روش لیفت پلک با لیزر

درمان افتادگی پلک با روش لیفت پلک با لیزر

درمان افتادگی پلک با روش لیفت پلک با لیزر

افتادگی پلک یکی از شایع ترین بیماری هایی است که امروزه در میان بسیاری از افراد رایج است. جالب آنکه بیشتر افراد آن را امری کاملا طبیعی دانسته و با عادی پنداشتن آن، بدون اینکه از امکان رفع آن آگاهی داشته باشند، برای درمان آن اقدامی نمی کنند. از طرف دیگر بسیاری از بیماران هستند که عمل لیفت پلک را عملی زیبایی دانسته و از انجام آن ابا دارند. در صورتی که چنین نیست. مرکز زیبایی و لیزر برکه با در اختیار داشتن جدیدترین دستگاه های روز دنیا و کادری مجرب و کاملا حرفه ای، آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره و درمان افتادگی پلک با روش های گوناگون درمانی، از جمله روش لیفت پلک با لیزر می باشد. شما می توانید هم اکنون از اینجا با ما تماس بگیرید.

روش لیفت پلک با لیزر
روش لیفت پلک با لیزر

اما پیش از هر چیز بهتر است کمی درباره افتادگی پلک، روش های درمان آن و به خصوص با روش لیفت پلک با لیزر آشنا شوید. با ما همراه باشید…

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

افتادگی پلک

افتادگی پلک ها معمولا به دلیل سست شدن عضله ها و تاندون هایی است که در اطراف چشم هستند و کارشان این است که پوزیشن (حالت) و موقعیت فیزیکی  پلک را در جای خود  نگه دارند. نتیجه ی این اتفاق آن است که حاشیه پلک (ناحیه ای است که مژه ها در آن رشد می کند) با عبور از تخم چشم پایین می افتد و این افتادگی بسیار زیاد است.

تا حدی که اغلب بخش هایی از گستره ی دید فرد را مسدود می کند و بخشی از ناحیه ای که فرد در حالت عادی می توانست ببیند را محدود می نماید. این عارضه (افتادگی پلک) می تواند از طریق جراحی برداشته شود تا تاندون ها را به موقعیت صحیح اولیه خود برگرداند، بنابراین پلک را به حالت مناسب تر و طبیعی خود باز می گرداند. البته درمان افتادگی پلک که به آن لیفت پلک می گویند تنها از طریق جراحی انجام نمی شود، بلکه روش های دیگری نیز برای لیفت پلک وجود دارند، از جمله لیفت با نخ و روش لیفت پلک با لیزر.

درمان افتادگی پلک معمولا به شکل سرپایی، مانند اکثر روش های oculoplastic ، انجام می شود. در درمان سرپایی بیماران بیدار هستند، اما به دلیل استفاده از دارو های بی حس کننده، دچار بی حسی موضعی ملایمی خواهند شد. بی حسی موضعی با ظرافت روی پلک بیمار اعمال می شود تا از راحتی کامل بیمار در طول عمل اطمینان حاصل گردد. در روش درمان با جراحی برای دسترسی به عضله و تاندون ممکن است برش هایی بر روی پوست ایجاد شوند. چنانچه بنا باشد برشی روی پوست ایجاد شود، آن را دقیقا روی پلک می زنند.

در نتیجه هر اسکار یا جای زخمی ناشی از برش  به خوبی مخفی می گردد. گاهی اوقات مخصوصا در سایر روش های لیفت پلک، مانند روش لیفت پلک با لیزر این کار بدون هیچ برشی روی  پوست انجام می شود. اما همواره به یاد داشته باشید که انتخاب بهترین نوع لیفت پلک باید پس از معاینه و تشخیص پزشک صورت گیرد. براساس شاخصه های فردی، پزشک ممکن است یکی از هر یک سه روش لیفت پلک را به شما توصیه نماید.

علائم افتادگی پلک

افتادگی پلک های فوقانی. این افتادگی می تواند فقط در یک چشم اتفاق بیفتد، یا ممکن است روی هر دو چشم تاثیر بگذارد.

افتادگی پلک معمولا به فرد ظاهری خسته یا ناراحت می دهد. با این حال، افتادگی پلک علاوه بر تاثیرش بر ظاهر فرد می تواند در هر دو چشم باعث خشکی چشم و آب افتادن چشم ها شود، زیرا در اثر این اتفاق پلک ها دیگر نمی توانند به طور موثر برای حفظ  رطوبت چشم ها عملکرد کامل داشته باشند.

اگر افتادگی پلک بسیار شدید باشد می تواند دید فرد را مختل کند. چراکه پلک بالا به حدی دچار افتادگی می شود که بخشی از قرنیه را مسدود می کند. بسیاری از افرادی که دچار افتادگی پلک هستند مجبورند در حین صحبت کردن سرشان را بالا بگیرند تا بتوانند فرد مقابل را درست ببینند. افتادگی پلک همچنین می تواند باعث خستگی و درد در اطراف چشم شود، چرا که فرد ناچار است به طور مداوم ابروی خود را بالا نگه دارد(برای اینکه بتواند کمی پلکش را بالا بیاورد) تا بتواند خوب ببیند.

علت افتادگی پلک

سالخوردگی

شایعترین علت افتادگی پلک، پیری است. همانطور که با بالا رفتن سن ماهیچه های اطراف چشم تضعیف می شوند، پلک های فوقانی شروع به افتادگی می کنند.

افتادگی پلک مادرزادی

گاهی اوقات نوزادان با افتادگی پلک متولد می شوند. کودکان مبتلا به این بیماری اغلب سر خود را بالا نگه می دارند یا ابروهای خود را به طور مرتب بلند می کنند.

آسیب یا بیماری

گاهی اوقات رسیدن آسیب به سر، آسیب چشم یا عارضه یا بیماری های دیگر می توانند باعث افتادگی پلک شوند. به طور کلی این اتفاق زمانی می افتد که به عضلات “levator” که حالت پلک ها را نگه می دارند یا به اعصابی که این عضلات را کنترل می کنند، آسیب برسد.

روش لیفت پلک با لیزر
روش لیفت پلک با لیزر

 

درمان

خوشبختانه درمان افتدگی پلک نسبتا سریع و ساده است. درمان افتادگی پلک را لیفت پلک می گویند. معمولا دو روش کلی برای لیفت پلک وجود دارند: روش لیفت پلک با جراحی و روش لیفت پلک بدون جراحی. شاخص ترین روش لیفت پلک باجراحی، روش لیفت پلک با لیزر است.

درمان لیفت پلک می تواند علاوه بر تصحیح دایره ی دید شما و درمان خستگی چشم و سایر علائم مربوط به افتادگی پلک، ظاهر زیبا و جوان را به شما بازگرداند.

روش لیفت پلک با لیزر

در روش لیفت پلک با لیزر، اشعه ی  لیزر سلول های کهنه ی پوست را حذف می کند تا سلول های جدیدتر و جوانتر بتوانند جایگزین آنها شوند. از آنجایی که این تکنیک از لیزر استفاده می کند، متخصص پوست کنترل دقیقی بر عمق درمان دارد (چراکه پزشک باید تعیین کند که لیزر تا چه عمقی سلول های قدیمی را از بین ببرد) تا عوارض محتمل برای بافت های اطراف چشم را کاهش دهد. در طی مراحل درمان:

  • بیماران ممکن است صدای آرام ترکیدن یا پف کردن برخی لایه های بیرونی پوست را بشنوند.
  • برخی از بیماران احساس گرما را تجربه می کنند اما این گرما هیچ ناراحتی به خصوصی را به همراه ندارند.
  • هوای سرد طی عمل بر روی پوست نفوذ می کند.

 

مزیت روش لیفت پلک با لیزر چیست؟

روش لیفت پلک با لیزر می تواند نتایج قابل توجهی برای بیمار داشته باشد. در این روش لیزر لایه های زیرین را برای تولید کلاژن گرم می کند که پوست را در منطقه مورد درمان تحریک نموده تا نرم تر و ظریف تر بهبود یابد. علاوه بر آن بر خلاف روش جراحی پلک، هیچ جای برش یا بخیه ای روی پوست باقی نمی گذارد و ریسک کمتری دارد.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments