معجزه طب سوزنی

طب سنتی چینی و طب سوزنی
طب سنتی چینی و طب سوزنی

درمان درد های مزمن و کهنه در طب سنتی چینی

در درمان درد، تفاوت اولیه میان طب سنتی چینی و روش های درمانی غرب این است که روش های طب سنتی چینی مانند طب سوزنی و مصرف داروهای گیاهی در واقعیت هیچگونه اثرات جانبی ندارند. علت ان است که طب سوزنی به شیوه ای کاملا متفاوت عمل می کند. برای مثال: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تنها برای تسکین درد، آن هم برای مدت کوتاه و از طریق مسدود کردن و جلوگیری از تولید عامل های ایجاد کننده درد به نام پروستاگلاندين (انواع اسيدهاى چرب موجود در بدن به ويژه در مني )، تجویز می شوند. با این حال علاوه بر ایجاد درد، پروستاگلاندین ها رگ گشاد کننده هایی هستند که که باعث تسهیل گردش خون می شوند. بنابراین، جلوگیری از تولیدشنان نیز خود اثرات جانبی احتمالی را بهمراه دارد که از جمله آنها می توان به کاهش انتقال منابع خونی به عضلات و مفاصل  و در نتیجه آن کاهش روند بهبود در بیمار اشاره کرد.

طب سنتی چینی یک فضای کاملا متفاوت ایجاد می کند. مصرف داروهای گیاهی، طب سوزنی و … همگی برای تحریک سیستم سلسله اعصاب مرکزی تعبیه شده اند که براساس آن، مواد شیمیایی به درون عضلات، مغز و طناب نخاعی فرستاده می شوند. این مواد شیمیایی یا ادراک و حس فرد بیمار از دردی که بدان دچار هستند، تغییر می دهند یا سیستم خودتنظیم بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهند. این تغییرات و تعدیلات مربوط به شیمی حیاتی (بیو شیمیایی)  به  بدن در خود التیام یابی، تسهیل گردش خون، بهبود وضعیت سلامت روحی ور وانی جسمی بیمار کمک می کنند. زمانی که گردش خون در بافت ها به درستی صورت می گیرد، عضلات سست شده و درد کاهش پیدا می کند. در برخی موارد، جریان گردش خون حتی سبب افزایش درد نیز می شود که این مورد با ترمیم سریع بافت برطرف می شود. گردش خون مناسب نه تنها  برای انتقال مواد لازم و حیاتی به بافت ها مهم است، بلکه برای رفع خستگی عضلات از بین بردن عامل های ایجاد کننده درد مانند اسید لاکتیک نیز می تواند مفید واقع شود.

نظریه ” کنترل گذرگاه” درد اینطور بیان می کند که محرک هایی چون طب سوزنی   باعث  افزایش فعالیت سلسله اعصاب و جلوگیری از انتقال پیام درد به فرد بیمار می شوند. برای مثال تصور کنید که دو نفر همزمان در حال صحبت با شما هستند، بدین صورت شما نمی توانید تنها روی صحبت های یک نفر تمرکز کنید و  لغات و کلمات برای شما مشخص و واضح نخواهند بود. با گذراندن جلسات طب سوزنی به صورت معمول، مغز پرورش پیدا می کند یا به گونه ای تنظیم می شود که نوع درد و میزان آن را کنترل و مهار کند. به عبارت دیگر، مغز اجازه نمی دهد که هر دردی بروز پیدا کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در سال 1997، موسسه ملی بهداشت و درمان آمریکا به طور رسمی طب سوزنی را به عنوان موثرترین روش کاهش درد های مزمن معرفی کرد. مطالعات بالینی نشان می دهد که طب سوزنی برای درمان انواع درد های مزمن با هر شدتی می تواند مفید واقع شود، برای مثال: سردرد، گرفتگی عضلات به هنگام قاعدگی، درد و آماس آرنج، مایچه درد، درد آرتروز، گردن درد، کمر درد، مچ درد و … . پژوهشات اخیر نشان می دهد ترکیبات گیاهی که در  طب سنتی چینی نیز مورد استفاده قرار می گیرند می توانند برای درمان و کاهش درد های مزمن و موضعی بسیار موثر واقع شوند.

اگر پزشک معتمد به شما توصیه کند که حتما از طب سوزنی استفاده کنید، آیا شما این روش را امتحان خواهید کرد؟!

  1. بله مطمئنا
  2. خیر
  3. شاید

لطفا ما را از نظرات سازنده تان بی بهره نگذارید.

 

منبع:

http://www.nyacuhealth.com

 

مترجم: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments