا چند ماه انجام دهید.

نگارنده : سمیه محمدی

[button color=”blue” size=”medium” link=”https://draxe.com/varicose-veins/” target=”blank” ]منبع 1[/button]

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.glovesinabottle.com/blog/8-home-remedies-for-varicose-veins-you-may-not-have-heard-of.html” target=”blank” ]منبع 2[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments