معجزه طب سوزنی

استفاده از طب سوزنی برای کاهش درد گردن و رفع درد های ستون فقرات
استفاده از طب سوزنی برای کاهش درد گردن و رفع درد های ستون فقرات  

 

درمان درد های مزمن با استفاده از طب سوزنی

در تعریفی که از سوی سازمان بین المللی مطالعات درد شناختی از واژه “درد” مطرح شده است، می توان گفت که:” یک حس  و تجربه ناخوشایند مرتبط با آسیب های احتمالی یا واقعی به بافت های بدن یا آنطور که بیماران از آن یاد می کنند”. با این وجود، بروز درد همواره به معنای وجود آسیب یا جراحت در بافت ها نیست، بلکه می تواند ناشی از اختلال عملکرد در سیستم عصبی باشد.

ماهیت درد

در حالت کلی دو نوع اولیه از درد وجود دارد. یک نوع آن، درد شدید ولی زودگذری ست که در اثر التهاب، جراحت، آسیب به بافت بدن، بیماری یا عمل های جراحیی که به تازگی انجام گرفته است، ایجاد می گردد و معمولا با پف کردگی و سرخی، بالارفتن درجه حرار ت بدن و آماس قسمت های مختلف آن همراه است. این درد شدید ولی زودگذر با رفع مشکل و درمان آن خودبه خود پس از مدتی پایان پیدا می کند. درد های مزمن و کهنه برای هفته هاف ماه ها و سال ها ادامه پیدا می کنند. درد مزمن خود به تنهایی علائم بروز بیماری های دیگر را تحت تاثیر خود قرار داده و می تواند به یک معضل بزرگ تبدیل شود. درد باعث میشود که فرد بیمار اشتهای خود را به طور کامل از دست بدهد و حتی با انجام فعالیت های خیلی سبک زود خسته شود. بسیاری از مردم حتی در غیاب و نبود هر گونه بیماری یا آسیب جسمی نیز دچار درد های مزمن می گردند. از رایج ترین انواع  درد های مزمن، وجود اختلال عملکرد در سیستم عصبی ست، که به عنوان ” درد وابسته به ناخوشی سلسله اعصاب” تعریف شده است. این مورد از شرایط ویژه پزشکی ست که طبیعتا باید هرچه زودتر  درمان شود.

فردی که درد های مزمن، دغدغه زندگی او شده است، در نهایت افسرده و زودرنج خواهد شد. این احساس افسردگی و زودرنجی موجب بروز خستگی مفرط، بی خوابی و تشدید درد می شود. این چرخه خطرناک به عنوان ” سه گانه مخوف”  نامگذاری شده است که شامل: تحمل درد، بی خوابی و ناراحتی ست. تاکید و تمایل شدید در پایان دادن به درد، برخی افراد را وادار می کند تا به مصرف دارو (تجویزی و حتی بدون نسخه پزشک) پناه ببرند و حتی ناگزیر به انجام عمل های جراحی متعدد می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نوع روش مورد استفاده در درمان درد های مزمن باید براساس:

  1. سن بیمار، وضعیت سلامت بدن، سابقه پزشکی، دامنه بیماری، قابلیت مقاومت بدن در برابر داروها، تکنینک ها و روش های روان درمانی خاص
  2. انتظارات بیمار از دوره درمان
  3. نظر شخصی یا اولویت های شخصی

درد های مزمن تمام جنبه های زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار می دهند. بنابراین، موثر ترین روش درمانی نه تنها شامل بر

طرف کردن و کاهش علائم بیماری نمی شود، بلکه به دیگر نیروهای کمکی نیز نیاز است.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments