بهترین روش رفع موهای زائد

کدام روش برای رفع موهای زائد بهتر است؟ (بخش اول)

بهترین روش رفع موهای زائد
رفع موهای زائد به روش های مختلف

رشد موهای زائد، به ویژه در قسمت هایی مانند صورت که معمولا میزان موهای زائد کمتر است، بر اثر تغییرات هورمونی رخ می دهد و یا ژنتیکی است. روش های مختلفی برای رفع موهای زائد صورت وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، بهتر است این روش ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

شیو کردن

شیو کردن یکی از سریع ترین و راحت ترین روش ها برای رفع موهای زائد محسوب می شود. با استفاده از شیو کردن می توانید موهای زائد را از سطح پوست بردارید. بخش های مختلف بدن را می توان شیو کرد، از جمله: پاها، دست ها، زیر بغل، بیکینی و صورت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نتایج شیو کردن دائمی نیستند و موهای زائد خیلی سریع رشد می کنند. نتایج این روش تنها دو یا سه روز دوام دارند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر بهتر است از کف صابون یا کرم شیو استفاده کنید. به این ترتیب احتمال زخمی کردن و بریدگی پوست کاهش پیدا می کند. همچنین تیغ را در مسیر رشد موها حرکت دهید.

شیو کردن علاوه بر اینکه دائمی نیست، دارای عوارض مختلفی هم هست، یکی از مهم ترین عوارض آن بروز موهای زیر پوستی است. احتمال بریدگی و زخم کردن پوست نیز در این روش وجود دارد.

اصلاح با نخ

اصلاح کردن با نخ یک روش نسبتا موثر و ارزان دیگر برای رفع موهای زائد صورت است. در استفاده از نخ اصلاح مو از ریشه کشیده می شود و برای هر نوع مویی بر روی صورت قابل استفاده است. نتیجه اصلاح با نخ طولانی تر از نتیجه شیو کردن است، معمولا بین 3 تا 8 هفته.

دقت داشته باشید قبل از شروع اصلاح با نخ بهتر است پوست صورت خود را با یک پارچه گرم تمیز کنید تا پوست هم نرم شود. پس از اتمام اصللاح هم با کمی یخ می توانید قرمزی و التهاب به وجود آمده روی پوست را برطرف کنید.

این روش هم موقت است و دارای عوارض جانبی می باشد. عوارض اصلاح کردن عبارتند از: بروز موهای زیر پوستی، التهاب و قرمزی پوست و بروز جوش های پوستی که به ویژه خانم های دارای پوست های حساس به این عارضه دچار می شوند.

نکته مهم در مورد اصلاح با نخ ضد عفونی کردن نخ است. لطفا قبل از شروع اصلاح نخ خود را با استفاده از یک پنبه الکلی تمیز و ضد عفونی کنید.

موکن های برقی

استفاده از موکن های برقی نیز روش دیگری برای رفع موهای زائد است. در این روش دستگاه موکن موها را از ریشه می کشد و بیشتر از 4 هفته رشد مجدد موها طول می کشد. به هرحال این روش هم موقت است. دستگاه های موکن نیز مانند وکس و نخ اصلاح عمل می کند ولی سرعت آن کمی بالاتر است.

دستگاه های موکن برای بخش هایی مانند دست و پا خیلی موثرتر عمل می کنند تا برای رفع موهای زائد صورت. این روش هم باعث زیاد شدن موهای زیر پوستی می شود. می توانید با تمیز کردن پوست قبل از استفاده از موکن میزان بروز موهای زیر پوستی را کاهش دهید.

موکن های برقی باعث افزایش موهای زیر پوستی، التهاب و قرمزی پوست می شوند و همچنین یک روش موقتی است.

این مطلب ادامه دارد …

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.healthline.com/health/how-to-remove-facial-hair#laser-hair-removal6″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید